LUKKOON

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Damaa
Alkupalat
Viesti:

LUKKOON

Viesti Kirjoittaja Damaa »

Kuva
kuvan (c) Tâdj Mahâl Salukis

"Saluki on elävä taideteos, kappale vanhaa kulttuuria ja ikivanha mysteeri mausteenaan itämainen huumorintaju.
Ehdottomasti huonoin seikka salukin omistamisessa on sama kuin perunalastujen syömisessä - sinun on vaikea tyytyä yhteen."

Midnight's Saluqisiin on ollut jo vuoden ajan suunnitteilla pentue ja nyt viimein kun sain taas itsekurini takaisin ja nostin kennelin pystyyn, pystyn sen viimein toteuttamaan, jos vain innokkaita salukilapsen ottajia löytyy! :>

Pentueen emänä toimisi tällä hetkellä vielä NUO-luokassa kisaava, lupaavan kaunis oma kasvattinarttuni E-pentueesta, vJRUSW-06, vRUSW-06, vjTURW-06, vjLUXW-06 Midnight's Saluqis Elahi ja pentueen isänä Lieron uros Black And White Memories. Elahilla on muutaman junnutittelin lisäksi paljon näyttelyistä myös EHta, Hta ja ERIä. Elahi on vielä tässä vaiheessa hyvin kevyt [johtuen siitä etten ole saanut sille uusia kuvia ja nuo kuvat ovat vielä siltä ajalta kun kuvissa esiintyvä koira kisasi JUN-luokassa] ja kuvatut lonkat kuvattiin niin aikaisin eläinlääkärillä, että ne täytyy vielä myöhemmässä vaiheessa kuvata uudelleen. Vekaan päädyin ihan sitä kautta, että sillä on suht harvinainen sukutaulu ja Veka on myös aikalailla massakas uros. Vaikka tuloksia näyttelyistä ei olekaan kauheasti niin niitä odotellaan heti kunhan sattuu molemmille vanhemmille niitä tulemaan.

Pennut luovutetaan vain kisaaviin koteihin. Pyrin siis luovuttamaan pennut sellaiseen paikkaan, missä sille riittää aikaa muun lauman kanssa kisoihin. Pyrin myös valitsemaan pennuille paikan, jossa ne voisivat elää mahdollisimman pitkän iän eikä omistajat tekisi niistä ihmiseltä toiselle kiertäviä koiria. Jos siis olet pentua ottamassa, lupaudut kisaamaan sillä aktiivisesti ja pitämään sen itselläsi niin pitkään kuin mahdollista vain on.
Pentua ottaessa ostajan täytyy hankkia pennulle kuvat ja sivut mitkä koiralle tulee, täytyy saada viikossa valmiiksi. Poikkeuksen voi tehdä jos syy on riittävän hyvä, kuten vaikkapa joku reissu jonka aikana ei ole mahdollista päästä koneelle, tai oman domainin [tai muun palvelimen] väliaikainen katkos yms. Silloin asiasta sovitaan niin, että sivut tehdään heti kun se vain on mahdollista ja ne ilmoitetaan minulle yksityisellä.

Tässä vaiheessa otan vain varauksia pennuille ja katson sen perusteella, syntyykö pentue vai ei. Jos ottajia on liian vähän, uskompa että tämä taas siirtyy niin paljon myöhemmälle että pentuja menee ainakin se kolme-neljä. Pentueesta siis ei tule isoa, koska tämä on molempien vanhempien ensimmäinen pentue ja voi olla että niitä tullaan myöhemmin käyttämään jalostukseen uudelleen. Pentujen olen suunnitellut syntyvän syyskuun puoleenväliin, päivämäärät laitan tähän topiciin sitten tarkemmin.
Tämä on Midnight's Saluqisin H-pentue ja mitä ilmeisemmin pentujen nimet [kuten aikaisemmissakin pentueissa] tulevat kieleltään olemaan arabiankielisiä, laitan niitä vaihtoehtoja tänne sitten myöhemmin.
Toki saat itse pentusi nimeen vaikuttaa, mutta minä kovasti pidän arabiankielisistä nimistä etenkin H-kirjaimessa ja toivoisin että niistä vaihtoehdoista, mitä tähän tulen laittamaan, joku sinua miellyttää niin ettei tarvitse ryhtyä tekemään mitään kompromisseja sen suhteen.
Varauksia otetaan alkuun se neljä ja jos kysyntää on enemmän [mitä pidän hyvin epätodennäköisenä johtuen virtuaalisalukien tämän hetkisestä kysynnästä mikä ei ole tosiaan ollut kovin suurta], katsotaan sitten miten suureksi pentue voi kasvaa, ketkä saavat pennun ja ketkä eivät.

