Näyttelytuomarit
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Re: näyttelytuomarit
Varmaan epäonnistun, mutta nyt tuli lähetettyä, kumpa nyt ei mitään alimpia pisteitä tulisi!
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Mä ajattelin, että koska mun rotutuntemus ylettää myös FCI6siin, jos vaikka niistä osan ottaisin tuohon rinnalle. mietin kanssa, että tanskandoggi tuomareita on hyvin vähän, ja siitäkin rodusta tiedän tarpeeksi. En kyllä sitten ollenkaan tiedä, mitkä rodut voisin ottaa FCI6:sesta.. ainakin beaglet, mutta mitä muita.. ei tuu mitään mieleen.
//Onnea Hobu, toivottavasti pääset sen käytäntöosuudenkin läpi, niin saadaan uusia tuomareita. Kyllä sä ihan varmasti hyvin pärjäät
//Onnea Hobu, toivottavasti pääset sen käytäntöosuudenkin läpi, niin saadaan uusia tuomareita. Kyllä sä ihan varmasti hyvin pärjäät

- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
- Lassien tassuhiki
Nyt sitten yritetään uudelleen tuomarikoetta tehdä :) Tällä kertaa käytän aikaakin vähän enemmän kuin sen yhden puolituntisen, haluan varmasti oppia nyt nämä tuomaroimisen perusteet ja vaikeimmatkin näyttelykäsitteet :D Että jos sammareille nyt saataisiinkin uusi tuomari, jaajaa, eipäs tiedä. Viimeksi reputin tosi pahasti, ja nyt vasta katsoin miten tyhmästi olin vastannut - huoks.
-
- Analysaattori
- Viesti:
Mie suoritin nyt hyväksytysti teoria ja käytännön lähetin juuri tänään Erokselle. Toivottavasti menee läpi. Ja jos tuomariksi pääsen niin FCI 1 ja 5 tulen tuomaroimaan. Ainoo vaan et ne rodut joista eniten tiedän niin on sitten omiakin koiria kisaamassa, mutta teidän kaikkien onneksi en ole mikään kamalan aktiivinen näyttelyissä kisaamaan.
Mutta oli ennen tuomarina muutaman vnl alaisuudessa ennen kuin tuomarit siirtyivät vfci:n alaisuuteen ja silloin mulla oli tapana ottaa aina muutama rotu kun kysyttiin. Empä muista että oisin kertaakaan jättänyt ottamatta yhtään rotua. :) Samalla linjalla aion jatkaa.

Mutta oli ennen tuomarina muutaman vnl alaisuudessa ennen kuin tuomarit siirtyivät vfci:n alaisuuteen ja silloin mulla oli tapana ottaa aina muutama rotu kun kysyttiin. Empä muista että oisin kertaakaan jättänyt ottamatta yhtään rotua. :) Samalla linjalla aion jatkaa.
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Hobu hyvät rodut valitsit, kiitos 8D Mää vielä odottelen tuloksia, vaikka pahoin pelkään etten läpi päässyt!
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
-
- Höpsö veitikka
Kiva kun joku kiinnostuu kutosista! ehdottelisin beaglejen rinnalle vaikka bassetteja tai ajokoiria ym. :)Wolfie kirjoitti:Mä ajattelin, että koska mun rotutuntemus ylettää myös FCI6siin, jos vaikka niistä osan ottaisin tuohon rinnalle. mietin kanssa, että tanskandoggi tuomareita on hyvin vähän, ja siitäkin rodusta tiedän tarpeeksi. En kyllä sitten ollenkaan tiedä, mitkä rodut voisin ottaa FCI6:sesta.. ainakin beaglet, mutta mitä muita.. ei tuu mitään mieleen.
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
vuoden ulkoasuntekijä 2016
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Bassetteja en kyllä varmaan rupea tuokkimaan, mutta mitä luultavammin otan ajokoirista osan. Nyt todellakin haluan päästä tuon läpi ja 21.4 mä saankin sitten yrittää uudelleen 8)) saas sitten nähdä jos läpi pääsen.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
- Vuohenruokaa
Mä nyt sitten lähetin sen kokeen, ja jännittää järjettömästi. Onnistuin tietysti ymmärtämään tehtävät aivan väärin. No, sittenpähän nään, missä on parannettavaa (; Nyt jään vain tuloksia odottamaan.
Don’t break a writer’s heart and think ink won’t spill.
