Virtuaalikennelit esittelyyn + hieman apua kenties?
-
Lansu_
- Höpsö veitikka
Re: Virtuaalikennelit esittelyyn + hieman apua kenties?
Mie olen pyörinyt virtuaalikoiramaailmassa enemmän tai vähemmän aktiivisesti tammikuusta 2005 eli pian tulee neljä vuotta täyteen. Aika tuntuu kyllä paljon pidemmältä mitä se itseasiassa loppujen lopuksi onkaan. :D Kenneleitä on ollut ja mennyt niin monta ettei sitä kehtaa edes laskea. Tämän hetkinen pääprojektini, kenneleistä varmasti kaikkein rakkain, on huhtikuusta 2007 pystyssä ollut Meripelastajan. Meripelastajan lauma koostuu yksinomaan landseereista (Vesseli, Nelson, Ariel ja Delfi) ja newfoundlandinkoirista (Ruffe, Gio, Ajka ja Hennie), jotka kuuluvat myös kennelin kasvatusrotuihin. Reilu puolitoista vuotta takana, pian kolme pentuetta ja 14 kasvattia maailmalla. Meripelastajasta on tässä ajassa tullut minulle todella tärkeä projekti, enkä tällä hetkellä osaa edes kuvitellakaan lopettavani sitä. Meripelastajan ohella pystyssä on myis pienen pieni irlanninsusikoiria kasvattava projekti Ionraic Gael.
Jasmine Lane on täälläkin tuttu. Useamman kerran olen yrittänyt virtuaalitallipuolella myös jotain pientä toimintaa harjoittaa, ensin puoliveritallin muodossa, sitten suomenhevosien parissa ja viimoisena työhevosten maailmassa, mutta innostus ei näköjään riitä sitten loppupelissä enää. On tullut todettua että koirat, nimenomaan juuri lansut ja nöffit, on kuitenkin vaan ne mun juttu.
Jasmine Lane on täälläkin tuttu. Useamman kerran olen yrittänyt virtuaalitallipuolella myös jotain pientä toimintaa harjoittaa, ensin puoliveritallin muodossa, sitten suomenhevosien parissa ja viimoisena työhevosten maailmassa, mutta innostus ei näköjään riitä sitten loppupelissä enää. On tullut todettua että koirat, nimenomaan juuri lansut ja nöffit, on kuitenkin vaan ne mun juttu.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
I could finally crash again
And that's how I became the sea
-
Early
- Le-ppä-ker-ttu
Minä tyhmä taas kyselemässä...:3 Saako ei-rekatulla koiralla osallistua näyttelyihin etc?
Ääh vaikutan kamalan tyhmältä :-D
Ääh vaikutan kamalan tyhmältä :-D
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Saa, tuo koiran rekkautuminenkaan ei vaikuta mihinkään. Joten jos et jaksa täyttää koiran rekisteröintikaavakkeita, et menetä yhtään mitään :D
-
Early
- Le-ppä-ker-ttu
Kiitos :)Kirsi kirjoitti:^ Saa, tuo koiran rekkautuminenkaan ei vaikuta mihinkään. Joten jos et jaksa täyttää koiran rekisteröintikaavakkeita, et menetä yhtään mitään :D
-
whokilledbambi
- Höpsö veitikka
Mun ensimmäinen ja viimeinen kennel on parille harvalle tuttu Tarranauha, joskin voi olla että useammat tuntee mun kasvatteja näyttelyistä tmv(Just-alkuiset) mutta ei sitten niiden kasvattajaa.
En osaa itsekään vielä melkein mitään ja ilmoittelenkin koiria vain tutuiksi käyneisiin lajeihin(agi, toko, näyttelyt) ja siihen se sitten jääkin, koska olen toivoton etsimään tietoa eri lajeista ja mihin pitää koira ilmoittaa jos ilmoittaa sen ensimmäisen kerran tiettyyn lajiin. Alkuajoilta lähes jokainen osallistuminen hylättiin koska olin huolimattomuuttani täyttänyt koodeja väärin tai muuten vain päin prinkkalaa.
