Kysymyksiä 2

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Re: Kysymyksiä 2

Viesti Kirjoittaja Mima »

En nyt tiiä mihin tämän tunkisi, mutta miten agilityn 2. ja 3. startin tulokset voi olla noin erilaiset eri tuomareilla, vaikka osallistujat ovat täysin samat?
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Mima kirjoitti:En nyt tiiä mihin tämän tunkisi, mutta miten agilityn 2. ja 3. startin tulokset voi olla noin erilaiset eri tuomareilla, vaikka osallistujat ovat täysin samat?
2. startissa kisaamiskelpoisia koiria on 43, jolloin vKUMIA jaetaan 8, 3. startissa kisaamiskelpoisia koiria on 41, jolloin vKUMIa jaetaan 7. Muuta vikaa en noista löytänyt?

/ Eikun oho juu. Voi olla että 2. starttia arvostellessa noi kolmosluokassa hylätyt (luokkanousun takia) eivät vielä olleet saaneet luokkanousua. Eli kakkosstartin aikaan niillä oli jokaisella vielä 2x vKUMA, saivat jostain kolmannen ja kolmosstarttia arvostellessa tuomari huomasi ne.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Emmää tuota mittinyt, vaan sitä, miten samoista koirista voi löytyä noin eri määrä hylättyjä.
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Lisätään vielä, että luokkanousut katottu edellisistä tuloksista, siksi siellä on noita "HYL, oikeus ylempään luokkaan" -koiria :) Ihan oikein tuomaroitu, sillä nyt mahdollisuus vKUMIin on muilla. Sivujen takia hylätyt koirat näyttivät kyllä ihan paikkaansa pitäviltä.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

No niimpä näyttää olevan :) Mitenköhän mää oon noita katellut :D
Ireth
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Ireth »

Saako koira kilpailla samana päivänä kahdessa eri luokassa agilityssä?
Tilanne siis se, että tänään tuli viimeinen vKUMA II-luokassa, kisapäivä 24.02.
Huomiseksi ilmoitettu kaksiin agikisoihin (24.02 siis), joten voinko pyytää luokkasiirtoa (II -> III) vai vedänkö koko koiran pois kilpailuista?
Flea
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Flea »

Mites jos vinttareiden koejuoksuissa on vaan yks osallistuja, nii voiko sen tuomaroida?
Tuulia
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

^ Voi. :)
Kuva
Elly

Viesti Kirjoittaja Elly »

Miten te kisautatte koirianne? Onko teillä jossakin ylhäällä osoitteet, nimet ja luokat vai katsotteko te ne jostakin? Onko teillä jotkut koodit aina valmiina tms? Miten muistatte kaikki kisat joihin olette osallistuneet?

Tälläinen kysymysryöppy... Itse en vaan jotenkin keksi hyvää tapaa kisauttaa koiria...
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Mulla kaikki koodit valmiina, ja sitten siirtelen niitä luokista ylöspäin tai pois jos valioituvat. Erillisinä luonnoksina eri lajit kaikki tyyliin:

MINI II
xx

MEDI III
xx

MAXI III
xx
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Elly kirjoitti:Miten te kisautatte koirianne? Onko teillä jossakin ylhäällä osoitteet, nimet ja luokat vai katsotteko te ne jostakin? Onko teillä jotkut koodit aina valmiina tms? Miten muistatte kaikki kisat joihin olette osallistuneet?

Tälläinen kysymysryöppy... Itse en vaan jotenkin keksi hyvää tapaa kisauttaa koiria...
Mulla on lähes kaikkien lajien ilmoittautumiskoodit samalla sivulle, josta sitten kopsailen niitä kisailmoittautumisiin. Tämän lisäksi mulla on Open Office ( :mrgreen: ) taulukko, johon merkkaan kaikki kilpailut, joihin olen ilmoittautunut lajeittain. Täältä näen myöskin koirien luokat, valioitumiset, lajipainotuksen yms.yms. Kuulostaa varmasti monimutkaselta ja aikaavievältä, mutta mulle tuo on ihan selkeä ja tarkka - pysyypähän ainankin koirien liikkeissä mukana :)
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Elly kirjoitti:Miten te kisautatte koirianne? Onko teillä jossakin ylhäällä osoitteet, nimet ja luokat vai katsotteko te ne jostakin? Onko teillä jotkut koodit aina valmiina tms? Miten muistatte kaikki kisat joihin olette osallistuneet?

Mun kisakoodit löytyy täältä.

Kisoja en muista, joskus alussa lisäsin kisan kirjanmerkkeihin ja kun tulokset tuli niin poistin. Lopulta laiskistuin poistamaan ja mulla oli jopa sata eri sivua kirjanmerkeissä... Sen jälkeen vaan selasin randomilla "oho tuttu nimi ilmoitinkohan tonne".
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

Mä kuulostan varmaan todella alkeelliselle, mutta mulla on alusta asti ollut kaikkien koirien kaikki tulokset ruutuvihossa :D Se on nii kätevää, ku ne on siinä allekkain ja näkee vähän miten mikälin koira pärjää. Koodeja joskus kokeilin, mutta palasin aika hätäsesti takaisin mun rakkaaseen ruutuvihkoon. Ei ollu koodien kanssa leikkiminen mun juttu. Ehkä pienemmällä laumalla voisikin toimia.

Kisat joihin osallistutaan lisään kirjanmerkkeihin tyylillä "3.3-agi" ja kun tulokset on lisätty poistan sen samalla. Toi on tosi kätsy varsinki isojen näyttelyiden osalta esim. tällä hetkellä tuolla on "6-14.2-kv bull, aa, nsn, lb, skn", josta tiedän heti mitkä rodut vielä puuttuu/mitä en ole lisännyt :D
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mun kisakoodit on sähköpostissa. Tällä hetkellä näyttää olevan 28 luonnosta. Jokaiselle lajille on oma luonnosviesti, jossa siirtelen koiria luokasta toiseen. Ei tarvitse avata toista välilehteä kun voi aina sähköpostista tsekata et ketä ilmoitan minnekin. Kisakoodien lisäksi mulla on vielä VARALLA-lista, johon lisätään uudet koirat odottamaan omaa kisausvuoroaan.

Kisoja, joihin osallistun / olen osallistunut, en tallenna kirjanmerkkeinä. Ensinnäkin jo siitä syystä, että en aina tiedä kerkeänkö osallistumaan siihen vai en. Liitot mulla on kirjanmerkkipalkissa, josta selaan kalenterit noin kerran päivässä. Nyt kun ei ole ollut niin paljon aikaa istua koneella, katson vain tokon, agin, pk:n ja näyttelyt.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Elly

Viesti Kirjoittaja Elly »

Kiitos paljon vastauksista<3 Voisin itsekkin kokeilla tuota koodi hommaa, kunhan saan kaikkien koirien sivut päivitettyä...
Lukittu