Varaukset 5/5

Ember / uros / Corusants
Damaa/ narttu / Midnight's Saluqis / Sivut
Eros/ Uros / Sawquen / Sivut
Zephyr / narttu / Wintertime / Sivut
Tuulia / narttu / Silencieux / Sivut

PENTUJEN NIMET

Urokset

Habib = rakastettu
Haidar = leijona
Hakeem = viisas
Hameed = kiitollinen
Hamuza = vahva
Hasan = mukava, hyvä
Hasib = kunnioitettu EROS
Hatim = päättäväinen
Hosni = erinomaisuus, ylivertaisuus

Nartut

Haifa = hento, hoikka
Hanan = myötätunto, armeliaisuus
Hadya = lahja ZEPHYR
Hafsah = tilaisuus
Hadil = ?
Hadjara = hylätty TUULIA
Hala = ?
Hana = ?
Hanifa = rehellinen, lahjomaton, kunniakas DAMAA
Hikmat = viisas
Hounda = oikea johdatus/johdattaja
Hadia = johdattaa oikeamielisyyteen/oikeamielisyyden johdattaja

Pennut syntyvät 15.9!

// KIITOS kaikille pennunottajille, toivottavasti maanantaista eteenpäin tullaan näkemään loistavaa näyttelymenestystä tästä pentueesta :>
LIES ARE COMING BACK IN STYLE
koirat ja koulu vie aikaa, koneella olo vähenee
Vermil
Vuohenruokaa

Re: Kauniita salukilapsia syksyksi

Viesti Kirjoittaja Vermil »

Kuuluisi tuonne "Pentueet" osioon.
Damaa
Alkupalat
Viesti:

Vermil kirjoitti:Kuuluisi tuonne "Pentueet" osioon.
Joo huomasin itsekkin vasta nyt että tein sen väärälle osastolle, hitto! JOKU MODE, SIIRTÄKÄÄ KIITOS! <33
Mallaskoala
Ammattimouhoaja

Viesti Kirjoittaja Mallaskoala »

Modet osannevat tehdä hommansa ilman että heitä täytyy siihen erityisesti neuvoa tai käskyttää.
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

Viesti Kirjoittaja Rotta »

Juu kyllä me osataan ihan ilman neuvojakin.
Turrilan säännöt kirjoitti:Yleistä valvontaa, uusien käyttäjien ohjaamista toimimaan sääntöjen puitteissa jne. varten ovat moderaattorit ja adminit. Normikäyttäjien ei siis tarvitse olla haukkana korjailemassa uusien (tai vanhojenkaan) käyttäjien sääntörikkomuksia tai muita vastaavia.
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eros »

Nonniin, minä olenkin odottanut tätä. ^^ Eli puppen haluaisin ehdottomasti Sawqueniin, sukupuolesta en osaa vielä sanoa tarkemmin eli riippuu taas kuvista. :) Kisauttaminen ei tällä hetkellä ole minulla kovinkaan aktiivista, kun olen koulussa mutta olen ottanut sellaisen käytännön että ängen koiria kisoihin aina viikonopuisin, kun olen kotona. Eli melkein joka viikko. Ajattelin näyttelyiden lisäksi käyttää varmaankin TOKO:ssa, flyballissa ja agilityssä. Myös ratajuoksuissa jos tulee kisoja...
Tuulia
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Eikä, oon himonnu salukivauvasta pitkään mutta osasit kyllä hyvään saumaan tän suunnitella, just tuli kolme koiraa 8) Eli mun osalta taitaa olla nyrkillätapettava idea. No, mietin vielä!
Kuva
Zephyr
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Zephyr »

Jes, jotain tällaista mä oon oottanu^^! Olen nimittäin suunnitellut salukia jo pitkään, joten nyt vaan varaamaan. :lol: Saluki tulisi Wintertimeen, kennel on kyllä nyt remontissa ulkoasunvaihdoksen takia, mutta homma valmistuu hyvää vauhtia ja sivut ovat koko ajan toiminnassa. Kisanäyttöä voit katsella kennelin koirilta, esimerkiksi laitettakoon vaikkapa Luna (kalenterissa siis vain merkittävät tulokset). Salukilla kisaisin siis näyttelyissä, mätsäreissä, tokossa, agilityssä ja maastoesteissä ainakin. Ehkä muissakin lajeissa sitä mukaa kun kisapaikkoja vapautuu. Kyseessä on seitsemäs koira, joten uskon sille riittävän vielä hyvin aikaa. Haluaisin nartun, minulla olisi jo valmiina kahden JUN-nartun kuvat, en tosin ole vielä päässyt tulokseen siitä, kummat ovat paremmat. Ehkäpä sinulta saisi kommenttia sitten ;) Toivottavasti kelpaan kauniin salukityttösen omistajaksi<3!
En voi tarjota lohtua sillä olen vain ihminen, en voi tarjota lämpöä sillä itsekin palelen.

