Ajokoiran pentuja kettukoirasuvuista -USAGi

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
tellu.
Analysaattori

Ajokoiran pentuja kettukoirasuvuista -USAGi

Viesti Kirjoittaja tellu. »

Usagi - suomalaista sisua
  • Kennelimme on kasvattanut suomenajokoira jo vuodesta 2008 lähtien, kun suunnittelu ensimmäisestä pentueesta alkoi. Ensimmäinen ajokoira pentueemme syntyikin kesäkuussa 2009. Tämän jälkeen kasvatus on ollut harrasta. Viime vuonna 2013 pentueita syntyi vain yksi, erittäin huonon kysynnän vuoksi. Kysyntä on vieläkin laskussa. Mutta on kuitenkin ensimmäisen tämän vuoden pentueen aika, joka toivottavasti ei jää viimeiseksi.

Meidän kasvatustoiminnasta, kennelistä ja historiasta voit lukea kotisivuiltamme. Voin kuitenkin paljastaa, että mm. näyttelyiden puolella olimme viime vuonna näyttelytilastojen kasvattajien toisella sijalla. Käyttöpuolella kasvateistamme ainakin 20 on jonkin maan käyttövalio, jotkin vain ketun tai jäniksen, jotkut kummankin ja useammasta maasta. Meiltä on myös lähtenyt Kilvan ja Kettukilvan voittajia.
isä: Luvattu Lupaus
vFIN KVA, K-KVA & MVA, vNO KVA
Luka oli periksi antamaton, innokas nuori mies, jolla riittää energiaa. Haku oli välillä hyvin pitkää. Vaikka hakuminuutit venyivät, metästä ei tultu pois ennen kuin saalis oli löydetty. Näyttelykehissä poika veti ronskein askelein, yleensä paras uros luokkaan asti. Parin sertifikaatin hakenut Luka oli kehässä miellyttävä luonteinen eikä ottanut turhia stressejä kilpailusta. Kummatkin vanhemmat ovat evm. sukuisia, jälkeläisiä löytyy ennestään kaksi. Jo edesmennyt kolmoisvalio!

emä: Deinzensen Haistakoon Vee
k-tähtivalio KK-11 K-12 vFIN vSWE vNO KVA, vFIN K-KVA
Kovan luokan kettukoira, joka voittanut Kettukuninkuuden kahdesti peräkkäin sekä on kettutähtivalio että kettukäyttövalio. Pivikonarttu, jolla hallussaan kaksi serttifikaattia. Isä evm. ja emä evm. sukuinen. Sisaruksista ainakin yksi elossa.

Varauksia otetaan vastaan kaksi-kolme.

Susityttä - uros - Usagin Luvattu Viekas Kettu "Kettu"
Elly - narttu - Usagin Luvattu Vinha Kettu
Frisky - sijoitus - narttu - Usagin Luvattu Vallaton Kettu "Viiri"
LOPETTANUT!!
Susityttö
Höpsö veitikka

Re: Ajokoiran pentuja kettukoirasuvuista -USAGi

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Jos uroksen löydät niin mulle sopis urospupelo mieluusti kuvan kera. Sitä normaalia eli AJOK & KEAJ.
tellu.
Analysaattori

Miten olisi tälläinen uros valinta, Usagin Prinssi Uljas? Uljas on jo edesmennyt, mutta siemeniä on pakkasessa. Kyseessä siis uros Usagin ensimmäisestä pentueesta, joista yksi on jatkanut sukua (Usagin Prinsessa Ruusunen - Usagin Mikael - Usagin Milla Magia / Usagin Kulta-Into Pii). Uljas on minun tietojeni mukaan ensimmäinen piirretty ajokoira? Vuoden 2009 kettukilvassa Uljas sijoittui 8 sijalle häviten KK-09 veljelleen 36 pisteellä.

Onko halukkailla muita ehdotuksia?
LOPETTANUT!!
Elly

Viesti Kirjoittaja Elly »

Jos sä mulle uskallat luovuttaa, niin mielelläni ottaisin ajokoiranartun Valtavaaraan. Kisattaisiin näyttelyissä, mejässä, ajok & keaj ja ehkä myös ei niin luontaisissa lajeissa, eli toko, agility, pelastus yms. Kaikessa mahdollisessa :D Jalostussuunnitelmista en tiedä vielä, mutta kyllä varmaan pieni pentue tultaisiin teettämään. Ja mielellään ottaisin pennun kuvilla, ajokoira kuvia kun ei itselläni ole. :)
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Saisinko mä tästä kolmannen pennun? Jos nämä sun tarjoamat kuvat siis on valokuvia, piirretyt koirat ei oikein nykyisin inspaa. Mulla oli, kuten varmaan tiedät, Wellan jo edesmennyt veli Karu, joten Furenzassa olisi ajokoiranmentävä paikka vapaana. Kisattaisiin näyttelyissä sekä ajok & keaj, mejässä ei välttämättä, sillä mulla on se laji muutenkin aika täynnä ja noutajat menee edelle. Ehkä voitaisiin tokoilla, kun onhan toi Karukin tokovalio. Voin ottaa uroksen tai nartun, ihan miten kuvia löytyy enkä ole kiinnostunut jalostuskäytöstä.
Susityttö
Höpsö veitikka

