Tarinakilpailut koirapuolelle?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
matty
Ei enää ikinä uudestaan

Tarinakilpailut koirapuolelle?

Viesti Kirjoittaja matty »

Itse rakastan tarinakilpailuja hevospuolella, erityisesti Feanaron ja kkeijuttaren kilpailuissa on ihanat aiheet ja hyvä pituus. Aloin tässä miettimään, että olisi mukava järjestää ehkä koirapuolellakin tarinakilpailut, ja yksi asia johti toiseen ja toinen kolmanteen.

Toimisiko homma? Moniko osallistuisi? Suurin osa turrilaisista on varmasti suht laiskoja kirjoittajia, jolloin esim agilityn tarinakisoissa suurin osa halukkaista ehkä jopa kaikki pääsisivät mukaan. Juu-u, tätä 5:00-15:15 välilä nukkuminen teettää.
olin kerran herranterttu
Sid
Nakkisotilas

Re: Tarinakilpailut koirapuolelle?

Viesti Kirjoittaja Sid »

Mä en ole ikinä liikkunut hevospuolella, enkä siis ole aikaisemmin kuullutkaan tarinakilpailuista.. Viitsisitkö selittää vähän tarkemmin, mistä siinä on kyse ja miten homma toimii? Minä ainakin voisin olla nimittäin kiinnostunut :)
kiss my eyes and lay me to sleep
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Mä suunnittelin tällaisen pitämistä kesän alussa, mutta se jäi kiireiden saatossa. Nathillahan oli tarinamuotoinen joukkolenkki Helluvassa (mutta sitä ei näköjään koskaan saatu loppuun). Tässä Virtuaalikoirailijoiden tarinatupa.
Mä ole edelleen innolla järjestämässä ja osallistumassa tarinakilpailuihin koirapuolella, mikäli sellaisia saadaan. En ole hevospuolella kertaakaan osallistunut tällaiseen, mutta sivusta kyllä seurannut useampaakin tarinakilpailua. Kun multa liikenisi tässä jossain vaiheessa aikaa niin voisin minäkin esimerkiksi vepessä tai pelastuskoirakokeissa järjestää tarinakilpailun.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
matty
Ei enää ikinä uudestaan

Ahihi, tietenkin unohdin selittää ::) Tässä nyt on yksi lyhyempitarinainen kilpailu Kodissa ja tässä vähän rajoituksettomammat kilpailut Hillavassa. Ideana on siis kirjoittaa tarina annetusta aiheesta tai kisojen kulusta. Jokaista osallistuvaa hevosta kohti oma tarina. Joskus aiheet ovat annettu valmiiksi ja kirjainmerkkien rajoitukset (kuten Kodissa) tai täysin vapaa aihe ja tarinan pituus (kuten Hillavassa). Tuloksia ei arvota, vaan kisojen järjestäjä asettaa tarinat mieluiseen järjestykseen. Tarinat ovat siis vaikuttavat tekijä.

Tämä idea ponnahti päähäni, kun tahdoin järjestää agilitya uudella tavalla :) Nyt voisin kokeeksi järjestää tarinakilpailun agilityn saralta.
olin kerran herranterttu
Ansk
Syvällistä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ansk »

Nyt mullakin kyllä heräsi kiinnostus tähän tarinajuttuun, mutta en kyllä tajunnut tuota, että tarinan ei oikeastaan tarvitse edes liittyä kisoihin. Onko kilpailu silloin vain ihan puhdas kirjoituskisa, jossa sitten paras tarina voittaa, vai tä? Sitten vielä, että jos tämmöinen homma saataisiin koirapuolellakin toimimaan, niin olisikohan mahdollista vaikka omajärjestämissä kilpailuissa rajoittaa tarinan aihetta esim. kisapäivään?

Ääk... kiire harkkoihin...
Lansu_
Höpsö veitikka

Anski kirjoitti:Nyt mullakin kyllä heräsi kiinnostus tähän tarinajuttuun, mutta en kyllä tajunnut tuota, että tarinan ei oikeastaan tarvitse edes liittyä kisoihin. Onko kilpailu silloin vain ihan puhdas kirjoituskisa, jossa sitten paras tarina voittaa, vai tä? Sitten vielä, että jos tämmöinen homma saataisiin koirapuolellakin toimimaan, niin olisikohan mahdollista vaikka omajärjestämissä kilpailuissa rajoittaa tarinan aihetta esim. kisapäivään?
Mun käsitykseni mukaan kisojen järjestäjä saa tosiaan itse määritellä tarinan aiheen (tai olla määrittelemättä mikäli niin haluaa). Tällöinhän järjestäjä voi antaa vaikka otsikkovaihtoehtoja, tukisanoja, määrätä että tarinan tulee kertoa kisapäivästä tai kisasuorituksesta tmv. Eli lähinnä taivas on rajana niin kilpailun järjestäjällä kuin osallistujallakin. Mielestäni juuri tässä piilee se tarinakisojen viehätys itse kirjoittamisen ohella.
matty
Ei enää ikinä uudestaan

