Vicinity M- ja N-pentue! | Synttäreitä!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
sukelluskettu
Keilapallo
Viesti:

Vicinity M- ja N-pentue! | Synttäreitä!

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Edellisessä topassa oli jo muutaman pentueen asioita nii ajattelin, että voisin vaikka alottaa uuden. Jostain syystä meillä alkaa olemaan kaikki koirat samaan aikaan pentuevalmiita, nii miksen sitte pistä näitä suunnitelmia heti näytille oli kiinnostusta tai ei.

• Kuva
Pentuesivu

M-pentueen valkoisetpaimenkoirat ovat omaan silmääni enemmänkin käyttölinjaisia, kuin näyttelylinjaisia. Emällä on kuitenkin muotovalionarvot Suomesta ja Belgiasta, mikä hieman hämää tämän käyttölinjaisuuden kanssa.
Pennuista syntyy lyhytkarvaisia tai puolipitkäkarvaisia, mutta ihan kamalan karvaisia lapsia täälä ei nyt ole saatavilla :D

Toivon valkkari kasvattieni kanssa kilpailtavan ainakin paimennuksessa ja palveluskoirakokeissa (näistä vanhemmista tulee varmaan sopivia jälki- ja hakukoiria), mutta esimerkiksi toko on itselläni aina valkkareitten kisautuksessa mukana. Näyttelyissäkin toivoisin näkeväni kasvattejani, sillä kasvattajaluokka olisi kiva saada mukaan ainakin kerran pari. Kaikki muu on ehdotonta plussaa!

En odota tulevalta omistajalta paljoakaan kokemusta virtuaalimaailmasta, mutta toivon ettei kasvattiani olla heti kuoppaamassa tai palauttelemassa. Ymmärrän kuitenkin, jos joudut kasvatin palauttamaan jostain hyvistä syistä joita ei kuitenkaan (tietenkään) tarvitse minulle tarkasti selittää. Periaatteena vaan se, että olet harkinnut kasvattini ottamista tarkkaan etten saa sitä heti kuukauden päästä takaisin.

Kokonaisuudessa pentuja syntyy enintään kolme, jokaiselle pennulle lähtee mukaan yhden pentueen (3 pentua) jalostusoikeus, jonka ehtona on se että minulle kerrotaan ennen pentueen julkistamista minkälaisen yksilön kanssa kasvattini tulee pennut saamaan. Tällä tavoin säästetään hieman sukua. Kotia tarjotessasi tahtoisin nähdä jonkinmoisen kisanäytön, paitsi jos olet ennenkin omistanut kasvattejani tms. silloinhan on yleensä toiminta hieman tutumpaa. Tulevaisuuden suunnitelmatkin olisi hyvä saada tietää.
Yhden pennuista jätän tällä kertaa kotiin.

Vanhemmat
Isä Riemumielen Kulkijapoika "Poko"
Poko on mahtava hankinta eräältä johtavalta suomalaiselta valkkarikasvattajalta. Olin etsinyt Bealle pitkään sopivaa sulhoa ja kun kuulin, että tällä kasvattajalla olisi myynnissä hieman narttua vanhempi uros, tarjosin heti kotia. Poko on kiinnostunut kaikesta eikä se ole lainkaan sellainen valkkari, kuin monet koiraihmiset luulevat. Se ei ole ollenkaan varauksellinen uusia ihmisiä kohtaan, eikä se oikeastaan jaksa edes säpsyä tai olla epäluuloinen mistään. Se rakastaa työskentelyä ja sen ominta alaa onkin toko.
Ennen pentuetta yritetään valioitua jäljestä ja paimennuksesta!
Meriitit: BH Jk2 vFIN TVA Terveystulokset: Lonkat: A/A Kyynärät: 0:0 Silmät: Terveet

Emä Rumour and Billion Barbies "Bea"
Bea on erityisen uskollinen ja yhden ihmisen kanssa täydellisesti toimiva koira. Sillä on kyllä kovin valikoiva kuulo ainakin vieraampien henkilöiden kanssa ja itse pidän tästä piirteetsä. Miksi koiran pitäisi uskoa jotain muuta kuin omistajaansa? Senhän saisi helposti napattua mukaansa. Nartusta kaavailtiin jo pentulaatikossa näyttelytähteä, vaikka sen suku onkin lähinnä käyttöpainotteista. Toki vanhemmilla on parit muotovalionarvot, mutta ennen kaikkea näiden koirien jalostuksessa on ajateltu käyttöominaisuuksia.
Bea on valmis paketti, mutta "ylimääräiset" muotovalionarvot eivät ole pahasta ;)
Meriitit: BH vPVA vFIN TVA KVA vjFINW-12 vFIN vBEL MVA Terveystulokset: Lonkat: A/A Kyynärät: 0:0 Silmät: Terveet

Nimet
Nimiteema on taas M-alkukirjain ja englannin kielinen! Nimiä listaan myöhemmin.

Memories of Vicinity
Monument of Vicinity
My Life for Hire of Vicinity
Memorial of Vicinity
My Child of Vicinity
My Plague of Vicinity
Mouth To Mouth of Vicinity
Me and My Old Lady of Vicinity

Varaukset
Varauksia otetaan tosiaan korkeintaan kaksi itseni lisäksi.

3/3
Aveline, Vicinity Shepherds - n. Mad As Rabbits of Vicinity
Kirsi, Luminia - n. Mistress of Vicinity
Spiegel, Erämaan viimeiset - u. Mechanical Minds of Vicinity

• Kuva
Pentuesivu

Käyttölinjaisia saksanpaimenia olisi jälleen luvassa! Vanhemmilla on kyllä tuloksia näyttelyistä, mutta muotovalionarvoja ei ole napattu. Ilman muuta tästäkin pentueesta voidaan saada oikein näppäriä näyttelykoiria!

Odotan saksanpaimenkoira kasvattini omistajan kilpailevan koiransa kanssa palveluskoirakokeissa (mielellään suojelu), tokossa ja paimennuksessa, kaikki muut lajit ovat tottakai plussaa. Toivon tulevan kodin olevan suhteellisen aktiivinen, mikä tarkoittaa sitä että sitä ilmoiteltaisiin edes pari kertaa kuukaudessa kilpailuihin. Ymmärrän toki tauot sun muut, joten ei paniikkia (:

Kokonaisuudessa pentuja syntyy enintään kolme, jokaiselle pennulle lähtee mukaan yhden pentueen (3 pentua) jalostusoikeus, jonka ehtona on se että minulle kerrotaan ennen pentueen julkistamista minkälaisen yksilön kanssa kasvattini tulee pennut saamaan. Tällä tavoin säästetään hieman sukua. Kotia tarjotessasi tahtoisin nähdä jonkinmoisen kisanäytön, paitsi jos olet ennenkin omistanut kasvattejani tms. silloinhan on yleensä toiminta hieman tutumpaa. Tulevaisuuden suunnitelmatkin olisi hyvä saada tietää.
Yhden pennuista otan joko itselleni tai sijoituskodin löytyessä pentu lähtee sellaiseen.

Pennuista tulisi väritykseltään mustia ja mustaparkkeja (:

Vanhemmat
Isä 27 Days Sleeping "Sam"
Erittäin energinen ja kunnianhimoinen uros. Luonteeltaan ja rakenteeltaan erittäin hyvä harrastuskoira, tavoitteelliseen harrastamiseen. Osaa olla jämäkkä, mutta kyllä omistajan pitää omata vähän huumorintajua tätä herraa katsellessa. Jos ei saa tarpeeksi aktiviteettia, keksii sitä kyllä itse esim. riehumalla tai itsekseen palloa pomputtelemalla, ei ole vielä ainakaan missään vaiheessa ruvennut paikkoja hajottamaan, jos tyllsyys iskee.
Uroksen vanhemmat ovat pärjänneet hyvin suojelussa, sekä jäljessä. Emä on saavuttanut muotovalionarvon Puolassa ja Virossa, mutta isällä näyttelyt on jäänyt vähemmälle, mutta EH-ERI on normaali laatumaininta. Samin sisarukset ovat tähän mennessä pärjänneet jokainen hyvin suojelussa, sekä näyttelyissä, muutama on saanut sijoituksia tokossa. Samilla on x2 SERT Suomesta ja x1 SERT Kreikasta.
Ennen pentuetta yritetään valioitua suojelusta!
Meriitit: BH IPO2 vPVA vFIN TVA Terveystulokset: Lonkat: B/B Kyynärät: 0:0 Silmät: Terveet

Emä Varjonkukan Carolin "Caro"
Caro on koira, jolla on aina tekemistä oli se missä tahansa. Nartulle tekeminen on tärkeää, mutta ulkopuolisesta se saattaa näyttää turhalta pyörimiseltä. Useimmiten tämä aktiviteetti onkin sitä, että tassutellaan muiden koirien perässä ja kerätään näiden jälkiä. Kun Caro on vahtivuorossa, on kämppä siisti palloista sun muista leluista, se kantaa ne näppärästi niille tarkoitettuun koriin. Opetin sille joskus tällaisen tempun, mutta se onkin ottanut sen elämäntehtäväkseen, eikä se minua haittaa. Eipähän vieraatkaan kompuroi leluihin.
Tämä mustaparkki narttu on yhden sellaisen suomalaisen kasvattajan kasvatti, jonka kasvatustyöstä pidän. Suurinosa hänen kasvateistaan ovat hurjalla työmoraalilla ja vahvalla tahdolla varustettuja, eikä Caro ole poikkeus. Sen työskentely kyky on ilmiömäinen missä tahansa tilanteessa. Se rakastaa työntekoa, mutta ei mielellään lähtisi treeneihin kun omat hommat on kesken. Kun siivoukset on hoidettu, suostuu narttu kuitenkin lähtemään treenikentälle ja sielähän vasta hommat tosiaan pelaavat! Caro tuskin jää viimeiseksi koiraksi kyseiseltä kasvattajalta, on tämä neiti sen verran lupaava ja käytännössäkin pelaava!
Ennen pentuetta yritetään valioitua suojelusta!
Meriitit: BH IPO2 vFIN TVA vPVA Terveystulokset: Lonkat: B/A Kyynärät: 0:0 Silmät: Terveet

Nimet
Nimiteema on taas N-alkukirjain ja englannin kielinen! Nimiä listaan myöhemmin.

Nine In the Afternoon
Northern Downpour
New Perspective
No Vacancy
Needles
Now or Never
No More
Never Again

Varaukset
Varauksia otetaan kolme, joista yksi jää joko minulle tai lähtee sijoituskotiin.

3/3
Aveline, Vicinity Shepherds - u. Nails for Breakfast of Vicinity
rust, Rajut - u. Night of the Walking Dead of Vicinity
Elly, Mustan Surman - n. New Star of Vicinity
.
.
  • Kuva
rust
Kanada

Re: Vicinity M- ja N-pentue! vp & sp

Viesti Kirjoittaja rust »

Uutta sakemanniverta, pakko saada! Jee, ja voi syntyä mustia. :D
Lähtiskö mulle yksi Rajutiin? En tiiä vielä sukupuolta, selailen kuvia ensin läpi. Tulevaisuudensuunnitelmissa pentue tuontinartun/uroksen kanssa. Kesän myötä pääsen taas vähän aktivoitumaan kisaamisen suhteen, joten tähtäimessä PVA:n ja KVA:n lisäksi myös TVA.
feel love before it's gone
sukelluskettu
Keilapallo
Viesti:

Kyllähä sulle sellanen lähtee, kun oot edellisetki hienosti kasvattanu! :D
.
.
  • Kuva
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Oi vitsi toi valkkaripentue ois mahti, eikös noi molemmat vanhemmat ole ihan evm. sukusia? Lähtiskö mulle yks narttu Luminiaan?
sukelluskettu
Keilapallo
Viesti:

Kyllähä sullekki lähtee pentu!
.
.
  • Kuva
Spiegel
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spiegel »

Ääh minullekin kelpaisi valkkaripentu! Lähtisiköhän Erämaan viimeisiin, Näkijän puolelle yksi lapsonen? Sivut ovat valitettavasti vähän rempallaan, ulkoasun vaihto kesken. :'D
Kisausta saisi ainakin tokossa, paimennuksessa ja jossain pk-lajissa. Näissä pyrittäisiin tietenkin valioksi asti aikanaan. Ajattelin alustavasti, että piirtäisin kuvat, jos se on okei? Pysyvä koti olisi tiedossa, monet koirat ovat olleet minulla vuosia. Kisanäyttöä voi katsoa vaikkapa Tareqilta tai Manalta.
“What's past is prologue.”
EV | Hiljaiseloa yliopiston vuoksi
sukelluskettu
Keilapallo
Viesti:

Kyllä sullekki lähtee pentu! Otatko uroksen vai nartun? :D
.
.
  • Kuva
Spiegel
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spiegel »

Hmmm, no voisin varmaan ottaa uroksen. (:
“What's past is prologue.”
EV | Hiljaiseloa yliopiston vuoksi
sukelluskettu
Keilapallo
Viesti:

Re: Vicinity M- ja N-pentue! | Saku vapaana!

Tämä selvä! Nyt ois nimiä saatavilla (:
.
.
  • Kuva
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mistress of Vicinity mulle!
sukelluskettu
Keilapallo
Viesti:

No nää valkkarit voi syntyä varmaa sitte ku ootte saanu sivut tehtyä ja niin päin pois! Katotaa sitte vähä tarkempaa päivää :D
.
.
  • Kuva
Elly

Viesti Kirjoittaja Elly »

Olisin kiinnostunut sakunartusta Mustaan Surmaan. Neitosen kanssa kisattaisiin tokossa, suojelussa, paimennuksessa ja yleispoliisikoirakokeissa mahdollisimman aktiivisesti. Vähintään toko ja suojeluvalioksi. Paimennuksessa en kaikkien koirien kanssa kisaa, mutta kyllä sieltäkin valionarvo pyritään saamaan. Toki käydään myös kaiken maailman muissa lajeissa, esim. pelastuksessa ja vepessä. Mahdollisesti myös näyttelyissä. Jossakin vaiheessa käytettäisiin mahdollisesti jalostukseen.
rust
Kanada

Viesti Kirjoittaja rust »

Mulle uros ja nimeksi Night of the Walking Dead of Vicinity, jos vaan sopii. :D
feel love before it's gone
sukelluskettu
Keilapallo
Viesti:

rustin pennelle käypi tuo nimi :)

Mä en oikee tiiä, että uskallanko mä Elly sulle luvata pentua kun sulla on aika monta kenneliä ja kenneleissä sellassia koiria joilla ei ole juurikaan tuloksia. Mä kuitenkin haluaisin että kasvatteja näkis kisakentillä ja niin päin pois.. Mua vaan mietityttää se, että jos saan kasvattipalautuksia nii siinä on aika homma saada uudet kodit niille. Mun kasvateista tälläki hetkellä muutamat on vähän niin ja näin aktiivisuuden kannalta.. Haluun että oot oikeesti miettiny tätä. Mut ehkä mä uskallan, eihän sitä voi tietää jos ei kokeile :D Nimen voit tuolta valita ja sit kun on sivut saatu nii nää voi kanssa syntyä.

(sori sekava sössötys, puhelimella on jotenki vaikeeta saada mitään aikaan)
.
.
  • Kuva
Elly

Viesti Kirjoittaja Elly »

Joo, mulla on ongelmia noiden kenneleiden ja koirien määrässä ja evm sukuiset koirat (suurin osa) onkin lähdössä joko myyntiin tai brittiavaruuteen ja yritän pitää vaan muualta saadut koirat. Olen tottakai harkinnut pennun ottamista ja intoa sakuihin löytyy, en usko että joudut pettymään :) Mikään kisatykki en ole, koiristani ei tule kuukaudessa kaikkien mahdollisten lajien valioita, etenemme omaa tahtiamme, kisoissa käydään kuitenkin usein. Mulle nimeksi New Star of Vicinity :) Alan vässäilemään sivuja hetimmiten :D

//Sasta. Olis mulla ollut paremmatkin kuvat, mutta huomasinkin että tähän voi syntyä vain mustia ja mustaparkkeja, eip voi mittään :)
Vastaa Viestiin