Pieniä touhupakkauksia talvi-iltojen iloksi | Tuulia!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Jusku
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

Pieniä touhupakkauksia talvi-iltojen iloksi | Tuulia!

Viesti Kirjoittaja Jusku »

Ennen kuin suljet topickin katsomalla vain rodun ja vanhempien tittelirivin pyytäisin sinua lukemaan koko aiheen läpi ja miettimään miksei sinulle sopisi aivan ihastuttava touhuava koiranpentu talvi-iltoja ilahduttamaan.

Rotuna siis on aika tuntematon ja harvinainen rotu niin virtuaalikoirapiireissä kuin irl maailmassa: Pieni Lyhytkarvainen Portugalinpodengo. Suomessa näitä podengoja löytyy noin 330 kappaletta ja ensimmäiset rekisteröitiin Suomeen vuonna 1990, eli aika uusi rotu on kyseessä. Virtuaalimaailmassa on näitä koiria tiettävästi kolme kappaletta joista kaksi on minun sijoitusnarttuja ja yksi uros asustelee Shadow'sissa. Podengo on yksi monipuolisimmista roduista mitä voi löytää, harrastaa voi luolakokeita, mejää, paimennusta, koiranäyttelyitä, näyttelyitä, agilitya, tokoa, maastoesteitä, pelastuskokeita (erityisesti rauniokokeita) eli oikeastaan mitä vain lajia paitsi PK-puolta (huom, BHn voi suorittaa) voi kisata.

Kuva Kuva

Shadow'sin Talvi-pentue

Pentue syntyy 1.12.2008!

Pentueen isänä toimii BH RH-T A vSWE MVA & vNL MVA* & vCA MVA & vBEL MVA & vLT MVA vBELV-08 MV-08 vLTW-08 Tuonelan Pikku-Hukka eli tutummin vain Hukka. Hukka on evm. sukuinen suklaanruskea pallomaaninen hurmuri, joka on loistanut ulkomuodollaan näyttelyissä ja valionarvoja on tippunut jo viidestä maasta. Hukasta odotetaan ennen pentuetta ainakin paimennusvaliota, mutta tähtäimessä on myös RH-T A (Rauniokokeista). Myös mejää aloitellaan pikkuhiljaa kisaamaan kunhan paikkoja avautuu.

Emänä toimii BH vLTW-08 Kartanomäen Kaunis Roosa eli tutummin Roosa. Roosa on myös evm. sukuinen leppoisa ja vähään tyytyvä koiraneiti, jolle hankitaan ennen pentuetta paimennuksesta tuloksia ja mahdollisesti muistakin.

Ennen pennun pyytämistä kannattaa lukea läpi Kasvatussivu jossa lukee koiran kodin vaatimuksia. Pääasia olisi saada pennuille pysyvä koti jossa se saisi edes vähän kisautusta, sillä mahdollisia lajeja on monia. Toivon että kaikilla pennuilla kisattaisiin ainakin mejässä jos mahdollista.
Jos sinulla ei ole kuvia, voin mahdollisesti antaa pennulle aika hyvälaatuiset kuvat mukaan. Sijoituskoiraa en pentueesta välttämättä ota, ellei joku erityisesti halua (:

VARAUKSET 6/6
Jusku / Shadow's / narttu - Varjon Pureva Pakkanen "Pakkanen"
Maphe / Dyfrun / uros(sijoitus) - Varjon Lumihangen Huijari "Ronti"
Eros / Filyra / narttu - Varjon Pohjoistuuli "Usva"
Dream / Kuperkeikka / narttu - Varjon Viima Voro "Venla"
Tuulia / Yläkerta / uros - Varjon Talven Taivaltaja
Noora / Hawken's / narttu - Varjon Totinen Talvenkulkija "Mette"

Pentueeseen tulee siis neljä narttua ja kaksi urosta, tyttövoittoinen pentue siis (:

Lisätietoja saa kysymällä!

Ei kun vaan kuvia valitsemaan!
Nartut:
Narttu1 Kuva2 Kuva3 Kuva4 Kuva5 Jusku
Narttu2 Kuva2 Kuva3 Kuva4 (tulee olemaan näillä näkymin evm. narttu, uutta verta podengoihin)
Narttu3 Kuva2 Kuva3 Kuva4 Kuva5 (kaunis ja herkkä) Noora
Narttu4 Kuva2 Kuva3 Kuva4 Kuva5 (kaunis ja varma, lihaksikas)
Narttu5 Kuva2 Kuva3 (erikoinen väritys)
Narttu6 Kuva2 (upea pakkaus) Dream

Urokset:
Uros1 Kuva2 Kuva3 Kuva4 (tulee olemaan näillä näkymin evm. uros, uutta verta podengoihin)
Uros2 (hyvä rakenne) Tuulia?

