Siihen ei mun logiikkani sano mitään muuta kuin, että kuulostaa todella typerältä. Mun mielestä valioluokan ikärajan pitäisi heittää näin virtuaalisesti kokonaan pois, kun ei sillä mitään tee.Vastarannan Siika kirjoitti:Mutta mitä sun logiikka sanoo siitä, että valioluokassa on ikäraja, vaikka itse valioitumisessa ei?
Näyttelytuomarit
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Re: näyttelytuomarit
-
- Sumopainija
Tuo elinan esimerkki koira on minun koirani Scooter
Kyseinen koira tuli siis valioksi jo kolmella näyttelyllä ja on vielä ihan selkeästi junnu..
Pitäiskö minun siis laittaa tuo koira valioihin kilpailemaan vai voisinko sen antaa olla junnuissa merkinnällä fin mva?
Yksi junnuni hylättiin kun se kilpaili junnuissa mva merkinnällä..
Hylkäys tuli siitä kun kuuluu valioihin..
tämä koira kyseessä
En itse ainakaan lähtisi tuota valioihin laittamaan..
Eikö se olisi helpointa että junut saisi kilpailla junnuissa tuolla mva merkinnällä.. sillä saataisiin toimimaan se että jos se kyseinen junnu sattuisi olemaan pu1/pn1 niin sert menisi seuraavalle ja myös se junnu saisi kilpailla eikä hakisi valioista huonoja laatuarvosanoja siksi että on vielä junnu..
Kyseinen koira tuli siis valioksi jo kolmella näyttelyllä ja on vielä ihan selkeästi junnu..
Pitäiskö minun siis laittaa tuo koira valioihin kilpailemaan vai voisinko sen antaa olla junnuissa merkinnällä fin mva?
Yksi junnuni hylättiin kun se kilpaili junnuissa mva merkinnällä..
Hylkäys tuli siitä kun kuuluu valioihin..
tämä koira kyseessä
En itse ainakaan lähtisi tuota valioihin laittamaan..
Eikö se olisi helpointa että junut saisi kilpailla junnuissa tuolla mva merkinnällä.. sillä saataisiin toimimaan se että jos se kyseinen junnu sattuisi olemaan pu1/pn1 niin sert menisi seuraavalle ja myös se junnu saisi kilpailla eikä hakisi valioista huonoja laatuarvosanoja siksi että on vielä junnu..
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Oletko kokeillut laittaa sun koiria VAL-luokkaan? Onko sieltä sitten tullut selvästi huonompaa laatumainintaa? Koska mun JUN-ikäinen greyhound kisaa onnellisesti VAL-luokassa ja saa silti ERI:ä yhtä lailla kuin ennenkin.
Itse olen tähän asti hylännyt kaikki koirat, joita ei ole ilmoitettu VAL-luokkaan eikä niillä ole oikeutta kisata KÄY tai VET-luokassa. Periaatteessa tuo sun idea vois toimia, mutta mun mielestä olis kaikkein järkevintä ottaa se hemmetin ikäraja pois kokonaan, kun ei sillä tee yhtään mitään.
Itse olen tähän asti hylännyt kaikki koirat, joita ei ole ilmoitettu VAL-luokkaan eikä niillä ole oikeutta kisata KÄY tai VET-luokassa. Periaatteessa tuo sun idea vois toimia, mutta mun mielestä olis kaikkein järkevintä ottaa se hemmetin ikäraja pois kokonaan, kun ei sillä tee yhtään mitään.
-
- Sumopainija
-
- Höpsö veitikka
Munki irkkunarttu on juniori vasta mutta samaan tahtiin sillä on valioissa mennyt. :)
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
vuoden ulkoasuntekijä 2016
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Itse olisin hyvinkin kiinnostunut tuomaroimaan. Mutta, mulle on vielä epäselvyyksiä kilpailuluokan arvostelussa ja sertien cacibien jaossa. Voisiko olla hyvä idea, että jonnekin koottaisiin selkokielellä kirjoitettu selitys ja ohjeet?
// Olen lukenut vFCI:n sivut, mutta sitä en vielä oikein käsitä, että mikä voi olla syynä, siihen, että koira ei voi vastaanottaa sertiä/cacibia. Eli se siis siirtyy seuraavalle. Mutta miksi?
///Kiitos Eros valaistuksesta!
// Olen lukenut vFCI:n sivut, mutta sitä en vielä oikein käsitä, että mikä voi olla syynä, siihen, että koira ei voi vastaanottaa sertiä/cacibia. Eli se siis siirtyy seuraavalle. Mutta miksi?
