wtf
Mulkkasin sitä äsken ja se näkyy nyt ainakin IE:llä ja Firefoxilla, tai siis ainakin mun versioilla. IE on 6 ja Mozilla 5. Operalla en pääse nyt testaamaan.
Testasin tuota ulkoasua näköjään liian aikaisessa vaiheessa. :D
Mulla ulkoasu siis näkyy oikeessa laidassa ja sen pitäisi siellä olla. Ilmoittakaa jos se näkyy tosiaan jotenkin hassusti edelleen.
Itselleni isommat luokat ja rajoittamattomat luokkakoot olisi ihan ok, mutta epäilen sitä jaksaako ihmiset tuomaroida kisoja kovin huolella tässä vaiheessa enää? Sinänsä luokkiahan voi ottaa tosi paljon yhteen kisaan, siis esim. rinnakkaisia AI:sia, mutta kukaan ei koskaan ano tällaisia kisoja/en tiedä onko kovin moni sitä hoksannut. Tällöin kuitenkin olisi mahdollista saada yhteen luokkaan esim. 50 osallistujaa. Yleensä se maksimi on tosiaan se joku 20-25.
Roturajoitukset on kanssa ihan mahdollista ottaa käyttöön, itse ottaisin mieluusti mukaan silti sekarotuisiakin. Joskus liiton alkuaikoina oli tosiaan tällainen roturajoittelu, mutta se meni jossain vaiheessa vähän filosofiseksi ja ihmiset ilmoittelivat rotulistalle joitain sellaisia rotuja (esim. hybridikoiria), joita on hyvällä lykyllä ehkä tasan yksi kappale koko virtuaalimaailmassa. :D
Mietin noita Kennelliiton sääntöjä ja mietin, että kiinnostaako ketään muuta muokata nykyisiä sääntöjä niiden mukaisiksi? Joskus alkuaikoina (2004-05) oli mukana eri osa-alueiden pisteytys, mikä tuntui olevan monelle aika vaikeaa (ja turhaa). Koulutustunnusten jakaminen ainakin olisi mielestäni varmasti kivaa, tosin luulen että pisteidenjako pitäisi pitää mahdollisimman yksinkertaisena.
Säännöt löytyy kokonaisuudessaan Kennelliiton sivuilta, mutta kopioin tähän sen verran mitä niitä varmaan voisi soveltaa virtuaalikoiriin.
I ja II-luokan palkinnot:
85–100 pistettä 1. palkinto
70–84 pistettä 2. palkinto
50–69 pistettä 3. palkinto
III-luokan palkinnot:
kun max pisteet 100:
85–100 pistettä 1. palkinto
kun max pisteet 110:
85–110 pistettä 1. palkinto
kun max pisteet 160
135–160 pistettä 1. palkinto
110–134 pistettä 2. palkinto
80–109 pistettä 3. palkinto
Koulutustunnukset jaetaan jokaisessa luokassa koiran saadessa vähintään 2. palkinnon.
I-luokassa koulutustunnus on PAIM1
II-luokassa koulutustunnus on PAIM2
III-luokassa koulutustunnus on PAIM3
Kun koira suorittaa I-luokan hyväksytysti se saa tunnuksen PPR1. Hyväksyttyyn tulokseen vaaditaan 50 pistettä.
Koira saa Suomen paimennusvalion arvon (FIN PVA), kun sillä on kolme 1. palkintoa paimennuskokeen ylimmästä luokasta kahden eri tuomarin arvostelemana ja sillä on koiranäyttelystä vähintään laatumaininta H (hyvä) koiran täytettyä 15 kk.