Malinuaapenneleitä Hulttioon

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
donga
Vuohenruokaa

Malinuaapenneleitä Hulttioon

Viesti Kirjoittaja donga »

Hulttioon olisi tulossa helmi-maaliskuussa malinuaapenneleitä eli belgianpaimenkoira malinois on rotuna, jos se meni "malinuaa" sanasta joltain ohi. :-----D

Isänä on BH JK3 SchH1 TK3 RH-E Meride's Step By Step "Hugo". Hugo on yhden VOI1 päässä KVA-arvosta, joka tullaan ennen pentuetta hakemaan, lisäksi mies kisailee paimennuksessa II-luokassa, tavoitteena saada pölikkä vielä paimennusvalioksikin. Agilityssä Hugo kisaa MAXI 3 luokassa, siinä katellaan, että keretäänkö saada valionarvo vielä, mutta se ei ole mitenkään pakollinen. Lisäksi poijalla on ainakin 5 SERTiä, pitäis tehdä katsastus, että onko enempää. Vaikka pojalla ulkonäköäkin on niin käyttölajeihin olemme panostaneet enemmän.
Hugo on koirana aivan mahtava Persoona, sillä on intoa tehdä ja toimia eikä sillä ikinä lopu virta kesken. Hugo rakastaa kaikkea tekemistä, se saa olla ihan mitä vaan kunhan poika saa vaan tehdä jotain! Hugosta on kuoriutunut vahva ja hyvän hermorakenteen omaava uros, jonka kanssa on ihana harrastaa ja kisata.

Emänä toimii Leevin vFIN KVA vFIN PVA TK2 Feillhr Muuk "Muusa". Muusa on kisannut käyttövalioksi jäljeltä eli samaa lajia harrastanut kuin Hugokin joten pennuista odotettavissa hyviä jälkikoiria! Lisäksi Muusalla on yksi vKUMA agilitystä. Muusan suku on Hugon tavoin myöskin evm.
Muusa on erinomainen käyttökoira, josta löytyy potentiaalia moneenkin lajiin ja on innokas tekemään ja touhuamaan.

Pennut haluan ehdottomasti kotiin, jossa painotetaan käyttölajeihin. PKn tulisi olla se ykkösjuttu, paimennus ja toko olisivat kuitenkin oikein mukava lisä. Näistä koirista ei tule näyttelykoiria, toki näyttelyissä saa pyöriä, mutta missään nimessä ne eivät saa olla ykkösjuttu! Jokaisesta pennusta kuoriutuu varmasti mukava harrastuskaveri johonkin lajiin. Tässä vielä kuitenkin niitä myyntiehtoja;

* koiran perustietoja (virallinen nimi, syntymäaika, kasvattaja jne.) ei saa muuttaa
* kennel, jonne koira tulee on oltava valmis
* koiran kanssa tulee kista jossain lajissa silloin tällöin, jotta tiedän koiran olevan elossa
* kasvattiani ei saa myydä eteenpäin ilman suostumustani
* minulla on oikeus ottaa kasvattini pois mikäli siitä ei huolehdita niinkuin pitäisi

---

Mikäli pentu kiinnostaa niin laita toki viestiä! :----D Kerro viestissä, että minne pentu menisi, mitä sen kanssa harrastettaisiin ja kisanäyttöä. Lisäksi mahdollisista tulevaisuuden suunnitelmista voi jotain raapustella, jos ne ovat jo mielessä.

Varaajia otan max. 5. Kuitenkin kolmen pennun pentue on myös mahdollinen. Kyseessä on F-pentue eli tatatataa nimet alkaa F-kirjaimella! :D

varaajat

Wolfie / Bakemono / uros - Hulttion Fanaatikkomieli "Sakke"
Kirsi / Rainvalley / narttu - Hulttion Fiaskotapaus "Fiasko"
Bee / Redwick / narttu - Hulttion Faktajuttu "Riti"
Jerry / Terranois / narttu - Hulttion Fuusioreaktio "Fida"
manna / Finality / uros - Hulttion Fobiakammo "Foksi"

nimet

Fanaatikkomieli WOLFIE
Fuusioreaktio JERRY
Faktajuttu BEE
Fantasiakuvitelma
Fiaskotapaus KIRSI
Figuurihahmo
Fobiakammo MANNA
Formaattimuoto
Fraasilause
Futuristitaiteilija
Wolfie
Höpsö veitikka

