Gronttupentuja tammikuulle

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Miira
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

Gronttupentuja tammikuulle

Viesti Kirjoittaja Miira »

Copelin toinen belgianpaimenkoira groenendael pentue syntynee tammikuun puolivälissä ja nyt on aika tehdä asiasta kunnon ilmoitus..

Isänä..
BH, JK3, VK2, HK2, PVA, TK1, RH-E, vAGIW-07 Elite's Crafiness, eli tutummin Nicky. Nicky on hyvin leikkisä uros, joka osaa kuitenkin tarvittaessa keskittyä todella tarkasti suoritukseen. Se ottaa paljon kontaktia ja rakastaa lapsia. Näyttelyissä Nickyllä on yksi rotunsaparas sijoitus, sekä useita vastakkaisensukupuolenparhaita. Palveluksen jäljessä, haussa ja viestissä ollaan kisattu ahkerasti. Myös paimennusvietti on hyvin tallella.

Emänä..
Fwilia's Your Song, eli Senni, joka on evm sukuinen narttu. Senni on kuitenkin menestynyt kotimaassaan Norjassa erittäin hyvin mm. palveluskoirakokeissa, tokossa ja agilityssa.

Näistä pennuista odotetaan vanhempien perusteella hyviä koiria niin näyttöön kuin käyttöönkin. Toivonkin, että tulevassa kodissa kasvattini saisivat kilpailla ahkerasti mm. palveluksessa, paimennuksessa ja tokossa. Myös agility ja moni muu laji lukeutuvat mukaan, jos näihin löytyy kiinnostusta. Belgianpaimenkoira on todella monipuolinen ja innokas harrastus- ja kisakoira, joka ei todellakaan kuulu sohvanperälle (vaikka sielläkin se varmaan välillä mielellään omistajan kainalossa löhöää). Pentuja syntyy 3-5, riippuen kiinnostuneiden määrästä.

Oletko kiinnostunut pennusta? Suosittelen ensimmäisenä lukemaan Copelin Kasvatus- sivun läpi ja miettimään pystytkö tarjoamaan pennulle varmasti aktiivisen, hyvän ja pysyvän kodin. Jos vastaat näihin kaikkiin kyllä ja luit sivun, jätä kiinnostuksesi alle. Kerro ainakin minne pentu olisi menossa ja mitä sen kanssa kisattaisiin. Myös kisa- ja sivunäyttö olisi kiva nähdä :)

Varaukset
Noora, uusi koti, narttu
Kumma, uusi koti, narttu
donga, uusi koti, uros
Viol, uusi koti, uros

NIMET
Copel Edward
Copel Elijah - dongalle
Copel Edith
Copel Erwin - Violille
Copel Ethan
Copel Elizabeth - Nooralle
Copel Ellen
Copel Erica
Copel Emily
Copel Erina - Kummalle
Copel Evan
Copel Emrys
Copel Elena
Copel Elaine
and you can tell me all your thoughts about the stars that fill the moonlight skies
Noora
Alkupalat
Viesti:

Re: Gronttupentuja tammikuulle

Viesti Kirjoittaja Noora »

Moi!

Olit silloin joskus laittanut mun jonnekkin toppaan jo näistä gronttu pennuista ja tarjosit yhtä minulle, vieläkö tarjous olisi voimassa? :)
Miira
Viesti:

Noora, on voimassa vielä. Minnes pentu oli menossa? :)
and you can tell me all your thoughts about the stars that fill the moonlight skies
donga
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja donga »

Mulle lähteekö Hulttioon kasvattipoitsun lapsonen? :D

Mä ite oon vähän sellainen fiiliskisailija sekä tällä hetkellä yritän laittaa kaikki voimani belgeihin, jämtteihin + pariin saksanpaimeneen, että ei olis huolta kyllä, että joutuisin pojasta luopumaan - rotu on kyllä oikea :---D En tässä ole kyllä lopettelemassakaan tietääkseni vähään aikaan, joten senkään kantilta ei pitäs tulla onkelmia.
No, mutta siis. Hulttion viiden muun höslön sekaan vielä yks höslö niin olis aika bueno. Ronttujahan mulla ei tällä hetkellä ole yhtään, joten siksi ois kiva saada yksi musta painajainen! Harrastettaisiin epäaktiivisen aktiivisesti PK-lajeja, paimennusta, tokoa ja agilityä. Lisäksi näyttelyssä käytäisiin aina muun porukan mukana. Muista lajeista en oo niin innostunut, jokaisesta näistä neljästä käyttölajista tavoitteena valionarvo, mutta eihän sille mitään voi, jos ei sitä saavuteta ja omat satsaukset ei vaan riitä!
Jalostuskäytöstä en tiedä vielä tarkemmin, jos menestyy niin sitten. En tosin ole varma vielä sukupuolestakaan, pitää tarkistella, että mikä on kuvatilanne :--D Kyllä mulla molemmille sukupuolille löytyy kuvasia, mutta pitää nyt vähän katella!
Noora
Alkupalat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noora »

Noo tuota.. Tällähetkellä mulla ei ole voimassa olevaa kenneliä, mutta nousemassa työn alla se olisi kahden kaverini kanssa.