Mun käsittääkseni näissä (= itse en ainakaan) ei yleensä katsota kirjoitusvirheitä, yleensä yksinkertaisesti parhaiten kirjoittu ja humoristisin tarina voittaa. Kisojen järjestäjä voi siis itse valita aiheen, vaikka kieltää jotkut aiheet. Muistaakseni joissain kisoissa ei saanut kerran käyttää sanaa hevonen ja ratsastaja, mutta tarinan piti kertoa kisapäivästä. Tuli mitä hauskempia tarinoita kun ihmiset olivat miettinyeet synonyymejä näille sanoille. Mielestäni Hillavan syntymäpäiväkilpailuilla oli hauska aihe, piti kuvailla syntymäpäiväkakku (:
olin kerran herranterttu
Sid
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Sid »

Nyt selkeni mullekin :D Ja ehdottomasti olisin kyllä kiinnostunut, kuulostaa tosi hauskalta ja mielenkiintoiselta! Mites muuten, jos vaikka järjestää tarinakisan agilitysta, niin valitaanko siinä vain voittaja tarinoiden saralla, että mitään muita "normaaleja" palkintoja ei jaeta eikä kisaa tuomaroida niin kuin tavallisissa agilitykisoissa? Entä onko näille olemassa virtuaalihevospuolella mitään omaa järjestöä/yhdistystä (en kyllä tiedä olisiko se edes tarpeellinen, mutta kuitenkin :D)? Mutta juu, mä olisin ainakin kiinnostunut osallistumaan, jos tällaisia kisoja järjestettäisiin myös täällä virtuaalikoirapuolella.

//Ai joo, okei :) Tää kuulostaa kyllä toimivalta idealta, toivottavasti saisi kannatusta muiltakin!
kiss my eyes and lay me to sleep
matty
Ei enää ikinä uudestaan

Kylläkyllä, siis jaetaan VKUMAt ja muut normaalisti myös tarinakilpailuissa (: Normaaleissa kilpailuissa palkinnot jaetaan siis arvotuille sijoittuneille, tarinakisoissa parhaimmille tarinoille. Ei ole olemassa mitään jaosta, eikä VRLssäkään ole saatu tuolla sivulla olevaa tarinatoiminta-linkkiä toimintaa eikä wikipediassakaan asiasta ole kummemmin kirjoitettu.
olin kerran herranterttu
Ciel
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Ciel »

Tällainen voisi olla kiva =) Mä esimerkiksi tykkään kirjoittaa paljon ja esim. jostain agilitykilpailustakin olisi varmaan tosi mukavaa kirjoittaa jonkunlainen tarina. Hyvä kun jolie otit asian esille, koska mä en ainakaan olisi ikinä keksinyt mitään ton tapastakaan. Varmasti saisi kannatusta, ainakin mä uskon.
hello, the end is near
hello, we're still standing here
matty
Ei enää ikinä uudestaan

Eli jos tämä kilpailu hyväksytään vALin kalenteriin, olisi ensimmäiset(?) tarinakilpailut koirien kera hoidossa! Mitäs sanotte, ovatko otsikot ja sanat liian rajoittavat?
olin kerran herranterttu
Ciel
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Ciel »

^ Mun mielestä nuo ainakin on just hyvät. Voiko silti esim. tuo "Nappisuoritus" kertoa kilpailupäivästä?
hello, the end is near
hello, we're still standing here
matty
Ei enää ikinä uudestaan

Voi (:
olin kerran herranterttu
Lansu_
Höpsö veitikka

Mullakin on tarinamuotoisen vepekokeen luonnos ylhäällä ja aihe selvillä (en paljasta sitä vielä, sillä en halua että kukaan pöllii mun ideoita :mrgreen:), mutta näyttää siltä että kokeen pitäminen lykkääntyy syyskuun loppuun / lokakuun alkuun. Haluan nimittäin saada syksyn ylioppilaskokeet pois alta ennenkuin alan mitään tällaista järjestämään. Mielestäni tuon vepekisani aihe on aika mielenkiintoinen ja siitä saa vaikka minkälaisia tarinoita, joten toivottavasti se innostaa porukkaa kirjoittamaan. :D
matty
Ei enää ikinä uudestaan

Saahan kroaatit kilpailla vepessä :o Pakko nimittäin tulla jos saa (:
olin kerran herranterttu
Vastaa Viestiin