Tosiaan, nyt olisi Alweerin (ja samalla mun koko virallisen virtuaalikennelurani) ensimmäisen pentueen aika! Vähän ehkä jännittää, pakko myöntää. Alunperinhan tämän pentueen piti olla ajankohtainen jo kevättalvella 2019, mutta mulla ei ollut energiaa tai motivaatiota kisauttaa vanhempia siihen tahtiin, että mitään olisi oikeasti tapahtunut. Olen kuitenkin alusta saakka tykännyt tästä yhdistelmästä ajatuksen tasolla ja no, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Ihan vielä pentue ei ole kuitenkaan ajankohtainen, mutta otan jo varaajia pennuille ja ilmoittelen synttärit sitten myöhemmin, kunhan saadaan vanhemmille puuttuvat tulokset ja valionarvot.
(Ja nyt itse pentueeseen...)
The Moon Is Falling Down × Driftin' Back with Cannibal Kids
Pentueen isäksi valittu Felix on evm-sukuinen uros, jota on nähty niin näyttelyissä kuin käyttölajienkin puolella. Titteleitä herralla on jokunen, muunmuassa Brittien ja Suomen muotovalionarvot. Tähtäimessä on myös käyttövalionarvo, jota varten koitetaan saada kasaan vielä puuttuva tulos suojelusta (ja mahdollisesti myös haustakin, mikäli mulla vaan riittää viitseliäisyys ja kisoja tulee vastaan). Lisäksi Felix on kisannut myös tokossa josta viimeisimpänä on voittajaluokan 1-tulos, mutta tokovalionarvo ei ole tämän koiran kohdalla ihan välttämätön.
Dora puolestaan on runawayn kasvatti suunnilleen kolmen vuoden takaa, ja yhtälailla monipuolinen kuin sulhasensakin. Neidin kanssa ollaan kisattu niin vepessä kuin tokossakin (tuloksista voidaan olla montaa mieltä

Pentuja syntyy varaajien määrästä riippuen korkeintaan kolme, sillä neljä pentua on se tavanomainen lukumäärä ja minä pidän yhden (koska kyllähän nyt ekasta pentueesta pitää jättää itselleen joku). Minä kasvattajana rekisteröin pennut sitä mukaa, kun saan sivuja tietooni.
Odotan pennunottajilta edes jonkinlaista mielenkiintoa kisaamiseen, jonka lisäksi jokainen pentu saa mukaansa myös jalostusoikeuden. Muita perusjuttuja löytyy Alweerin kasvatuspohdinnoista.
Mutta entäs nimet? Niin, sekin on ollut tiedossa siitä asti, kun ekan kerran tätä pentuetta mietin. Tai no, tiedossa ja tiedossa, arvoin parin eri nimiteeman välillä jonkin aikaa, kunnes päädyin lopulliseen valintaani.
Ensimmäisen pentueen nimiteema onkin siis kolmen ensimmäisen Crash Bandicoot-pelin kentät. Vaihtoehdot löytyvät alta ja niistä voi sitten valita itselleen mieluisan, jonka perään tulee liite of Alweer.
Jungle Rollers
Upstream
Rolling Stones
Up the Creek
Road to Nowhere
Sunset Vista
Toxic Waste
Lights Out
Jaws of Darkness
Turtle Woods
Snow Go
Hang Eight
The Pits
Crash Dash
Snow Biz
Air Crash
The Eel Deal
Sewer Or Later
Bear Down
Unbearable
Hangin’ Out
Diggin’ It
Cold Hard Crash
Ruination
Bee-having
Night Fight
Pack Attack
Spaced Out
Under Pressure
Orient Express
Bone Yard
Makin’ Waves
Gee Wiz
Hang ‘Em High
Midnight Run
Dino Might!
Sphynxinator
Tell No Tales
Bug Lite
Siinä taisi tullakin kaikki tarpeellinen. Kysykää ihmeessä jos on kysyttävää ja halukkaat voivat tiedustella itselleen pentua.
Varaukset 4/4
u. Future Frenzy of Alweer, Sadi
u. Road To Ruin of Alweer, Crissu
n. Sewer Or Later of Alweer, runaway
u. Hang ‘Em High of Alweer, Pika