Pitkäkarvaisia collieita (tri x blm)
- Silja
- Epätoivoinen katse
Pitkäkarvaisia collieita (tri x blm)
Olen ajatellut pk. collienpentuja syntyväksi heinäkuun alkupuoliskolla tällaisesta yhdistelmästä:
i. BH JK3 Hk2 SchH2 Vk2 Fh1 vFIN KVA vKTV V PVA vAGIW-07 VFVB vFIN TVA VAVA Yazzy's Café Cappucino "Dexter"
Dexter on terve, komea ja hyväluonteinen tricoloruros. Sen suku on harvinainen, vain Dexterin emä on virtuaalimaailmassa eikä aiempia jälkeläisiä ole. Se on myös hyvin menestynyt harrastuksissaan ollen mm. käyttö-, paimennus-, toko- ja agilityvalio, näyttelyistä ERI.
Dexteriltä on todettu silmät, lonkat, kyynärpäät sekä polvet terveiksi.
e. BH Hk3 vKTV vPVA vKREW-07 Merenwen of Elenstar "Helmi"
Helmi on täysin evm-sukuinen blue merlenarttu. Myös se on silmä-, kyynärpää- ja lonkkaterve. Helmi on myös menestynyt kilpakentillä ja tuloksena on mm. paimennus- ja koiratanssivalionarvot, agilityssä osallistumisoikeus MAXI II-luokkaan, tokossa ja pk-haussa voittajaluokkaan. Sillä on myös muutama piste flyballista sekä näyttelyistä neljä sertiä eri tuomareilta.
Pentue nimetään Merikapteenin nimiin ja on järjestyksessään viides eli E-pentue. Varauksia otetaan maksimissaan kolme omani lisäksi, mutta huomioithan että pentujen lukumäärä arvotaan. Välttämättä kaikkia neljää ei synny tai sitten jos näitä syntyy enemmän, osa voi mennä ns. evm-koteihin. Mahdollisesti myös pentujen sukupuolet ja värit tullaan arpomaan, mutta siitä en ole tehnyt vielä päätöstä (Jos näin on, luultavasti minulla on mahdollisuus antaa kuvia pennuille mukaan). Kunhan nyt ensin haarukoin kiinnostuneita, sillä pitkäkarvapentueita on nyt ollut jonkin verran. (Miten onnistunkin aina huonoon aikaan näiden kanssa? :D)
Nimivaihtoehdot toisella sivulla!
Varaukset 4/4
tri/blm n. Elokuinen Glasgow - Silja, Merikapteenin
blm n. Elokuinen Iverness - Josefina, yksityinen
tri u. Elokuinen Edinburgh - Fanni, Pretty One's
tri n. Elokuinen Aberdeen - Anri, Deattan
i. BH JK3 Hk2 SchH2 Vk2 Fh1 vFIN KVA vKTV V PVA vAGIW-07 VFVB vFIN TVA VAVA Yazzy's Café Cappucino "Dexter"
Dexter on terve, komea ja hyväluonteinen tricoloruros. Sen suku on harvinainen, vain Dexterin emä on virtuaalimaailmassa eikä aiempia jälkeläisiä ole. Se on myös hyvin menestynyt harrastuksissaan ollen mm. käyttö-, paimennus-, toko- ja agilityvalio, näyttelyistä ERI.
Dexteriltä on todettu silmät, lonkat, kyynärpäät sekä polvet terveiksi.
e. BH Hk3 vKTV vPVA vKREW-07 Merenwen of Elenstar "Helmi"
Helmi on täysin evm-sukuinen blue merlenarttu. Myös se on silmä-, kyynärpää- ja lonkkaterve. Helmi on myös menestynyt kilpakentillä ja tuloksena on mm. paimennus- ja koiratanssivalionarvot, agilityssä osallistumisoikeus MAXI II-luokkaan, tokossa ja pk-haussa voittajaluokkaan. Sillä on myös muutama piste flyballista sekä näyttelyistä neljä sertiä eri tuomareilta.