Kyllä mä hiljalleen alan oppimaan(suurkiitokset vain Moonielle kun jaksaa mun ajoittaisia tenttauksia mesessä tai galleriassa) ja tutustumaan näihin "piireihin". Yks hyvä juttu on että täältä löytää aina apua ja vastataan lyhyesti, napakasti ja ystävällisesti eikä selitetä ihmeellistä latinaa, sekä anneta vaikka tokolle jotain tiutteetlin nimitystä.
Tarranauhasta sen verran että sheltithän mulla oli ja on ainoana kasvatusrotuna mutta sinne on eksynyt pari mustaa lammasta, bordercollieuros Delta, nahkanarttu Leija ja salukinarttu Geewa mutta muuten on pysynyt sheltit. Kerran Tarranauhan oli aika kauan tauolla ja karsin paljon koiria ja sen jälkeen sitten aloin ottamaan uusia koiria miten parhaaksi näin aikani riittävän jokaiselle.
En osaa itsekään vielä melkein mitään ja ilmoittelenkin koiria vain tutuiksi käyneisiin lajeihin(agi, toko, näyttelyt) ja siihen se sitten jääkin, koska olen toivoton etsimään tietoa eri lajeista ja mihin pitää koira ilmoittaa jos ilmoittaa sen ensimmäisen kerran tiettyyn lajiin. Alkuajoilta lähes jokainen osallistuminen hylättiin koska olin huolimattomuuttani täyttänyt koodeja väärin tai muuten vain päin prinkkalaa.
Kyllä mä hiljalleen alan oppimaan(suurkiitokset vain Moonielle kun jaksaa mun ajoittaisia tenttauksia mesessä tai galleriassa) ja tutustumaan näihin "piireihin". Yks hyvä juttu on että täältä löytää aina apua ja vastataan lyhyesti, napakasti ja ystävällisesti eikä selitetä ihmeellistä latinaa, sekä anneta vaikka tokolle jotain tiutteetlin nimitystä.
Tarranauhasta sen verran että sheltithän mulla oli ja on ainoana kasvatusrotuna mutta sinne on eksynyt pari mustaa lammasta, bordercollieuros Delta, nahkanarttu Leija ja salukinarttu Geewa mutta muuten on pysynyt sheltit. Kerran Tarranauhan oli aika kauan tauolla ja karsin paljon koiria ja sen jälkeen sitten aloin ottamaan uusia koiria miten parhaaksi näin aikani riittävän jokaiselle.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
-
Pilvi
- Analysaattori
Multahan löytyy tuo vuonna 2004 perustettu Dwelin's, johon ensimmäinen samojedinkoira astui joulukuussa 2004. Sitä ennen kasvatin australianpaimenkoiria sekä cavalier kingcharlesinspanieleita, tosin pentueita ei tuolloin kyseisiin rotuihin syntynyt. Ensimmäinen samojedinkoirapentue syntyi 2005 huhtikuussa ja tähän päivään mennessä niitä on syntynyt hulppeat 11. Lisäksi on syntynyt yksi schipperkepentue sekä yksi pumipentue.
Koiria Dwelin'sissä asustaa tällä hetkellä 13 kappaletta, jokainen on rodultaan samojedinkoira eikä muun rotuisia ole tulossa näillä näkymin. Koirien kanssa kilpaillaan pääasiassa tottelevaisuuskokeissa, PK-lajeissa (haku ja jälki pääasiassa), valjakossa sekä näyttelyissä. Näyttelyissä onkin tullut mukavasti menestystä niin rotukehien kuin BIS-kilpailujenkin parissa (muunmuassa muutama BIS-kasvattaja, veteraani ja pentu-voitto).
Tarkoitus on kasvattaa rodunomaisia samojedinkoiria käyttöön kuin näyttöönkin. Pentuja ei ole tällä hetkellä tulossa, vaikka suunnitelmiahan minulla on aina. Astu sisään Dwelin'siin.
Lisäksi minulla on hieman kuollut ja päivittämätön Jump Around, joka kasvattaa pääasiassa hovawarteja ja siinä sivussa australianpaimenkoiria. Käy peremmälle Jump Aroundiin.
