Minun täytyy saada omaa koiralaumaani hieman karsittua, jotta mokoma on hallinnassa ja saisin taas innostuksen v-piskeihin takaisin, mutta sitä ennen tahdon teettää ainakin muutaman pentueen koirilla, jotka ovat siihen sopivia. Nyt vuorossa olisi näiden kaikkien ihanien käyttöbortsujen keskellä oikeastaan kokonaan näyttöpuolen pentue - siltä ulkokuoreltaan. Olen päättänyt tämän yhdistelmän jo aikaa sitten, oikeastaan voin sanoa että yli vuosi sitten! Katsotaan saadaanko näille pennuille nyt ollenkaan kiinnostuneita.
Pentueen isän kunnian saa yksi rakkaimmista virtuaalikoiristani eli BH JK3 HK1 vFIN KVA TVA vPVA vAVA RH-E RH-F A vKTV-HFS vFIN MVA vNLJW-11 vjESTW-12 Borderweld Cadillac Camaro,
Riemu. Uros on kisannut menestyksekkäästi monessa lajissa ja taitaa olla historian ensimmäinen koira, joka saavutti kaksoiskoiratanssivalion arvon (freestyle & htm) ja myöhemmin kisasimme vielä erikoiskilpailuissakin valioksi saakka! Paimennuksen, agilityn, palveluskoiralajien ja tottelevaisuuden lisäksi Riemulta löytyy uraa myös pelastuksen ja vesipelastuksen osalta. Näyttelyistä Riemu on kutakuinkin aina saanut erinomaista ja ollut muutaman kerran ROP-juniori sekä sijoittunut paras uros -kehissä, ja kyllähän niitä SERTejäkin on Suomen muotovalion arvoon vaadittava määrä saatu kerättyä. Riemu on avoin ja toimelias tapaus, nimensä mukaisesti riemukas ja aina valmiina toimimaan, oli päivä millainen tahansa.
Emäksi olen päättänyt oman kasvattini Carabeen ensimmäisestä pentueesta; BH JK2 vFIN TVA vPVA vAVA RH-E vKTV-H vjESTW-12 vjGBRW-12 vTOTBC-12 Carabee Ja Yöllä Ahmat Tulevat eli
Takti. Myöskin tätä lasta on kisattu ahkerasti useammassa lajissa, ja kun neiti saavutti viimein agivalion arvon (ei vielä päivitetty sivuille), omistajakasvattaja on tyytyväinen ja valmis teettämään pentueen. Takti on kisannut valioitusmislajien lisäksi palveluksessa (kasassa tosiaan JK2), vepessä ja suorittanut pelastuksen soveltuvuuskokeen hyväksytysti. Flyballista on kasassa 40 pistettä ja ennen pentuetta yritän kisata koiran vielä valioksi koiratanssin freestylessa. Näyttelyistä Takti on saanut yhden SERTin, sijoittunut paras narttu -kehissä ja ollut kerran näyttelyn kaunein juniori. Luonteeltaan neiti on perusiloinen ja energinen, varsin toimiva koira, joka kantaa äidiltään perittyä uskollisuutta ja suurta miellyttämisenhalua. Se tulee erinomaisesti toimeen muiden koirien kanssa ja on siinä mielessä rohkea, etteivät uudet tilanteet juurikaan hetkauta.
Nimiteemana piti olla joku Happis2-teema, mutta otan tähän väliin sittenkin ajankohtaisesti Musea ja heiltä sen imo kamalimman biisin eli
Ruled By Secrecyn, jota en itse pysty ollenkaan kuuntelemaan mutta silti se on niin hieno että siitä saa hienoja nimiä!
Carabee Repress And Restrain
Carabee Wash The Blood Off Your Hands
Carabee This Time She Won't Understand
Carabee Change In The Air
Carabee They'll Hide Everywhere
Carabee Rebuild And Supress
Pentue voisi olla kooltaan sen 3 pentua, kahdellakin pärjätään mikäli kysyntää ei löydy. Taktin sisaruksilla on allaan pari pentuetta, Riemun sukulaisista minulla ei ole juurikaan tietoa. Etsin haukuille edes kohtuullisesti kisaavia koteja, jotka jaksavat pitää koiraa koko sen eliniän.
Camilla, n. Carabee Your Death Creates Success
Juinttu, n. Carabee No One Knows Who's In Control
Kendra, u. Carabee Steal The Pressure And The Pain