Osasta on lisääkin kuvia, mutta niistä mistä on vain yksi tai kaksi kuvaa ei valitettavasti ole enempää.
Kuten huomata saattaa, koirien rakenteet vaihtelee paljon (osa korkeita, osa lähes mäyräkoiria), osa on NUO ikäisiä ja suurinosa AVO. Eli laittakaa alle toivomus silmää miellyttävästä koirasta, eikä haittaa vaikka pariakin toivoisitte, helpompi sopia kuva saa mitkä. Ja ne jotka ei millään tuosta mieleistä löydä: Kuvaan voittaja koiranäyttelyissä ennen pentueen syntymistä, ja ehkä kerkeän podengo-kehälle, mutta kamera ei ole kovin varma tapaus (korjattu jo kerran kun tilttasi) mutta siis voin yrittää kuvailla, sisätiloissa vaan tärähtää herkästi ja laatu on aika kökkö.

Nimet sivulla 3!
Kuva

Taukoilee kisauksesta toistaiseksi elämäntilanteen muuttumisen ja rikki menneen koneen takia. Kasvattajat siis olkoon rauhassa, jatkan kisaamista kyllä myöhemmin.
-Roba
Epätoivoinen katse
Viesti:

Re: Pieniä touhupakkauksia talvi-iltojen iloksi

Viesti Kirjoittaja -Roba »

Kasvatus-sivun linkki ei toimi.
Ja kaikki tämä ilman rommin pisaraakaan!

Saisiko olla pieni puraisu?

Epäaktiivisuutta ilmassa, anteeksi kaikille ):
Erika---

Viesti Kirjoittaja Erika--- »

Minua kiinnostaisi pentu Herlessiin. Sivut ovat juurikin uudistuksen alla, kaikkia noita koiriakaan en aio säilyttää, muutaman vanhan vain. Valmisleiskakin vaihtuu omaksi ulkaksi kun sivut saan uudelleen avattua kunnolla. Pääasiallisiksi kasvatusroduiksi pitäisi siis pikkuhiljaa muodostua suomenlapinkoira ja kääpiösnautseri. Ehkä jossain vaiheessa vielä tuo portugalinpodengokin, mutta ihan vielä ei ole aika, tuloksia yms on kerättävä ensin. Podengoahan mä harkitsin keväällä ihan irl-koiraksikin, mutta sheltti tuli ja vei sydämen.

Aloitin virtuaalikoirien kasvattamisen kesäkuussa. Siitä lähtien olen oppinut ihan huimasti virtuaalimaailmasta, ennen kaikkea tietokoneen käytöstä. Tuolloin kesäkuussa en osannut vielä edes tallentaa kuvaa koneelle enkä ollut koskaan kuullutkaan sellaisesta käsitteestä kuin 'omat tiedostot'.

Kuten ehkä oletkin jo huomannut, mulla on ollut aika monta kaatunutta kenneliä. Näitä ovat vaikkapa Hopeapolun, Lamburg, Herless jne... Nuo varmaankin johtuvat siitä kun mulle tulee aina syksyisin masennus ja muutoinkin oli kauheita murrosiän myrskyjä tuossa kesä-syyskuussa. Hopeapolun aion kuitenkin nostaa pystyyn, samoin kuin Lamburgin (eri nimellä ja muutamalla uudella kasvatusrodulla) ja myöskin Herless on nousemassa kohinalla uuteen alkuun. Sinnehän se pentu sitten tulisikin. Ja jos pelästyit sitä että mä olen nostamassa kolme kenneliä yhtäaikaisesti pystyyn, niin mä itsekin vähän kauhistuin sitä. Siksi mä varmaan yhdistänkin Lamburgin ja Herlessin.

Mutta joo, mitäs tässä jaarittelemaan itsestäni. Perusasioista jatkan, kisanäyttöä. Sivunäyttöä. Tuo sivu on kylläkin vähän kesken, mutta muitakaan nyt ei ole tähän hätään antaa kun kaikki sivut lakkasivat näkymästä vaihdettuani HTML-version puolelle.