Koiria Dwelin'sissä asustaa tällä hetkellä 13 kappaletta, jokainen on rodultaan samojedinkoira eikä muun rotuisia ole tulossa näillä näkymin. Koirien kanssa kilpaillaan pääasiassa tottelevaisuuskokeissa, PK-lajeissa (haku ja jälki pääasiassa), valjakossa sekä näyttelyissä. Näyttelyissä onkin tullut mukavasti menestystä niin rotukehien kuin BIS-kilpailujenkin parissa (muunmuassa muutama BIS-kasvattaja, veteraani ja pentu-voitto).
Tarkoitus on kasvattaa rodunomaisia samojedinkoiria käyttöön kuin näyttöönkin. Pentuja ei ole tällä hetkellä tulossa, vaikka suunnitelmiahan minulla on aina. Astu sisään Dwelin'siin.
Lisäksi minulla on hieman kuollut ja päivittämätön Jump Around, joka kasvattaa pääasiassa hovawarteja ja siinä sivussa australianpaimenkoiria. Käy peremmälle Jump Aroundiin.

-
Ember
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Miun omistuksessani on nyt marraskuussa 2 vuotta täyttäyt Corusant's (juuri nyt leiskan vaihto menossa). Koiria löytyy huuuuima määrä, varmasti kohta lähemmäs 50 :o Mutta mjoo, niin kauan kuin muistan kaikki nimet, rodut, meriitit, kasvattajat ja sivujen osoitteet niin ei hätäpäivää(?). Ja kisata niiden kanssa. Nii siis Corusant's (Corusta puhun aika usein) ei kasvata mitään tiettyä rotua. Silloin vuonna 2006 aloittaessani harrastin enemmänkin niin sanottua epävirallista virtuaalikenneltoimintaa, eli tänne turrilan puolelle ja virallisiin kisoihin siirryin siinä maybe tammi- tai helmikuussa 2007.
Corusant'sin lisäksi on ollut vain muutama sivuprojekti, mainittakoon niistä nyt Chiminka, joka kasvatti vinttikoiria, ehkäpä huiman kuukauden ajan.
Nykyisin Corun rinnalla pyöritän Hayanon kanssa Mipliania, jossa kasvatamme whippetejä ja venäjänvinttikoiria, pentueita ollut kaksi venakkopentuetta. Corulla on ollu yhteensä neljä pentuetta, joista kahdesta ensimmäisestä ovat tietääkseni hengissä enää sheltti Corusant's Raindrop ja koiker Corusant's Velvet Cashmere. Muutoin löytyy A-colliet ja B-borderterrierit.
Kisaaminen on mulla suuntautunut yhä enemmän näyttelyiden puolelle, muihinkin lajeihin yritän aina panostaa.
Ja nythän näiden kahden rinnalle on noussut / toivottavasti nousee kolmas kennelini Tieran, jossa olisi tarkoitus kasvattaa kooikereita, basuja, tollereita, lapukoita ja flatteja.
Corusant'sin lisäksi on ollut vain muutama sivuprojekti, mainittakoon niistä nyt Chiminka, joka kasvatti vinttikoiria, ehkäpä huiman kuukauden ajan.
Nykyisin Corun rinnalla pyöritän Hayanon kanssa Mipliania, jossa kasvatamme whippetejä ja venäjänvinttikoiria, pentueita ollut kaksi venakkopentuetta. Corulla on ollu yhteensä neljä pentuetta, joista kahdesta ensimmäisestä ovat tietääkseni hengissä enää sheltti Corusant's Raindrop ja koiker Corusant's Velvet Cashmere. Muutoin löytyy A-colliet ja B-borderterrierit.
Kisaaminen on mulla suuntautunut yhä enemmän näyttelyiden puolelle, muihinkin lajeihin yritän aina panostaa.
Ja nythän näiden kahden rinnalle on noussut / toivottavasti nousee kolmas kennelini Tieran, jossa olisi tarkoitus kasvattaa kooikereita, basuja, tollereita, lapukoita ja flatteja.
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
-
Millis
- Le-ppä-ker-ttu
Itselläni on tuo Piikkilangan, joka kasvattaa dobermanneja. Kenneli aloitti toimintansa joskus varmaan joskus syyskuussa -07, pyöri about vuoden kunnes kyllästyminen iski. Nyttemin pari kuukautta sitten olen taas nostanut pystyyn, täysin uudistunein tekstein, ulkoasuin ja koirin.
- juulia
- Floodari
Elikkäs mulla on semmonen virtuaalikennel kun Geewas. Monen jo lopettaneen kennelin yhdistelmä. Vaihdoimme juuri osoitetta viuhkunetistä awardspaceen, joten samalla hieman mainosta uusille sivulle - en pääse kirjautumaan viuhku.netiin ja jotkut voivat luulla, etten enää kisaa koirilla ollenkaan tms. Elikkä meillä ei ole ollenkaan kasvatusrotua, vaan ihan kaikennäköiset koirat ovat ok ja tervetulleita. Aika laajaahan tuo meidän toiminta on, koiria pitäis olla jotain 18 kun kaikki varaamani pennut ovat syntyneet, tosin myöskin joitain vanhempia koiria olisi tarkoitus "tappaa", että eiköhän tuo määrä tule suht alhaisena pysymään. Aloitimme toiminnan vuoden 2008 tammikuussa, kohta vuoden pyöritty ja pian olisi synttärikisaputki tuloillaan.
- Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
-
Milka L.
- Alkupalat
Kato kato, Decne täällä (; Hihhii, meitiki alottelee tässä koirien parissa (malinoisit) mutmut.
(meiti on siis Milka L. ja tahtoo tietää ootko sinä ihana ihminen sattunu koskaan kuvaamaan belgianpaimenkoira malinoisia missään tilanteessa kun oot niin paras siin hommas ;D ruiniruini vaan.)
(meiti on siis Milka L. ja tahtoo tietää ootko sinä ihana ihminen sattunu koskaan kuvaamaan belgianpaimenkoira malinoisia missään tilanteessa kun oot niin paras siin hommas ;D ruiniruini vaan.)
sateenkaari päättyi nakkikioskille
-
Rami
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Itseltä löytyy pienimuotoinen siperianhuskyjä kasvattava Harmaa Aave. Aikaisemmin kasvatin siperianhuskyjä kahden pentueen verran nimellä Rekiyön (ja sitä aikaisemmin nimellä Flocon De Neige, joka siis vaihtui Rekiyöksi). Aloitin virtuaalikoirailun vuoden 2006 lopussa, rekisteröidyin karvaturreihin (silloiseen foorumiin) tammikuussa 2007. Kaksi vuotta siis mukana porhallettu, toisinaan vähemmän aktiivisesti tosin.
-
Smaug
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Multa löytyy Shadowqueen, jossa kasvatan kromfohrländereitä ja mudeja. "Virallisen" virtuaalikoirailun aloitin vasta viime keväänä, sitä ennen olin pyörinyt hoitokennelten parissa.
Koiramäärä on pieni, vain 5, eikä mulla ole muita kenneliä tai ykstityistä paikkaa, eli yhteensä mulla on virtuaalikoiria vain se viisi. Aikaa ei kuitenkaan riittäis, tuskin kiinnostustakaan, suureen porukkaan. Harrastetaan agia, tokoa, paimennusta, hakua, koiratanssia, flyballia ja vähän myös näyttelyitä, uusia harrastuksia varmaan tullaan aloittelemaan kaikkien koirien kanssa, kunhan jaksan tutustua lajeihin. .D Olen vähän laiska, joo.
Koiramäärä on pieni, vain 5, eikä mulla ole muita kenneliä tai ykstityistä paikkaa, eli yhteensä mulla on virtuaalikoiria vain se viisi. Aikaa ei kuitenkaan riittäis, tuskin kiinnostustakaan, suureen porukkaan. Harrastetaan agia, tokoa, paimennusta, hakua, koiratanssia, flyballia ja vähän myös näyttelyitä, uusia harrastuksia varmaan tullaan aloittelemaan kaikkien koirien kanssa, kunhan jaksan tutustua lajeihin. .D Olen vähän laiska, joo.