-
- Nostaa rautaa
- Viesti:
Minäkin pääsin tuossa viime sunnuntaina käytännönosuudenkin läpi, ja nyt olen ihan virallinen tuomari, kun ennen olin väliaikaiset tuomarit- listalla. Laajensin pitkä- ja lyhytkarvaisesta colliesta koko FCI 1 ryhmään. Ajattelin ensiksi tutustua näihin ykkösen rotuihin kunnolla ja ehkä sitten myöhemmin laajentaa tuomaroitavia ryhmiäni, mutta aluksi halusin ottaa ne tutuimmat. (:
- And you thought the world might end if you just looked the other way
- jannu
- Kanada
en saa itteäni niskasta kiinni ja tehtyä sitä mun käytännönkoetta. :s äh! Pitää etsiä aikaa. :<
I just want this matter in order, so life could begin to shine better.
-
- Ammattimouhoaja
^ Luuletko, että sun kannattaa pyrkiä tuomariksi, jos sulla ei ole aikaa edes sen kokeen tekemiseen? Kuten on varmasti jo käynyt ilmi, tuomarina toimiminen ei ole ihan niitä ajankäytön kannalta leppoisimpia puuhia.
- jannu
- Kanada
Luuletko että mä pyörin siellä listoilla ihan turhaan? Mä olen suorittanut teorian, ja yritän nyt sitä käytännönkoetta. ihan aktiivinen tuomari olen ollut, joten:OOOOOOO anteeksi jos mullakin on oikeesti jotain muutakin elämää kun kone ja virtuaalitouhut.
I just want this matter in order, so life could begin to shine better.
-
- Le-ppä-ker-ttu
En usko, että Jonna tarkoitti sitä, vaan ihan yksinkertaisesti: jos ei ole yhden kokeen tekemiseen aikaa, niin miten sitä aikaa riittäisi sitten sen jälkeen tuomarointeihin, joihin kuitenkin menee paljon enemmänkin sitä aikaa?
Ja se, mitä en ymmärrä, on että miksi yritätte tehdä niitä kokeita jos uskotte jo valmiiksi ettette pääse läpi? Jos teillä on itsellänne sellainen tunne, että ette tunne koiran anatomiaa/osaa tarpeeksi rotuja/jne, niin miksi me haluaisimme virtuaalikoirillemme sellaisia tuomareita? Ottakaa mielummin ensin itsellenne aikaa ja opetelkaa asioita perin pohjin ja sitten pyrkikää tuomariksi! Vaikka tuomaripula onkin, niin mä ainakin itse odottelen mielummin hetken että saan edes suht hyvän ja oikeudenmukaisen arvion, kuin että tulokset kyllä tulee päivälleen ajoissa, mutta niissä ei ole totuuden hiventäkään? Miksi meidän muka pitäisi luottaa sellaisiin tuomareihin, jotka ei edes itse luota itseensä eikä osaa tuomaroida oikein ?
Ja se, mitä en ymmärrä, on että miksi yritätte tehdä niitä kokeita jos uskotte jo valmiiksi ettette pääse läpi? Jos teillä on itsellänne sellainen tunne, että ette tunne koiran anatomiaa/osaa tarpeeksi rotuja/jne, niin miksi me haluaisimme virtuaalikoirillemme sellaisia tuomareita? Ottakaa mielummin ensin itsellenne aikaa ja opetelkaa asioita perin pohjin ja sitten pyrkikää tuomariksi! Vaikka tuomaripula onkin, niin mä ainakin itse odottelen mielummin hetken että saan edes suht hyvän ja oikeudenmukaisen arvion, kuin että tulokset kyllä tulee päivälleen ajoissa, mutta niissä ei ole totuuden hiventäkään? Miksi meidän muka pitäisi luottaa sellaisiin tuomareihin, jotka ei edes itse luota itseensä eikä osaa tuomaroida oikein ?
- mio
- Floodari
^ ei mulla ainakaan toi rotutuntemus (eikä varmaan monilla muillakaan) ole esteenä, mutta itse en vielä kunnolla hahmota tuota SERTien ja CACIBien jakamista yms.
- reasons to hit your ex with the baseball bat
- :: palailen pikkuhiljaa tauolta ::
-
- Vuohenruokaa
^Sama juttu, en tiedä, saako sertin antaa myös PN2/PU2:lle. Ja eikö ole niin, että cacibeja jaetaan vain KV-näyttelyissä? Mutta kenelle se CACIB annetaan? Parhaalle urokselle ja nartulle, tai siis VSP ja ROP-koirille, vai?
Don’t break a writer’s heart and think ink won’t spill.