Pieniä Meripelastajia (LANSUT 12.12. ja NÖFFIT 20.12.)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Marcia
Höpsö veitikka

Re: Pieniä Meripelastajia (landseereita ja newfoundlandinkoiria)

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Tuotaa..

Nyt sattuu olemaan niin, että ne lansuherran kuvat, jotka olivat narttujen kuvia paremmat, on hukassa. Kennelin osoite ei toimi. Mä yritän ettiä googlen avulla sen koiran kuvat uudelleen, mutta jos ei onnistu, mun on pakko ettiä uudet tai ottaa narttupenska.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Höh, kannattaa varmaan seurailla myös tuon kennelin sivuja. Voihan olla että ne ilmestyvät vielä takaisin tuonne tai sit johonkin muuhun osoitteeseen. Lansupentue menee todennäköisesti joulukuun loppuun, sillä Vesselille ei ole uusia tuloksia luvassa ennen joulukuun puoliväliä VVPY:n tauon takia. Ei siis kiirettä. :)
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Ciel
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Ciel »

Otatko nöffipentueeseen vielä varauksia?
hello, the end is near
hello, we're still standing here
Shagan
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Shagan »

Otatko enää varauksia lansupennuille?

Itse olisin kiinnostunut saamaan tälläisen söpöliinin itselläni, itse innostuin rodusta (Yllätys-yllätys) vierailtuani Meripelastajan sivuilla ensimmäistä kertaa. Tunnen erään nöffin, ja huomasin että lansut ja nöffit ovat todella ihania ja mukaansatempaavia kuolasuita. Enempää kaartelematta siis tunnustan, että rakastuin kumpaankin rotuun.
Pentu tulisi uuteen kenneliini, jota aloin suunnittelemaan noin viikko taaksepäin. Nimestä en ole vielä varma, mutta voin kertoa että se tulisi rakastavaan ja hyvään kotiin. Tällä hetkellä minulla on myös toinen kennel, Memora's. Tuossa kennelissä painostan enemmänkin suomenlapinkoiriin ja harmaa norjanhirvikoiriin, jonka vuoksi päätin perustaa ihka uuden kennelin. Uudessa kennelissä ei tulisi olemaan paljon koiria, alustavasti olen päättänyt ottaa enintään kolme koiraa sinne, kunnes ne alkavat saada tuloksia ja minulla on aikaa uusiin koiriin.
Kisanäyttöä voin antaa kuitenkin Memora'sin koiralta, Riesalta.
Sivut: http://www.freewebs.com/memoras/koira-riesa.htm

Suunnitelmissa olisi kisata pennulla vepessä, koiratanssissa sekä tokossa. Itselläni on kuitenkin tapana kisata koiria usein monissa lajeissa, jonka vuoksi uskon että pentu pääsisi kokeilemaan myös muita lajeja. Näyttelyissä tulisin pentua käyttämään, tietysti jos kuvilla ei menesty, niin se olisi sitten hieman vähäisempää. Jos kuitenkin pennusta tuomarit pitävät, niin tulisi sitten myös näyttelyissä käytyä jossain tapauksessa ehkä paljonkin. Tulevaisuudessa olisi siis tarkoitus kisata melko aktiivisesti erilaisissa lajeissa ja rohkeneta kokeilla kaikkea uutta. :)

Itse olen kysynyt lupia eräisiin kuviin, jotka olisivat tässä:
http://picasaweb.google.fi/Friskyn/Oulu ... 0739614834
http://picasaweb.google.fi/Friskyn/Oulu ... 5853215634
Ja koska itse olen todella surkea katsomaan, onko koira uros vai narttu, kysyisin että kumpi kuvissa oleva koira on? Jos pennun saisin, se saisi varmasti nuo kuvat jos luvat kuviin saan. Tämän mukana koira olisi tietysti sen sukupuolinen, mikä kuvassa oleva koira on. Jos lupia en saa, saattaa olla mahdollista että koitan piirtää jonkinlaiset kuvat tai jatkan metsästämistä. Itselläni ei kuitenkaan ole väliä, minkä sukupuolinen koira on. Se riippuu pitkälti siitä, minkälaisia kuvia saan metsästettyä.

Itse olen pitkään ihaillut kaikkea kennelissäsi, jonka vuoksi voisin jopa sanoa, että olisi kunnias saada pentu sinulta. Ja pentu saisi minulta hyvän kodin, rakastavaa huolenpitoa ja toimeliasta menoa. Luin myös myyntiehdot sekä kasvatusperiaatteistasi ja uskon että pystyn noudattamaan näitä.
Eli saisinko yhden pennun itselleni?
Even I look small and cute, deep inside I'm a tough guy.
Ciel
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Ciel »

Mä nyt laitan silti tähän jotain selitystä, vaikket ole vastannut otat enempää varauksia.
Newfoundlandinkoirasta olisin siis erittäin kiinnostunut. Ja nartusta.

Tyttönen tulisi yksityisiini, mutta koska minulla ei ole vielä ulkoasu, ei ole sivujakaan, joten en voi näyttää niitä sulle. Kumminkin kisanäyttöä voit katsoa kennelini koirilta (http://shockk.net/ciel - tosin kaikkien koirien kaikki kilpailut eivät ole itse kisaamiani ja kalentereihin on merkitty vain merkittävät tulokset joten kisoja on todellisuudessa ainakin tuplasti :>). Kumminkin tytöllä kisattaisiin aktiivisesti, monessa lajissa. Myöskin olen varma, että jos tällaisen nallekarhun saisin, se saisi elinikäisen kodin luotani.

Kisattaisiin tietysti ainakin vesipelastuksessa, tokossa ja pelastuskoirakokeissa. Nuo kolme olisivat ne päälajit. Siinä sivussa voidaan koklailla myös jotain muuta lajia, vähän enemmän vain harrastuksena (työkoiralajeja ym.) Päälajeista siis ainakin yritettäisiin valioitua. Olen koneella todella paljon, joten kyllä kalentereja tulisi kaiveltua ja kisoihin kerittäisiin toivon mukaan osallistumaan. Sulle tietysti ilmoteltaisiin ainakin kerran kuukaudessa kuulumisia, kilpailujen saralta ja muutenkin.

Kuvia mulla ei nyt ole, mutta sellaiset varmasti pentujen syntymään mennessä hankkisin, jos nyt käy niin hyvä tuuri, että saan tälläisen nöffipennun =)
hello, the end is near
hello, we're still standing here
Lansu_
Höpsö veitikka

Ciel kirjoitti:Otatko nöffipentueeseen vielä varauksia?
Voit laittaa viestiä jos haaveissa on nöffi. Kerään kaikkien kiinnostuneiden nimet ja karsin sitten sen mukaan mikä vaikuttaa vähiten sopivimmalta. :)

Edit / Ehitkin näköjään jo laittaa. Lisäilen nimesi listoille niin katotaan, hyvältä ainakin kuulostaa tämäkin. Molemmissa pentueissa on nyt viisi varausta, mikä voisi olal ihan jees koko (jokainen siis saisi pennun ^^).
Shagan kirjoitti:Otatko enää varauksia lansupennuille?
Shaganille lähtee lansupentu. Lupaavalta kuulostaa. Mä olen kanssa tosi huono arvailemaan kuvista sukupuolia - soon paljon helpompaa ko näkee koiran livenä. :D Äkkipäätä voisi veikata nartuksi johtuen keveydestä ja korkeista raajoista, mutta toisaalta jostain syystä mulla tulee nuori uros mieleen. En kyllä mene vannomaan kumpaakaan. Kannattaa kysellä muiltakin mielipidettä Rotu- ja sukupuolikysymykset-topikissa.
Lansu_
Höpsö veitikka

Otin nyt lansupentueeseen kuudennen varaajan, toivottavasti muille varanneille sopii. Saa sanoa jos tuntuu siltä että pentuja on liikaa, mutta kahden edellisen lansupentueen jälkeen voin kyllä sanoa ettei tää ole varmasti liikaa koska voin aika varmuudella sanoa että kaikille pentueen koirille ei kuitenkaan tulla teettämään pentueita. :)
Marcia
Höpsö veitikka

ÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!

Niitä uroksen kuvia ei löyty _mistään!_

http://www.icikarma.no/dogs/antero/Luck ... Fierst.jpg
http://www.icikarma.no/dogs/hanner/hanner1.jpg

Tollaset löyty.. :/

Aattelin kysästä tältä kuvia:
http://www.val-kurlande.com/chien_fiche ... ale&id=759
http://www.val-kurlande.com/chien_fiche ... ale&id=449
http://www.val-kurlande.com/chien_fiche ... ale&id=727

Oota mä kaivelen kansioista jos löytys kuvii..

EDITT:
Tälläset löyty:
http://i37.tinypic.com/dob0i1.jpg
http://i35.tinypic.com/n66d1f.jpg

Surkeet kuvat joo :/
Lansu_
Höpsö veitikka

Mariza kirjoitti:ÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!

Niitä uroksen kuvia ei löyty _mistään!_

http://www.icikarma.no/dogs/antero/Luck ... Fierst.jpg
http://www.icikarma.no/dogs/hanner/hanner1.jpg
Tuo ensimmäinen uros on mun silmiini todella nätti ja tasapainoinen. Jos jälkimmäisestä olisi vähän parempi seisotuskuva niin uskoisin tämänkin koiran olevan, sillä ainakin sen sisarusparvessa on useampiakin hienoja koiria.