///Kiitos Eros valaistuksesta!
- DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
-
- Epätoivoinen katse
-
- Analysaattori
- Viesti:
Itse asiassa on koottu jo. vFCI:n sivuilta löytyy.
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa
Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
SERT:iä ei voi vastaanottaa jos on jo sen näyttelyn alaisen maan valio, silloin siirtyy seuraavaksi tulleelle koiralle, jos se ei ole valio.Neranne kirjoitti: // Olen lukenut vFCI:n sivut, mutta sitä en vielä oikein käsitä, että mikä voi olla syynä, siihen, että koira ei voi vastaanottaa sertiä/cacibia. Eli se siis siirtyy seuraavalle. Mutta miksi?
CACIB:ia ei voi vastaanottaa jos on liian nuori tai vKANS MVA, tällöinkin CACIB siirtyy sellaiselle koiralle joka ei ole liian nuori eikä vKANS MVA.
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Laitoin tuomarikokeen menemään joskus viime viikolla. Vastausta odottelen...
- DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
-
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
joku saa auttaa mua vähän pivikon tuomarikokeessa. en tajua tota viimistä kohtaa, jossa pitäis jatkaa arvosteluja. siis pitääkö vaan laittaa loput arvosanat tms? ja sais kertoa kiitos ihan tarkasti ja selvästi <:
Joskus aurinko ei paista, vaikka olisi kevät. Silloin kaikkein suurin apu on hiljaa vieressä istuva koira, joka nuolee jokaisen kyyneleen pois.
-
- Floodari
Tarkoitatko nyt käytännönkokeen (C-osuus) 1. vai 2. kohtaa? Ensimmäisessä kirjoitat koiralle sanallisen arvostelun sekä kirjoitat laatumaininnan, sijoituksen ja mahdolliset palkinnot, esim. H, EH1, ERI1 PN1 ROP CACIB tms. Eli annat palkinnot mitkä koiralle kuuluvat sijoituksen mukaan (nehän ovat siis rotunsa ainoita).
2. tehtävää varten kannattaa tutkia menneitä näyttelyitä. Koirat ovat jo saaneet laatumaininnat, joten nyt annat niille sijoitukset (ne saa siis laatumaininnat huomioiden päättää itse) sekä jaat niille koirille SERTit sun muut joille ne kuuluvat. Jos kokeen suhteen on vielä jotain epäselvyyksiä niin multa saa miel. yksärillä tulla kysymään.
2. tehtävää varten kannattaa tutkia menneitä näyttelyitä. Koirat ovat jo saaneet laatumaininnat, joten nyt annat niille sijoitukset (ne saa siis laatumaininnat huomioiden päättää itse) sekä jaat niille koirille SERTit sun muut joille ne kuuluvat. Jos kokeen suhteen on vielä jotain epäselvyyksiä niin multa saa miel. yksärillä tulla kysymään.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
-
- Höpsö veitikka
Kattelin just virtuaalikoirien kisakalentereita ja totesin, ettei Meripelastajan elukat ole saaneet ainuttakaan sanallista arvostelua vuoden 2009 jälkeen. Ymmärrän, että sanallista ei jaksa aina raapustaa, mutta olis mukava saada sanallisia edes kerran tai pari kahdessa vuodessa. Pitää vissiin lakata käymästä näyttelyissä, kun on muutaman viimeisimmän näyttelyn aikana rieponut tää jo välillä siihen tahtiin että... :P
Haluaisin joskus kuulla perusteluita sille miksi tietyt koirani saavat jatkuvasti H:ta tai EH:ta, mutta kukaan tuomari ei viitsi sanallakaan kertoa laatumainintaa pudottavista vioista. Yhdelle tuomarille olen pari kertaa mailannut kyselläkseni perusteluja, koska oma näkemykseni menee hänen kanssaan pahasti ristiin, mutta vastausta en noihinkaan tiedusteluihin ole saanut. Jos kykenee palkitsemaan koirat laatumaininnoilla ja laittamaan ne paremmuusjärjestykseen, luulis olevan myös helppo kirjoittaa kaksi virkettä jokaisesta. Joku perusteluhan sille laatumaininnalle ja järjestykselle täytyy tuomarilla olla, ainakin hänen omassa pääkopassaan. Herää väkisin epäilys, että tuomarointia nopeutetaan vaan kattomalla aiempia tuloksia koiran kisakalenterista ja lätkäisemällä joku linjaan sopiva laatumaininta. Tai arvioimalla täysin mielivaltaisesti ilman rotumääritelmää, että tää näyttää kivalta, joten annanpa ERI:n ja tuolle toiselle vähemmän kivanoloiselle H:n.
