Olette varmaanki saaneet kokea varsin hidasta PIVIKO-viestien käsittelyä. Syitä tähän löytyy muutama: ensinnäkin olen ollut tämän kesän alun aikana hyvin kiireinen mm. kesätöiden, siskoni häiden ja lasten kesäleirin järkkäämisen vuoksi. Toisekseen Sigitius, toinen PIVIKOn pyörittäjä, on omien IRL-kiireidensä vuoksi ollut poissa PIVIKOn käytännön päivittelyistä. Lisäksi olen mahdottoman laiska tarkastamaan PIVIKOn postia, vaikka olenkin pyrkinyt kerran viikossa -päivittämissykliin. Tästä syystä pyydänkin lähettämään PIVIKO-aiheiset postit, etenkin kiireiset sellaiset kuten näyttelyanomukset, omaan sähköpostiini minnea00[at]luukku.com . Tuon osoitteen tarkistan lähes päivittäin.
Kiitos kärsivällisyydestänne, ja anteeksi hitaanpuoleinen toimintamme! ;>
...............................
Lisäksi huomasin PIVIKOn saaneen tällaisen vieraskirjaviestin tuomarointia koskien:
- Samoja olen miettinyt kuin allaoleva.
Myös sekin, että mitä piirtäjä hyötyy siitä kun koiraa arvostellaan vain rakenteellisesti? Mielestäni Pivikolaiten pitäisi ottaa oppia virtuaalihevosten PKK:sta, jossa annetaan arvostelun yhteydessä myös palautetta itse kuvasta, kuten että esim. varjoja voisi olla enemmän. Tästä piirtäjä hyötyy enemmän ja kehittyy mitä luultavasti kun saa tietää mitä jäädään kaipaamaan.
Lisäksi voitaisiin pitää luokkia, joissa koiran rakennetta ei arvostella vaan kuvan tekotapaa, ilmettä ja persoonaa. Täten myös ei niin hyvän rakenteen omaavilla olisi mahdollisus johonkin arvonimeen.
"Piirretyillä kuvilla kunniaan-luokka
Luokassa palkitaan parhaiten piirretty hevonen. Rakennekuvaa ei vaadita.
PKK-luokassa jaetaan KP ja KM palkintoja hevosille joilla ei ole rakennekuvaa. Palkinnoista myöhemmin alempana.
Hevonen voi osallistua samassa näyttelyssä PKK-luokan lisäksi myös toiseen luokkaan.
Tuomarit antavat sanallisen arvion hevosesta.
Luokat voidaan jakaa erikseen esim pääkuvat, liikekuvat, rakennekuvat, muut kuvat, tietokoneella piirretyt, käsin piirretyt jne."
"KP (KunniaPalkinto)
- vain PKK luokissa jaettava palkinto
- piirros on erityisen hyvä jossain asiassa (varjostus / jouhet / asento / ilme / söpöys / mikä vain)
- jaetaan vain rakennekuvattomille
- tuomarin päätöksellä jaetaan 0-5 per luokka"
"KM (KunniaMaininta)
- piirros on hyvä jossain asiassa (varjostus / jouhet / asento / ilme / söpöys / mikä vain)
- jaetaan vain rakennekuvattomille
- tuomarin päätöksellä voidaan jakaa vaikka kaikille osallistujille"
Pieni askel, suuri vaikutus. Varmasti piirrettyjen suosio lisääntyisi tämän kautta, myös kaikki "olen niin huono piirtäjä eikä koirani varmasti pärjää" - ihmiset uskaltautuisivat myös mukaan.
Kiitos. Laittakaa asia mietintämyssyn alle ja katsokaa olisiko tämä sopiva uudistus virtuaalikoirille. :)
Olen antanut oman lausuntoni asiasta vieraskirjaan, mutta mitä mieltä te turrit olette? Haluaisin kuulla perusteltuja mielipiteitä asiaan ja mahdollisia parannusehdotuksia. :)