lukkoon

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Susityttö
Höpsö veitikka

lukkoon

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Kevät tuloillaan ja Teräshampaassa alkaa taas vauvabuumi. Myyntisäännöistä voisin mainita, että kasvattiani ei pistetä myyntiin ilman minulle tiedottamista ja pentueista tulee infota etukäteen. Vaatimuksena yksi rodunomainen laji, josta tähdätään valioksi ja käyttäytymiskokeen hyväksytysti suorittaminen. Eli tässä tapauksessa bortsuilla toivoisin paimennusta, mutta esimerkiksi myös joku pk-laji kelpaa, jolloin toivon sitten, että perusrata suoritetaan hyväksytysti.

Kummastakin pentueesta oottelen sukujen puolesta potentiaalisia jalostuskoiria. Kuvat & värin saa valita itse, koska tällöin jää suurempi valinnanvara kuvien suhteen.

Aloija x Merlin

Emänä on Schitterens Artemis Aoife. Aloijan isä on Träumer´s Arometsän Hiippailija, jonka vanhemmat ovat olleet olemassa, mutta sivuja ei enää ole tallessa. Aloijan emä sitten on evm. sukuinen Rajattoman High Five!. Kumpikin vanhemmista on saavuttanut hienoja tuloksia käyttölajeista. Aloija on seurannut aikas hyvin vanhempiensa jalan jäljissä. Tokosta ja paimennuksesta valioitunut, jonka lisäksi tuloksia löytyy eri pk-lajeista ja asca-kisoissa kisaamista yritetään aloitella. Agilitystä saanut yhden vKUMA:n III-luokasta, josta tarkoitus saada myös vikat vKUMA:t valion arvoon joskus.

Isänä on Bordesky Merlin, joka on saavuttanut aivan erityisen paikan sydämessäni. Merlin on ollut kisakentillä vähän hitaasti kypsyvä, mutta nykyään se yltää samanlaisiin suorituksiin kuin kaikki muutkin bordercollieni. Merlinille olisi tarkoitus hakea vielä joskus pk-jäljeltä se vika VOI1 valion arvoon ja samoin myös paimennuksesta vika KUPI. Merlinin vanhemmat ovat evm. sukuisia hienoja käyttökoiria. Erityisesti Merlinin emä Tuurlijk Bestorming teki minuun vaikutuksen ja halusin ehdottomasti Fiiliksestä pennun. Merlinin isä on myös varsin pätevä Yes, jolla olisi ollut varmasti vielä enemmänkin potentiaalia kisakentille. Merlin on valittu vuoden 2012 junnunäyttelybortsuksi.

Varaukset => täynnä
Crissu, sijoitusuros Teräshampaan Alaskansusi
jabberjay, uros Teräshampaan Arosusi
Frisky, uros Teräshampaan Iberiansusi

Oodi x Hile

Emänä Teräshampaan Sananjalka, joka on oma kasvattini ja ollut Flealla sijoituksessa. Oodista voisin sanoa, että se on juuri sellainen kuin toivoinkin. Pentulaatikossa Oodi oli jo utelias ja siinä oli selkeää riiviöimäisyyttä. Se kiusasi siskoja parhaansa mukaan, tuhosi leluja (vahingossa!) ja suhtautui kaikkeen todella avoimesti ja uteliaasti. Eipä Oodi ole tänä päivänäkään hirveämmin muuttunut. Lelut tosin ovat pysyneet paremmin ehjänä, vaikka edelleen tämä joka paikkaan nenänsä työntävä tytsy on todella innokas leikkimään. Kisakentillä Oodi on ollut yksinkertaisesti mahtava ja kasvattajana on ollut ilo seurata vierestä kuinka tyylikästä suoritusta Oodi tekee. Valioksi on päässyt paimennuksesta, pk-viestiltä, tokosta ja agilitystä, jonka lisäksi tuloksia löytyy myös huumekoirakokeista ja vesipelastuksesta. Paras näyttelytulos VSP ja muutenkin saanut ihan kivoja tuloksia näyttelyistä. Oodin vanhemmat ovat kumpikin omia koiriani ja evm. sukuisia kumpainenkin. Isä Yyhs Quo Vadis raskaamman rakenteen omaava uros, joka kuitenkin omaa todella vahvan paimennusvietin ja on muutenkin kiva harrastuskoira. Emänä on omaa silmääni miellyttävä Roosen Rööst Stop and Stare, joka on saanut hyviä tuloksia niin käytöstä kuin näytöstä. Pitsi on valittu myös vuoden 2012 piirretyksi näyttelybortsuksi. Oodin kummallakin vanhemmalla on kivat näyttelytulokset ja niin myös Oodilla.

Isänä on Sainon Activo's Frostwork, jolla on ollut vanhemmat olemassa, mutta kummallakaan ei oo sivuja olemassa eikä kauheammin kisatuloksiakaan. Hile on valioitunut paimennuksesta & tokosta, mutta siltä löytyy runsaasti tuloksia muista lajeista. Hileellä oikeus agilityssä III-luokkaan (1x vKUMA) ja sen lisäksi siltä löytyy tosi hyviä tuloksia asca-kisoista, pk-jäljeltä, pelastuksesta & poliisikoirakokeista. Luonteeltaan rauhallinen ja tarkkaa työtä tekevä uros. Agilityssä saattaa hävitä nopeudessa, mutta tarkkuudellaan pääsee voittoon. Hile osaa käyttää myös aivan mielettömän hyvin nenäänsä.

