M: Jämttinarttu- ja uros etsivät kotia!
-
- Syvällistä
M: Jämttinarttu- ja uros etsivät kotia!
Eksyin Turrilaan 2-3 vuotta sitten (tyhmältä kuulostavalla) Rikkaruoho- nimimerkillä. Vuonna 2007 nousi pystyyn ensimmäinen oma virtuaalikennel Valjaksen, joka kasvatti siperianhuskeja. Nimimerkki vaihtui pian Sarraksi ja kennelnimeksi tuli Tobogan. Tämän jälkeen päätin aloittaa alusta ja ryhdyin työstämään Harmion kenneliä (vaihtamalla myös oman nimimerkin seeraksi), joka kasvattaisi vain ja ainoastaan jämtlanninpystykorvia. No, Harmion ei ole valmistunut tähänkään päivään mennessä täysin, mutta on ollut hengessä mukana! :D Viimeiset pari kuukautta on menty "tauko.. loppu?.. tauko.. loppu?" meiningillä ja nyt kun IRL- elämä painaa päälle ja kotona on pian uusi tulokas, on minun aika sanoa heipat virtuaalikoirille. Myyn siksi nyt ihanaiset Hulttion kasvatit uusiin hyviin koteihin. Uudelta omistajalta vaadin siis koiralle vain hyvän aktiivisen kodin (aktiivisuuden voi määrittää itse, rauhallinen kisaaminen on ok ja epäaktiivisuudet sallitaan, kunhan se koira ei vain jäisi oston jälkeen pysyvästi lojumaan jonnekin!). Toivon myös koiran saavan pysyvän kodin, mutta jos jostakin syystä siitä joutuu luopumaan, on kasvattajalta kysyttävä sitten koiran kohtalosta. Koiran perustietoja (rekisterinimi, syntymäaika, vanhemmat, kasvattaja) ei saa muuttaa, mutta koiran ikää saa muuttaa, jos tahtoo siitä nuoremman.
Kerro koiraa kysyessäsi, minne koira on menossa ja minkälaiset ovat tulevaisuuden suunnitelmat.
Molemmille koirille saa kuvat mukaan.
MYYTÄVÄNÄ
Hulttion Buur "Buur"
¤ jämtlanninpystykorva, uros
¤ s. 07.3.2008
¤ Kasvattaja: donga, Hulttion
¤ Kuvien © Ronja
Hulttion Duuri "Duuri"
¤ jämtlanninpystykorva, narttu
¤ s. 15.7.2008
¤ Kuvien © donga
Kerro koiraa kysyessäsi, minne koira on menossa ja minkälaiset ovat tulevaisuuden suunnitelmat.
Molemmille koirille saa kuvat mukaan.
MYYTÄVÄNÄ
Hulttion Buur "Buur"
¤ jämtlanninpystykorva, uros
¤ s. 07.3.2008
¤ Kuvien © Ronja
Hulttion Duuri "Duuri"
¤ jämtlanninpystykorva, narttu
¤ s. 15.7.2008
¤ Kuvien © donga
~ but don't ever question if my heart beats only for you, it beats only for you.
- A.t
- Syvällistä
- Viesti:
Re: M: Jämttinarttu- ja uros etsivät kotia!
Mä olisin niin kiinnostunut ottamaan jomman kumman itselleni, mutta mietinnän alla:D Mietin kauan aikaa, jos tuon uroksen kuitenkin ottaisin, mut mutta kuvia en tarvitse mukaan. Vimmakinttuun menisi Oskun kaveriksi sinne:) Okei, eli ilmoittelen, jos olen varma asiasta ja vähä muutakin tietoa meistä laittelen.
Taukoilee virtuaalihommista.. ü
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Sorruin ja teen tarjouksen, vaikka kolme Hulttiolaista jo Sananlaskussa asustaakin, ei kolmas ole pahitteeksi :'D Elikäs tuonne Sananlaskuun pääsisi Hulttion Buur asustelemaan, linkin löydät ak:sta. Aktiivisesti pääsisi toimimaan maastoesteissä, mejässä ja haukussa. Sitten keskityttäisiin myös tokoon ja agilityyn, kun ollaan noisa kolmessa edellä mainitussa lajissa edistytty :D Kisanäyttönä rakkaat suomenpystykorvani Ama ja Pirtu. Loppuelämänsä saisi sitten Sananlaskussa tallustella ja elää elämäänsä. Myöhemmällä iällä ehkäpä sitten jalostuskäyttöön.
A.t tuossa jo ehtikin kysellä Buuria, jos päätät että hänelle lähtee tämä poika, niin yhtälailla olisin kiinnostunut Duurista.
A.t tuossa jo ehtikin kysellä Buuria, jos päätät että hänelle lähtee tämä poika, niin yhtälailla olisin kiinnostunut Duurista.
