Tarinakilpailut koirapuolelle?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Sid
Nakkisotilas

Re: Tarinakilpailut koirapuolelle?

Viesti Kirjoittaja Sid »

Ei nyt sitten ilmeisesti hylätty kun löytyy VALin kisakalenterista :) Lähettelinkin jo oman osallistumiseni mukaan.
kiss my eyes and lay me to sleep
Edith
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Edith »

Lalala, Mykha on taas "hieman" myöhässä mutta varsin mainiolta kuulostaapi tällainen. Kisailu todella saa uusia ulottuvuuksia, ja kilpailijatkin joutuvat näkemään enemmän vaivaa. Tuli muutama kysymys mieleen, vastaukset varmaan löytyvätkin jostain topicin uumenista: tuomaroidaanko kisa tarinoiden perusteella vai arpomalla? Ja lähetetäänkö tarina osallistumisen yhteydessä vai myöhemmin?
  • não há bela sem senão
MYKHA > EDITH
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Mykha kirjoitti:Tuli muutama kysymys mieleen, vastaukset varmaan löytyvätkin jostain topicin uumenista: tuomaroidaanko kisa tarinoiden perusteella vai arpomalla? Ja lähetetäänkö tarina osallistumisen yhteydessä vai myöhemmin?
Kisa ratkaistaan tarinoiden perusteella. Mä tulen ainakin arvostelemaan tarinan idean ja sisällön mukaan en niinkään kirjoitus asun tai virheiden mukaan, mutta toki sekin vaikuttaa jos teksti on kauhean vaikeaa luettavaa esimerkiksi virheiden takia. Tarina lähetetään osallistumisen yhteydessä.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Milja
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Milja »

Ajattelin tätä nyt nostella, kun omasta mielestäni tää tarinakilpailujuttu kuulostaa tosi mielenkiintoiselta (: Jos porukalta löytyisi innostusta, niin voisin vaikka järjestää yhdet kilpailut kokeilumielessä. Tykkään todella kirjoittaa, ja nää tarinakilpailut toisi realistisuuttakin kisaamiseen, eikä se olisi vain sitä, että arvotaan tulokset, mikä ei osoita taitoa sen puoleen omistajalta kuin tietenkään virtuaalikoiraltakaan. Tarinakilpailuissa pääsisi todella panostamaan. Ihana idea tosiaan, voikun joku innostuisi tästä kanssa (:
Don’t break a writer’s heart and think ink won’t spill.
Noemie
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Noemie »

Siis ihan kivahan tälläistäkin olisi kokeilla -itse osallistuisin ehkäpä myös tälläiseen kisaan-, mutta itseltäni ei löytyisi innostusta kirjoittaa useasti tarinaa, sillä nyt ei ainakaan löydy inspiraatiota oikeastaan melkein ollenkaan edes täällä pyörimiseen, niin ei sitten myöskään kirjoittamiseen. Mutta hei, toisihan se aikas mukavaa vaihtelua, joten miksi ei kokeilisi?
I summer! classic, but so true.
Milja
Vuohenruokaa

Ajattelin kysyä vielä viimeisen kerran: kuinka moni osalllistuisi tarina-agilityyn? Itse voisin tuollaisen järjestää ja tuomaroidakin.
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hobu »

^ Mie ainakin osallistuisin! Oon jo monta kertaa itsekkin miettinyt tarinakilpailujen järjestämistä. (:
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Emine
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Emine »

Huomasin tän topicin vasta nyt (vaikka tää on ilmeisesti ollut täällä jo jonkin aikaa.. :roll: ) ja ihastuin kyllä todella paljon tarinakilpailujen ajatuksesta! Onkohan täällä vielä muita innokkaita?
Tykkään kirjoitella tarinoita ja tosiaan niinkuin joku jo sanoi niin tarinakilpailut toisi mukavasti lisää realistisuutta peliin. Ite en agilitystä välttämättä osais kauheen hyvin kirjoittaa kun ei oo sitä tullut kovasti harrastettua, mutta esimerkiksi näyttelyistä vois, tai jostakin muusta puuhapäivästä. Vitsi kun tätä ideaa vois kehittää niin laajalle! :mrgreen:
höpötipöpötipöp

Virtuaalikoiria vuodesta 2004.

