Nyt kun noi J-pennutki saatii jostain syystä täytee nii voin samalla perjaatteella pistää K-pennutki ja L-pennutki näytille, jääköön sitte vaikka hautumaan! :D
L-pentuekin edustaa niitä käyttöpuolen saksanpaimenia, vaikkakin emä vaikuttaisi enemmän sekalinjaiselta. Käytössä ovat kuitenkin kummatkin vanhemmat pärjänneet ja näyttelypuolelta ovat napanneet EHta ja ERIä.
Odotan saksanpaimenkoira kasvattini omistajan kilpailevan koiransa kanssa palveluskoirakokeissa (mielellään suojelu), tokossa ja paimennuksessa, kaikki muut lajit ovat tottakai plussaa. Toivon tulevan kodin olevan suhteellisen aktiivinen, mikä tarkoittaa sitä että sitä ilmoiteltaisiin edes pari kertaa kuukaudessa kilpailuihin. Ymmärrän toki tauot sun muut, joten ei paniikkia (:
Kokonaisuudessa pentuja syntyy enintään kolme, jokaiselle pennulle lähtee mukaan yhden pentueen (3 pentua) jalostusoikeus, jonka ehtona on se että minulle kerrotaan ennen pentueen julkistamista minkälaisen yksilön kanssa kasvattini tulee pennut saamaan. Tällä tavoin säästetään hieman sukua. Kotia tarjotessasi tahtoisin nähdä jonkinmoisen kisanäytön, paitsi jos olet ennenkin omistanut kasvattejani tms. silloinhan on yleensä toiminta hieman tutumpaa. Tulevaisuuden suunnitelmatkin olisi hyvä saada tietää.
Yhden pennuista jätän tällä kertaa kotiin.
Pennuista tulisi väritykseltään harmaita ja mustaparkkeja (:
Vanhemmat
Isä Fatal Error of Vicinity "Error"
Error on oma kasvattini jo toisessa polvessa, tämän isä on minun ihka ensimmäisen pentueen uros, joka yllätti kaikki mahtavalla työskentelykyvyllään ja vahvalla tahdolla. Error on luonteeltaan aikalailla vastaavanlainen kuin isänsä, mutta tuon tietynlaisen siroutensa se on perinyt emältään. Uskon etten ole kovinkaan väärässä sanoessani, että Error on varmasti yksi niistä koirista joiden kanssa koulutus on mennyt nappiin!
Ennen pentuja yritetään valioitua suojelusta.
Meriitit: BH IPO1 vFIN TVA vPVA Terveystulokset: Lonkat: A/A Kyynärät: 0:0 Silmät: Terveet
Emä Pirunpellon Taivaankaunis "Taina"
Taina on kaunis mustaparkki narttu, jonka sain eräältä kasvattaja tuttavalta projektikoiraksi. Se oli jo hieman vanhempi minulle muuttaessa, sillä siitä oli entisessä kodissa pitänyt luopua ajanpuutteen ja käytösongelmien vuoksi. Nartusta paljastui kuitenkin ihan näppärä koirakansalainen, kun sille asetti rajoja ja tavoitteita, jotka se on hienosti täyttänyt! Selväpäinen neito, jolla on työskentelykyky aivan mahtava.
Ennen pentuja valioidutaan suojelusta ja paimennuksesta.
Meriitit: BH IPO2 vFIN TVA Terveystulokset: Lonkat: B/B Kyynärät: 0:0 Silmät: Terveet
Nimet
Nimiteema on taas L-alkukirjain ja englannin kielinen! Nimiä listaan myöhemmin.
Let Love Bleed Red of Vicinity
Let It Go of Vicinity
Lost In Hollywood of Vicinity
Last To Know of Vicinity
Lost In You of Vicinity
Let You Down of Vicinity
Life Starts Now of Vicinity
Lonely of Vicinity
Liberate of Vicinity
Last Hope of Vicinity
Varaukset
Varauksia otetaan tosiaan korkeintaan kaksi itseni lisäksi.
