lukkoon
-
- Höpsö veitikka
lukkoon
Nyt yritetään maailmaan pyöräyttää Ternen G-pennut. F-pennut saadaan maailmalle aivan lokakuun alussa, joten onhan sitä jo aiheellista alkaa kaupittelemaan kenties Ternen vuoden viimeistä pentuetta. Jokaiselle pennulle mahdollista luovuttaa kuvat mukaan. Silleen tiivistetysti tulevaisuuden toiveista niin kasvattajana toivoisin näkeväni pennun NOU- & PAKK-kokeessa, jotka pyrittäisiin suorittaa hyväksytysti. Tämän lisäksi toivon kasvatilleni jotain mejätuloksia ja kasvattajana olisin tosi tyytyväinen, jos kasvattini tulisi saavuttamaan jonkun (nva tai jva-arvot olis sydäntä lähellä) valion arvon. Kovasti toivon, että saan kuulla kuulumisia itsellesi sopivin väliajoin sekä, että pentueita ei teetetä ennen minulle kertomista. Kasvattajaksi pitää merkitä Veera (linkitys susityttogrr[@]gmail.com), Terne.
Tätä yhdistelmää mietin pitkään, koska Unia ja Nuge ovat luonteeltaan aivan eri maata. Unia on hyvin miellyttämishaluinen ja kovin innokas työskentelemään. Nuge on kovapäinen idiootti, jonka kanssa kaikki asiat pitää vääntää rautalangasta. Nugessa kuitenkin positiivista on se, että se ei todellakaan hätkähdä mistään, se on täysin terve ja sillä on todella mahtava riistavietti ja se osaa käyttää nenäänsä aivan moitteettomasti! Pari blogitekstiä Nugesta.
Emä: BH RH-W A Hk2 Tk4 vFIN TVA vAVA vKTV-F vjFINW-11 vFINW-11 vjCANW-12 vFIN & vGBR MVA Ternen Öchritte
Sigillä on tavoitteena kisata Unian kanssa vielä käyttö- ja nomevalioksi. Unialla on jo oikeus pk-haun VOI-luokkaan ja nomesta siltä puuttuu yksi ykköstulos valion arvosta. Unia on varsin monipuolinen leidi, jonka tittelirivikin kertoo. Se on pärjännyt loistavasti käyttöpuolella, mutta on jättänyt myös näyttelypuolella kilpakumppaninsa varjoon. Unia on palkittu Toller Show 2012-erikoisnäyttelyssä paras väritys-kiertopalkinnolla ja samassa näyttelyssä tyttö oli myös PN3.
Isä: vNM-11 vAVA vFIN NVA vNOR JVA Ternen Usé
Nugen kanssa on tavoitteena saada ennen pentuja vika VOI1:nen Norjasta. Mejästä useita ykkösiä monesta eri maasta. Jonkin verran on myös tanssahdellut koiratanssin parissa. Nuge on jalostustarkastettu ja pisteitä sai 20/30. Luonteesta ja ulkonäöstä seiskat, mutta suvusta kutonen, koska Nugen isällä on aikaisempi pentue (evm) ja sitten Ternen U-pentueen jälkeen sille tuli DL:n nimiin pentue, josta jäi kaksi pentua virtuaalipuolelle ja emänä toimi sellainen pisempi sukuisempi.
Varaukset 3/3
Sigitius, narttu Ternen Gelée "Gia"
Noina, uros Ternen Gerberoy
Kurris, narttu Ternen Glacial (jääkylmä)
Kuvaehdotuksia:
JUN-n
JUN/NUO-u
NUO/AVO-u & 2
NUO/AVO-u
Copyiksi J.H.
Enemmänkin kuvia löytyy, kun vaan saan kaiveltua.
Tätä yhdistelmää mietin pitkään, koska Unia ja Nuge ovat luonteeltaan aivan eri maata. Unia on hyvin miellyttämishaluinen ja kovin innokas työskentelemään. Nuge on kovapäinen idiootti, jonka kanssa kaikki asiat pitää vääntää rautalangasta. Nugessa kuitenkin positiivista on se, että se ei todellakaan hätkähdä mistään, se on täysin terve ja sillä on todella mahtava riistavietti ja se osaa käyttää nenäänsä aivan moitteettomasti! Pari blogitekstiä Nugesta.
