Shadowqueeniin länderipupseja!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Smaug
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Shadowqueeniin länderipupseja!

Viesti Kirjoittaja Smaug »

Shadowqueeniin olisi suunnitteilla a-pennut vuoden 2009 alkuun, rotuna kromfohrländer. Ainakin yhden narttupennun toivoisin menevän sijoitukseen, sillä itse en ota tästä pentueesta ainuttakaan koiraa. Pennuille toivotaan aktiivista ja rakastavaa kotia, harrastuksiin pitää ehdottomasti kuulua agility. Aina yksi länderi mahtuu, eikös? :)

Jos et vielä oikein tiedä, millainen kromfohrländer on, seuraava teksti kannattaa lukea.
Kromfohrländer, lyhyemmin länderi, tarvitsee paljon aikaa ja toimintaa pienestä koostaan huolimatta. Temperamenttinen koiruus pitää kouluttaa hyvin, jotta se ei aiheuta kellekään vahinkoa. Kaikkien onneksi länderi kuitenkin oppii helposti, sen koulutettavuus on erittäin hyvä.
Lisää kannattaa lukea Suomen kromfohrländer ry:n sivuilta. Muistathan, että myös virtuaalinen kromfohrländerliitto on tulossa!

Kuva

Isänä toimisi oma koirani Blackpaw's Bon Bon alias Bon. Bon on evm-sukuinen, kohta 7 vuotias herra. Meriittilista on vielä lyhyehkö, BH TK1 vCAW-08 vKTV*, mutta se kasvanee ennen pentuja. Tokossa kisataan AVO ja agissa kakkosissa, tavoitteena on saada tokovalio, ehkä agilityvaliokin (tai sitten ollaan ainakin kolmosissa) ja lisäksi kisataan flyballissa, jossa pyritään myös valioksi.

Emänä tämäkin oma koirani Silky Dog's Kind Of Magic lyhyemmin Taiga. Iloisen 6 v Taigan meriittilista on hieman pidempi kuin Bonin, BH TK3 vCAW-08 vKTV vFBV. Näyttelyistä on lisäksi SERT ja CACIB ja muissakin kisoissa ollaan menestytty osin paremmin Taigan kanssa, tokossa kisataan EVL ja agilityssä kakkosissa. Ennen pentuja yritetään vielä toko- ja agivalioon.

Muistathan lukea kasvatussivumme ennen varausta. Kennelisi tulee olla valmis ja kisanäyttöä takataskussa, mutta uskon että suurimmalta osalta turreista sitä lötyy ;)

Varaukset 3/4
-sijoitusnarttu Snoelle, Always Somewhere
-narttu Hassulle, Anything But Ordinary
-uros Kepalle, All I Ever Wanted

Nimet
Koska pentue on Shadowqueenin ensimmäinen, pentujen nimet alkavat A-kirjaimella. Ajattelin, että aiheena olisivat kappaleiden nimet, ja siis ne a:lla alkavat. (: Alla omia ehdotuksiani, saa myös itse ehdottaa. Etuliitteeksi tulee Shadowqueen's.

Another Piece Of Meat
Another One Bites The Dust
Always Somewhere
A Hard Day's Night
Anything Goes
All You Need Is Love
After The War
All I Ever Wanted

Pennut syntyivät 21.02.2009! Sivuja kiitos, rekisteröin pennut niin teidän ei tarvitse siitä huolehtia.
Mä tahtoisin lentää, mut siivet ei oo vielä tarpeeks isot. Jään odottaa et ne kasvaa, mut ei kiirettä, koska saat mut hymyileen.
A BIG BIG TAUKO.
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Re: Kiinnostuneita kromfohrländereille?

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Ländereitä <3

Upataampa vähän.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Hassu
Pohjasakan hämmentäjä
Viesti:

Re: Shadowqueeniin länderipupseja!

Viesti Kirjoittaja Hassu »

Länderit on kyllä ihania, mutta nyt ei koiramäärä anna myöten :--( Harmittaa, mutta eipä voi mitään. Stoppihan se "koirienkeruulle" on joskus tultava :DD
vuoden 2014 Spesiaalitapaus, Pessimisti & Vastarannankiiski
Smaug

Aina yksi pieni länderi mahtuu, vain seurakoiran verran vie tilaa :)
Mä tahtoisin lentää, mut siivet ei oo vielä tarpeeks isot. Jään odottaa et ne kasvaa, mut ei kiirettä, koska saat mut hymyileen.
A BIG BIG TAUKO.
Smaug

Eikö kukaan todellakaan halua pientä länderiä nurkkiinsa?
A BIG BIG TAUKO.
Hassu
Pohjasakan hämmentäjä
Viesti:

Hmm, mä kyllä luulisin että voisin ottaa, kun muutama koira on lähtemässä sateenkaarisillalle :-D Ja kerta sulta tulee kuvatkin mukaan, niin no problem!