Voin kuitenkin vakuuttaa että koira saa kisautusta monipuolisesti, kuten itsekin mainitsit podengon olevan monipuolinen harrastustoveri. Agilitya, näyttelyitä, tokoa, paimennusta, juoksua... Näyttelyitä etenkin. Kisautusta saa siis lähes kaikkiin kilpailuihin mihin pääsee/itse kerkeän ilmoittaa. Ajanpuutteesta ainakaan ei ole pelkoa. Loppuelämän koti olisi tottakai tarkoitus tarjota höpönassulle.

Kuviahan mulla ei totta tosiaan ole, että jos niitä vilauttaisit niitä sun kuvia mikäli päätät mulle penteliä tarjota :mrgreen:

P.S. Sano jos unohdin kertoa jotakin tai linkit eivät toimi. Mukavaa alkutalvea!
Jusku
Viesti:

-Roba: Asia hoidettu, nyt toimii.

_zankku_: Kuten itse mainitsit sinulla on ollut paljon kenneleitä ja koiria myynnissä, mikä ei sinänsä lupaa hyvää pennun tulevaisuudelle. Kenneleiden määrä ei sinänsä kauhistuta juuri, vaan koirien määrä yhteensä. Kaksikymmentä pysyy hanskassa vain juuri ja juuri, osa ei pääse paljoa kisaamaan. Kisaaminen kuulostaa muuten hyvällä, mutta suosittelen luolakokeita ja mejää hyvin lämpimästi esim. ennen tokoa kun ovat podengolle luontaisempia lajeja, mutta saat tosiaan itse päättää lajit jos pentu sinulle tulee. Voisin ottaa sinut ainakin mietintään aluksi, listalle siis, mutta miettisin vielä vähän ja katsoisin mihin suuntaan suunnitelmasi lähtee ja kennelin valmiit sivut olisi mukava nähdä ennen kuin antaisin sinulle pennun mukaan. Koti kuulostaa muuten hyvältä, mutta hieman huolestuttaa kuinka kauan pentu pysyisi sinulla.
Mutta jos alustavasti laitan sinulle varauksen ja näytät valmiit sivut ja kerrot myöhemmin tarkemmista suunnitelmista kenneleiden suhteen? (: Kuvat laitan ekaan viestiin kunhan pienennän niitä ja rajailen vähän, kuvia kun on 32:sta podengosta joista noin 1/3 on sileäkarvaisia pieniä podengoja, eli kuvien lataaminen kestää vielä hetkisen.
Kuva

Taukoilee kisauksesta toistaiseksi elämäntilanteen muuttumisen ja rikki menneen koneen takia. Kasvattajat siis olkoon rauhassa, jatkan kisaamista kyllä myöhemmin.
Noora
Alkupalat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noora »

Elikkäs =) Mua kiinnostaisi uudistuvaan Hawken'ssiin (http://www.freewebs.com/hawken/) Sivustolla on päällä ulkoasun vaihdos, eikä sivusto ole siksi vielä kauhean selkeä. Tällähetkellä omistan yhden entisen koirasi, aussi Cherryn =) Kilpailunäyttöä ei ole vielä ainakaan.

Koirasta tulisi aktiivinen kisakaveri niin lajiin kuin lajiin ja jalostuksessa olisi tarkoitus käyttää. Meillä en myy koiria, mutta jos tapahtuu jotakin niin että en enään v-maailmassa pyöri palautan koirat kasvattajille tai myyn eteenpäin. Näin ei kyllä tule käymään muutaman vuoden aikana. Meillä Hawken'sissa ei ainakaan vielä kasvateta podengoja mutta se olisi varmasti joskus ehkä haaveena jos tämä pentu täyttää odotukseni kyseisestä rodusta. Olen huono jaarittelemaan joten kysy jos on jotakin kysyttävää, vastaan mielelläni! Ja edelleen olemme valmiita yhteistyöhön.

Minulle kävisi mielummin narttu koira, mutta ihan sama kumpi se on =)
Jusku
Viesti:

Noora: Toki sinulle laitan varaukseen pennun, uskon että se saa loistavan kodin cherrynkin kaverina. Nartuista onkin enemmän kuvia saatavilla, uroksia sattui kameran eteen sileäkarvaisista vain kaksi jos katsoin oikein, narttuja on kuitenkin enemmän tarjolla (:

Pentue siis syntyy varmasti kun varauksia on kolme (kahdellakin syntyy) eli keksin nimiä pikkuhiljaa (: Vielä voi tulla kaksi varausta!
Kuva

Noora
Alkupalat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noora »