-
Olivia
- Nostaa rautaa
- Viesti:
Runaway's kasvattaa amerikankääpiöterrierejä ja se on kolmas kennelini.
Kennel aloitti hommansa v. 2007 loppuvuodesta. Suomen virtuaalimaailman ainoa amerikankääpiöterrieri kasvattaja.
Kennel aloitti hommansa v. 2007 loppuvuodesta. Suomen virtuaalimaailman ainoa amerikankääpiöterrieri kasvattaja.
-
Laku
- Alkupalat
Itsekin olen melko uusi virtuaalimaailmassa, mutta on jo tuolta vuodesta 2006 tullut selailtua freebun easyllä tehtyjä hoitajakenneleitä. Koitan tutustuttaa itseäni tähän "tosiharrastajien" virtuaalikoiramaailmaan, joten tein tietysti heti oman kennelin: Furry angels. Siellä ei vielä ole yhtään koiraa, mutta mitä koulun käynniltä, tanssiharrastukselta, manganlukemiseltani sekä sims (2) pelaamiseltani ehdin, koitan rakentaa kenneliäni.
Heh, tuossa tuli koko elämäni tiivistettynä...
Heh, tuossa tuli koko elämäni tiivistettynä...
Yokoso! Irrashaimase...
- Peppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Minulla, Finellä, on virtuaalikennel Novelle, jonka valmistuminen häämöttää jo. Ennen Novellea olen pyörinyt jo yli kolme vuotta virtuaali maailmassa. Ensimmäiset "hoitola" kokemukseni san, kun koulukaverini pyysivät minua heidän virtuaalikenneliinäs hoitajaks. Siellä hoidin valkoista länsiylämaanterrieri narttu Nekkua noin puoli vuotta. Sitten löysin googlen avulla Ice_Castlen (joka on nyttemmin lopetettu). Siellä hoidin vuoden yorkshirenterrieri Adaa. Adaa en unohda koskaan. Ja lopulta olen ostanut Adan itselleni. Ada ei ole vielä muuttanut asumaan Novelleen. Tämän jälkeen siirryin koirista fretteihin. Niistä en jaksa mainita kuin sen, että olin sen hoitolan paras hoitaja. Ja lopuksi perustn oman virtuaalikennelin, Novellen ja tahmatassun edustaja, Glitterin. Se kasvatti valkoisia länsiylämaanterriereitä yhden pentueen verran. Glitter ol aluksi hoitaja kennel, mutta muutin sen noin Glitterin olemassa olon puolessavälissä virtuaalikenneliksi, jossa ei ole hoitajia. Glitter ei ollut vielä virtuaalimaailman ns. virallisella puolella. Glitterin toiminta kaatui luvattomien kuvien takia ja tämän jälkeen olin pitkään ilman vírtuaalikoiria. Puolenvuoden päästä aloin kuitenkn kaipaamaan virtuaalikoiria (tuolloin minulla ei vielä ollut omaa IRL koiraa). Niin minä sitten ajauduin tänne virtuaalimaailman ns. viralliselle puolelle. Perustin virtuaalikennel Tahmatassun, mutta se kaatui viikkoa myöhemmin nmensä takia. Lopulta sain aikaan Novellen, joka on nyt toiminut kesän 2009 alusta lähtien. Se ei ole vieläkään aivan valmis (ulkka puuttuu). Novelle kasvattaa pääasiassa schapendoeseja ja havannankoiria käyttöön, kuin näyttöönkin. Itse olen näyttely intoilija, joten pääasiassa Novellen koirat kisaavat näyttelyissä. Laumaamme kuuluu tällä hetkellä (2.10.2009) 2 schapendoesia, 2 havannankoiraa, 3 valkoista länsiylämaanterrieriä ja 1 yorkshirenterrieri. 3 vlymttiä meiltä löytyy, koska kaksi Glitterin pentueessa syntynyttä narttua palautui minulle.