Reika Shibas - Ice Cubes - Taikatunturin - Sananlaskun - Der Meister - Cincuenta Rayo - koirakoti Bielke - of Blue Dreamcast
Haukkukoeliitto & Laikayhdistys
2.2.2016
2.2.2016
-
- Syvällistä
A.t, kennel ja koirat vaikuttavat ihan kivoilta joten jos päätät ottaa Buurin, se lähtee sulle ihan mielellään :-)
Ja Jacya, mikäli A.t ei otakaan koiraa, sitten Buur voi lähtee sulle mikäli kiinnostuit siitä enempi, mutta jos Buur lähtee Vimmakinttuun, voin sulle Duurin luovuttaa jos vain haluat!
Ja Jacya, mikäli A.t ei otakaan koiraa, sitten Buur voi lähtee sulle mikäli kiinnostuit siitä enempi, mutta jos Buur lähtee Vimmakinttuun, voin sulle Duurin luovuttaa jos vain haluat!
~ but don't ever question if my heart beats only for you, it beats only for you.
- A.t
- Syvällistä
- Viesti:
Kyllä mä taidan sittenki ottaa tuon uroksen meille asustelemaan:D Kun mulla nuo uroksen kuvatkin tuolla lojuu käyttämättöminä ja olis kiva saada vähän jämtejä meille lisää, myöhemmin luultavasti käytetään jalostukseen. Kerkesin Jacyalta jo varatakkin seuraavasta jämtipentueesta nartun, niin ei aivan uroksista täyty tuo meidän kennel:)
hmm.. kattelin tuota Buurin sivustoa ja hoksasin, että se on enemmänkin käyttöpuolen koiria. Ei kai haittaa jos näyttelyissä tullaan käyttämään myös. Sillä kun itse piirrän kuvat, niin mua aina myös kiinnostaa kuinka ne pärjää. Valokuvat ois eriasia;) Niin poiminpas kuvat varastosta eli tämmönen uros, en tiiä kyllä pärjääkö rakenteen puolesta, mutta ainahan voi kokeilla. Aika moneissa lajeissa olet kisannut, itse en kovin himokisauta koiria, sillä eihän oikiastikkaan jämtejä tai ainakin mitä minä tiedän niin käytetä juuri kuin hirvimetsillä ja näyttelyissä + jotain lajeja, mutta esim. tämä Buur on koiratanssi valio:D niin eipä IRL-elämässä jämtejä juuri koiratansseissa tavata, sori mulla on suuri suuni, mutta mä vaan sitä että itse panostan pariin lajiin, johon rotu soveltuu ja niistä pyritään valioitumaan. Buurin kanssa enemmän kisailen jatkossa ainakin mejässä, haukkukokeissa ja näyttelyissä, myös toko-kokeisiin osallistutaan silloin tällöin. Myös pysyvä koti on tiedossa!
- Sivuja laittelen tänne =) Luultavasti tänään saan valmiiksi..
hmm.. kattelin tuota Buurin sivustoa ja hoksasin, että se on enemmänkin käyttöpuolen koiria. Ei kai haittaa jos näyttelyissä tullaan käyttämään myös. Sillä kun itse piirrän kuvat, niin mua aina myös kiinnostaa kuinka ne pärjää. Valokuvat ois eriasia;) Niin poiminpas kuvat varastosta eli tämmönen uros, en tiiä kyllä pärjääkö rakenteen puolesta, mutta ainahan voi kokeilla. Aika moneissa lajeissa olet kisannut, itse en kovin himokisauta koiria, sillä eihän oikiastikkaan jämtejä tai ainakin mitä minä tiedän niin käytetä juuri kuin hirvimetsillä ja näyttelyissä + jotain lajeja, mutta esim. tämä Buur on koiratanssi valio:D niin eipä IRL-elämässä jämtejä juuri koiratansseissa tavata, sori mulla on suuri suuni, mutta mä vaan sitä että itse panostan pariin lajiin, johon rotu soveltuu ja niistä pyritään valioitumaan. Buurin kanssa enemmän kisailen jatkossa ainakin mejässä, haukkukokeissa ja näyttelyissä, myös toko-kokeisiin osallistutaan silloin tällöin. Myös pysyvä koti on tiedossa!
- Sivuja laittelen tänne =) Luultavasti tänään saan valmiiksi..
-
- Vuohenruokaa
Mä muuten kannattasin A.t, että et piirtäessäs aivan täysin kopiois kuvia, kun tosta kuvasta, joka Buurille on tulossa tunnistaa heti, että kyseessä on Robin :-D
Mut ei muuta, kivat kodit tiedossa kasvateille :-)
Mut ei muuta, kivat kodit tiedossa kasvateille :-)
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Skäpölskpöö! Duuri sitten lähtöö meille? ::D
Reika Shibas - Ice Cubes - Taikatunturin - Sananlaskun - Der Meister - Cincuenta Rayo - koirakoti Bielke - of Blue Dreamcast
2.2.2016
2.2.2016
- A.t
- Syvällistä
- Viesti:
// Mut ei kai se haittaa, jos piirtää kuvasta? Mä oon ainakin saanut sellaisen käsityksen että aina saa piirtämiään kuvia käyttää, mutta ei toisen ottamia kuvia saa koskaan ilman lupaa:o Mulla on kaikki kennelin kuvat piirretty lehdistä ja kukaan ei oo ainakaan tullut sanomaan vielä ettei niitä saa käyttää, mut toivottavasti en oo vääriin tehty.