Mutta jos nyt käy niin, että saan ne uroksen kuvat mitä olin pyytämässä niin ottaisin mielelläni sitten uroksen =P
Jusku
Viesti:

Selvä (: Laitan sinulle tuonne vielä u./n. merkinnän.
Kuva

Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eros »

Minä olisin kiinnostunut pennusta Filyraan. Kuvat löytyy omasta takaa ja olen jo pidemmän aikaa mietiskellyt tällaisen tarmonpesän ottamista. Kisautuksesta voisin valaista sen verran että pääasiassa näyttelyissä kisattaisiin mutta myös agility ja muut sopivat lajit kiinnostaa. BH-kokeen pyrin suorittamaan kaikilla koirillani, joten sitäkin voisi kokeilla. :) Pennun sukupuolesta en ole vielä ihan varma mutta veikkaan narttua.
Dream
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja Dream »

Äääää! Tekis ihan hirveästi mieli tällaista tarmopakkausta! Ja vielä kun olen pidemmän aikaa harvinaisemmasta koirarodusta haaveillut! No jos pistät alustavan varauksen, haluaisin katsoa ensiksi minkälaisia kuvia sinulla on ja saisiko jostain kennelistä kuvaluvat. Innostus pysyy pitempään kun tämä asia on jo aluksi hoidettu (:

Mutta siis, pentu pääsisi Kuperkeikkaan, jossa tällä hetkellä asuu 7 koiraa, ja yksi on tulossa vielä vuodenmittaa. Hyvin olen tämän lauman kanssa pärjäillyt, eikä yksi vilpertti joukossa mitään muuttaisi. En ole vielä varma ottaisinko uroksen vai nartun, mutta kuvien myötä sekin selviäisi (: Niin ja linkki siis olisi kaiketi hyvä, joten tässä tulee. Kisa ja sivu näyttöä voi katsoa kaikilta kennelin koirilta, ottaen huomioon että Geewas Lavender & Deattan Pakkaspilli ovat uusimmat koirani, ja Huiskuhännän Avaruuden Lapsi ja WolfTame's Select Soul uusimmat.

Niinkuin kasvatus sivullasi luki, mitään huippumääriä kisautusta ei tarvita. Itse olen kuitenkin melko aktiivinen kisakentillä, olen koneella viikottain ja tarkastan liitot sanoisinko lähes aina. Silti en lupaa, että koira on useamman lajin valio parissa kuukaudessa, vaan tasaiseen tahtiin katsotaan mitä kisat tuovat tullessaan. Kuten muidenkin koirieni kanssa, pennun kanssa kisattaisiin Agilityssä, Tokossa, Paimennuksessa, Mejässä ja näyttelyissä, sekä suoritettaisiin BH-koe. Jos sinulla on muitakin lajitoiveita, niin pistän korvan taakse jos niissäkin käytäisiin (:

Tämä pikkuinen saisi siis pysyvän-, aktiivisen-, ja rakastavan kodin luotamme, mikäli meille kasvattisi antaisit ja ne kuvat saisin hankittua!
Erika---

Viesti Kirjoittaja Erika--- »

Jusku kirjoitti:_zankku_: Kuten itse mainitsit sinulla on ollut paljon kenneleitä ja koiria myynnissä, mikä ei sinänsä lupaa hyvää pennun tulevaisuudelle. Kenneleiden määrä ei sinänsä kauhistuta juuri, vaan koirien määrä yhteensä. Kaksikymmentä pysyy hanskassa vain juuri ja juuri, osa ei pääse paljoa kisaamaan. Kisaaminen kuulostaa muuten hyvällä, mutta suosittelen luolakokeita ja mejää hyvin lämpimästi esim. ennen tokoa kun ovat podengolle luontaisempia lajeja, mutta saat tosiaan itse päättää lajit jos pentu sinulle tulee. Voisin ottaa sinut ainakin mietintään aluksi, listalle siis, mutta miettisin vielä vähän ja katsoisin mihin suuntaan suunnitelmasi lähtee ja kennelin valmiit sivut olisi mukava nähdä ennen kuin antaisin sinulle pennun mukaan. Koti kuulostaa muuten hyvältä, mutta hieman huolestuttaa kuinka kauan pentu pysyisi sinulla.
Mutta jos alustavasti laitan sinulle varauksen ja näytät valmiit sivut ja kerrot myöhemmin tarkemmista suunnitelmista kenneleiden suhteen? (: Kuvat laitan ekaan viestiin kunhan pienennän niitä ja rajailen vähän, kuvia kun on 32:sta podengosta joista noin 1/3 on sileäkarvaisia pieniä podengoja, eli kuvien lataaminen kestää vielä hetkisen.
Juu, mutteihän mulle jää kun ootas nyt... kahdeksan koiraa kun luovun noista evm-sukuisista. ;) Enkä mä ole missään vaiheessa harkinnutkaan luopuvani muista kun evm-sukuisista.
Jusku
Viesti:

Eros: Sinne lähtee ihan ehdottomasti pentu, Filyra on aivan ihana kenneli jota olen seuraillut jo pidemmän aikaa (: Laitan sinulle alustavasti nartun.

