Vähän ooteenä sanon, että mun mielestä se on paljon kätevämpää mikäli koodista se linkki löytyy ja ne tulokset tarkistetaan koiran kisakalenterista niin kuin esimerkiksi juuri agilityssä. Tulokset tulevat tulospalveluun aina vähän viiveellä, kun taas mä ainakin pyrin omien koirieni kalentereihin lisäämään tulokset heti. Eikö se ole paljon helpompaa, että jokainen huolehtii omien koiriensa tuloksista kuin, että pari ihmistä joutuu listaamaan satojen koirien joka ikisen vKUMAn jollekkin listalle? Näin ihan esimerkkinä voisin sanoa, että multa löytyy faaraokoira, joka saisi kisata Suomen mejän VOI-luokassa, mutta koska kyseisen maan tulospalvelussa oli jonkin aikaa häikkää en voinut sitä tähän luokkaan vielä ilmoittaa. Jos tää tauko olisi ollut vähänkin pidempi multa olisi jäänyt monet kisat väliin. Samoin mua ärsyttää pk-lajeissa heitellä koirien osallistumiskoodien perään niitä edellisen luokan tuloksia, vaikka ne voisi yhtä hyvin koiran kisakalenterista tarkistaa.
Multa löytyy kaikkien lajien ja niissä kisaavien koirien osallistumiskoodit valmiina sähköpostin luonnoksista ja näin mun ei tarvitse joka kerta ruveta koodejen kanssa räpeltämään, voin vain kopioida tarvittavat koodit. Näissä käytän liittojen ilmoittamaa osallistumiskoodia ja, jos joku kisan järjestäjä on päättänyt osallistumiskoodia sörkkiä ja jättää mun osallistumisen huomioimatta eri koodin takia niin eipä voi mitään.
//Sen verran vielä lisään, että mun mielestä tuomaroidessakin on paljon helpompaa katsoa tulokset koiran sivuilta kuin tulospalvelusta. Agilityä jaksaa tuomaroida isoinakin luokkina, mutta tokossa tuottaa päänvaivaa se kopioi, liitä, etsi systeemi.
Osallistumismuotojen epäyhteneväisyys
- Frisky
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viesti:
- Iivi
- Söi navetan kaksi nautaa
Re: Osallistumismuotojen epäyhteneväisyys
^Olen aivan samaa mieltä noista tulospalveluista. Varsinkin tokossa harmittaa todella paljon, että kisojen pitäjien pitää lähettää ne tulokset tulospalveluun, mitä moni ei jostain syystä tee, jolloin tulokset jäävät epävirallisiksi. Se on sitten voi voi vaikka koirasi olisi saanut I-palkinnon, jos kisojen pitäjä ei sitä muista tulospalveluun ilmoittaa. Lisäksi, koska ihan ymmärrettävistä syystä tulospalvelua ei päivitetä joka päivä - eikä edes joka toinen - saavat koirat ihan turhia hylkäyksiä, jotka vältettäisiin ihan yksinkertaisesti sillä, että tulokset katsottaisiin koiran omalta sivulta. Kannattaisin tätä ehdottomasti kaikissa lajeissa, tulospalvelut ovat loppujen lopuksi aika turhia.
Itsellänikin on kaikki koodit valmiina muistiossa, sieltä on helppo kopioida ne, joten kisoihin osallistuminen käy kädenkäänteessä. Minulle siis koodien erilaisuudet eivät tuota päänvaivaa, mutta se tuottaa, kun joskus kisojen järjestäjä ei käytäkään sitä liiton sivuilla ilmoitettua koodia (vaan esimerkiksi jättää <br>:n pois, vaihtaa sen paikkaa, lisää tai poistaa kaiken maailman target-juttuja...). Koska minulla ei ole tapana tarkistaa koodia kisasivulta vaan kopioin sen suoraan muistiosta, on osallistumiseni hylätty monet kerrat. Tosin tästä voin syyttää ihan vain itseäni kun en kerran sitä koodia kutsusivulta katso
Minusta siinä ei ole mitään järkeä, että koira hylätään sen takia, että ilmoittautuminen on muodossa "koiran nimi, omistaja" eikä "koiran nimi / omistaja". Se on jo turhaa pilkunnussintaa, koska se on aivan sama tuomaroinnin kannalta, että onko se koira ja omistaja erotettu pilkulla, pisteellä, kauttaviivalla tai vaikka huutomerkillä. Pätee myös siihen, miten linkki aukeaa. Pääasia, että se aukeaa. Sama juttu jos vaikka <br> on unohtunut - se on niin äärettömän helppo lisätä itse.
- Nimim. järjestänyt aika monta kisaa ja korjannut monta osallistumiskoodia hylkäämisen sijaan.
Itsellänikin on kaikki koodit valmiina muistiossa, sieltä on helppo kopioida ne, joten kisoihin osallistuminen käy kädenkäänteessä. Minulle siis koodien erilaisuudet eivät tuota päänvaivaa, mutta se tuottaa, kun joskus kisojen järjestäjä ei käytäkään sitä liiton sivuilla ilmoitettua koodia (vaan esimerkiksi jättää <br>:n pois, vaihtaa sen paikkaa, lisää tai poistaa kaiken maailman target-juttuja...). Koska minulla ei ole tapana tarkistaa koodia kisasivulta vaan kopioin sen suoraan muistiosta, on osallistumiseni hylätty monet kerrat. Tosin tästä voin syyttää ihan vain itseäni kun en kerran sitä koodia kutsusivulta katso

Minusta siinä ei ole mitään järkeä, että koira hylätään sen takia, että ilmoittautuminen on muodossa "koiran nimi, omistaja" eikä "koiran nimi / omistaja". Se on jo turhaa pilkunnussintaa, koska se on aivan sama tuomaroinnin kannalta, että onko se koira ja omistaja erotettu pilkulla, pisteellä, kauttaviivalla tai vaikka huutomerkillä. Pätee myös siihen, miten linkki aukeaa. Pääasia, että se aukeaa. Sama juttu jos vaikka <br> on unohtunut - se on niin äärettömän helppo lisätä itse.
- Nimim. järjestänyt aika monta kisaa ja korjannut monta osallistumiskoodia hylkäämisen sijaan.
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko