lukkoon

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Vastaa Viestiin
Susityttö
Höpsö veitikka

lukkoon

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Teräshampaan toiset colliepennut olisi tarkoitus saada maailmalle kevään aikana. Tulevalta kodilta vaadin kuulumisia silloin tällöin ja ilmoituksen, jos kasvatilleni on tulossa pentuja, se myydään tai on kuollut. Kisaamisen puolella toivon kodilta kisaamista valioksi paimennuksesta tai jostakin pk-lajista, käyttäytymiskoe & perusrata suoritettava hyväksytysti ja mielellään pari näyttelyä, jos kasvatilleni tulee rakennekuvat. Rekisteröin pennut itse.

Annulla tullaan käyttämään kahta eri urosta! Varaaja saa halutessaan päättää kumman uroksen jälkeläisen haluaa.

Isä 1:
BH Ek3 EkM-11 Hk1 SchH1 vPVA FIN & DK PMVA Wolfeye's Across the Storm "Myrsky"

Myrsky on ulkonäöllisesti ihan mukava tapaus. Sen kanssa on painotettu jonkun verran pk-puoleen, mutta valioksi asti sieltä ei ole päästy. Paimennuksessa kuitenkin on varsin lahjakas ja onkin valioitunut kyseisestä lajista. Nuorempa tuhosi tavaroita, mutta tallille tullessaan tuhoaminen loppui. Vieraat ihmiset eivät kiinnosta, mutta pärjää kyllä niiden kanssa.

Myrsky on collieurokseni Neutronin jälkeläinen. Myrskyllä on kaksi veljeä, joista tietojeni mukaan ei ole kumpaakaan käytetty jalostukseen ja nykyään kumpikin veljeksistä on jo kuollut. Myrskyn emä on Kastehelmen Aamurusko.

Isä 2:
BH Vk2 Hk3 TK3 vPVA Neutroni

Roni ei ulkonäöllisesti ole mikään paras mahdollinen, mutta ajattelin, että haluan käyttää sitä, koska sillä on evm. suku ja vain yhtä sen pennuista tullaan käyttämään jalostukseen. Tosin asia vähän mietitytti, että kannattaako isää ja poikaa käyttää samalla nartulla, mutta ainakaan Neutronia ei löydy kovinkaan usein, mutta Kastehelmen A-pentuja löytyy jonkun verran, joten tulin tulokseen, että kyllä, kannattaa se.

Ronin sivu tullaan päivittämään ennen pentuetta, koska siltä puuttuu tokosta vain yksi ykköstulos valion arvosta, joka olisi tarkoitus hakea ennen tai jälkeen pentujen. Pk-koirana tosi kiva tapaus eikä paimennuksessakaan huono.

Pentueen emäksi päätyi BH Vk1 vKTV vPVA vAVA Valkoisen Ruusun Angervo "Annu"

Annu on tricolour värinen narttu, joka on niittänyt menestystä agissa, paimennuksessa ja koiratanssissa. Sen lisäksi Annu on kisannut vähän pk-puolella. Näyttelyistä löytyy SERT & CACIB. Ihmisiä rakastava tapaus, joka pitää ulkoilusta.

Annu oli sijoitusnarttu, mutta sen kasvattaja lopetti kasvattamisen ja Annun omistajakin taisi kadota. Annun kasvattajan kanssa kuitenkin tuli puhetta hänen vanhoista koiristaan ja hän kysyi haluaisinko käyttää Annua jalostukseen. Annun isä on oma kasvattini ("ajalta virtuaalitalliharrastus") Nyyhkyn Rekku, jolla on yhteensä 16jälkeläistä - näistä nykyään taitaa enää olla vain yksi hengissä ja tätä linjaa ei musta taida löytyä. Annun emä on Sunrise´s Oona, jonka vanhemmat ovat joskus löytyneet virtuaalimaailmasta. Rekun ja Oonan vanhemmat eivät ole kisanneet virallisissa kisoissa.

Varaukset 2/3

Etsin yhdelle pennulle sijoituskotia. Kuvat saa valita: xxx, xxx, xxx, xxx. Kodin tulisi olla kiinnostunut kisaamaan paimennuksesta valioksi, hakemaan jonkun koulutustunnuksen pk-puolelta ja käymään jokusen näyttelyn. Suotavaa olisi myös hankkia TK1, mutta se ei ole pakollista. Sijoitusuroksella tulen teettämään yhden pentueen, jonka jälkeen sijoituskoira siirtyy sijoituskotinsa omaksi. Omistajalla on etuosto-oikeus sijoituskoiran pentuun. Sijoituskoiran toisen kerran jalostuskäytöstä ei ole täyttä varmuutta, mutta asiasta voidaan keskustella ensimmäisen pentueen jälkeen.

Silja, sijoitusnarttu Teräshampaan Käärme ja Sateenkaari "Telma" (Roni)
Shady, narttu Teräshampaan Keskiyöllä Otan Sielusi "Silja" (Roni)
Veera, uros Teräshampaan Käsi, joka Kehtoa Keinuttaa (Myrsky)
Susityttö
Höpsö veitikka

Re: Teräshampaan toiset colliet (pk) - toinen isä

sijoituspentu ja yksi oma pentu vapaana.
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

ei malttais ootella enää :P
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Silja
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja Silja »

Oon miettiny tätä nyt vähän aikaa ja tulin nyt sitten siihen lopputulemaan, että voisin tarjota kodin tolle sijoituspennulle Merikapteenista. Mulla on tällä hetkellä kaikissa lajeissa alimmat luokat tyhjillään, joten olisi ihan kiva saada lisää kisattavaa. :D