Emä: BH RH-W A Hk2 Tk4 vFIN TVA vAVA vKTV-F vjFINW-11 vFINW-11 vjCANW-12 vFIN & vGBR MVA Ternen Öchritte
Sigillä on tavoitteena kisata Unian kanssa vielä käyttö- ja nomevalioksi. Unialla on jo oikeus pk-haun VOI-luokkaan ja nomesta siltä puuttuu yksi ykköstulos valion arvosta. Unia on varsin monipuolinen leidi, jonka tittelirivikin kertoo. Se on pärjännyt loistavasti käyttöpuolella, mutta on jättänyt myös näyttelypuolella kilpakumppaninsa varjoon. Unia on palkittu Toller Show 2012-erikoisnäyttelyssä paras väritys-kiertopalkinnolla ja samassa näyttelyssä tyttö oli myös PN3.
Isä: vNM-11 vAVA vFIN NVA vNOR JVA Ternen Usé
Nugen kanssa on tavoitteena saada ennen pentuja vika VOI1:nen Norjasta. Mejästä useita ykkösiä monesta eri maasta. Jonkin verran on myös tanssahdellut koiratanssin parissa. Nuge on jalostustarkastettu ja pisteitä sai 20/30. Luonteesta ja ulkonäöstä seiskat, mutta suvusta kutonen, koska Nugen isällä on aikaisempi pentue (evm) ja sitten Ternen U-pentueen jälkeen sille tuli DL:n nimiin pentue, josta jäi kaksi pentua virtuaalipuolelle ja emänä toimi sellainen pisempi sukuisempi.
Varaukset 3/3
Sigitius, narttu Ternen Gelée "Gia"
Noina, uros Ternen Gerberoy
Kurris, narttu Ternen Glacial (jääkylmä)
Kuvaehdotuksia:
JUN-n
JUN/NUO-u
NUO/AVO-u & 2
NUO/AVO-u
Copyiksi J.H.
Enemmänkin kuvia löytyy, kun vaan saan kaiveltua.
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Re: Ternen G-pentue
Siis munhan piti pitää taukoa näistä hommista eikä ainakaan ottaa uusia koiria... Mut saisinko urospennun Rallikaistaan? 
/ Kun mullahan ei ole ainuttakaan Ternen-tolleria! :O

/ Kun mullahan ei ole ainuttakaan Ternen-tolleria! :O
- DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
-
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viesti:
^ Eikö?
Mulla on sellainen fiilis että haluan Uniasta tytön. Katotaan sit otanko Aeshasta pojan, mutta pidetään Flitwickin lauma nyt ainakin vielä tyttövoittoisena. :)

Mulla on sellainen fiilis että haluan Uniasta tytön. Katotaan sit otanko Aeshasta pojan, mutta pidetään Flitwickin lauma nyt ainakin vielä tyttövoittoisena. :)
- Peppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Argh mun rakkaan Midani ihastuttavan tytön pennut ja tilanne on se, etten mä pysty ottaamaan nyt yhtään uutta koiraa. Mur, nyt oon vihanen :(
-
- Höpsö veitikka
Noinalle ehdottomasti pentu! Sigille tyttö.
Tuo Sunnykin on Zellien, että Noinan on ihan pakko ottaa oma Terne ;)
Pepille luovuttaisin oikein mielelläni pennun! Kisaamisen ei oo pakko alkaa kovin nopeasti ja alkuun voit painottaa vaikka vain nomeen, jos sulla siellä on tilaa. Kuvatkin saisi mukaan.
Tuo Sunnykin on Zellien, että Noinan on ihan pakko ottaa oma Terne ;)
Pepille luovuttaisin oikein mielelläni pennun! Kisaamisen ei oo pakko alkaa kovin nopeasti ja alkuun voit painottaa vaikka vain nomeen, jos sulla siellä on tilaa. Kuvatkin saisi mukaan.
-
- Kanada
Hmhh... Meille on tulossa tuo oma tollo pentue maailmaan mutta silti tahtoisin lisää tolloja meille :P
Eläkkeelle on lähössä muutama tolleri narttu joten kisautukseenkin ois tilaa :o Pitänee miettiä ankarasti
Eläkkeelle on lähössä muutama tolleri narttu joten kisautukseenkin ois tilaa :o Pitänee miettiä ankarasti

Taukoilen
-
- Höpsö veitikka
Mieti vain rauhassa, sullekin luovuttaisin oikein mielelläni pennun :) On nuo aikaisemmatkin Ternet saaneet niin hyvät kodit!
