Olen nyt päättänyt Rock Onissa alkaa espanjanvesikoirien rinnalla kasvattamaan erittäin pienimuotoisesti cockerspanieleita, ja aloitan nyt yhdellä. Eli ostan Rock Oniin cockerspanielin, sukupuolella ei väliä. Koira saisi Rock Onista pysyvän kodin ja aktiivista kisautusta. Kisalajeinamme ovat nämä vähän virallisemmat lajit, koiratanssissa ja flyballissa emme tulisi kisaaamaan. Eli koira saisi aktiivista kisautusta agilityssä, maastoesteissä, näyttelyissä (kuvien mukaan tietysti, minulta ei niitä löydy joten pitää laittaa etsinnät aluilleen), metsäjäljessä, pelastuskoiralajeissa sekä spanielikokeissa. Lisäksi PK- puolelta suorittaisimme BH- kokeen.
Kisanäyttöä ainakin aluksi Siennalta, joka on ollut minulla maaliskuusta '09 ja joutunut kuukauden kisatauolle huhtikuussa kun uudistin Rock Onia. Rock Onin koiria on kisautettu kunnolla suurin piirtein touko-kesäkuusta, joten kisanäyttö ei ole kovin kummoista. Voin tietysti näyttää myös vanhan, jo lopettaneen kennelini Geewasin koirista kisanäytön, esim. Vilja. Samaten sivunäytön voit katsoa Siennalta, jonka sivuihin annoinkin aiemmin jo linkin. Koiran jalostuskäytöstä voimme keskustella, voit katsoa "kriteereitäni" jalostuskäyttöön käytettävältä koiralta tästä.
Eli miltäs kuulostaisi? :) Löytyisikö mulle jostain cockerspanielia piristämään perrolaumaa? Tuonteja en halua, mutta tietysti jos cockeria ei millään meinaa löytyä niin tuon sitten itse itselleni. Mielellään nuori koira, eikä paljoa kisattu. Kuvat olisivat plussaa, mutta niitä ei tietenkään aina voi antaa mukaan. Kuvia mulla ei siis ole valmiiksi itselläni.
O: cockerspanieli
- juulia
- Floodari
O: cockerspanieli
- Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
-
- Syvällistä
- Viesti:
Re: O: cockerspanieli
Heipä hei,
Dunjalle (oikea sivu) on suunnitteilla pentuja tähän johonkin kesän loppuun, jos vielä syntymätön pentu kiinnostaa. Ettoren sivuilta löytyy lisää tietoa pentueista ja kasvatuksesta, mutta voit tottakai kysyä, jos jokin juttu jää vaivaamaan. Isä pentueeseen on vielä mietinnässä, mutta uskoisin sen jonkun kennelimme koirista olevan. Jos haluat lisätietoja niin laita vaikka yksäriä. :) Niin ja Ettoren väliaikaiset sivut ovat osoitteessa http://www.ettore09.webs.com sillä koneeni meni rikki, enkä saa tälle siskoni konelle filezillaa ladattua.
Dunjalle (oikea sivu) on suunnitteilla pentuja tähän johonkin kesän loppuun, jos vielä syntymätön pentu kiinnostaa. Ettoren sivuilta löytyy lisää tietoa pentueista ja kasvatuksesta, mutta voit tottakai kysyä, jos jokin juttu jää vaivaamaan. Isä pentueeseen on vielä mietinnässä, mutta uskoisin sen jonkun kennelimme koirista olevan. Jos haluat lisätietoja niin laita vaikka yksäriä. :) Niin ja Ettoren väliaikaiset sivut ovat osoitteessa http://www.ettore09.webs.com sillä koneeni meni rikki, enkä saa tälle siskoni konelle filezillaa ladattua.
- juulia
- Floodari
Dunjan pentue vaikuttaisi oikein mielenkiintoiselta. :-) Seurailen pentueilmoituksia tarkkana ja yritän ehtiä varaamaan pentua ennenkuin kaikki menevät.
-
- Syvällistä
- Viesti:
Juulia, selvä. Voin kyllä laittaa sinulle alustavan varauksen, jos haluat (ei siis vielä velvoita mihinkään, mutta yksi pentu on varattuna sinulle, jos sellaisen haluat ottaa)? :)
- juulia
- Floodari
Kyllähän se käy, voisin ottaa vaikka heti pennun kun kaikissa lajeissa on tilaa. 

-
- Syvällistä
- Viesti:
Juulia, itse asiassa Gedina peruutti varauksensa Ettoren H -pentueesta, joten jos olet kiinnostunut pennusta niin tuostakin olisi yksi pentu vapaana (jota ei kuitenkaan mielellään käytettäisi jalostukseen, joten jos olet jalostuksesta kiinnostunut, niin suosittelen Dunjan pentuetta). Nimen ja sukupuolen voi muuttaa. :)