Tässä pentueessa mua kiinnostaa sukutaulu, varsinkin jos sijoituspennun isäksi valitset Ronin. Oon tässä pohdiskellut mun omia tulevia pentueita ja tuntuu, että samat koirat pyörii jokaisen nykypehkon sukutaulussa, kun niitä nykyään on muutenkin niin vähän. Ensin ajattelin, että olisin kysynyt tästä ihan omaa pentua, mutta toisaalta on ihan kiva tarjota sijoituskotia ja mielelläni ottaisinn tän jälkeläisen sitten joskus itselleni. Ja oikeastaan mulla alkaa omat kuvavarastotkin olla sen verran heikoissa kantimissa, että tartun mielelläni noihin sun antamiin. :D

Kaavailin siis soopelinarttua, ja eniten sun ehdottamista kuvista miellytti tämä. Sivu- ja kisanäyttönä voisin esitellä vaikkapa Faran, joka on mulla Josefinalta niin ikään sijoituksessa, mutta tosiaan kaikki mun koirat kisaa aika samalla lailla - kaikista tehdään agi-, toko-, käyttö- ja paimennusvalioita, kisataan pekossa ja näyttelyissä.
Ei kukaan muu voi meille antaa tilaa unelmiin, syytä rakkauteen
Ei onni tuu, se täytyy kantaa näihin huoneisiin yhä uudelleen
Susityttö
Höpsö veitikka

Re: Teräshampaan toiset colliet (pk)

Voi kuinka mahtavaa, että sä Silja haluat pennun juuri multa ja vielä sijoitukseen <3 Oikein mielelläni annan sulle sijoitukseen pennun ja mielelläni annan sulle tuon kuvan mukaan. Isäksi kelpaa oikein hyvin Roni. Ja varmasti tulevaisuudessa haluan sulle pennun tuosta nartusta luovuttaa!

Eiköhän tää pentue ole tällä hyvä, joten Shadynkaan ei tartte enää ootella! Olisko nimien suhteen ideaa? Oon tän viikon lähes koneeton (niinkuin aiemmin, mutta nyt en kerkiä käyttään ees koulun koneita), joten vielä en nimiä kerkiä kauheasti keksimään.

Saattaa olla, että otan ton vikan pennun itelleni ja isäksi otan Myrskyn, mutta kattoo nyt, jos joku kiinnostunut vielä löytyy.

// Nimet tulee olemaan K:lla alkavia kauhuelokuvia, esim:
Teräshampaan Kauna
Teräshampaan Kauhun Yö
Teräshampaan Kun Tuntematon Soittaa
Teräshampaan Kärpänen
Teräshampaan Käsi, joka Kehtoa Keinuttaa
Teräshampaan Käärme ja Sateenkaari
Teräshampaan Kissaihmiset
Teräshampaan Kiss ja Huvipuiston Haamu
Teräshampaan Keskiyöllä Otan Sielusi
Shady
Taikuri

Tää nimi on aivan mahtava, joten meijän nartulle ottaisin mielelläni: Teräshampaan Keskiyöllä Otan Sielusi
Susityttö
Höpsö veitikka

Mäkin tykkään tuosta, joten kiva, että valkkasit sen! Noissa K:lla alkavissa oli musta muutenkin tosi kivoja nimiä, sempä takia kirjaimena K :D
Silja
Epätoivoinen katse

Mulle nappas jotenkin heti toi Käärme ja Sateenkaari. Joten jos se käy kasvattajatädille, niin se sitten. :D Milloin näiden syntymäpäivä tulee olemaan?
Susityttö
Höpsö veitikka

Käärme & Sateenkaari kelpaa oikein hyvin :) Itelleni päädyin ottamaan uroksen, jonka nimeksi tulee Teräshampaan Käsi, joka Kehtoa Keinuttaa.

Syntymäpäiväksi voitaisiin sopia 09.10.12? Sivut pitäisi saada sitten tehtyä lokakuun aikana. Jos saatte sivut tehtyä ajoissa (vip 6.10) niin voisitte ilmoitta tänne mukaan pentuset.
// Tässä olisi myös pentuesivu, josta löytyy parin rivin luonnekuvaukset pennuista.
Silja
Epätoivoinen katse

Käärmeestä tuli Telma-tyttönen. :) Kirjoittelen luonnetta ja sukuselvitystä myöhemmin. Onko toi kuvan copyrightmerkintä hyvä noin?
Susityttö
Höpsö veitikka

Heitätkö copyihin Veera M.? Sivu näyttää hyvälle, kiitos. :)
Shady
Taikuri

Meijän tytsy sai nimen Silja :) Mihin luokkaan mun kannattais sitä alkaa änkemään noilla kuvilla?
Susityttö
Höpsö veitikka

Mä en oikeasti osaa kovinkaan hyvin sanoa collieista tai yleensäkkään mistään rodusta, mutta mä pistäisin ite NUO-luokkaan. Vähän se on takakorkea (joka musta voisi viitata siihen, että kyseessä on nuori koira), mutta mulla itsellä on kohta 2v uros, joka on edelleen takakorkea :D Nätti tyttö on <3 Voisin raapustaa Siljalle luonteen palkaksi siitä mun kenties tulevasta piirroksesta, jonka piirrät? Pistän sen sulle vaikka yv:llä tulemaan.
Shady
Taikuri

Täytyypä vielä käydä tuolla siihen tarkoitetussa topassa kyselemässä tuolle luokkaa :) Itse oisin ehkä junnuihin sen viskannut.
Mahtavaa, kirjoittele ihmeessä! Kiitos!
Susityttö
Höpsö veitikka

Ite mietin kanssa junnuluokkaa, mutta en tosiaan osaa varmaksi sanoa. Toivottavasti siellä joku viisas osaa kertoa :) Pistelen sulle tuon luonteen kun saan sen kirjoitettua.
Vastaa Viestiin