Re: Malinuaapenneleitä Hulttioon

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Kennelin nimi on Bakemono, itse olin vahingossa sanonut väärin :D
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
manna
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja manna »

voi että, houkuttelis malilapsi kovasti ! 8)
  • elämä vie, elämä tuo
      • ensin kädestä syö, sit sielusta juo
[/size]
juulia
Floodari

Viesti Kirjoittaja juulia »

Eikä! Mulle laitat kiitos :D no ei, mietin vielä. katotaan jos colliet menee kans Rock On'iin, olis Geewasissa tilaa jos menee niin, mut sit pitäis saada uus ulkoasu. :o No katotaan!
  • Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
    Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Nyt kyllä tekis pupsia mieli, mutta mä pakotan itseni harkitsemaan vielä Furenzassa, kun noita koiria on jo aika paljon vaikkei niiden kanssa kisaaminen kyllä vielä ole tiukkaa tehnyt :D Harkitaan harkitaan..
donga
Vuohenruokaa

Ihan rauhassa harkitkaa ^___^ Tavoitteena saada pysyvät kodit joten hyvä mietiskellä koiratilannetta :]
Bee
Nostaa rautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bee »

Voiettä kun tekis mieli ottaa malinoispenikka! Mietin vielä hetkisin, mutta olisin tosi kiinnostunut 8D
but i'm lost, crushed, cold and confused

[/size]
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Donga, donga, miksi minua näin kidutat? :D Mä haluaisin niin kauheasti pikku malinoisia Rainvalleyyn, mutta tuo mun koiramääräni... Kisapainotukset olisi kuitenkin aika samoissa kuin Lilithillä, paitsi että ageissa sun muissa tuskin noin aktiivisesti ehdittäisi kisata. Palvelukseen painotettaisiin täysillä, muita lajeja en uskalla lupailla.

Mutta en mä uskalla sanoa vielä varmasti, enkä mä tietenkään voi tietää antaisitko sä mulle edes ;> Mä mietin tätä vielä... houkutus tuntuu vain käydä liian suureksi :D
donga
Vuohenruokaa

Beelle sekä Kirsille molemmille antaisin oikein mielelläni malinuaapalleron ;----) Mutta miettikää vaan ihan rauhassa kuitenkin, tietenkin mä toivon, että otatte, mutta.. :mrgreen:
Unna
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Unna »

Ää, laitoit just ikävään saumaan. On ruvennut mali kiinnostamaan jo ihan IRL, ja parit hyvät kuvatkin voisi olla, mutta kun on Eetu (ei ole nyt tullut uusia tuloksia, monesta lajista tosin odotetaan), ja sitten Isna, jolla ei ole vielä lainkaan tuloksia, ja Helluvasta länsisiperianpupsi, niin että en viittis ottaa kolmatta täysin keskeneräistä koiraa käsiin. Mutta katotaan nyt, miten rupee Isnalla luistamaan.
They say that good things take time, but really great things happen in the blink of an eye

KuvaKuvaKuvaKuva

Olkaa mukavia immeisiä, ja ruokkikaa Ziriusta ja kliksutelkaa poikasia (:
Kaikille ruokkineille/klikanneille suuri kiitos
Kuva
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

No laita mulle varauksee sitte! Ja onhan tässä aikaa vielä kisauttaa noita toisia aloitusluokista pois :D Sukupuolta en kyllä osaa vielä sanoa.
Bee
Nostaa rautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bee »

Mulle kanssa sitten malinoispupsi! (:

Eli pentu tulisi Redwickiin. Kennelissä on tällä hetkellä vain kaksi koiraa (tosin kolmas tulossa). Pentu pääsisi heti kisaamisen makuun, koska muut koirani ovat kohonneet jo ylempiin luokkiin. Luultavasti kisaisin pennun kanssa aktiivisimmin pk. lajeissa, paimennuksessa, tottevaisuudessa sekä agilityssä. Ehkä myös pelastuskoirakokeita ja vesipelastusta tulisimme kokeilemaan. Näyttelyistä en vielä osaa sanoa mitään, koska itselläni ei ainakaan toistaiseksi löydy lupia malinoiskenneleihin. Täytyy kai sitten ruinata turrilaisilta kuvia 8> Kuitenkin olen aika aktiivinen kisaaja. [Kisanäyttönä vaikkapa Dara]. Voisin melkeinpä vannoa, että koira saisi elää koko elämänsä Redwickissä. Sukupuolesta en oikein osaa vielä varmaksi sanoa, mutta ehkä olisin enemmän nartun kannalla. Riippuen tietysti myös siitä, millaiset kuvat saan haalituksi :)
but i'm lost, crushed, cold and confused

[/size]
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

Wuhuu! Ajattelinkin justiinsa että voisin ehkä viimein ottaa urosmalikan, jolle en kyllä pakolla löydä ihanhetijustnyt kuvia. Käyttölajeihin kuitenki suunnattaisiin, tällä hetkellä kaikki ekat luokat taitaa olla täynnä paitsi palveluskoiralajeissa :D Eli minä tahtoisin pentusen Terranoisiin ja mun kisausaktiivisuuden varmaan tiiätkin ilman että tarvii mitään näyttöjä linkitellä.

OLETKO MUUTEN MESESSÄ???++ en näe!
manna
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja manna »

Mun on pakko laittaa hakemusta tulemaan, houkuttelee ihan jumalattomasti Hulttion malilapsi <:

Elikkäs, mistäs mä alottaisin. Pentu tulisi suht uuteen, paimenkoiria kasvattavaan Finalityyn, jonne siirsin Colourfulista kaikki FCI ykköset kun Colin kanssa painotetaan eniten noutajiin. Kisanäyttö on valitettavasti vielä aika niukkaa, kun tauolta palattuani koirien sivut olivat kadonneet jonnekkin bittiavaruuteen ja kisakalenterit sun muut mukana. Koiran kanssa kisattaisiin ahkerasti PK-lajeja, tokoa, paimennusta. Ehkä parissa näyttelyssä käytäisiin kattomassa mitä tuomarit tykkää, ja siihen se varmaan jäisikin koska omalta osaltani olen kaikkea muuta kuin näyttelyfriikki. Pari tulosta koiralle ja se riittää, käyttömalia tässä olenkin etsimässä. Tässä olis tarjolla varmasti pysyvä koti ellei nyt mitään järisyttävää IRLissä tapahdu <: Kuvia ei ole vielä löytynyt, mutta kunhan tiedän että raatsitko sä mulle pentua lahjoittaa niin lupaan kyllä etsiä hetimiten. <: Sivunäyttönä toimikoon nyt vaikka Napsu.

Eikai mulla tähän muuta lisättävää oo, sen sanon että jos Hulttion käyttömalin saisin Finalityn lauman vahvistukseksi olis tosi jees <: Niin ja sitä vielä, että jos sulla jäi joku epäselväksi tai unohdin mainita jotain tärkeetä, niin kysy ihmeessä lisää. :)
  • elämä vie, elämä tuo
      • ensin kädestä syö, sit sielusta juo
[/size]
donga
Vuohenruokaa

Kääk nythän tuli ihmisiä! :-----D

Eli Kirsille ja Beelle lähtee penikka niinkuin lupailinkin! Lisäksi Jerryn tunnen nyt sen verran hyvin ettei epäilystäkään siitä ettenkö antais sille pentua. Manna, valitettavasti varaukset täyttyivät jo, mutta mikäli peruutuksia tulee niin mä otan yhteyttä sinuun :> Itse mietiskelin kyllä, että jättäsinkö tästä ottamatta pennun, mutta sen verran on suuri kutku saada Hugon jälkeläinen niin en mahda raaskia olla jättämättä itselleni pentua.
Vastaa Viestiin