Varaukset => täynnä
Flea, sijoitusnarttu Teräshampaan Pensselisika
Saino, uros Teräshampaan Jättiläismetsäkarju
Chaka, narttu Teräshampaan Mikropossu
Veera, narttu Teräshampaan Hirvisika
Cookiemonster
Kanada

Re: Teräshampaasta tuplasti bortsuja

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Onko näiden pentueiden ajankohta tarkalleen missä vaiheessa? Jos ei oo ihan just nyt samantien putkahtamassa maailmaan, niin mulla vois olla kiinnostusta tohon Aloija x Merlin -yhdistelmän sijotuskakaraan.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Susityttö
Höpsö veitikka

Oon vähän funtsaillut, että Oodi x Hile-yhdistelmä syntyisi ensin ja sit vasta tuo Aloija x Merlin-yhdistelmä eikä mulla ton Aloija x Merlin-yhdistelmän kanssa oo kiire, kun kumpikin on omia koiria ja voin vaikka keräillä puuttuvat tulokset ennen pentuja :) Mielelläni sinne sijoitusnappulan annan, jos sen vain haluat.
Chaka
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Chaka »

Mä haluaisin OodiXHile pupsin Raingraceen, kilpailemaan ascassa, paikussa, tokossa ja pkssa, ehkä myös agissa. Jalostuskäyttöön myös tulisi, sitten kun on valmis. :)
Cookiemonster
Kanada

No siinä tapauksessa mä voisin varailla ton yhen pennen sijotukseen Guthrunin paimenlauman jatkoks!

~ Tutummin Crissu
Susityttö
Höpsö veitikka

Eiköhän Chakalle pentu lähde, kun tulevaisuus kuullostaa niin lupaavalle. Ootko sukupuolta jo miettinyt?

Hyvä Crissu! Kumpaa sukupuolta saisi olla? :)
Chaka
Nakkisotilas

Hööööm, narttu. Ja onkos sulta mahollista saada kuvat mukaan? :)
Cookiemonster
Kanada

Uros, löysin tosi kivat kuvat, mihin mulla luvat löytyy.

~ Tutummin Crissu
Susityttö
Höpsö veitikka

Chaka, sulle narttu. Jotkut kuvat (ei välttämättä hirveän hyvät) pitäisi löytyä, mutta Flea valitkoon ensin, kun hälle menee sijoitusnarttu.

Crissulle uros. Tosi hyvä, että sulle tulee uros, kun Flealle menee tosta Oodi x Hile - yhdistelmästä sit sijoitusnarttu!
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Mulla ei kyllä periaatteessa tekisi edes tiukkaa ottaa jommasta kummasta pentueesta beeceevauvvaa Pennylään. En vaan millään keksi kuumasta haluaisin kun molemmissa pentueissa ois niin kivat suvut. :mrgreen:
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Susityttö
Höpsö veitikka

Ota Aloija x Merlin :D Kun en vielä tiiä onks noi Oodi x Hile pennuista tuo yksi vapaana vai ei, kun haluan tietää haluaako Saino pennun ja en tuohon viitti ottaa neljää varausta, kun Oodin sisaruksille on alusta asti kaavailtu jalostuskäyttöä, kun ne on otettu.
Chaka
Nakkisotilas

Okei, haluisitko kuitenkin näyttää niitä kuvia? :) Ja ootsä vielä synttäreitä yhtään miettiny näille? Haluisin vaan tietää ihan tuon mun koiralauman kannalta! :D
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

No tota! Huomasin just että Aloijahan on miun Äksän täyssisar. Pitää vielä hetki miettiä että onko se este. :mrgreen: Toisaalta, vaikka Äksälle ja tuolle aloijamerlinille tulisi jälkeläisiä niin ei tuo Träumer`s Arometsän HiippailijaxRajattoman High Five! -yhdistelmä silti niin hurjasti yleistyisi suvuissa. :D
Susityttö
Höpsö veitikka

Näyttelen, kunhan Flea päättää ensin tuon kuvansa. :) Näyttää mulla olevan seitsemälle nartulle kuva (suurin osa mustavalkoisia), että eiköhän sulle sieltä joku liikene. Syntymäpäivästä en osaa sanoa vielä mitään (mun puolesta toki mahollisimman pian), kun haluan tietää ottaako Saino pennun ja haluaako hän kisata urosta.

jabberjay, Joo otin kanssa huomioon, että sulla on tuo veli ja ei tuo pentue näytä kauhen suureksi tulevan Aloijalle ja Merlinille. Varmaan otan sittenkin max. 3pentua eikä se oo ees paha, vaikka kahdelle sisarukselle tulisi joku 7-8pentua yhteensä. Tai mä en koe sitä bortsujen määrässä pahana, koska niillä on niin paljon eri sukulinjoja.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^ Niimpä. Joo kyllä mä tosta pennun uskallan ottaa. Kyllähän mulla muillakin koirilla esiintyy samoja nimiä suvuissa. :D
Vastaa Viestiin