Furenzan ällät: keskikokoiset puudelit syntyvät 22.06.

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Elly

Re: Furenzan ällät: keskikokoiset puudelit

Viesti Kirjoittaja Elly »

Vaikka mulla onkin Hepuli keskari, niin mä tuskin käyttäisin mun pentua jalostukseen, tai ehkä joku 1-2 pennun pentue jollakin evm koiralla. Ehkä tähän viis mahtuis jos tosiaan jokaiselle tulis jalostusoikeus johonkin pikkupentueeseen, max. 3 pentua. Ja jos tosiaan viiden pennun pentue on liikaa niin mä voin kyllä ottaa pennun ihan vaan kisautuskaveriksi, enkä käytä jalostukseen ollenkaan.
Vinta
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Vinta »

Sain yhdeltä australialaiselta naiselta oikein komean mustan keskariuroksen kuvat käyttöön, joten toivoisin voivani käyttää jalostukseen omaa pentuani. kuva & kuva2. ;)
Entinen Varga

Chirana & Illusian
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Vintalle varasin keskariuroksen. On kyllä mielettömän komea koira noissa kuvissa!

Melodylle keskarinarttu. Noihin valiolistoihin ei kannata luottaa, sillä itse en ainakaan ole varmaan neljään vuoteen ilmoitellut muotovalioitani niille enkä tiedä, kuinka aktiivisesti muut tätä harrastaa. Mutta harmittavan vähän puudeleita kyllä pyörii virtuaalipuolella, ei tuu heti oikein muita kasvattajia mieleen kuin Kuunsirpin Gendarme's ja hänelläkin ilmeisesti vain toyvilloja.

Elly, laitoin Janniinalle (uroksen omistaja) muistaakseni eilen viestiä asiasta ja odottelen vielä hänen mielipidettään. Mun puolesta pelkäksi kisakaveriksi kyllä saat pennun. Viisi on kuitenkin paljon näin harvalukuisessa rodussa, vaikka uskon, ettei kaikkien muksuille sitten välttämättä ole kysyntää, mikäli suku todetaan yleiseksi (ellei jostain nyt ilmesty kymmenittäin tuontipuudeleita rikastuttamaan virtuaalikantaa.. :D). En silti haluais, että pentujen omistajilla on hirveät paineet ja kilpailu siitä, kuka saa koiransa ensimmäiseksi jalostusvalmiiksi.
Elly

Joo, en mä kuole jos en saa teetettyä pentuetta pennullani, tuontikoirat on hyviä jalostusmateriaaleja :D Tosiaan, mun pennulle olis tulossa tämmössen mustan nartun kuvat :)
Melody
Alkupalat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Melody »

Muuten pentujen syntymäpäivästä niin, että mihin aikaan se voisi olla. Minulla kun alkaa seuraavan viikon torstaina rippileiri niin sitä ajatellen. Toki, jos syntymäpäivä menee riparin kanssa päällekkäin voisin toki tehdä sivut etukäteenkin.
"You think the only people who are people
Are the people who look and think like you
But if you walk the footsteps of a stranger
You'll learn things you never knew, you never knew"

- Vanessa Williams
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Elly, jos näin alustavasti sovitaan, ettei sun pennulle jalostusoikeutta. Saa nähdä, kuinka paljon näitä sitten loppujen lopuksi tullaan käyttämään jalostukseen. Eli tilanne voi tietty elää vielä. Kaunis narttu, mutta ootko ottamassa isovillakoiran? Noi puudelien englanninkieliset nimet on vähän hämmentäviä, standard on tosiaan iso ja keskikokoinen on miniature. Se ois tietty vaan hyvä juttu niin tulis enemmän vaihtelua koon suhteen pentueen sisällä.

Melody, sivuilla ei tosiaan ole mikään kiire eli ei ole vaarallista, vaikka tekisit ne leirisi jälkeen. Mutta voishan noista synttäreistä jo sopia.