Nykyisiä koiria voit katsoa http://haseltaja.webs.com/dog.htm . Kaikki koirat tulevat muuttamaan Horizoniin kunhan sivut saadaan viimeistelyä vaille valmiiksi.

Sivuilla kasvatamme ausseja ja bordercollieita, ja siinä sivussa keskityn myös belgeihin. Aktiivinen kisa koti olisi tarjolla :P
Kumma
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Kumma »

Kumma ainakin ottaisi mielihyvin Coppelin pennun KasKummaan jos vain Miira antaa :D
Narttua varmaan ottaisin kun sille olisi kuvat :)

Juu, tosiaan (edelleen) olis tulossa KasKummaan, Valdolta näkee jo hieman kisanäyttöä :)
Kisataan lajeissa TOKO, agility, jotkut PK-lajit, paimennus, näyttelyt ja sitte vaihtelevasti esim. flyballia.
Elinikäinen ja aktiivinen koti tarjolla :)
Jos rusinat liikkuvat mummon pullassa, sitä ei kannata syödä.
Miira
Viesti:

donga, kyllä sinullekin pentu lähtee ilomielin, olethan Nickyn kasvattaja ja kyllä se pirpana saa varmasti tarvitsemansa huomion sun luota, vaikka kisaaminen välillä taukoiliskin. Eikä tuota sukupuolta vielä tarvitse päättää, kun näiden syntymiseen on vielä se kuukausi :) Voisin sinulta samalla kysyä, että mikä olisi sinun mielestäsi maksimi määrä näille pennuille? Onko viisi aivan liikaa (jos kiinnostuneita edes tulee sen verran)? Nuo vanhemmat kun ovat kaikki kadonneet ja suvut ovat hiukan hukassa, vaikka joitakin googlella löysin.

Noora, okei, sinullekin lähtee pentu kyllä. Ilmoittele kuitenkin sitten, kun kennelin sivut valmistuvat ;)

Kumma, enköhän minä teillekin anna edelleen. Tuntuu tässä vaiheessa, että todella hyviin ja aktiivisiin koteihin ovat menossa nämä pennut..
donga
Vuohenruokaa

Viisi pentua on ihan jees, mutta ei missään tapauksessa enempää kuten tiedänkin, että et edes kuutta harkitse :---D
Kumma
Toistolla tehoa

Mustaki viisi pentua sopii jos halukkuutta on, mutta ei sitten enempää :)
Miira
Viesti:

Okei. Odotellaan sitten vielä, jos olisi ihmisillä kiinnostusta :D Eli vielä kaksi mahtuisi, joten rohkeasti halukkaat esille.

// Ylös.
Miira
Viesti:

Kaikki viestiä peräkkäin, mutta en edes muista, milloin olen viimeksi sellaista tehnyt.

Lähettelin teille tosiaan niitä nimiä (Taru Sormusten Herran näyttelijä- ja osanottaja listan etunimiä) yksityisellä ja tulin siihen tulokseen, että kaikki tykkäsivät niistä todella paljon. Olisivatko nimet sitten ne? Loppujen lopuksi en muitakaan ideoita saa päähäni. Ja jos tietää jo, ottaako tytön vai pojan, niin sitäkin voi laittaa samalla, kun nimeä valitsee. Jos joltakin ei löydy kuvia, niin voin yrittää katsoa, mutta en lupaa kuitenkaan mitään ;)

Vieläkin otetaan kaksi varausta, jos joku on kiinnostunut.
donga
Vuohenruokaa

Copel Elijah mun pennun nimeksi ja siten päädyn sitten urokseen :----)
Miira
Viesti:

Okeip, laittelin sinulle. Jos ite olisin ottanut pennun, niin siitä olisi tullut Elijah, joten on ihanaa, että saadaan sellainen nytkin.
Kumma
Toistolla tehoa

Mä mietin että toi Erina vois olla kiva (: Ja olen siis ottamassa narttupentua (:
Tom
Le-ppä-ker-ttu

Re: Gronttupentuja tammikuulle, 2 pentua vielä vapaana..

Viesti Kirjoittaja Tom »

Tästä jo mesessäkin juttelimme, eli minulle tulee urospentu uuteen kenneliin. : ) Erwin kuulostais kivalta nimeltä.
Vastaa Viestiin