Kemroesin seuraavat pikkukaikulaiset ja minicrackerit! NIMIÄ

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Kemroesin seuraavat pikkukaikulaiset ja minicrackerit! NIMIÄ

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

KAIKU x CRACKER
"Nättiä värimaailmaa ja tosi hienoa sukua ois nyt tarjolla! Pentue olisi syntyvillä 20. lokakuuta, nyt molempien vanhempien ollessa valmiita kisautukseltaan. Yhdistelen nyt itselleni kovin tärkeitä koiria: Cracker on ensimmäinen kasvattini, joka jäi pentueesta kotiin, ja Kaiku on todella upea tuontinarttu. Nimiteemana O-kirjain."
i. Cracker (ruskeavalkoinen, b/b m/m k/k a/a)
-Kemroes Go Cracker
-kisautukseltaan valmis (18.10.!)
-oma kasvattini harvinaisella, evm.-painotteisella suvulla. Kaksi sisarusta, K. Go Coyote ja K. Go Cassie, joille molemmille todennäköisesti tulevaisuudessa luvassa jonkinlaiset pentueet.
-käyttöpainotteinen
-3-polvinen, tasainen suku

e. Kaiku (red merle tri, b/b M/m k/k at/a)
-Vje na Mirna
-BH RH-E Tk4 Jk3 vAVA vFIN TVA vPVA vFIN KVA
-kisautukseltaan valmis
-Kroatian tuontikoira, käyttöpainotteinen. 75% käyttölinjaa, 25% nlylinjaa.
-2-polvinen, toki tasainenkin suku, voidaan keksiä vielä kolmaskin polvi neidille, jotta pentueen sukutaulukin olisi tasainen!

VÄRISKAALA
Kiitetään horrosta ennustuksesta!
red merle tri, red merle, ruskeatrikki & ruskeavalkoinen
100% ruskeita
50% merlejä
50% ei-merljeä
50% trikkejä, kantaa kaksivärisyyttä
50% kaksivärisiä

VARAUKSET - 2/2
Haluan sijoittaa tästä pentueesta pennun. Se on ihan must tällä kertaa, kaks maailman upeinta ja rakkainta koiraa yhdistetään hienoilla suvuilla niin kyllähän se on sellanen juttu, että nyt ei poiketa.
u. Kemroes Ophir Ophiuchus "Jay" / om. Chessie (Silver Tear, sijoitus)
n. Kemroes Oria Oihana "Neamh" / om. Peppi (Rijmtuin)

Pidetäänpäs tämä pentue pienenä, kun molemmille pennuille luvassa jalostuskäyttöä. Tämä jäänee siis 2-päiseksi pentueeksi.

NIMET
Kaksiosaisia, O-kirjaimella alkavia vierasperäisiä nimiä. Nimet pengotaan ja yhdistellään allaolevista linkeistä, jotka täytyy nyt kopioida ja liittää osoitekenttään, koska näköjään muuten eivät halua linkittyä.
Sivustolla maskuliinisten (miehekkäiden!) nimien perässä on kirjain m ja feminiinisten (naisellisten!) nimen perässä on kirjain f, mikä helpottaa nimien valintaa ja "luonnollistamista". Ei Ottoa tytölle eikä Oonaa pojalle.
http://www.behindthename.com/php/browse ... letter[]=o
http://www.behindthename.com/php/browse ... letter[]=o

Esim.
POJALLE
-Kemroes Orion Ottaviano
-Kemroes Orfeo Orlando
-Kemroes Oisín Oedipus
-Kemroes Orazio Osiris
-Kemroes Odin Oceanus
-Kemroes Ormazd Óengus
-Kemroes Okeanos Orvar

TYTÖLLE
-Kemroes Ofelia Ourania
-Kemroes Olimpia Oenone
-Kemroes Oria Osanna
-Kemroes Ornella Ottavia
-Kemroes Olivia Oriana
-Kemroes Oria Orsina
-Kemroes Orsola Orlanda

SYNTYMÄPÄIVÄ
20.10.2012
Pentueelle tulee mukaan VFCI- ja VBCY-rekisteröinnit. Tätä pentuetta ei tällä kertaa kuitenkaan kasvattajan toimesta kuvauteta Sudenkuopan eläinklinikalla.

PENTUESIVU
O-pentue
Peppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Re: Kemroesin seuraavat pikkukaikulaiset ja minicrackerit!

Viesti Kirjoittaja Peppi »

Täälläkin; mämämämämämämämämämä ;) Mielellään oma mutta viime tipassa myös sijotuspentunen kelpaa.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Ota sijoituspentu ota ota ota ja ole ihana! :cool: &.&

Jos et sä niin joku muu.
Peppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Mä en sijotuspentua uskalla vielä luvata, mulla on/oli jalostukseen taipuvia suunnitelmia tulevaisuuteen :cool:

Mutta, joka tapauksessa, Neamh.
Joo oli tylsää :lol: ja toivottavasti kuvat on ok?
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Sain Chessieltä sijoituspojan jo <3_<3 , eli en sua sen asian kanssa enää vaivaa.

Joo, kiitos sivuista, kuvat toki ok.

Tämä pentue jää tämän kokoiseksi, nopeat söi hitaat ja silleen!
Ilmoittelen nimiä mahdollisimman pian.
poisonsky
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja poisonsky »

Tässä ois herran vielä täyttöä vailla olevat sivut (:

/ Joo laitoinkin sen eka etta red merle tri, mutta otin pois kun en ollut niin varma :mrgreen:
  • alchemy
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

^Kiitos sivuista!
Tuon värin nimitys on kuitenkin red merle tri, muuten näyttäisi olevan oikeanlaista tietoa sivuilla. :)
Peppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Ja vanhempana mun vauvalle nää kuvat. ;) Kiva, että sijotuspentu löyty :))
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja horros »

Anteeksi olen kauhea.

Neamhin väri ei ole mahdollinen. Kyseinen väri on kerma/aussipunainen/kulta, joita ei tähän pentueeseen voi syntyä sen vuoksi, ettei isän sukutaulussa kyseistä väritystä ole (resessiivinen, tarvitsee kummaltakin vanhemmalta lokuksen). Väritys ei siis ole sama mitä vanhemmilla on, vaan se on ihan eri. Minun pitäisi siitäkin tehdä oma osionsa tuonne värijalostussivulle.

Mutta lyhyesti. Kyseinen väritys on tosiaan "virallinen" punavalkoinen - e/e. Se peittää alleen koiran todellisuden värityksen ja sitä ei oikeastaan esiinny työlinjaisilla (eli Crackerin puolella). Koiran todellisen värin saa selville pigmentistä - ja tässä tapauksessa Neamhin pigmentti on musta (kirsun väri). Kahdelle ruskealle koiralle ei voi syntyä mustaa pentua.

Eli jos halutaan pitäytyä realistisuudessa, kun on kerta värikysely tehty ja lokukset ylös laitettu, on vähän nurinkurista jos koira saa nuo kuvat pitää. Kyseistä väritystä tapaa näyttelylinjaisilla paljonkin, mutta ei tosiaan työlinjaisilla kuin ällöharvoin.
Vuoden 2012 kennelinperustaja
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Spotin vanhemmathan ovat olleet olemassa, joten miksi ne on merkattu Spotin sivulle evm.-koiriksi ja Pepin pennun sivulle myös evm. koiriksi? Spotin sivulla vielä on jopa vanhempien sivut tallessa.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Peppi, viittisitkö vielä vaihtaa ne kuvat johonkin luvallisempaan? :mrgreen: Tosiaan, horroshan tässä on vaivaa värien kanssa nähnyt niin oishan se jees jos mekin niitä jonkin verran viittittäis noudattaa!

