En mä ainakaan huomannut viestissäsi mitään sellaista, kun en kaikkea voi muista. Kyllähän minä tajusin mitä ajat takaa! En mä mikään tyhmä ole. Kyllähän minäkin ihmettelen just tätä, miksi pitää olla koiran nimi/ohjaaja ja vielä erikseen koiran nimi, ohjaaja, ja jos on pilkku tai kauttamerkki väärin niin koira ei pääsekään kisaan mukaan (usein itselläni käynyt näin). Mutta väkisinhän tulee erilaisia koodeja, esim palveluksessa on välttämätöntä saada se rotukoodi, mutta en näe syytä miksi rotukoodi pitäisi laittaa esim tokossa. Paimennuksessa pitää olla sukupuoli, mutta ihmettelen sitä, jos paimennuksessa pitää merkitä sukupuoli, mutta tokossa ei. Eli oikeastaan, jos laitettaisiin mahd. samanlaiset koodit, niin melkeinpä ainoastaan mikä voi muuttua on se, että kaikista merkeistä, mikä erottaa koiran ohjaajasta, tulee kauttamerkki, sillä ei siinä voi muuta oikein muuttaa. Ei ne kuitenkaan muuttuisi melkein mitekään, joten onko siinäkään sitten järkeä lähteä muuttelemaan, kun ei niistä kuitenkaan
voi saada samanlaisia.
Olisihan nuo yhdistetyt kisasäännöt ihan ookoo, vaikkei musta nykyisissäkään ole mitään moittimista, kyllä sen sitten rupeaa muistamaan ulkoota, kun tarpeeksi monta kertaa kirjoittaa koodin. Imo siitä tulisi paljon monimutkaisempaa, jos kaikkea lähetään muuttelemaan ja joudutaan opettelemaan koodit, jos niihin tulee jotain eroavaisuuksia.
Saskia kirjoitti:Kisatuomareillakin olisi helpompaa, kun heidän ei tarvitsisi kyttäillä väärin ilmoitettuja koiria osallistujalistoilta.
mitä sä tällä meinasit? Väärin ilmoitettuja koiria kisan pitäjä pitäisi jo hylätä silloin, kun on ilmo. viestin saanut. Kyllä kisanpitäjällä pitäisi olla edes sen verran viitsimystä, että päättää olla lisäämättä koiraa, jonka ilmo. on päin seinää, mutta jos siinä tosiaan tokoon on ilmoittauduttu / -merkillä eikä ,-merkillä, niin ei se musta voi maailmaa kaataa.