Miten ois 30.06. niin saatte pikkusen varotusaikaa? Sivuilla ei ole mitään kiirettä, mutta mielelläni näkisin ne ennen heinäkuun puoliväliä. Tietty tarvittais vielä ne nimetkin kakaroille, koitan vääntää piakkoin jonkinlaista listaa. Jatketaan kuitenkin samaa kaavaa kuin ennen eli alkukirjaimella L englanninkielinen nimi joka on muotoa NIMI of Furenza, itsekin saa ehdottaa, koska musta tuskin irtoaa mitään hurjan mielikuvituksellista. Esimerkkinä vaikka Learn To Fly of Furenza.
Elly

Jos sulle on ok, niin kyllä toi voi iso olla, tajusin just et englannissa ei edes ole keskikokoista villakoiraa, on vain toy, kääpiö ja iso o.O. Toi on siis iso? Jos mä sit otan ton ison kuvat, eikä mua haittaa vaikka ei ole jalostusoikeutta

// Mulle Lady Power of Furenza
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Ehdottomasti on okei, koska ei tarvi tota sukujen yleisyyttäkään miettiä niin paljon, kun pennut jakaantuu kahteen rotuun! Jos wikipediaan on luottaminen niin Englannissa ja Jenkkilässä ei ole kääpiövillakoiraa ja isovillakoira kulkee nimellä standard eli toi sun narttus olisi sitten iso, kun noita tageja kattoo. Tyttöenergiaa sinne. 83
Melody
Alkupalat
Viesti:

Nimeksi toivoisin: Last Note Before The Eternity Of Furenza
Se on kyllä hieman pitkä, mutta toivottavasti käy.

- Vanessa Williams
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Mullakaan mitään intrestejä ole villiksiä kasvattaa. Jos innostunkin teettämään pennut koirallani, niin se olisi evm-sukuisen koiran kanssa ja syntyisi vain yksi pentu joka jäisi minulle. :D Sukupuolesta en vielä varma ole, enkä koostakaan. Yritän kattella jostain jotkut kivat kuvat, pitää vaan valita että haluanko näyttelykuvat vai agilitykuvat vai mitkä, ja suurimmasta osasta villakoiratrimmejä en pidä niin sekin hankaloittaa. :mrgreen:

Nimeksi Love Buzz of Furenza, ellen parempaa keksi.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Melody, käy loistavasti, tykkään itekin hurjasti tollasista pidemmistä nimistä, vaikka olen surkea keksimään niitä. (:

jabberjayn jalostussuunnitelmat kuulostaa hyvältä. Olin merkannu tonne, että otat ison, kun puhuit siitä, mutta korjailenpa sen. Mietiskele kuvia rauhassa, nyt mä en ees yritä taivutella valitsemaan rakennekuvia, kun pentueeseen tulee kuitenkin yksi piviko ja eri rotuisia otuksia eli en saa kasvattajaryhmää kuitenkaan kokoon. Tuo nimi alustavasti sulle. ^^ Ai niin hei mihin kenneliin tää pentu on tulossa?

Ellylle taidan nyt kummiskin antaa jalostusoikeudet, koska tällä hetkellä ainut isovilla.

Ootte ihania, kun kehittelette näitä nimiä itse, eikä mun tartte vaivata aivojani. :mrgreen:
Sen verran kaikille yhteisesti vielä, mitä ekassa viestissä en mainunnu, että kuten yleensäkin, kuolemasta ja jalostuskäytöstä ois hyvä ilmoittaa mulle etukäteen ja varsinkin nyt tosta jälkimmäisestä niin pysyn paremmin perillä ja osaan kertoa sitten muillekin.
Elly

Mä en millään malta odottaa 30.06. asti, Jussina ois aika kiva, eli siis 22.06.2013 (juhannuspäivä) :D Mitä nopeammin sen parempi, sivut tulee viimeistään huomenna.

// Leidi
Melody
Alkupalat
Viesti:

Tein sivut jo valmiiksi...
Last Note Before The Eternity Of Furenza

- Vanessa Williams
Vinta
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Vinta »

Limited Edition of Furenza alias London. ;)
Entinen Varga

Chirana & Illusian
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Mun puolesta toi Ellyn ehdottama 22.06. sopii, kun sivujakin näyttäis tulevan näin nopeasti. Eli jos kellään ei ole mitään sitä vastaan niin aikaistettais tohon juhannukseen, ei tosiaan ole mikään kiire sivujen kanssa.

Kiitos kaikille sivuista, hyvältä näyttää!
Vastaa Viestiin