Pentue nimetään Merikapteenin nimiin ja on järjestyksessään viides eli E-pentue. Varauksia otetaan maksimissaan kolme omani lisäksi, mutta huomioithan että pentujen lukumäärä arvotaan. Välttämättä kaikkia neljää ei synny tai sitten jos näitä syntyy enemmän, osa voi mennä ns. evm-koteihin. Mahdollisesti myös pentujen sukupuolet ja värit tullaan arpomaan, mutta siitä en ole tehnyt vielä päätöstä (Jos näin on, luultavasti minulla on mahdollisuus antaa kuvia pennuille mukaan). Kunhan nyt ensin haarukoin kiinnostuneita, sillä pitkäkarvapentueita on nyt ollut jonkin verran. (Miten onnistunkin aina huonoon aikaan näiden kanssa? :D)
Nimivaihtoehdot toisella sivulla!
Varaukset 4/4
tri/blm n. Elokuinen Glasgow - Silja, Merikapteenin
blm n. Elokuinen Iverness - Josefina, yksityinen
tri u. Elokuinen Edinburgh - Fanni, Pretty One's
tri n. Elokuinen Aberdeen - Anri, Deattan
Ei kukaan muu voi meille antaa tilaa unelmiin, syytä rakkauteen
Ei onni tuu, se täytyy kantaa näihin huoneisiin yhä uudelleen
-
- Nostaa rautaa
- Viesti:
Re: Pitkäkarvaisia collieita (tri x blm)
Mua voisi mahdollisesti kiinnostaa. Pentu tulisi Pretty One'siin, muiden pehkojen seuraksi. Pretty One's on tosin muuttamassa tänne, mutta sivut ovat vielä kesken, koska odotan uutta ulkoasua sivuille.
Sukupuolesta en osaa vielä sanoa, pitää katsoa millaisia tricolour ja blue merle kuvia löytyy :). Pennun kanssa kisattaisiin ainakin paimennuksessa, agilityssä, tokossa, koiratanssissa, flyballissa ja palveluslajeissa, luultavasti PAJÄssa tai PAEKissa. BH- koe tullaan suorittamaan ja vesipelastuksessa ainakin SOVE. Näyttelyissäkin käydään ainakin parin tuomarin mielipide kuuntelemassa, jos on oikein hyvät kuvat, niin kyllä sitten ihan aktiivinen näyttelyurakin tulee ;). Kisa ja sivunäyttönä toimikoot vaikka Afrodite, toki voit muidenkin koirien sivuilta katsoa kisanäyttöä. Koti olisi pysyvä ja kisautus aktiivista (joka päivä katson kalenterit läpi). Yhden pentueen haluaisin pennulla teettää, toki vasta sitten kun alkaa löytyä valionarvoja. Paimennuksessa, agilityssä ja tokossa aiomme ainakin valioitua.
Vaikka prettyssä onkin jo jonkin verran koiria, löytyy silti pikkupennulle aikaa. Monet koiramme kisaavat jo ylemmissä luokissa, joten tuleva pentu pääsisi heti kisaamaan melkein kaikissa lajeissa. Suuri koiramäärä ei ollenkaan haittaa kisaamistani, eikä into v-koiriin lopahda. Kysy toki lisää, mikäli unohdin jotain.
Sukupuolesta en osaa vielä sanoa, pitää katsoa millaisia tricolour ja blue merle kuvia löytyy :). Pennun kanssa kisattaisiin ainakin paimennuksessa, agilityssä, tokossa, koiratanssissa, flyballissa ja palveluslajeissa, luultavasti PAJÄssa tai PAEKissa. BH- koe tullaan suorittamaan ja vesipelastuksessa ainakin SOVE. Näyttelyissäkin käydään ainakin parin tuomarin mielipide kuuntelemassa, jos on oikein hyvät kuvat, niin kyllä sitten ihan aktiivinen näyttelyurakin tulee ;). Kisa ja sivunäyttönä toimikoot vaikka Afrodite, toki voit muidenkin koirien sivuilta katsoa kisanäyttöä. Koti olisi pysyvä ja kisautus aktiivista (joka päivä katson kalenterit läpi). Yhden pentueen haluaisin pennulla teettää, toki vasta sitten kun alkaa löytyä valionarvoja. Paimennuksessa, agilityssä ja tokossa aiomme ainakin valioitua.
Vaikka prettyssä onkin jo jonkin verran koiria, löytyy silti pikkupennulle aikaa. Monet koiramme kisaavat jo ylemmissä luokissa, joten tuleva pentu pääsisi heti kisaamaan melkein kaikissa lajeissa. Suuri koiramäärä ei ollenkaan haittaa kisaamistani, eikä into v-koiriin lopahda. Kysy toki lisää, mikäli unohdin jotain.
