Pont-audemerinspanieleita Sawqueniin!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Pont-audemerinspanieleita Sawqueniin!

Viesti Kirjoittaja Eros »

Kuva

Pont-audemerinspanieli
Eli Sawqueniin on tulossa virtuaalimaailmassa todella harvinaisen rodun pentuja. Audemerit ovat luonteeltaan tarmokkaita ja energisiä FCI7 ryhmän edustajia. Audemerit ovat kotoisin Ranskasta ja ne toimivat siellä pääasiassa metsästyskoirina. Mutta kuitenkin audemeri on todella monipuolinen harraste-ja kisakoira, se on miellyttämishaluinen joten potentiaalia löytyy esimerkiksi TOKO:on ja agilityyn.

Pentueen emänä toimii minun ensimmäinen ja virtuaalimaailman ensimmäinen audemeri Livre´s Silencieux Mélodie. Saphira on kisannut enimmäkseen näyttelyissä tuoden mukanaan muutaman ROP sijoitukset ja SERT:it siihen päälle. Käyttötuloksia on aika harvakseltaa mutta TOKO:ssa kisaamme nyt AVO-luokassa ja muutamassa flyball kisassa ollaan myös käyty. Saphira on kaikin puolin terve ja luonteeltaan tyypillinen audemer.

Pentueen isänä toimii Ranskasta kotoisin oleva komea Jonquet du Quesnoy, joka on suvultaan evm. Josi on luoteeltaan avoin ja rohkea uros, joka omaa erinomaisen metsästysvietin ja toimiikin pääsääntöisesti metsästyskoirana.

Halukkaita pentujen ottajia voin avittaa sen verran että minulla on tarjota muutamia kuvia kolmelle nartulle:
narttu 1
narttu 2, 3 ja 4
narttu 3, 4, 5 -> kuvat ottanut swift x VARATTU

Varaukset:
- Ciel x narttu
- Error x narttu
- Ricea x uros

Pentueen syntymäpäivä on 6.12.2008
Ciel
Vuohenruokaa

Re: Pont-audemerinspanieleita Sawqueniin!

Viesti Kirjoittaja Ciel »

Mä olisin kiinnostunut <:

Menisi yksityisiini, mutta ei ole vielä ulkoasu -> ei sivuja -> en voi niitä näyttää <; Kisattaisiin kumminkin agissa, tokossa, kanakoirakokeissa, joita en ole ennen kokeillut, mutta halukas olisin. Sitten sivussa myös BH-koe läpi sekä esim. flyballia. Kisanäyttöä voi katsoa toisen kennelini koirilta. Saisi aktiivisen ja elinikäisen kodin kyllä luotani =) Myös sijoituksesta voisin olla kiinnostunut, silloin tietysti kisattaisiin vielä aktiivisemmin. Narttua siis ajattelin. Niiin, ja näyttelyitäkin voitaisiin tietysti koittaa, unohtui sanoa. Näin lyhyesti ja ytimekkäästi. Kumminkin toivottavasti vakuutuit, koska tällanen audemeri olisi tosi mukava saada :D Kanakoira on ollut hakusessa jo jonkun aikaa.

Ja jos tällä lähtee pentu mulle, saisinko nuo Hubblen kuvaamat kuvat?
hello, the end is near
hello, we're still standing here
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Kuulostaa hyvältä Ciel, sijoitukseen en pentua välttämättä anna, varsinkaan kun tämä rotu ei kasvatusrotuihini kuulu mutta muuten kyllä varaan sinulle pennun ilomielin. ^^
Ciel
Vuohenruokaa

Okei, ehdotin vaan jos olisit sijoituksen ottanut :D Mutta siis, kiva kun saan tällasen pienen audemeripalleron.
hello, the end is near
käpy
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja käpy »

-
vuoden nimimerkki 2011 & 2015
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Noniin, kiva että löytyy muitakin rodusta kiinnostuneita. Varaan sinulle pennun ja kuvilla ei tosiaan ole mitään kiirettä mutta voin vinkata että täältä löytyy yhdestä nätistä nartusta kuva.
Eihän audemerit ole pk-rotu? Mutta muuten tuo kisautus näyttää hyvältä. =)
käpy
Ei enää ikinä uudestaan

-
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Ok ;DD Laitan sinulle nartun.
Ciel
Vuohenruokaa

Kuin monella varauksella nämä syntyy? Entäs tiedätkö jo teemaa/kirjainta? Ihan kiinnostuksesta kyselen, oon niin innostunut näistä audemeripennuista :''D

/ nii tuotakin piti kysyä, mutta Error luki ajatukset, ennen kun muistin edittaa :>
hello, the end is near
käpy
Ei enää ikinä uudestaan

Ja onko ajankohdasta mitään tietoa?
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Pentue syntyy varmaankin joulukuun ekoilla viikoilla ja nimiteemana on tällä kertaa U-kirjain. Nimiä saapi keksiä itse mutta kielen pitää olla joko englantia, ranskaa taikka ihan siansaksaa mutta suomea en hyväksy. ;) Jos itse jaksatte mielikuvitustanne rasittaa niin parempi mulle mutta laitan nimiä esille siinä tapauksessa jos ei mitään itse keksi.
Sintsu
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja Sintsu »

