Gamblingin pentusuunnitelmat (belgialaisia ja lappalaisia)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
vani
Le-ppä-ker-ttu

Gamblingin pentusuunnitelmat (belgialaisia ja lappalaisia)

Viesti Kirjoittaja vani »

Belgianpaimenkoira groenendael - pentue

Gambling shepherdsin ensimmäinen pentue ois nyt sitten alustavasti suunnitteella. Kemroes Indira Ismene on Sparklen hieno kasvatti, jonka sukujuuret ovat todella mahtavat. Arvostan pitkiä sukutauluja, ja on ilo päästä suunnittelemaan tämän suvun jatkumista. Sparkle on tehnyt suuren työn tehdessään laajan sukuselvityksen, joten sieltä voi käydä ihastelemassa Daran juuria.

Dara on paimennus- ja agiliyvalio sekä vahvistamaton tokovalio. PK-lajeista HK1, ja ennen pentuetta olisi mukavaa saada jokunen koulari lisää. Pelastuskoirakokeista Dara on suorittanut PEJÄ A:n, eli RH-F A löytyy. Näyttelyistä on EH.

Isä on tälle pentueelle hakusessa, mutta ihanteellinen vaihtoehto olisi mielestäni koira, jolla olisi mahdollisesti myöskin hienot sukujuuret takanaan, joskaan ei mitenkään liian yleiset. Paimennusvalion arvo ja agility ja/tai tokovalion arvo olisi suotavaa olla ja kisakalenterissa muutenkin täytettä. :) Isäksi on hakusessa joko groenendael tai tervueren, joten mahdollista on myös saada tervupentuja, isästä riippuen!
Otan varaajia kolmisen kappaletta, maksimissaan neljä.

Laitoin aiheen alulle, vaikka tämä pentue ei varmaan vielä ihan huomenissa ole syntymässä. Katselen rauhassa isävaihtoehtoja ja ilmoittelen täällä. Tällä aikaa sitten voi kiinnostuneet kasvatella pentukuumettaan ja harkita pientä gronttuperheenlisäystä. Tulevalta kodilta toivon aktiivisuutta ja tavoitteita! Ei tarkoita sitä että pitäisi koko ajan olla kisoja kyttäilemässä, itsekin olen aika ajoin vähän on/offilla. :D Mahdollisuus myös olisi sijoitusnarttuun, jos joku sattuu olemaan kiinnostunut. Potentiaalisia uroksia voi myös ehdottaa! ;)

varaajat
Sparkle (?)
Sigitius (?)
Kuunsirppi

Suomenlapinkoiria

Myös lappalaisia suloisuuksia olisi mahdollista saattaa maailmaan. Emänä BH JK3 vFIN KVA* vAVA* vFIN TVA RH-F A vjMV-12 vMV-12 Deattan Uniharha. Uni on ollut mukanani pitkät ajat, ja haluaisin kovasti jatkaa tätä sukua. Itselleni myös yhden pennun tulisin Unilta jättämään.

Isä on tällekin pentueelle haussa! Lumille haetaan myös viimeinen KUPI paimennuksesta ennen pentuetta. Lähetin juuri valioanomukset agility- ja palveluskoiraliitolle, vahvistusten jälkeen neiti on agility ja käyttövalio. Ennestään häneltä löytyy tokovalion arvo. Näyttelyistä ERI:ä, kaksi SERT:iä, maailmanvoittaja 2012 kisassa Uni oli VSP.

Varaukset 2/3-4
vani, narttu, Gambling
Juinttu, narttu, Joikhas
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Re: Gamblingin groenendaeleja (myös mahd. tervuja)

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Mua kiinnostaisi ihan ehdottomasti yksi napero Gendarme'siin :)

Kisakoiraksi tosiaan tulisi, kun yhtäkkiä huomasin, että lähestulkoon kaikki omat koirat kisaavat tällä hetkellä jossain voittajaluokkien tienoilla joten uutta kaveria kisakentille kaivattaisiin. Lajeina olisi nyt ainakin PK (varmaan haku tai jälki), paimennus, toko ja agility. Näyttelyissä pyörähdettäisiin muutaman kerran hakemassa pakolliset tulokset, mutta käyttölajeissa olisi ehdottomasti painopiste. Muita lajeja tulisi varmasti kuvaan mukaan myöhemmin myös. Kuvatkin on muistaakseni valmiina, mutta jos ei niin sitten piirretään:) Jalostukseen en varmaan itse käyttäisi, joten voisin ottaa myös sijoitusnartun.

Kisanäyttöä jos kaipailet, niin tässä vielä pari koiruutta:
Jedi, Sara ja Vito.