- And you thought the world might end if you just looked the other way
- Silja
- Epätoivoinen katse
Fanni, hienoa, merkkaan sinulle varauksen. Koti ja tulevaisuus kuulostavat tosi hyviltä. Itse olen ajatellut kotiin jäävälle nartulle pentuetta joskus hamassa tulevaisuudessa, mutta en näe että olisi mitään estettä jos haluat myös pentueja koirallesi teettää. Suku siitä ei varmasti kärsi. Käytätkö muuten Welhoa?
Ei kukaan muu voi meille antaa tilaa unelmiin, syytä rakkauteen
-
- Nostaa rautaa
- Viesti:
En käytä welhoa.. En mäkään vielä tiedä pennutussuunnitelmista mitään. Ei ole ollenkaan varmaa että teetänkö sille ollenkaan pentuetta, mutta halusin kuulla että saako koiralla teettää pentuetta, jos joskus sitten haluan sille jälkikasvua :).
- And you thought the world might end if you just looked the other way
-
- Alkupalat
Mua vois mahdollisesti kiinnostaa. Pentu tulisi kennel Harmaharjuun ( www.harmaharjun.suntuubi.com ) Sivut kesken,
. Vähän aattelin näyttely ja muuhun harrastuskäyttöön narttupentua. Onko nää piirrettyjä. En käytö Welhoa. Käyttäisin jos osaisin, mutta siinä pyydetään aina jotain hiton VRL-tunnusta.

-
- Le-ppä-ker-ttu
^Sitä kysytään siksi, että VRL-tunnuksen tarvitsee jos tahtoo ylipäätänsä Welhoa käyttää. Tunnuksen saa hankittua jos tiliä haluaa käyttää (:
Pitkätauko.
-
- Alkupalat
Siis mistä sen saa ja miten?
-
- Le-ppä-ker-ttu
Kannattaa varmaankin lukea tuolta virtuaalisista koiraystävistämme realistisuus-keskustelu. (:
Pitkätauko.
-
- Alkupalat
perun varaukseni (olikohan ees hyväksytty?)
-
- Alkupalat
Mua kiinnostaa! Muokkaan tähän viestiin kohta kaikki infot yms. =D
Edit: No niiin, eli tosiaan pehkopupsin ottaisin mielellään viimeinkin Kapulta! Sääli sinänsä, että tricolor x blue merle yhdistelmästä, kuvia olisi ollut soopeleille paljon enemmän. Tällä hetkellä kennelini ei ole toiminnassa, mutta kennelin valmistuessa pentu muuttaisi Twinklingiin. Olen ollut tässä vuoden poissa virtuaalimaailmasta, mutta nyt olisi tarkoitus palata takaisin paimenkoirien pariin ja samalla herättää Twini henkiin. :--D Taukoilun vuoksi mulla ei ole oikein antaa kunnollista kisanäyttöä tai muuta.
Tällä hetkellä mulla on kuitenkin kaksi virtuaalikoiraa, valkkariherra Nino ja pommityttö Pulla. Tämä parivaljakko olisi tosi otettu, jos remmiin liittyisi vielä pehkopoitsu, joka olisi väriltään tricolor. ;) Olen ajatellut käyttää Steadwyn Black Signaturen kuvia pennulla. Pentu kisaisi ainakin paimennuksessa, pk-lajeissa ja näyttelyissä, sekä muissa lajeissa aina kun mahdollista. En voi luvata kilometrin mittaista titteliriviä, mutta pyrin tietenkin saamaan pennun menestymään! Mikäli pentu pärjäisi ja muutkin asiat olisivat kohdallaan, pitäisin jälkikasvua mahdollisena. =)
Toivottavasti en nyt unohtanut mainita mitään oleellista. :D
Edit: No niiin, eli tosiaan pehkopupsin ottaisin mielellään viimeinkin Kapulta! Sääli sinänsä, että tricolor x blue merle yhdistelmästä, kuvia olisi ollut soopeleille paljon enemmän. Tällä hetkellä kennelini ei ole toiminnassa, mutta kennelin valmistuessa pentu muuttaisi Twinklingiin. Olen ollut tässä vuoden poissa virtuaalimaailmasta, mutta nyt olisi tarkoitus palata takaisin paimenkoirien pariin ja samalla herättää Twini henkiin. :--D Taukoilun vuoksi mulla ei ole oikein antaa kunnollista kisanäyttöä tai muuta.