Sijoittaisin tosi mielelläni tästä pentueesta pennun, mutta pakkohan mun ei ole, jos joku mulle sit tulevaisuudessa luovuttaa jostakin noista pennun :D
// Hyvä! Kasvatustyöni on turvattu :D
Sijoittaisin tosi mielelläni tästä pentueesta pennun, mutta pakkohan mun ei ole, jos joku mulle sit tulevaisuudessa luovuttaa jostakin noista pennun :D
// Hyvä! Kasvatustyöni on turvattu :D
-
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viesti:
Kyllä sä multa ainakin pennun saat, kun mä melko varmasti jalostuskäyttöön mun tyttöäni kuitenkin käytän. :P
- Peppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Joo ja jos mä nyt penskan otan niin voidaan vaikka jo heti sopia jalostuslainasta kun mua ei pätkän vertaa kiinnosta noutajakasvatus, sori vaan ;). Mut mä nyt mietin ja pohdin tarkasti. Milloin nämä ois syntymässä?
-
- Höpsö veitikka
Alkuun meinasin sanoa, että ootellaan Nugen vika VOI1:nen Norjan mejästä ja sit huomasin, että lällislää se on saanutkin sen jo! Unian vikaa VOI1:stä voitaisiin ootella nomen parista ainakin. Mä pystyn joustaan tuon syntymäajan suhteen miten varaajat haluaa ja mielelläni antaisin sulle pennun sillain, että saisin itse käyttää jalostukseen :) Voi olla, että ajankohta menee tuonne lokakuun lopulle.
Pentueen isukki on siis myös vNOR JVA, koska oon puusilmä enkä oo huomannut sen saaneen tota ykköstä :D
Pentueen isukki on siis myös vNOR JVA, koska oon puusilmä enkä oo huomannut sen saaneen tota ykköstä :D
- Peppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Jos viitsit mulle sellaisen "ehkä"-varauksen (joo en itekkään tiiä mikä se on
) laittaa niin tsekkailen vähän, että missä vaiheessa muut bittipiskit on kisaukseltaan kun pennut on ajankohtaisia ja päätän vasta sitten, että otanko pennun vai en ;)

-
- Höpsö veitikka
Okei, mä merkkailen sulle alustavan varauksen ja katsotaan sit miltä näyttää :)
-
- Kanada
Kattelin tollot läpi niin voi meille tulla yksi pupelo. En vaan tiedä onko uros vai narttu, pitää katella kummalle löytyy paremmat kuvat.
// Narttu jos meille
// Narttu jos meille
Taukoilen
-
- Höpsö veitikka
Jee! Ilmoittele skp sit kun tiiät :)
Pentueeseen voidaan ottaa yksi varasijalle, koska Pepin pennun ottaminen ei ole varmaa.
// G-pentujen nimet (ranskalaisia sanoja, saa etsiä myös itse):
Ternen GA (pankkiautomaatti)
Ternen Gas / Gasoline (bensiini)
Ternen Gasoil (diesel)
Ternen Glaireux (limainen)
Ternen Gloire (maine)
Ternen Glouton (ahmatti)
Ternen Glabre (parraton)
Ternen Glapir (kiljua)
Ternen Gaspillage (hukka, jätös)
Ternen Gaspiller (hukata, tuhlata)
Ternen Gaspard (kasperi)
Ternen Glaire (munanvalkuainen)
Ternen Gladiateur (gladiaattori)
Ternen Glacial (jääkylmä) - Kurris
Ternen Gap (ranskalainen kaupunki)
Ternen Grasse (ranskalainen kaupunki)
Ternen Grenoble (ranskalainen kaupunki)
Ternen Graulhet (ranskalainen kaupunki)
Kurrikselle narttu.
Pentueeseen voidaan ottaa yksi varasijalle, koska Pepin pennun ottaminen ei ole varmaa.
// G-pentujen nimet (ranskalaisia sanoja, saa etsiä myös itse):
Ternen GA (pankkiautomaatti)
Ternen Gas / Gasoline (bensiini)
Ternen Gasoil (diesel)
Ternen Glaireux (limainen)
Ternen Gloire (maine)
Ternen Glouton (ahmatti)
Ternen Glabre (parraton)
Ternen Glapir (kiljua)
Ternen Gaspillage (hukka, jätös)
Ternen Gaspiller (hukata, tuhlata)
Ternen Gaspard (kasperi)