Na Vayan bordercolliekakarat

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Räksä
Lepakkojen yöhyökkäys

Na Vayan bordercolliekakarat

Viesti Kirjoittaja Räksä »

Taas mennään! Na Vayan neljäs ja viides pentue ovat tuloillaan, eli luvassa on siis jälleen muutama kappale pieniä työbordercollieita.

Toscana-pentue
Yhdistelmän emänä toimii italiantuontini ja prinsessani Sir eli Cirrus Clique ja isän virasta puolestaan vastaa Litsikoiran sydäntenmurskaaja Funktio eli Ketunjalan Askarruttava Funktio. Astutus tapahtuu kunhan Sir on valioitunut päälajeistaan eli viestistä, paimennuksesta, tokosta ja agilitystä.

Kummallakaan vanhemmista ei ole aiempia jälkeläisiä, eikä tämän pentueen jälkeen enää tulekaan. Pentueessa yhdistyy nyt erittäin harvinaisia sukulinjoja, sillä emä on kokonaan evm-sukuinen ja isän puolelta virtuaalimaailmassa on ollut vain emä ja sisaruskopla. Sukua ei siis ole enempää kuin tämä Ketunjalan A-pentue, josta ei jalostukseen ole käytetty ketään ennen tätä pentuetta, eikä monikaan taida olla enää edes hengissä. Eli jos joku on vailla harvinaissukuista bc-penskaa, niin nyt niitä saa!

Mahdollisia värejä pentueeseen on tällä kertaa paljon: black tri, black bi, blue merle tri, blue merle bi, red tri, red bi, red merle tri, red merle bi, blue tri, blue bi, slate merle tri, slate merle bi, lilac tri, lilac bi, lilac merle tri, lilac merle bi.

Nimiteema muodostuu toscanalaisista kylistä ja kaupungeista. Lista valittavista nimistä löytyy täältä.

Varaukset (4/4):
u. Na Vaya Vicchio - Chevr (Na Vaya)
n. Na Vaya Carrara - Litsikoira (Aurora Borealis)
n. Na Vaya Scarperia - Koralli (Pikkubroidi)
n. Na Vaya Rufina - seita (Rumoer)

VD-pentue
Pentueen emänä on mun oma pieni mutta pippurinen Dit eli Filthy Raatid Fiah ja isänä Sparklen komea herrasmies Breck eli Rumoer Breck. Astutus tapahtuu kunhan Dit on valioitunut päälajeistaan eli viestistä, paimennuksesta, tokosta ja agilitystä.

Kummallakaan vanhemmista ei ole aiempia jälkeläisiä, eikä tämän pentueen jälkeen enää tulekaan. Pentueen suku on upean pitkä (pisimmillään 10 polvea), sisältäen niin vanhoja ja arvostettuja linjoja kuin myös harvinaisempia ja tuntemattomampia nimiä. Sanoisin, että kyseessä on kertakaikkiaan ainutlaatuinen yhdistelmä ja sellaisena se halutaan pitääkin, joten pentueen koko pidetään pienenä.

Odotettuja värejä pentueeseen on vain black tri ja blue merle tri.

Varaukset (2/2):
n. Na Vaya Vivir Diaz - Chevr (Na Vaya)
u. Na Vaya Viaje Discoteca - Sparkle (Kemroes)

Mitä odotan Na Vaya -pennun hankkijalta?
1. Luotettavuutta siinä määrin, että varatessasi pennun myös otat sen, etkä peru viime hetkellä.
2. Toivon, että mikäli pennusta joudutaan luopumaan, uusi omistaja ottaa minuun yhteyttä ja ilmoittaa muutoksesta. Ja vielä enemmän toivon, että pentua ei kadoteta bittiavaruuteen, vaan se tosiaan mieluummin myydään eteenpäin mikäli päätät luopua siitä (ellei se ole "loppuun kisannut" tms.).
3. Tavoitteellista kisaamista ja mielellään myös aiempaa kisanäyttöä, mikäli et ole aloitteleva harrastaja.
4. Kiinnostusta nimenomaan käyttölajeihin. Pelkiksi näyttelykoiriksi en näitä pentuja halua, eikä näistä kovin kummoisiksi kehäketuiksi tule olemaankaan. Pentueet ovat itseasiassa käyttöpuoleen painottuvaa sekalinjaa ja ensisijaisesti käyttökoiriksi tahdon muksut myydäkin. Huomioikaa tämä myös kuvia etsiessä, näille ei siis voi pistää mitään karvamöömökuvia.
5. Olen värigenetiikkafriikki, joten haluan, että pitäydytään realismissa ja odotetuissa väreissä. Jos väritermit tuntuvat täydeltä heprealta, autan mielelläni selventämään asiaa.