Tällä hetkellä mulla on kuitenkin kaksi virtuaalikoiraa, valkkariherra Nino ja pommityttö Pulla. Tämä parivaljakko olisi tosi otettu, jos remmiin liittyisi vielä pehkopoitsu, joka olisi väriltään tricolor. ;) Olen ajatellut käyttää Steadwyn Black Signaturen kuvia pennulla. Pentu kisaisi ainakin paimennuksessa, pk-lajeissa ja näyttelyissä, sekä muissa lajeissa aina kun mahdollista. En voi luvata kilometrin mittaista titteliriviä, mutta pyrin tietenkin saamaan pennun menestymään! Mikäli pentu pärjäisi ja muutkin asiat olisivat kohdallaan, pitäisin jälkikasvua mahdollisena. =)
Toivottavasti en nyt unohtanut mainita mitään oleellista. :D
Pistä vain haaveesi johonkin turvalliseen paikkaan ja pidä mielessä, mihin ne piilotit.
-
- Alkupalat
Nostoa, topick oli vajonnut jo toiselle sivulle ja sielläkin aika alas. =P
Pistä vain haaveesi johonkin turvalliseen paikkaan ja pidä mielessä, mihin ne piilotit.
-
- Ei enää ikinä uudestaan
Silja on ollut tämän viikon riparilla. :) Ei siis ole tätä unohtanut, ei vaan sieltä korvesta voi vastailla. Hän palailee kuitenkin ensi maanantaina. Viimeistään tiistaina luulisin hänen saapuvan koneelle.
First time I saw you I knew right away
Made up my mind you would be mine someday
I'm the one to take you all the way
Vuoden Optimisti 2013
Made up my mind you would be mine someday
I'm the one to take you all the way
Vuoden Optimisti 2013
-
- Alkupalat
^ Arvelinkin jotain tälläistä olleen syynä. =)
Mullakin on ihan ilmoitusluontoinen asia, joka kannattaa täällä mainita. :D Itselläni siis alkaa ripari ensi torstaina, joten sitä seuraavana viikkona en koneelle pääse.
Mullakin on ihan ilmoitusluontoinen asia, joka kannattaa täällä mainita. :D Itselläni siis alkaa ripari ensi torstaina, joten sitä seuraavana viikkona en koneelle pääse.
-
- Le-ppä-ker-ttu
OT: Musta tuntuu että te kaikki olette menossa tänä kesänä riparille! :)
-
- Syvällistä
Olisin kiinnostunut collienaperosta Deattaniin. Kasvattiasi kisauttaisin paimennuksessa valioksi asti, näyttelyissä, tokossa jonkin verran ja pk-lajeissa. Satunnaisesti myös koiratanssista vesipelastukseen. Olen fiiliskisauttaja, mutta koiriani näkyy kuitenkin kohtuullisesti kisakentillä. Kasvattisi olisi ensimmäinen niin IRL kuin URL collie. Kuvista en ole vielä varma mutta tiedossa on eräät mielestäni kauniin trikin pehkoneidin kuvat. Koira tulisi enemmän kisa- kuin jalostuskoiraksi, mutta pennut voisin hyvinkin ajatella teettäväni tittelirivin pidennettyä tarpeeksi. Tällä hetkellä Deattan on tauolla joten kisautus ei ole kovinkaan aktiivista enkä ole koneella paljoa. Mutta mitä syksymmälle mennään, sitä aktiivisemmaksi kisautukseni muuttuu. Lupaan pitkäaikaisen, kisaavan ja huolehtivan kodin jossa pienen pehkovauvan on hyvä kasvaa ja elää, elämän pituisesta kodista en mene vannomaan mitään (toivottavasti ymmärrät) mutta tämä ei todellakaan tarkoita että omistan koiran kuukauden ja myyn heti. Pidän koiriani niin kauan kuin on mahdollista.
Kisa ja sivunäyttönä toimii Lunta http://www.geocities.com/anrideattan/lunta.htm Kisoja puuttuu kalenterista jonkin verran, olen lisännyt vain merkittävät tulokset.
Olen tanssifestivaaleilla Norjassa 7.7 asti joten voin sen jälkeen vasta tehdä sivut ym.
Kisa ja sivunäyttönä toimii Lunta http://www.geocities.com/anrideattan/lunta.htm Kisoja puuttuu kalenterista jonkin verran, olen lisännyt vain merkittävät tulokset.
Olen tanssifestivaaleilla Norjassa 7.7 asti joten voin sen jälkeen vasta tehdä sivut ym.