Minäkin sattaisin olla kiinnostunut, mutta toisaalta en oikein tiedä. Olen uutta kenneliä juuri tekemässä, jossa olisi ranskalaisia rotuja, lähinnä piirretyillä kuvilla. Sieltä tulee löytymään sininen ja tavallinen picardienspanieli, joku muu ranskalainen kanakoira, pont-audemeri, paimenkoiria ja pari bassettia. Osan koirista olen jo tuonut ja myös pont-audemer narttu minulla on jo. Siksi vähän mietinkin kannattaisiko minun toista ottaa ollenkaan, sillä koiria taitaisi olla muutenkin tarpeeksi. Oikeastaan voin pennun ottaa jos varaajia muuten on liian vähän, mutta muuten otan ehkä mieluummin sitten oman koirani pennun kunhan sen aika tulee.

Sitten minulla olisi siitä kisaus asiasta. Pont-audemer ei nimittäin ole vielä MEJÄ-roduissa eikä kanakoira-roduissa joten periaatteessa se ei taida saada kisata kummassakaan lajissa. Kanakoirakerhon ylläpitäjälle laitoin yksi päivä viestiä ja hän sanoi että uusia rotuja voisi lisätä listaan jos varmistuisi että sen rotuisia tosiaan aikoisi kisata kanakoirakisoissa. Yksi koira ei ehkä riitä, mutta jos vaikka Saphira ja sen pennut olisivat myös kiinnostuneet kisaamaan kanakoirakokeissa minun koirani lisäksi, niin tekin voisitte laittaa kanakoirakerhoon sähköpostia ja pont-audemeri saisi varmasti oikeuden kisata kanakoirakokeissa, onhan se kuitenkin kanakoira. Samoin picardienspanieli josta Error taisi mainita jos oikein ymmärsin. Ja tietysti myös MEJÄ liittoon pitäisi laittaa viestiä siitä että toivoisimme audemerille (ja picardienspanielille?) oikeutta kisata MEJÄssä.

Omat koirani tässä jos haluatte vilkaista, kuvat ovat mitä ovat ja Juulin värit menivät skannerissa pilalle...

Juliette
Baldora's Napoleon
-Milla-
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja -Milla- »

Mä tuun härkkimään VKK:n pitäjänä. Ajattelin laittaa kasan uusia rotuja koeajalle kuukaudeksi. Kuukauden aikana mä pidän sitten 2-3 kisaa (jos kukaan muu ei anomuksia laita) ja jos kisoissa on osallistujia niin rotu pääsee listalle. Ne rodut joita ei näy koeajalla niin putoavat sitten pois ja myöshemmin voidaan miettiä tarvitaanko niille oikeuksia. Ja mielellään ottaisin sellaisia rotuja listalle joissa useampi kuin 1 yksilö.

Ja Eros, voi hitsi suo. Muo kiinnostais valtavasti mut aika ei riitä... :(
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Sintsu saat kyllä pennun jos haluat mutta tämä pentue tulee syntymänä ilman sinunkin varaustasi.

Milla, joo mä toivoinkin että audemerit pääsisi jossain vaiheessa listoille ja hyvä että muitakin rotuja on tulossa. :)
Ricea
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ricea »

VOI!! Mä tahtoisin niiiiiiin tämmösen Dearediin :( Jos mä vielä mietin..

/edit: äsh! laitan huomenna tarjouksen ;)

/edit2: Tarjousta pukkaa :>

Koira menisi Dearediin, jolla ei ole sivuja, niin, etten voi näyttää sinulle :< Mikäli sikäli mulle pentu lähtee, niin tulisi olemaan.. kolmastoista koira :) Mitään onkelmaa ei ole kisautuksessa, paitsi se, että en ole saanut hommaa vielä lähtemään käyntiin, koska en ole saanut suurinta osaa kenneleistä pystyyn. Tekemistä riittää vielä ainakin viikonlopuksi, katsotaan, lähtisikö sitten kaikki käyntiin.

Pennun kanssa harrastettaisiin tokoa, kanakoirakokeita (en ole koskaan kokeillut, mutta halukas!) ja näyttelyitä. Muissa lajeissa en välttämättä aio kisata ollenkaan :s Mutta nuo nyt ainakin pääpainoitteisesti. Niinh, pentu saisi elinikäisen ja aktiivisen kodin luotani :) Jos saa, se riippuu nyt ihan sinusta. Jaja, kuvat saan ehkä kuvatuksi voittajanäyttelystä.

Toivottavasti mulle lähtis yks pikkanen urho, eli uros ;>
Taidat aavistaa jo sen
Yksin täytyy jokaisen

polku mennä pimeään
  • että pystyy elämään
[/color][/size]
Vastaa Viestiin