-
- Vuohenruokaa
^ No, emmä tiedä, että varsinaisesti haittaako se, mutta kyllä mulla pistää silmään ainakin et ne on täysin samanlaisia ja ihan sillä sanon, että on mahdollista, että koiran omistaja siitä tulee sanomaan. Mut ei se mua haittaa, Robinhan on oikein näpsän näköinen poitsu ja piirros varsin onnistunut! :-)
- A.t
- Syvällistä
- Viesti:
^No jospa se sopis, että käytän tuota kuvaa:)
-
- Syvällistä
A.t, ei tarttekaan olla mitään himokisatusta niinku ekasta viestistä on selväks tullukin - Buur onpi siis sinun! Toivon (itseasiassa vaadinkin), että voisit kisata Buurilla haukkukokeissa ja mejässä, muilla ei niin väliks olekaan. Näyttelyt sopivat hyvin, itse olen painottanut noihin käyttölajeihin enempi ja parempi on, että niissä kisauttaminen pidettäs tärkeämpänä. Tottahan se on, ettei jämttejä koiratanssissa nähdä, mutta tämä on virtuaalimaailma ja virtuaalimaailmassa kaikki on sallittua! :-D Kuva näyttää hyvältä, siihen en sen enempää puutu nimittäin se on ihan itses päätettävissä käytätkö kuvaa, joka on ilmiselvä Robin.
Ja Duuri lähteepi sitten Jacyalle!
Sivuja sit vain.
Ja Duuri lähteepi sitten Jacyalle!
Sivuja sit vain.

- A.t
- Syvällistä
- Viesti:
Jep, olet oikeassa, että tämähän on vain virtuaalimaailma:D Teen sivut mahdollisimman pian. Pitääkö mun muutes lisäillä nuot tulokset Buurin uusille sivuille? Oishan se kova homma ku erillaiset kisakalenterit meillä:s
^^Olis varmaan järkevää kysyä tuolta Robinin omistajalta saako tuota niiden koirasta piirtämää piirustusta käyttää, niin ei ainakaan jää itsellenikään ja muille häiritsemään tuo juttu:)
Toisaalta melkein kaikki PIVIKOt on piirretty mallista, joten helpottavaa on etten ole ainoa:D
tai tuskin moni muuttaa koiransa rakennetta sen takia ettei kyseinen koira muistuttaisi mallia, kun kaikki yrittää mahd. hyvin saada mallin näköisen. On myös varmaan sellaisia, jotka piirtää aivan omasta päästään rotua muituttavia.
^^Olis varmaan järkevää kysyä tuolta Robinin omistajalta saako tuota niiden koirasta piirtämää piirustusta käyttää, niin ei ainakaan jää itsellenikään ja muille häiritsemään tuo juttu:)
Toisaalta melkein kaikki PIVIKOt on piirretty mallista, joten helpottavaa on etten ole ainoa:D
tai tuskin moni muuttaa koiransa rakennetta sen takia ettei kyseinen koira muistuttaisi mallia, kun kaikki yrittää mahd. hyvin saada mallin näköisen. On myös varmaan sellaisia, jotka piirtää aivan omasta päästään rotua muituttavia.
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Mulla nyt menee sivujen teossa vielä aikaa, ja nyt pääsiäisenä en pääse koneelle joten joten... Sivut teen heti kun mahdollista :3
2.2.2016
2.2.2016
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Tänne rakentuu Duurin sivut. Kuvat lisäilen ja hoidan ääkkösongelman vielä... :>>
2.2.2016
2.2.2016
- A.t
- Syvällistä
- Viesti:
Muutes mulla myös Buurin sivut olleet kasassa täällä, tosin tuo kisakalenteri on vielä täyttämättä, mutta koitan saada sen mahd. pian.
Laittelin tuolle Robinin omistajalle viestiä, mutta eipä ole vastaillu. Ehkä ei haittaa jos on toistaseks ilman kuvia. Käyttökoirahan se on:)
// Ainiin, onko Buur myös jälkivalio, koska tuolta VMJY-tulospalvelusta huomasin?
Laittelin tuolle Robinin omistajalle viestiä, mutta eipä ole vastaillu. Ehkä ei haittaa jos on toistaseks ilman kuvia. Käyttökoirahan se on:)
// Ainiin, onko Buur myös jälkivalio, koska tuolta VMJY-tulospalvelusta huomasin?