Sanoinkos jo, minne menisi? Tänne sitä vähän ajattelin. Tiedän, koiria on aika paljon jo, mutta kyllä minä pärjään. ;> On sitä joskus ollut jopa yli 20 koiraa, ja ihan hyvin on kisaaminen sujunut. Lisäksi Wolfie on tuossa aputyttönä, niin ei tarvitse tuskastua että "apua apua, sillä ei oo kisattu tarpeeks, mitähän Smaug nyt tykkää!" :D Lisäksi ainakin Hillaliinan Annabella on lähdössä sateenkaarisillalle, niin tulee sitä tilaa muutenkin vähän.. :'/

Länderit on aina ollut lähellä sydäntäni, ja tykkään kyseisistä pikkukoirista tosi paljon. Mein naapurissakin on asunut joskus sellainen tosi muksa länderinarttu Choco, mutta nyt on muuttanut omistajineen Lappeenrantaan :< Ainakin tämmöinen virt. länderi helpottaa sitten ikävää :D

Niin, mutta nyt itse siihen koiraan ja tulevaisuuteen. Narttua minä tässä vähän havittelisin. Vähän niistä sun kuvista riippuu sen koiran tulevaisuus, jos on rakennekuvat ja ulkomuoto kohdallaan, kisataan näyttelyissä, mutta jos on sellaisia pelkkiä harrastuskuvia, niin sitten unohdetaan näyttelyt (; Mutta, näyttelyiden lisäksi kisaisimme sitten flyballissa ja koiratanssissa - ainakin niissä, mutta saatamme kokeilla myös joitain muita lajeja.

Joo, mulla on pää aika tyhjä, saatto jäädä vähän vajaaksi tää viesti :D Kysy jos jäi joku askarruttamaan!
Smaug

Hassulle lähtee pieni karvatuppo (:
Kuvat on otettu näyttelyistä, agissa mitä olen kuvannut on kaikki jotenkin ihmeellisesti olleet uroksia. Agissa on sitten ihan pakko kisata, agirotu kun kuitenkin lähinnä on >:D Sain sellaisen kuvan kirjoituksestasi, ettet aikoisi käyttää jalostukseen..? Toisaalta ihan hyvä, kun jos Snoen pentua käytetään, niin ei yleisty liikaa suku.

Onko vielä muita kiinnostuneita? Kahden pennun pentuetta en viitsisi teettä, mutta jo kolmen kyllä. Suvullisia ländereitä ei ole ihan koko ajan tarjolla, kannattaa siis miettiä tarkkaan jos rotu kiinnostaa. ;)
A BIG BIG TAUKO.
Hassu
Pohjasakan hämmentäjä
Viesti:

Niin joo se agility :-D Ja mulle on periaatteessa ihan sama ton jalostuskäytön kanssa, kyllä mulle kelpaa vaikkei sillä pentueita teetettäiskään (: Kiva että kelpuutit mut :-D
assu
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja assu »

ui, ihania nää koirat, mutta mulla ei satu kenneliä olee, muuten ottaisin mut jos voi niin yksityiseksi uroksen ottaisin.
Nääs agilityyn ym.

edit - mulla ei vaan oo kuvia :(
Smaug

assu, voin yksityisellekin myydä ja kuvat saa multa, kuten aloitusviestissä lukee. Jos sulla siis on kisanäyttöä ja se yksityinen paikka valmis, ihan minne tahansa ja kelle tahansa en kuitenkaa myy. (:
A BIG BIG TAUKO.
assu
Alkupalat

mulla ei oo kisa näyttöö koira puolella, mutta talleilla on. Ja yksityinen paikka ei ihan vielä ole vamis mutta hetki pieni :)
Hassu
Pohjasakan hämmentäjä
Viesti:

Muuten ihan vain tiedustelisin, onko tämä Shadowqueenin ensimmäinen pentue, eli A't? Vai ajattelitko teemanimiä? (=
Smaug

assu, odottelen

Hassu, on ekat eli a:t, ajattelin että nimiksi tulisi joidenkin kappaleiden nimiä, kuten esim. Another Piece Of Meat, Another One Bites The Dust, Always Somewhere, A Hard Days Night, All You Need Is Love jne. Nimistä sitten myöhemmin

Täysin ot, mutta hämää kamalasti kun tässä on nyt Hassu ja assu, kamalan samanlaiset nikit. :D
A BIG BIG TAUKO.
assu
Alkupalat

En mä otakkaan sori :(
Smaug

Okei, ei sitten.

Onko vielä kiinnostuneita? En edelleenkään kahden pennun pentuetta viittis teettää, älkää tuottako Snoelle ja Hassulle pettymystä. (:
A BIG BIG TAUKO.
Vastaa Viestiin