2/3
Aveline, Vicinity Shepherds - u. Life Burns! of Vicinity
jabberjay, about 666 - u. Let's Cheers To This of Vicinity
Nimimerkki, kennel - u./n. L*** of Vicinity
Pentuesivu
Nyt ois taasen käyttölinjasta vanhempaa, tosin toinen heistä on pärjännyt myös näyttelyissä suhteellisen hyvin. Pidän kumpaakin vanhempaa silti enemmän käyttölinjaisena, kuin näyttö.
Odotan saksanpaimenkoira kasvattini omistajan kilpailevan koiransa kanssa palveluskoirakokeissa (mielellään suojelu), tokossa ja paimennuksessa, kaikki muut lajit ovat tottakai plussaa. Toivon tulevan kodin olevan suhteellisen aktiivinen, mikä tarkoittaa sitä että sitä ilmoiteltaisiin edes pari kertaa kuukaudessa kilpailuihin. Ymmärrän toki tauot sun muut, joten ei paniikkia (:
Kokonaisuudessa pentuja syntyy enintään kolme, jokaiselle pennulle lähtee mukaan yhden pentueen (3 pentua) jalostusoikeus, jonka ehtona on se että minulle kerrotaan ennen pentueen julkistamista minkälaisen yksilön kanssa kasvattini tulee pennut saamaan. Tällä tavoin säästetään hieman sukua. Kotia tarjotessasi tahtoisin nähdä jonkinmoisen kisanäytön, paitsi jos olet ennenkin omistanut kasvattejani tms. silloinhan on yleensä toiminta hieman tutumpaa. Tulevaisuuden suunnitelmatkin olisi hyvä saada tietää.
Pennuista tulisi väritykseltään harmaita ja mustaparkkeja (:
Vanhemmat
Isä Come Clarity of Vicinity "Riitti"
Riitti on oma kasvattini Vicinity Shepherdsin kolmannesta pentueesta. Uros on erittäin napakka ja oman tahdon omaava, se ei anna ihmisten tai toisten koirien pomottaa. Sen kouluttaminen on ajoittain ollut haastavaa, mutta siitä on enemmän ollut hyötyä kuin haittaa. Se on toiminut erittäin hyvin suojelussa, sekä paimennuksessa mutta tokon kanssa oli aluksi hieman vaikeuksia.
Ennen pentujen syntymää yritetään saada Riitti valioksi tokosta!
Meriitit: BH Tk3 vFIN KVA vPVA Terveystulokset: Lonkat: B/B Kyynärät: 0:0 Silmät: Terveet
Emä Frieda Iris "Siiri"
Siiri on reipas harrastuskaveri niin suojeluun, kuin paimennukseenkin. Samoin kuin Riitti, sen kanssa ei toko lähtenyt hirveän hyvin aluilleen, mutta nyt ollaan alettu jonkin verran pärjäämään. Joskus olen kuullut narttua sanottavan automaattikoiraksi, jota se saattaakin tässä vaiheessa elämäänsä olla, mutta näin ei ole aina ollut. Aloitin sen koulutuksen aika myöhällä iällä, kun sain sen kodinvaihtajana jokin aika sitten. Siiri on pärjännyt myös hyvin näyttelyissä ja sillä onkin useita Voittaja-titteleitä, sekä kolme sertiä.
Ennen pentujen syntymää yritetään saada Siiri valioksi tokosta!
Meriitit: BH Tk1 vFIN KVA vPVA vjCANW-12 vjGBRW12 vjESTW-12 vjNLW-12 Terveystulokset: Lonkat: A/A Kyynärät: 0:0 Silmät: Terveet
Nimet
Olen alle listannut pari vaihtoehtoa. Nimen saa tosiaan keksiä itse, kunhan se on englantia ja alkaa K-kirjaimella.
Kill Everybody of Vicinity
Kill Rock 'n Roll of Vicinity
Killboy Powerhead of Vicinity
Kick Him When He's Down of Vicinity
Ka-Boom Ka-Boom of Vicinity/ Ka-Boom of Vicinity
Karma of Vicinity
Varaukset
Varauksia otetaan tosiaan korkeintaan kolme, jos jotain kiinnostaa ottaa koira sijoitukseen niin sekin käy, mutten varta vasten etsi sijoituskotia.