Dream: Laitan sinullekin varaukseen pennun (: Kuperkeikalla on ihanat sivut ^^ Kenneleiden kuvalupa tilannetta en oikein tiedä, mutta minulla on lähes kaikkien Lill Jägaren'sin, Beolinen ja Tähtitaivaan koirien kuvat (ainakin kasvattien) itse kuvattuna.

_zankku_: aa.. ok. No varaus sinulla kuitenkin on alustavasti (:

Kaikille tiedoksi: Kuvat tulee tänään näkyviin Ja te joilla jo on kuvat, niin katsellaan ettei samoja tule käytettyä, minulla kun on kuitenkin 32:sta podengosta kuvat joista otan itse käyttöön lähes varmasti viiden koiran kuvat jossain vaiheessa (:

Kasvatit ovat myös useimmissa järkkäämissäni kisoissa etuoikeutettuja osallistumaan, ja kisoja järkkään noin kerran kuussa pari lajia. Heti kun pentue syntyy järjestän paimennusta, luolakokeita (jos vain saan liiton pystyyn itse tai saan nykyisten pitäjien kanssa sovittua asiasta), PAKKin ja PESOn johon ilmoitan kaikki kasvatit suoraan (ellei joku halua pentunsa osallistuvan).
Kuva

Tuulia
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Oivoi.. miua kiinnostaisi tosi kovin pieni pupelo, nehän on melkein kun vinttikoiria :--).. Olen harkinnut tosi pitkään tätä rotua, mutten ole halunnut EVM-sukuista koiraa eikä kuvia ole. Alustavasti kysyisin, että olisitko valmis antamaan minulle pienen Yläkertaan? Kipitän kertomaan itsestäni lisää mikäli kaikki näyttää hyvältä ja uskaltaisit pupelon mulle luovuttaa : )
Kuva
Jusku
Viesti:

Tuulia: Onhan podengot juu kuin vinttikoiria ja kovaa ne juoksevat kun metsästävät mm. kaneja (: Yläkertaan annan ihan ilomielin pennun. Kuvia saa kaikki varaajat katsella tänään ja ilmoittaa mieleisensä, jatkan kuvien pienentämistä ja varaamista ihan kohta.

Pentue on aika iso, mutta näin harvinaisia pentuja ei monella olekkaan ;) Jotta kanta ei tule kokonaan Hukan jälkeläisiksi, tuon jossain välissä uuden podengo uroksen sitten kantaa laajentamaan, eli pentusuunnitelmia ajattelevat saavat muitakin vaihtoehtoja kuin evm. koiran.
Kuva

Tuulia
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Voi ei, ihan mahtavaa! :> Tätä on odotettu, ja nyt vihdoin.. Eli pikkuinen pääsisi Yläkertaan yhden afgaanin, greyhoundin, cirneco dell'etnan, kishun, kahden italianvinttikoiran ja kolmen salukin seuraksi - näyttöön ja käyttöön. Eli näyttelyitä tultaisiin kiertämään aktiivisesti niinkun jokaisen koirani kanssa, mutta lisäksi kävisimme aktiivisesti luolakokeissa, MEJÄssä, paimennuksessa, agilityssä, tokossa, maastoesteissä, sekä vielä pelastuskoiralajeja, joissa painotamme erityisesti rauniokokeisiin. Tietenkin myös BH-koe suoritettaisiin. Monipuolista kisaamista siis, olen todella aktiivinen kisaaja ja liittojen kalenterit tulee katsottua lähes päivittäin, josko niihin olisi ilmestynyt uusia kisoja.

Sukupuolella ei ole sen suurempaa merkitystä, mutta koska Yläkerrassa väki on narttuvoittousta, niin uroseneriaa kaivattaisiin - mutta tietenkin jos löydät mielestäsi paremmat kuvat nartulle kuin urokselle, niin narttukin käy, ehdottomasti.
Kuva
Vastaa Viestiin