Mulla voisi mahdollisesti olla myös isäehdokas, Terranois Exotic Artist eli Zado, jo mukavasti kisannut groenendael-herra jolta löytyy myös jonkin verran sukua. En ole ihan perillä siitä, mitkä suvut ovat grontuilla niitä yleisimpiä joten toivottavasti Zado ei nyt edusta sitä yleisintä linjaa. Sisaruksilla ei tietääkseni ole pentueita, eikä pojalla itsellään ole aikaisempia pentueita.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
vani
Le-ppä-ker-ttu

Sinulle pentu varaukseen! :) Sigitiuskin oli mahdollisesti kiinnostunut sijoituksesta, mutta voidaan vielä myöhemmin katsoa, kun isä löytyy ja pentueen ajankohta varmistuu, kummalle sitten sijoitustyttö lähtisi. Suunnitelmat kuulostaa oikein hyviltä!

Katselinkin tuolla jo aiemmin Zadoa, vaikutti ihanteelliselta herralta, mutta harmikseni sukua tutkiessani törmäsin sitten samaan nimeen, eli Zadon isä on Daran eeei! Toivottavasti nyt saataisiin kuitenkin joku ei-niin-yleisen suvun omaava herrasmies paikalle!
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Kappas perkelettä, niinhän tuo näkyy olevan :P Joo katsellaan sitä sijoitusta sitten myöhemmin :)
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Zadostahan mä saisin vielä lähempää mun Masin sukulaisen kuin tästä pentueesta :o
Kun syy miksi Darasta haluan pennun on se et siellä on Windy's Browali Brasicactin (Zadon ei) sisko jossain hurjan pitkällä sukutaulussa.

Mut mä nyt haluan tietää Daran pentueen isän ennen kuin päätän lopullisesti otanko tästä. :mrgreen:

Mulle on ihan sama kelle menee sijotus, sen verran mä tiedän etten itse halua belgipentueita teettää että joko se on se sij. tai sit mä tarjoan sitä todennäköisesti jollekin muulle. Kuva mul on valmiina kans.
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Zado on vapaana jalostuskäyttöön, siitä vaan narttua etsimään :D

Tuol suvus on aika hyvin myös noita mun otuksia, nyt kun tarkemmin tutkin :D Mun molemmat omat edesmenneet gronttunartut Ahirun Jos Huomenna ja WolfTame's Rush to the Scene löytyvät tuolta, samoin kun mun edellisen gronttu-urokset sisko Elite's Cashmir (ei mikään ihme ku Ahirun tyttö oli sen emä).
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Me ajateltiin Sigin kanssa, että Sigi ottais tästä tuon pennun sijotussopimuksella mulle (=eli pentu saa mulle Kemroesin/Nandyhillin nimiin tulevaisuudessa pentueen), sais Kuunsirppikin sijotuspennun sitten. :) Se uuuuros pitäs vaa jostain nurkasta napata..
vani
Le-ppä-ker-ttu

Kuulostaa hyvältä minun puolesta! :) Joo, taitaa ollakin helpommin sanottu kuin tehty tuo uroksen metsästys, mihin kaikki grontut on hävinneet! Tervuisäkin olisi kyllä ok, pitää vielä katsella, kysellä ja odotella. :)
vani
Le-ppä-ker-ttu

Re: Gamblingin pentusuunnitelmat (belgialaisia ja lappalaisia)

Vielä yksi varaus mahdollista Daran pentueeseen! Sopivaa isävaihtoehtoa ei vielä(kään) ole löytynyt.

Laitoin myös tiedot suomenlapinkoirapentueesta, joka voisi olla mahdollinen lähitulevaisuudessa!
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Mua vois Joikhasiin kasvatuspörrö kiinnostaa. :D Lajeina olisi vähintään paimennus, pk-kokeet, näyttelyt, sekä eiköhän tuommoinen agikisakoodeihinkin menisi. Kasvatussuunnitelmina olisi joskus kun koira on vPVA, sekä sillä on tuloksia pk-kokeista ja se on esim. agivalio, niin teettäisin sillä 2-3 pennun pentueen.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
vani
Le-ppä-ker-ttu

^ Jee! Sulle toki pentu! :)
vani
Le-ppä-ker-ttu

Hei nyt kaikki Daran pennun ottajat kuulolle! :) Saino lupasi lainata Sinkoa, joten mitäs sanotte tästä isävaihtoehdosta? Tulkaahan muutenkin vielä vahvistelemaan varauksia, sukupuolia ja muuta, jonka jälkeen minun puolesta pennut voisivat syntyä ihan näinä päivinä, kunhan nimet vielä saan laitettua ehdolle! :)

Sinkon sukua en ainakaan onnistunut jäljittämään pidemmälle, kun kaikki sivut ovat hukkuneet. Isän puolelta se ei ainakaan jatku, eikä kaiken järjen mukaan pidemmälle emänkään puolelta. Sinkon isän sivut löysin täältä.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Hmm. Kassotaas.