Pentuja saa käyttää jalostukseen ihan vapaasti niin paljon kuin itse haluaa, mutta mielellään kuitenkin järki päässä. Kuulumisia ei tarvitse ilmoitella, paitsi jos koira vaihtaa kotia. Terveystuloksia en edellytä. Kuvillakaan ei ole merkitystä, ne voivat olla piirretyt tai valokuvat. Jos kuvien hankinta osoittautuu ongelmalliseksi, voin mahdollisesti koittaa kaivella omien arkistojeni kätköistä jotain sopivaa.
magic, madness, heaven, sins
Wolfie
Höpsö veitikka

Re: Na Vayan bordercolliekakarat

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mä niin pelkäsin tätä, että Na Vayaankin on nyt tulossa bortsuja... Niin harmittavan vaikea vastustaa.

/Enhän mä sit voinutkaan vastustaa. Mulle Filth in the Beautyyn sitten lapsi. Skpstä ei vielä mitään tietoa.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Räksä
Lepakkojen yöhyökkäys

Se on oikein! :mrgreen: Toivottavasti saat ne kuvat jostain.
Wolfie
Höpsö veitikka

En tykkää että on liikaa kivoja nimiä. Yleensä mun silmiin osuu heti semmonen minkä haluan mut en mä osaa päättää.. Naaslaarum, Odahviing vai Paarthurnax. Otan ainakin alustavasti ton Naaslaarumin kun se osui silmiin ekana. Voi olla et jos kuvan koiralle sopii paremmin joku muu nimi niin vaihdan sitten. Kuvia mulla ei ole vieläkään.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli
Hilmainen
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Hilmainen »

Meille pienen päänsisällä pyörittelyn jälkeen vois tulla Viinturuth
Jonakin päivänä olen puu,
ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni,
ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina.

Paikalla ollaan taas..
Räksä
Lepakkojen yöhyökkäys

Uppity up. Vielä tästä yksi pentu jollekin liikenisi, jos kelpaa. Mianolta puuttuu enää yksi ykkönen tokosta.
Räksä
Lepakkojen yöhyökkäys

No tulihan se sieltä, viimeinen EVL-ykkönen nimittäin! Pennut pääsevät siis vihdoin putkahtamaan maailmaan vaikkapa nyt tänään, 19.9., eli alkakaahan tehdä sivuja pikkuhiljaa. :) Mun Nokka löytyykin jo täältä!
Hilmainen
Ei riitä.

Mä lupaan kyhätä sivut viikonlopun aikana, sillä näin arkisin työt vie suurimman osan päivästä! :s

Paikalla ollaan taas..
Wolfie
Höpsö veitikka

Aa oho kappas nää synty. Multa tulee sivuja mahd. pian. Voin sanoa että en tule kisaamaan ollenkaan 3.10 asti koska toi koeviikko ja lukeminen vie kaiken ajan.

/Calvin esittäytyy. Muutin kans nimen, toivottavasti ei haittaa. Toi vaan sopi imo paremmin noille kuville.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2015 tyylilyyli
Hilmainen
Ei riitä.

Vauna esittäytyy ja saapuu maanpinnalle.

Paikalla ollaan taas..
Räksä
Lepakkojen yöhyökkäys

Kivalta näyttää molemmilla ja kiitokset vikkelästä toiminnasta. :)
Räksä
Lepakkojen yöhyökkäys

Uusia pentueita tulossa myös meille, ettei vaan pääse bordercollieiden ylitarjonta hiipumaan. :mrgreen:
Litsikoira
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Litsikoira »

Mäkin voisin ottaa Aurora Borealikseen yhden narttupennun Toscana-pentueesta, nimeksi voisi tulla Na Vaya Carrara :)
Black sunsets in your eyes, am I dreaming?
Koralli
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Koralli »

Mä oon jo sen verran pitkään kuolannu Na Vayan bortsujen perään että nyt on pakko myös itselleni yksi sellainen ottaa. Joten lähtiskö yks Toscana-pupelo mun mukana Pikkubroidiin? :) Sukupuoleks oon ajatellut tota narttua, multa saattais löytyä tolle ihan kivat kuvatkin. Nimeä mietin vielä tarkemmin vähän myöhemmin.
Räksä
Lepakkojen yöhyökkäys

Ilman muuta lähtee yksi pentu isukin omistajalle. :) Samoin Korallille, nimeä vaan tulemaan!

Viimeistä viedään, vielä yksi Toscana-pentu lähtisi jollekin halukkaalle!
Vastaa Viestiin