Yritä tuijottaa koiraasi silmiin ja väittää, ettei eläimillä ole sielua.
Damaa
Alkupalat
Viesti:

Modet, en mä sitä pahalla sanonut, tiiän kyllä että hoidatte hommanne ;>

Eros ja Zephyr, molemmille lähtee pentu! : > Ja Tuulia, mieti rauhassa, jos päädyt ottamaan pennun niin tästä tulee sitten viiden hengen pentue. Yllätyin kyllä kysynnästä, enää Emberin pitäisi vahvistaa ottaako hän pennun vai ei.

Zephyr, haluaisin kovasti nähdä ne kuvat mitkä koiralle olisi tulossa jos vaan mahdollista.
Tuulia
Analysaattori
Viesti:

Voi ei, tähän tää sitten meni, pakkohan mun on salukivaavi ottaa kun oon käyny noita vanhempia käyny pällistelemässä monia kertoja. Muttamutta tän jälkeen en ota uusia koiria. : D

Tulisi Silencieuksiin (www.katkoviiva.net/virt) joka siis kasvattaa silkkejä, mutta löytyy meiltä toki muunkin rotuisia vinttareita - simrkiksi afgaani. Pennun kanssa tultaisiin kisaamaan pääasiassa näyttelyissä, mutta koiratanssi, flyball, agility eikä toko ole poissuljettuja - yleensäkin kennelini koirilla kisataan monipuolisesti kaikissa lajeissa missä on tarjontaa, joten meitä näkee areenoilla aktiivisesti. Tiedätkin varmaan suunnilleen mun kisaamisinnon etc?

Voi ei kun tuli lyhyt, jatkan tarvittaessa!
Kuva
Damaa
Alkupalat
Viesti:

Tuulia kirjoitti:Voi ei, tähän tää sitten meni, pakkohan mun on salukivaavi ottaa kun oon käyny noita vanhempia käyny pällistelemässä monia kertoja. Muttamutta tän jälkeen en ota uusia koiria. : D

Tulisi Silencieuksiin (http://www.katkoviiva.net/virt) joka siis kasvattaa silkkejä, mutta löytyy meiltä toki muunkin rotuisia vinttareita - simrkiksi afgaani. Pennun kanssa tultaisiin kisaamaan pääasiassa näyttelyissä, mutta koiratanssi, flyball, agility eikä toko ole poissuljettuja - yleensäkin kennelini koirilla kisataan monipuolisesti kaikissa lajeissa missä on tarjontaa, joten meitä näkee areenoilla aktiivisesti. Tiedätkin varmaan suunnilleen mun kisaamisinnon etc?

Voi ei kun tuli lyhyt, jatkan tarvittaessa!
Tiedän kyllä ja luotan ;> Et varmaan tiedä kumpaa sukupuolta se tulee olemaan? :>
Tuulia
Analysaattori
Viesti:

Hienoa! :) Haluaisin nartun, ja ajattelimn alustavasti tämän koiran kuvaa mikäli se vaan kasvattajalle sopii.
Kuva
Ember
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ember »

Ehdottomasti mullekin salukilapsi :) eli oon vieläkin kiinnostunut :D
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
Zephyr
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Zephyr »

Kiva juttu! Odottelemme jo innolla uutta laumanjäsentä^^ Kuvat ovat itse ottamiani, eli eivät ihan huippuluokkaa (näyttelyssä vieläpä satoi), mutta tässäpä nämä:
1. vaihtoehto
2. vaihtoehto
Molemmista tyttösistä on kyllä lisääkin kuvia, mutta tuossa näkyy rakenteet. Näyttelyssä josta kuvat otin, molemmat saivat ERIn, jatkossa ruskea (kakkosvaihtoehto) menestyi paremmin. Olen vähän kallistumassa sen puoleen, mutta kumpi on omasta mielestäsi parempi?
En voi tarjota lohtua sillä olen vain ihminen, en voi tarjota lämpöä sillä itsekin palelen.

Yritä tuijottaa koiraasi silmiin ja väittää, ettei eläimillä ole sielua.
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eros »

Luulenpa että otan nartun tällä kertaa, kuvista en ole vielä ihan varma mutta niillä ei varmaan mikään kiire ole?
Vastaa Viestiin