Sukuhan tosiaan jatkuu tuosta pidemmälle emän takaa kuin se mitä Sinkon sivuille on merkitty..
Seuraavat koirat siis ee. Terranois Circle Of Love:n takana.

eei. Greyfall Ambitious
eeii. Ashaniar Sounds of Fire (sivut kadonneet, tervu, suku evm/evm)
eeie. Myrskyluodon Keijutar (sivut kadonneet, tervu, suku evm/evm)

eee. Terranois Avens Thistle
eeei. Hausernaz Walking Devil (suku evm/evm)
eeee. Davinheim's Attaché A (sivut kadonneet, tervu, suku i. Ahirun Diabolo ja e. Helinän Merituulia, molempien vanhempien sivut kadonneet mutta molemmat tervuja ja niiden suvut evm)

Ja jotta kaikki tulisi mainituksi niin tosiaan Terranois Circle Of Love:n siskolla Terranois Caramelldansenilla on pentue, joista käsittääkseni tämä tervu-uros on yhä aktiivinen niin että sille todennäköisesti tulee pentue vielä jossain vaiheessa. T. Circle Of Love:lla on kolme pentua, joista ilmeisesti ainoastaan T. Hyper Activella on ollut pentue (Sinko on kys. pentueesta), Hyper Activen siskolle ei ehtinyt tulla pentuetta ennen kuin Lania katosi/lopetti ja kolmannelle sisarukselle en äkkiseltään löytänyt jälkeläisiä enkä sivujakaan enää, se on ollut Kirsillä.

Sinkon sisaruksista..
Tervunartulla Intolla on pentue groenendaeluroksen kanssa. Yksi kolmesta pennusta on gronttu eli LL Gazet, ja yksi näistä pennuista on ollut Sparklella (Liirun Laarun Gerontius) itsellään. Sparklen koiralle on myöskin tullut jälkeläisiä joista yksi on yksi yhä aktiivinen gronttunarttu (nostan näitä gronttuja esille täältä nyt koska tämä Danan pentue on gronttuihin painottuva pentue).
Sparklen edesmenneen tervu/gronttu-sukuisen Gerontiuksen veljellä Liirun Laarun Gazetilla (eli kys. pentueen groenendael-muunnoksella) on myös ollut yksi pentue (N-pentue) jossa neljästä pennusta löytyy niin aktiivisia tervujälkeläisiä (joille tod.näk. ainakin kahdelle tulossa pentueen myöhemmin) kuin myös yksi epäaktiivinen gronttujälkeläinen.

Joop. Enkä käynyt edes läpi kaikkia koiria tuosta Sinkon sisarusten ja niiden jälkeläisten ympäriltä, niitä voi olla enemmänkin mutta kävin läpi todennäköisimmät omistajien perusteella. Kokonaisuudessaan nää tiedot riittää mulle itselleni.

Näillä eväillä voisin sanoa, että en ole hirveän kiinnostunut pennusta jos Sinko on Danan pentueen isä, kun samaa sukua on jo linjattu gronttuihin (niin että grontuista löytyy edes yksi aktiivinen suvunjatkaja-koira, tässä tapauksessa mulle riittää tieto et Noita on aktiivinen) ja sieltä takaa tulee tuo mörkö eei:n muodossa, kun kys. urosta on pikaisen etsinnän perusteella käytetty jalostukseen parillekin nartulle eikä vain T. Avens Thistlelle eli uskoisin nimen olevan tunnettu.

Et jos haluat pitää Sinkon pentueen isävaihtoehtona ja jos Sparkle silti haluaa yhdistelmästä pennun niin mä vetäydyn pois välistä että Sparkle saa ottaa sen itselleen eikä mun kautta sijoituksena.

terveisin sukunatsi
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Jos Sigi vetäytyy niin mä vetäydyn, mä en omistuspentua voi atm valitettavasti ottaa.
vani
Le-ppä-ker-ttu

Huh, yritin muka kaivaa tuota sukua mutta enpä sitten kiireissäni päässyt puusta pitkälle!

Reetta laitteli juuri viestiä, että Ilpoa olisi myös mahdollista saada lainaan. En vielä sen kummemmin ehtinyt sukua kaivella, pikaisella katsauksella vaikuttaisi kyllä itseni mielestä varsin hyvältä! Tutustun vielä itsekin tämän illan aikana paremmin, mutta laitetaas nyt vaihtoehto ehdolle, mitä mieltä tästä herrasta ollaan?
Vastaa Viestiin