koti annettu

Virtuaalikoirien myynti- ja ostopaikka.
Susityttö
Höpsö veitikka

koti annettu

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Oon jo pisempään himiöinyt jotain uutta koiraa ja haluan avata silmäni ja etsiä jotain sellaista mitä mulla ei ole ollut tai sit oikeasti jotain vanhan ja hienon suvun omaavaa koiraa. Kotipaikkaa en vielä osaa sanoa tulevalle vuffelle, mutta se selviää sitten rodun myötä. Yksi vaihtoehto on BB, jossa koirat ovat ns. työkoirina ja auttavat tilan töissä.

Eli etsin koiraa, joka on ollut pisempään kodittomana. Pääpainoisesti etsin koiraa, joka on suvullinen ja palautunut kasvattajalleen, mutta kuitenkin olen myös avoin tuonteja kohtaan, joten kaikki vain näytille. Haluan antaa mahdollisuuden jollekin koiralle rodusta riippumatta. Yritän myös samalla etsiä itselleni jotain uutta eli rodullae ei suurestikaan ole väliä. Kaikista eniten pimennossa mulla on seiskat, ysit, kympit ja efr:n rodut sekä jotkut kolmosetkin, mutta yleisesti ottaen en kauheasti noista terriereistä tykkää. Tottakai ykkösistä, kakkosista, vitosista, kutosista ja kaheistakin löytyy rotuja joihin en oo tutustunut millään asteella, joten myös sieltä saa koiria ehdotella! En kuitenkaan ole kiinnostunut näistä yleisimmistä eli bortsut, colliet, sakut, dobberit, dogit, amerikanakitat, houndit, cockerit, labrat, kultsut ja tollot, paitsi jos oikeasti kyseessä on vanha koira, jolta löytyy takaa hieno ja harvinainen suku!

Yhtenä suurena plussana pidän sitä, että koiralle saisi kuvan mukaan. Multa kuitenkin itseltä löytyy aika kattavat kuvavarastot, mutta ei kuitenkaan kaikista roduista ja monet kuvat ovat jo käytössä, joten sen takia mukana tulevat kuvat olisi suuri apu. En myöskään katso pivikoja kieroon, joten jos myyjältä löytyy intoa ja taitoa piirtää niin olisi kiva saada kuva mukaan. Tulen kieltäytymään koirista (jos se ei oo mun suuri rakkauteni!) joille mulla itselläni ei ole kuvaa heti ja sille ei saa kuvaa mukaan.

Kisaamisen suhteen voisin sanoa sen verran, että voin jatkaa koiran kanssa lajeissa, joita sen kanssa on ennenkin kisattu. Tän lisäksi kenties lajeina voisi olla toko, agi, pelastus, mejä, nome tai pk - riippuen siitä minkä kokoinen ja rotuinen koira on kyseessä. Työkoirapuolella, vesipelastuksessa ja kanakoirakokeissa en oo kisaillut enää pitkiin aikoihin, joten niiden saralla tuskin tultaisiin jatkamaan, jos ei pure sit innostuskärpänen tosi isoo palasta tai koira on vain muutaman ykkösen päässä valion arvosta. Koiran kanssa tullaan joka tapauksessa hankkimaan joku valion arvo tai tokosta joku TK-tunnus.

Ja tulevaisuudessa aivan ehdottomasti haluan jalostusoikeuden, vaikka en tiedä tuunko sitä edes jalostukseen käyttämään. Haluan myytävästä koirasta esittelyä, joka sisältää mm. sen kuinka sukua on käytetty jalostukseen ja minkälainen suku muutenkin on (kuinka pitkä se on). Kysykää, jos on jotain mihinkä haluatte vastauksen.
Kirsi
Höpsö veitikka

Re: O: Annetaan koti kodittomalle

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mulla on ihan hirveesti kodittomia, kaikki ovat olleet myynnissä jo kuukausia.
Vastaa Viestiin