2/3
Marcia, J&C - u. Killing Them Softly of Vicinity Sijoitus
Kurris, Kupariketun - u. Ka-Boom of Vicinity
Pentuesivu
No mutta, nyt vois kuitenki alkaa olemaa Vicinity Shepherdsin J-pentujen aika ja sakuja tosiaan luvassa. Vanhemmat ovat aikalailla käyttöpainotteisia, mutta ovat kummatkin napanneet yhden sertin näyttelyistä, joten sillekkin puolelle tulossa mahdollisesti menestyvää sakkia!
Pennut tulee olemaan väreissä harmaa, mustaparkki ja musta.
Jätän pentueesta yhden pennun itselleni, joten muualle asustelemaan lähtee vain kaksi kappaletta. Kokonaisuudessa pentuja syntyy enintään kolme, okaiselle pennulle lähtee mukaan yhden pentueen (3 pentua) jalostusoikeus, jonka ehtona on se että minulle kerrotaan ennen pentueen julkistamista minkälaisen yksilön kanssa kasvattini tulee pennut saamaan. Tällä tavoin säästetään hieman sukua. Kotia tarjotessasi tahtoisin nähdä jonkinmoisen kisanäytön, paitsi jos olet ennenkin omistanut kasvattejani tms. silloinhan on yleensä toiminta hieman tutumpaa. Tulevaisuuden suunnitelmatkin olisi hyvä saada tietää.
Vanhemmat
Isä Droppin' Plates of Vicinity "Oppi"
Oppi on oma kasvattini D-pentueesta. Sen isä on Marcian hieno kasvatti Joomagnan Eighteen Seconds, joka on minulle yksi merkittävimmistä saksanpaimenkoiristani aikoihin. Oppi on paitsi ulkonäkönsä, myös työskentelykykynsä perinyt isältään. Sillä on erinomainen lauma- ja saalisvietti, joiden ansiosta sen kanssa harrastaminen on mukavaa ja sujuvaa, joskus toki myös haastavaa. Näyttelyistäkin Oppi on napannut yhden sertin ja useita PU-sijoituksia.
Ennen pentujen syntymää yritetään saada Oppi valioksi suojelusta!
Meriitit: BH IPO3 vPVA vFIN TVA Terveystulokset: Lonkat: B/A Kyynärät: 0:0 Silmät: Terveet
Emä Joomagnan Gay With Slippers "Gena"
Opin isän tapaan Genakin on Marcian kasvatti, jotka olen päässyt toteamaan hyviksi jalostus- että käyttökoiriksi. Gena on hyvät hermot omaava tumma narttu, jonka kanssa työskentely on ollut ajoittan vaikeaa sen kovuuden vuoksi. Tarmokkuutta Genalla on vaikka muille jakaa, se jaksaa aina yrittää uudelleen vaikkei hommat sujuisikaan hyvin heti aluksi. Myös Gena on napannut näyttelyistä yhden sertin ja useita PN-sijoituksia.
Ennen pentujen syntymää yritetään saada Gena valioksi suojelusta!
Meriitit: BH IPO2 vPVA vFIN TVA vFIN MVA Terveystulokset: Lonkat: A/A Kyynärät: 0:0 Silmät: Terveet
Nimet
Yllättävän vaikeaa repiä J-kirjaimella alkavia nimiä, mutta ehkä teillä itsellänne on parempia vaihtoehtoja kuin minulla. Joka tapauksessa olen alle listannut pari vaihtoehtoa. Nimen saa tosiaan keksiä itse, kunhan se on englantia ja alkaa J-kirjaimella.
Jealousy of Vicinity
Just Like You of Vicinity
Just Stop of Vicinity
Judgement Day of Vicinity
Jasey Rae of Vicinity
Varaukset
Varauksia otetaan tosiaan korkeintaan kolme, itseni mukaan lukien (:
3/3
Aveline, Vicinity Shepherds - n. Jumping Rooftops of Vicinity
jabberjay, about 666 - n. Just Like That Hat of Vicinity
Miira, Copel - n. Jeopardizin' Trailblazer of Vicinity