Eiköhän tuo isäehdokas mulle käy, vaikka mulla onkin siitä tuo Into. :)
tellu.
Analysaattori

Jei, käykö tässä niin ettei mulle jää pentua :D Olisiko Frisky halukas ottamaan narttua sijoitukseen? Eli minä tekisin sillä joskus tulevaisuudessa pennut Usagin kennelnimen alle? Kuvia löytyy kaikille halukkaille, piirrettyjä ei toki ole. Isä ehdokasta olen kovasti miettinyt ja se ei välttämättä tule "Uljas" olemaan. Ehdokkaiksi olen myös miettinyt evm. sukuista koiraa Pihaketulta sekä Mimalta. Sekä yhtä edesmennyttä Luvattu Lupaus urostani, jolla kaksi jälkeläistä aijemmin. Mietteitä ottajilta, kiitos?
LOPETTANUT!!
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Jos vaan uskallat mulle antaa, niin enköhän mä voi tytön ottaa sijoitukseen. Voinpahan hyvällä omallatunnolla ujuttaa kuvien valitsemisen sulle, koska mä en ajokoirien rakenteesta juurikaan ymmärrä kunhan katon, että kivalta näyttää. Mulle ei pentujen isällä ole niin väliä, kun en ajokoirien tilanteestakaan mitään tiedä, joten tee miten parhaaksi näät ja mistä sun sitten on helpointa jatkaa kasvatusta. Ainakin toi Uljas ja Luka on molemmat hyvänoloisia vaihtoehtoja, joista Lukalla vissiin on ollu vähemmän sukua aktiivisena. Kunhan ei ihan evm. koiraksi mee niin kaikki kelpaa kyllä. (:
Susityttö
Höpsö veitikka

Luvattu Lupaus sopis mulle, koska pennut näytti olevan Tillillä ja Pihaketulla. Eipä mulla ole myös muitakaan evm. sukuisia kohtaan mitään vastaan hankaamista.
tellu.
Analysaattori

Isäksi edesmennyt Luvattu Lupaus "Luka"

Vaikka PIVIKO yhdistelmä on kyseessä, ei pennuille taideta saada kenellekkään piirrettyjä kuvia. Lisäksi isä ei niinkään kovin kettukoira ole mitä aluksi toivoin, mutta valioksi asti on kuitenkin yltänyt. Pentujen syntymäaika -toiveita voi laittaa ilmoille sekä nimeä. Nimiteemana olen ajatellut hiukan vanhempien mukaan, sanokaa mitä ajattelette. Itsekkin saa keksiä v -sanan.
  • Usagin Luvattu Viekas Kettu
    Usagin Luvattu Vallaton Kettu
    Usagin Luvattu Varma Kettu
    Usagin Luvattu Viaton Kettu
    Usagin Luvattu Vinha Kettu
LOPETTANUT!!
Susityttö
Höpsö veitikka

Luvattu Viekas Kettu ja voin pivinä ottaa, jos jaksat piirtää :D
Elly

Viesti Kirjoittaja Elly »

Mulle isäehdokkaalla ei ole sen suuremmin väliä, kunhan ei kokonaan evm olisi. Nimeksi Usagin Luvattu Vinha Kettu :)
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Mun puolesta pennut sais syntyä mahdollisimman pian. (: Usagin Luvattu Vallaton Kettu nimeksi.
tellu.
Analysaattori

Susityttö
Olen töissä toisella paikkakunnalla ja piirrustustarvikkeet ei ole mukana. Enkä kyllä ehtisikään piirtää. Mutta tälläinen uros löytyi tiedostoista. Tietääkseni kuva ei ole kenelläkään käytössä. Mutta mikäli löytyy, voit myös halutessasi ottaa tuon isän Lukan kuvan käyttöösi.
http://www.freewebs.com/lalinakuvat/koissut/ajok3.jpg
http://www.freewebs.com/lalinakuvat/koissut/ajok4.jpg

Elly
Kelpaisiko näistä joku? Ei nyt ihan heti sertin koiria, mutta sinne päin.
xx saisi olla tiiviimmät käpälät sekä parempi ilme
xx aavistuksen urosmainen, muuten kaunis narttu
xx nuori, kuono saisi olla vahvempi

Frisky
Mulla on kylh narttujen kuvat niin tiukassa tai ainakin hyvinen koirien :D Valitse.
xx eturinta saisi olla vanhempi sekä kyynäreet enemmän rungossa
xx tumma ja ehkä aavistuksen urosmainen pää, muuten <3

Käykö syntymäpäiväksi 16.4.2014, niin ehditte tuohon kalenterissa olevaan kokeeseen vielä? Vai onko turhan aikaista?
LOPETTANUT!!
Susityttö
Höpsö veitikka

Voin ottaa tuon pivikuvan käyttöön. Synttäripäivä ok, mutta en usko kerkiäväni tekemään sivua vasta kun la-su, jos ei sit ilmaannu jotain ihmeellistä.
Vastaa Viestiin