Ei tässä varmaan auta kuin mailailla oikein urakalla tuomareilta perusteluja laatumaininnoille, jotta saa edes jonkinlaisia sanallisiakin kommentteja koiristaan.
Haluaisin joskus kuulla perusteluita sille miksi tietyt koirani saavat jatkuvasti H:ta tai EH:ta, mutta kukaan tuomari ei viitsi sanallakaan kertoa laatumainintaa pudottavista vioista. Yhdelle tuomarille olen pari kertaa mailannut kyselläkseni perusteluja, koska oma näkemykseni menee hänen kanssaan pahasti ristiin, mutta vastausta en noihinkaan tiedusteluihin ole saanut. Jos kykenee palkitsemaan koirat laatumaininnoilla ja laittamaan ne paremmuusjärjestykseen, luulis olevan myös helppo kirjoittaa kaksi virkettä jokaisesta. Joku perusteluhan sille laatumaininnalle ja järjestykselle täytyy tuomarilla olla, ainakin hänen omassa pääkopassaan. Herää väkisin epäilys, että tuomarointia nopeutetaan vaan kattomalla aiempia tuloksia koiran kisakalenterista ja lätkäisemällä joku linjaan sopiva laatumaininta. Tai arvioimalla täysin mielivaltaisesti ilman rotumääritelmää, että tää näyttää kivalta, joten annanpa ERI:n ja tuolle toiselle vähemmän kivanoloiselle H:n.
Ei tässä varmaan auta kuin mailailla oikein urakalla tuomareilta perusteluja laatumaininnoille, jotta saa edes jonkinlaisia sanallisiakin kommentteja koiristaan.

When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^Tää on oikeesti tosi kurja juttu, olen itse huomannut ihan saman. Ja se on aivan varmaa että kaikki tuomarit ovat kykeneväisiä tuottamaan ymmärrettävää tekstiä, koska tuomarikokeesta ei pääse läpi jos sanalliset on ihan mitä sattuu.
Mä en itse aina kirjoita H:n tai T:n saaneille koirille arvostelua, mutta jos sitä kysyy täällä tai laittaa meiliä niin takuuvarmasti sen vastauksen saa aina. Harva niitä tosin kysyy ja vielä harvempi sanallinen päätyy esille. Jos tuomari ei lukuisista yrityksistä vastaan yksäriin eikä maileihin, niin silloin siitä pitäisi ilmoittaa mulle. Mun tehtävähän tällaiset ongelmat on selvittää ja jos mulle jättää vastaamatta niin se tietää äkkilähtöä tuomarioikeuksille.
Mä en itse aina kirjoita H:n tai T:n saaneille koirille arvostelua, mutta jos sitä kysyy täällä tai laittaa meiliä niin takuuvarmasti sen vastauksen saa aina. Harva niitä tosin kysyy ja vielä harvempi sanallinen päätyy esille. Jos tuomari ei lukuisista yrityksistä vastaan yksäriin eikä maileihin, niin silloin siitä pitäisi ilmoittaa mulle. Mun tehtävähän tällaiset ongelmat on selvittää ja jos mulle jättää vastaamatta niin se tietää äkkilähtöä tuomarioikeuksille.
-
- Höpsö veitikka
^ Kolmas kerta sanokoon toden. Koitan vielä jossain vaiheessa olla kertaalleen yhteyksissä tähän tuomariin. Jos en saa vieläkään vastausta, laitan sulle viestiä, jotta voit selvittää asiaa.
Päätin ottaa sen linjan, että kyselen tosiaan jatkossa osalle koiristani sanallisia mailitse. Eilen lähti yhdelle tuomarille viestiä. Jos hän sattuu lukemaan tätä topikkia, niin don't worry, et ole se tuomari, josta olen tässä ja edellisessä viestissä puhunut.
Päätin ottaa sen linjan, että kyselen tosiaan jatkossa osalle koiristani sanallisia mailitse. Eilen lähti yhdelle tuomarille viestiä. Jos hän sattuu lukemaan tätä topikkia, niin don't worry, et ole se tuomari, josta olen tässä ja edellisessä viestissä puhunut.
When the hurricanes came for me