Piikkilangan - UUSI ULKOMUOTO

Mainosta kenneliäsi, kotisivujasi, koirasi sivuja, itseäsi, mitävain
Millis
Le-ppä-ker-ttu

Piikkilangan - UUSI ULKOMUOTO

Viesti Kirjoittaja Millis »

// EDIT; Nyt sain aikaiseksi tuollaisen talvisemman ulkoasun. Itse olen sen väkertänyt ja tälläkertaa jopa koodannutkin (hurratkaa, Milliksen eka omakoodaama ulkka). Kommentteja värimaailmasta, kuvista ja yleisesti toimivuudesta?

----

Pitkästä aikaa on taas kuvioihin palannut Piikkilangan kasvattaa jälleen kisakäyttöön hyväluonteisia, terveitä ja rodunomaisi dobermanneja. Pentueita on takana jo kolme, neljäs on nyt suunnitteilla tammi-helmikuulle.
Kuten tavallista, kennelillä on käytössä minun suunnittelema ulkoasuni, josta olisi mukavaa saada rakentavaa palautetta; toimivuus, värit, tekstien ja kuvien asettelu yms. Lisäksi muutenkin sivujen sisällöstä (tekstien määrä, kuvat) toivoisin palautetta. Erityisesti tahdon tietää mielipiteesi koirat sivusta; siellä on nyt itselleni täysin uudenlainen systeemi koirien sivuille pääsemisessä. Ennen olen käyttänyt sitä yleistä, jossa on pieni esittely ja pieni kuva koirasta. Missään muualla en ole tällaista systeemiä nähnyt; onko se toimiva?

Kiitos mielenkiinnostanne, laitelkaa rohkeasti parannusehdotuksua, ideointia, risuja, ruusuja, mitä vain 8)
Kuva

PIIKKILANGAN - päk in pisnes.
Spiegel
Kanada
Viesti:

Re: Piikkilangan - täällä taas

Viesti Kirjoittaja Spiegel »

Jos vaikka heittäisi vähän kommenttia. :)

En hirveästi pidä ulkoasusta. Asettelu on ihan mukava, mutta leiska on inhottavasti rakeutunut joistakin kohdista. Kaipaisin tähän lisää yksityiskohtia, värisävyjä ja kenties kokonaisen kuvan - nyt tuo dobbis näyttää häiritsevän irtonaiselta. Tekstikenttä voisi olla vaikka ihan vaaleanvihreä, sen luulisi jo tuovan hiukan lisää väriä ja tunnelmaa kenneliin.
Etusivun koristekuva sopii paikalleen hyvin mutta voisi olla selkeämpi ja tarkempi, että näyttäisi paremmalta. Koko on juuri sopiva.
Linkit voisivat sopia hyvin jonkinlaisiin palkkeihin tuon dobberin pään alle, nyt ne näyttävät hiukan summanmutikassa jonnekin läntätyiltä. Tosin, eipähän selaajan tarvi niitä erikseen ruveta etsimään ;)
Otsikon fontti on ihan mukava, mutta normaalin tekstin fontista en pidä yhtään. Tämä on tietysti henkilökohtainen näkemykseni, satun vain vihaamaan Comic Sans MS:ää.
Siirtykäämme teksteihin. Näin nopeasti selailtuna ne vaikuttavat ihan asiallisilta, kirjoitusvirheitä ei löydy ainakaan niin paljoa, että se pistäisi silmiin.
Koirien sivut ovat siistit ja yksinkertaiset, niistä minulla ei ole valittamista. Käyttämäsi systeemi koirat-sivulla on ihan kiva, enpä ole kyseiseen tapaan aiemmin törmännyt. On muuten nättejä dobermanneja (tai minun silmääni, en kyllä kyseistä rotua liiemmin tunne) ! :)

Voisinpa väittää, että pienillä muutoksilla tästä kennelistä saisi upean! Minun mieleeni se on joka tapauksessa jo jäänyt jollakin tapaa.
“What's past is prologue.”
EV | Hiljaiseloa yliopiston vuoksi
Millis
Le-ppä-ker-ttu

Spiegel; Kiitoksia kommenteista, sain noista muutaman idean tuohon ulkoasuun 8)
Kuva

Mirzu
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Mirzu »

Piikkilangan on todella kaunis ja toimiva nimi. Minulle tulee heti mieleen dobberit tuosta kyseisestä nimestä. Kaunis on.
Layout on kesäinen, eikä sovi talveen. Fonttivalinnat ovat hyvät, mutta valitettavasti ne ovat pikselöityneet aika pahasti. Tekstien fontti on sen sijaan aika kaamea, hieman epäselvä. Ehkä Arial tai joku perusfontti olisi sopinut paremmin tuohon. Kiva tuo koristekuva ja tekstiä näyttää olevan paljon etusivulla. Käydäämpä kurkkaamassa Piikkilangan hauvoja, ovat varmasti suloisia!

Mukavat pikkukuvat johtavat koirien sivuille, ja kun kursori on siinä päällä, näkyy koiran nimi. Toivoisin silti hieman erilaista asettelua tai jotain, tuo näyttää jotenkin ns. tyhjältä. Voisimpahan kurkkia tuon Fannin sivua. <: Ompa sillä ruma typistetty häntä. En sitten yhtään tykkää koirista, joidenka hännät ovat typistetty. Muuten, kumpi Fannin oikea nimi on; Mockingbird 22' vai Mockingbirg 22'? Tuntuisi ainakin, että isossa otsikossa on virhe, varma en ole. Kisakalenteri avautuu uuteen sivuun, jaa-a. On muuten kisattu mukavasti, aivan hirvittävästi titteleitä kyseisellä koiralla. o.ö

Esittelyä on mukava pätkä, jossa varmastikin kerrotaan ympäristöstä, sijainnista ja sinusta. Selvä homma, eiköhän siirrytä lukaisemaan pikkuisen toimintaan kuuluvia asioita.. Todella lutunen kuva kasvatus-sivulla. Siitä on kerrottu tarkasti ja mukava, että pentujakin on jo syntynyt jonkin verran. Kilpailujakin pidetty kalenterin mukaan kaksi, mukava homma. Vaikken dobermanneista oikein pidäkään, olet tehnyt kyllä mukavan dobberikennelin! Menestystä koirillesi ja onnea muutenkin, joulut tietenkin myös. :-D
Millis
Le-ppä-ker-ttu

Mirzu; Kiitoksia kommenteista ^^ Ja hyvä kun mainitsit tuosta Fannin sivulla olevasta kirjoitusvirheestä, sinne on vahingossa tullut vahingossa gee deen paikalle 8) Jouluja sinnekin päin.
Kuva

Vastaa Viestiin