Kysymyksiä 2

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Kysymyksiä 2

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^ Täältä löytyy ikäluokkien rajat. 1v 7kk, eli 19kk ikäinen koira voi kisata NUO tai AVO luokassa, kumpaan kuvittelet sen sopivan paremmin.

Koiran ikää voi vaihdella miten tykkää. Tosin tällöin on hyvä pitää huoli, ettei esim. AVO-ikäisellä koiralla sitten olisi PEK-ikäisen kuvia. :D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

Toimiiko muilla webs? Mä en ole eilen enkä tänään päässy millekkään websissä sijainneelle sivulle o.O Oon myös niin taulapää, etten websin sivuilta löytäny mitään infoa katkoksesta.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Shady, mulla toimii nopeasti freewebs.com alkuiset, sen sijaan .webs.com hidastelee...
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Shady
Taikuri

Katos kehveliä. Kun muutin ton osotteen freewebs alkuseks ni johan toimi. Outoa.
Shady
Taikuri

Mun mielestäni tästä oli jo joskus jossain jotain keskustelua, mutten vaan millään nyt löydä. Edes haulla..

Onko siis ollut puhetta palveluskoirakokeiden tuomaroinnin muutoksista pisteytyksen suhteen? PAKK on tosi näppärä järkätä, mutta mulla ainakin tahtoo aina mennä hermot noiden muiden tuomaroinnissa, kun ensin tarkastat koirat, sitten arvot pisteet, jotka lisäät jokaselle koiralle erikseen ja sitten vielä vaihdat koirien järjestyksen pisteiden mukaan oikeaksi. Olisi niin näppärää ja vähemmän hermoja raastavaa, jos muutkin pystyisi THS'llä tuomaroimaan. (mukavuuden haluinenko)

Tää on varsinkin nyt viimeisen vuoden aikana selkeesti noussu pintaan omien kokeiden järkkäämisten ja tuomarointien kohdalla. En kovin helpolla tarjoudu tuomaroimaan palveluskokeita ja niitä on tullu itseki järkättyä melko vähän (ja niihinkin vähiin usein huudellu tuomari apuja), vaikka oon mielestäni muutoin ollut melkosen ahkera kisojen järjestäjä.

// Sinänsä huvittavaa, että juuri minä oon tämmöstä kyselemässä, kun olin alunperin tokonkin pisteytyksen muutoksia vastaan. Näyttäähän se hetken koirien kalenterissa tyhmältä ja menee kauemmaksi IRL pisteytyksistä, mutta kaikkeen tottuu, niinkuin tuohon tokoonkin, jossa se oli kyllä varsin hyvä päätös!
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

On ollut puhetta, mutta en suostu siihen niin kauan kuin mulla on vSPKL. :D Haukkukaa tyranniks, mutta itse en oo vieläkään tottunut tokonkaan pisteisiin. Mutta noihan on tosi helppo tuomaroida taulukko-ohjelman kanssa, aikaa ei mene oikeastaan sen enempää kuin THS:llä. Taidan tehdä tästä ohjeet tuonne tuomarointisivulle, jos se vähän vähentäisi teidän närkästystä!
Kurris
Kanada

Viesti Kirjoittaja Kurris »

Ite tykkäisin hirveänä palvelusta järkätä mutta tosiaan tuo tuomarointi on niin maailman raastavinta kun niissä menee _kauan_ :/

Joten Shady et todellakaan ole varmaan ainoa joka repii hiuksia tuon tuomaroinnin kanssa :mrgreen:
Taukoilen
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Mutta entä jos ei omista taulukko-ohjelmaa tms? Okei miulla on excel, mutta pk:ssa muiden kuin PAKKin järkkääminen on tosi rasittavaa. Odotan vaan innolla että myönnyt siihen että noi voi THS:llä tuomaroida.
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

jabberjay kirjoitti:Mutta entä jos ei omista taulukko-ohjelmaa tms?
Mee Google Docsiin(/Google Drive) ja luo laskentataulukko. Tadaa.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Kurris
Kanada

Kun koira tulee 3 sertillä ruotsin valioksi eikä ole vielä muiden maiden valio niin valioituuko se sitten myös muista maista joilla sillä on vain se yksi serti vai vaaditaanko niihin se että valioituu suomesta?
Taukoilen
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Saa olla minkä tahansa maan valio valioituakseen yhdellä sertillä (vaatii BH-tunnuksen) tai kahdella sertillä ilman BH:ta.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Kurris
Kanada

Mutta entä nämä käyttörodut esimerkiksi. karjalankarhukoira?
Taukoilen
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

VFCI:n säännöt

4. Valionarvosäännöt
4.1 Muotovalion arvo
Koira tulee maan valioksi kun se saa kyseisestä maasta kolme (3) SERTiä joista enintään kaksi on saman tuomarin antamia. Jos koira on jo jonkin maan muotovalio kolmella (3) SERTillä, sen ei seuraavasta maasta tarvitse saada kuin kaksi (2) SERTiä muotovalioituakseen. Mutta mikäli koira on suorittanut hyväksytysti BH- eli käyttäytymiskokeen, sen ei tarvitse saada kuin yksi (1) SERT tullakseen vastaisuudessa muotovalioksi. Sertifikaatit eivät voi jäädä "roikkumaan".

VKANS MVA:ksi eli kansainväliseksi muotovalioksi koira tulee jos se on saanut yhden CACIBin Suomesta, yhden jostain toisesta pohjoismaasta ja yhden CACIB:in jostain muusta kuin pohjoismaisesta virtuaalinäyttelyliitosta. CABIBeista enintään kaksi saa olla saman tuomarin antamia.

Lis채채 n채yttelyvalionarvosta ja sen anomisesta Yhdistyneiden Virtuaalin채yttelylittojen sivustolta. http://www.virtuaalikoirat.net/yvnl/basic2/ 4.2 Pohjoismaat

Suomi (FIN VNL, jäsen)
Norja (N VNL, jäsen)
Ruotsi (SWE VNL, jäsen)
Islanti (IS VNL, jäsen)
Tanska (DK VNL, jäsen)
Eli mun käsittääkseni ei ole mitään eroa, oli kyseessä sitten käyttörotu tai ei. Samoilla säännöillä mennään.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Mikä tahansa koira voi hankkia BH-tunnuksen seurakoirasta sakemanniin.

Eli 3 sertiä yhdestä maasta = muotovalio. Sen jälkeen 2 sertiä seuraavasta maasta = sen maan muotovaliovalio. Ellei sitten koiralla ole BH-tunnusta, jolloin sen yhden maan valionarvon jälkeen kaikista maista tarvitsee vain yhden sertin.

Tää on jotenkin ihan kauhean vaikea selittää, mutta jos mulla on vaikkapa koira, jolla on BH-tunnus. Se saa Suomesta kolme serttiä kerättyä, siitä tulee Suomen muotovalio. Siltä löytyy myös yksi sertti Ruotsista, joten samalla kun se valioituu FI MVAksi, siitä tulee myös kertaheitolla SWE MVA.

Ehkei mun kannata selittää. Ei tarvitse saada selvää. :D

Ja mä en oikein tiedä tosta "sertit ei voi jäädä roikkumaan" -säännöstä. Mutta kai se on niin jos koira on saanut vaikka sen Ruotsin sertin ennen yhtäkään Suomen serttiä, niin siitä tulee kuitenkin Ruotsin muotovalio samalla kun se on saanut sen kolmannenkin Suomen sertin? Emt.
Kurris
Kanada

Kiitos, selkeni tyhmällekkin :)
Taukoilen
Lukittu