Edit 6.12. / Sovittiinkin Snoen kanssa toisesta koirasta, joten lansupentuja on syntymässä sittenkin vain viisi. :)
Edith
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Edith »

Eli ei enää varauksia lansuille? :|

m/ Btw, minne Aatu meni? Laitoin kuvalupapyyntöjä muutamankin about kuukauden välein, ei vastausta. :(
  • não há bela sem senão
MYKHA > EDITH
Lansu_
Höpsö veitikka

Mykha kirjoitti:Eli ei enää varauksia lansuille? :|

m/ Btw, minne Aatu meni? Laitoin kuvalupapyyntöjä muutamankin about kuukauden välein, ei vastausta. :(
Te teette tästä vaikeeta. :D Jos sua kiinnostaa niin voin mä harkita lansun antamista sullekin.

Aatu ei ole mennyt ainakaan vielä mihinkään. Snoelle sijoitan Lasitetun vanhan kasvatin (halusin herättää henkiin tämän lansusuvun), joten Aatu on kyllä edelleen vapaa sulle jos vaan kuvat saisit. :)
Edith
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Edith »

Lansu_ kirjoitti:Te teette tästä vaikeeta. :D Jos sua kiinnostaa niin voin mä harkita lansun antamista sullekin.

Aatu ei ole mennyt ainakaan vielä mihinkään. Snoelle sijoitan Lasitetun vanhan kasvatin (halusin herättää henkiin tämän lansusuvun), joten Aatu on kyllä edelleen vapaa sulle jos vaan kuvat saisit. :)
No ajattele positiivisesti, on kiinnostuneita :D Ja siis todellakin kiinnostaa!
Samoin kuin Aatu, mutta kun ne kuvat. Olen lähettänyt ko. kenneliin about 5 sähköpostiviestiä, saamatta ainoatakaan vastausta :-D Meni jo vähän epätoivoiseksi siinä vaiheessa.. Ja kun Aatu on noilla kuvilla niin hyvin menestynyt, en niitä haluaisi vaihtaakaan. Vaikeeta! Mutta mahdollisesti saisin lansukuvat penikalle jostain muualta, sukupuolella ei niin väliä - riippuu kuvatarjonnasta :)

Pennun ottaisimme avosylin vastaan So-called-nimisessä kokoonpanossa; harmikseni en voi esitellä prameita kotisivuja saati hulppeita kisatuloksia. So-called kun on vasta alkutekijöissään.. Olen ollut koirineni (sammariherrat Lenni & Ellu) jo pitkän aikaa tauolla, mutta palailemme uudenlaisessa komppaniassa. So-calledissa on tilaa jokaiselle karvakuonolle, haluan pitää paikan avoimena kaikenrotuisille pikselipiskeille. Päärotuina ovat kuitenkin bordercollie ja landseer, tämänhetkiset samojedit pysyvät remmissä mutta lisää jääkarhuja tuskin on tulossa (ainakaan kovin monta :D)..

Millaisen kodin minä ja pojat pennulle tarjoaisimme? En lupaa 432424 kisaa kuukaudessa, en voittajaluokissa kilpailua heti ekoina kuukausina, mutta vannon antavani rakastavan ja aika todennäköisesti myös elinikäisen paikan asua. Jokainen virtuaalikoirani on minulle spesiaalityyppi, persoona, ja värittelen kenneleiden arkea mielelläni päiväkirjojen sun muiden muodossa.
Totta kai meillä myös kisattaisiin, mutta lähinnä oman fiiliksen mukaan, ei niinkään hampaat irvessä ja verenmaku suussa. Tottis on ehkä ykköslaji, katsotaan onnistuisiko mursulta jopa agility, vepe- ja pelastuskoiratoiminta kiinnostavat kovin myös.
  • não há bela sem senão
MYKHA > EDITH
Marcia
Höpsö veitikka

Lansu_
Höpsö veitikka

Mykhalle lähtee vielä lansupentu, mutta sit on jo varauslista täynnä eikä enempää varaajia oteta. :D Onko sukupuolesta vielä tietoa?

Mariza, tuossa ensimmäisessä kuvassa on tuon kyseisen koiran sisaruksia, siinä ei itse tätä koiraa ole. Mä sinuna ottaisin ehkä sen edellisen viestin ensimmäisen uroksen, mutta kyllä tuolla jälkimmäiselläkin voisi hyviä tuloksia osalta tuomareista tipahdella. Toisinaan vaan tuomarit tuntuu rokottavan siitä että lansu ei seiso ihan kaikkein näteimmässä asennossa kuvassa, mikä toisaalta on ymmärrettävääkin vaikka lansun esitystapa onkin vapaa mutta kuva on kuitenkin aina kuva eikä siitä saa välttämättä todellista käsitystä koirasta.
Marcia
Höpsö veitikka

no se sitten ;)
Vastaa Viestiin