Ja Susityttö, mulla on hirveen hämäävä tapa aina merkitä suoraan "evm" vaikka pitäis olla "evm suku". Korjaan Spot-näädän sivuille & pentuesivulle vielä, kun sellaisen teen.
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mun on pakko tulla kysymään, että onko toi värien kanssa pelaaminen oltava noin tarkkaa? Nyt on kuitenkin kyse virtuaalikoirista, millä kuvien hankinta on muutenkin rajallista (ellei ole hyvä piirtäjä), niin eikö toi mene jo vähän yli? Tietysti saatte tehdä mitä haluatte, mutta Pepistä varmaan on aika ärsyttävää alkaa etsimään taas uusia kuvia. Virtuaalikoiraharrastuksessa muutenkin on niin monta juttua mitkä olisi mahdotonta irlissä, niin onko sillä oikeesti niin paljon väliä pystyykö se isä periyttämään tuota väriä vai ei?

Bordersky Falcon Eyesin sisko oli btw mustavalkoinen.
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja horros »

Jokainen tekee miten haluaa, mutta esim. minä vaadin omilta kasvateiltani sellaiset värit, joita pentueeseen voi syntyä. Tähän mennessä pennunomistajat ovat näkemystäni arvostaneet ja "sallituissa" väreissä kuvia etsineet. Sparkle tuntuu nyt haluavan itsekin seurata tätä realistista näkemystä ja minulle se on ok. Minulle on myös ok, vaikkei näkemystä seurattaisikaan.

Toiset haluavat pitäytyä vähän enemmän realistisuudessa ;)
Vuoden 2012 kennelinperustaja
Räksä
Lepakkojen yöhyökkäys

Viesti Kirjoittaja Räksä »

Tungenpas pitkän nokkani tänne, vaikka asia ei mulle kuulukaan!

Musta noiden värien kanssa pelaaminen on vaan yksinkertaisesti kivaa myös virtuaalikoirissa, se on mulle ihan vaan sellaista ylimääräistä näpertelyä, ei niinkään erityisesti edes realismintavoittelua. Olen omien koirien ja kasvattien (sekä omien koirien pentujen) kanssa natsi enkä ihan hevillä jousta noista väreistä, mutta muiden koirat olkoot tietysti vaikka vihreitä pinkkeine vanhempineen, se on mulle ihan se ja sama eikä vaikuta mitenkään mihinkään. En tosiaan usko, että kaikkia nää värit kiinnostaa niin kun nyt esim. meitä, ja se on ihan täysin ookoo. :mrgreen:
magic, madness, heaven, sins
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Joissain yhdistelmissä en oo väreistä niin tarkka, mutta koska horros pyynnöstäni tässä pentueessa tutki nämä värit näin laajasti lokuksia myöten, ja antoi melko monet eri värivaihtoehdot, ei mun mielestä ole myöskään kohtuutonta noudattaa niitä.

Jos kuitenkaan kuvia ei tietyn ajan sisällä löydy, niin en mä lähde mitään huutamaan että "okei et sitten saa pentua kun et löytänyt kuvia!!", mutta jos kuvat löytyy niin se on sillon mulle jees. Tää yhdistelmä on mulle suhtkoht tärkeä (oma kasvatti isänä ja älyttömän jees narttu!), ja haluaisin tavoitella tässä jotain täydellisyyden pistettä. :D
Peppi on kuitenkin tästä nartusta jo etukäteen pennun varannut, enkä mä sitä siltä enää riistä (enkä antais enää luopuakaan!).

Tässä on nyt kuitenkin monta erilaista väriä tarjolla. Ehkä tuo "punavalkoinen" hämäs Peppiä jonkin verran, käsittääkseni sillä tarkoitettiin nyt ihan ruskeavalkoista. Punatrikki, ruskeatrikki (brown tri).

Toivottavasti asia aukeaa.
Vastaa Viestiin