Eminen virtuaalikennelit
Milja
Vuohenruokaa

^Kuten jo aikaisemmin mainitsinkin, niin minä itse olisin erittäin kiinnostunut, koska pidän virtuaalitouhuista ja kirjoittamisesta. Siinä saisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Noissa "käyttöpuolen" lajeissa tarinakilpailut voisivatkin toimia, mutta en ainakaan itse keksi tällä hetkellä yhtään järkevää lähestysmistapaa jolla tarinakilpailut ja näyttelyt saisi yhteen, koska koirathan arvostellaan näyttelyissä sen kuvan perusteella, eikä olisi juurikaan järkeä kuvailla sen oman virtuaalikoiran kuvaa tarinassa äärettömän yksityiskohtaisesti.
Emine
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Emine »

Joo, toi on kyllä ihan totta, en tullut ajatelleeksi! Ja osallistujamäärä voisi olla vaikeaa pitää pienenä. Kauheen hirveetä määrää tarinoita ei nimittäin välttämättä jaksa lukea! Ois muutenkin ehkä helpompaa lähteä järkkäämään tuollaista jonkun kanssa kun ihan itsekseen? :) Voisin luultavasti kokeilla jossakin vaiheessa jotain hauskaa puuhailupäivää + kilpailuja tuon tarinoinnin merkeissä. :--) Pitäisi vaan hyvin suunnitella aluksi kaikkien ymmärrettävät säännöt ja ohjelma mitä tehdään ja missä mennään.
höpötipöpötipöp

Virtuaalikoiria vuodesta 2004.

Eminen virtuaalikennelit
Varpushaukka
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Varpushaukka »

Mäkin tungen tänne vielä omaa mielipidettä. Tuollainen voisi olla kiva, oon jotain tällaista etsinytkin. Hevospuolella en ole koskaan ollut, käynyt jne. joten minkäänlaista tuntumaa ei kyllä jutusta ole. Omaa koiraa ei löydy, joten mulle kisatarinat vois olla vähän hankalampi juttu. Mutta jos noita tarinoita laitettaisiin esille, niin mä haluaisin ainakin lukea ja oppia.

Vaikutan varsin tyhmältä... ;--D
Marsupieni
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Marsupieni »

Hevospuolella tarina- ja kysymyskisat on ihan "arkipäivää", siellä olen osallistunut ja järjestänyt muutaman luokan. Tarinan saa mukavasti liitettyä hevosen päiväkirjamerkinnäksi ja onhan se kivaa vaihtelua. Koirapuolella en välttämättä mukaan lähtisi kun kokemus koirista on niin pientä etten osaisi kirjoittaa realistista tarinaa.. Toisaalta tämä riippuu aiheesta, jos esimerkiksi pitää kuvata kisasuoritus vaihe vaiheelta, en lähtisi mukaan mutta sitten on sellaisia aiheita joihin irl taitoa ei niin tarvitsisikaan.

Kannattaa tosiaan panostaa myös aiheen keksimiseen, pelkästä kisapäivästä on tylsä aina kirjoittaa, ja jos aihe on tylsä ja tavallinen, tuomarilla on tosi tylsää myös lukea tekstejä. Vaihtoehtoiset aiheet on myös kivoja, itse kammoan lukea ja kirjoittaa hevosen/koiran/murmelin/muun elukan näkökulmasta kirjoitettua tarinaa.. Yksi parhaista aihekeksinnöistä oli ehdottomasti tekstiviesti-idea (en muista kenen tallilla se oli..). Eli piti siis kirjoittaa muutama max160merkkiä sisältävä pätkä ikäänkuin keskusteluksi kisaosallistujan ja jonkun muun kanssa. Tyyliin "Moi! Miten meni" "No plaaplaaplaa diipadaapadaa" "No oho, ihanko tosi plaaplaa" "Jep, olin ihan diipadaapa plaapati" :D

Miaa komppailen siinä että montaa pitkää tarinaa on tylsä lukea, siksi olen laittanut usein osallistumisohjeisiin että lyhyt ja napakka on parempi kuin pitkä ja jaaritteleva, ja joskus jopa sanonut jonkun maksimipituuden. Maksimiosallistumismääriä on ihan hyvä asettaa, harvoin ne täyttyvät mutta parempi että joku raja on olemassa osallistumisryntäyksen varalta:D
Vastaa Viestiin