VTL - VALIOLISTASTA (lue viim. viesti!)

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: VTL - eri maiden tokokokeet (lue viim. sivu!!)

Viesti Kirjoittaja Henji »

Kiva muutos tuomarointiin, hyvä että joku keksi tuon mahdollisuuden ja teki pakolliseksi. :)

Mutta mää mietin ("kans"), että miksi pistemäärä vähennettiin? Miksei pidetty "irl-tasoista" pisteytysjärjestelmää? Sitä jään kaipaamaan kovasti. Tuolle koneellahan ei ole ongelmaa arpoa isompia summia ja jakaa niitä, et yritetäänkö maksimipistemäärän laskulla noin sataseen taata enemmän ykköstuloksia kuin jos se olis vaikka sen 200, vai miksi tuo pistemäärän muutos (vai menikö multa jokin ohi)?

// Tätä mä ajattelinkin syyksi.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Pisteet piti laskea aika mataliksi, koska THS-koneella arvottaessa entisillä pistemäärillä huonolla tuurilla ihan vain pari sai 1-tulokset. Samoin, jos pisteet olisivat pysyneet samana, olisi hylkyjä tulleet esim. ALOssa ja AVOssa 90 pisteen edestä. Testasin useita pistevaihtoehtoja, ja sanon vaan, että jos pisteytys olisi ollut sama mitä ennen, sepä vasta ois närää aiheuttanut.
Yritin pitää mittakaavaa samana, mitä entisissä pisteytyksissä - toki kuitenkin numerot heti pieneni. Mun mielestä pistemäärä ei edes ole kovin iso osa realistisuutta, ne pisteytykset kuitenkin tokossa on lähinnä se ja sama - vaikuttavat ainoastaan palkintosijoitukseen.

Jos lähden nostamaan VOI-EVL-luokan pisteytyksiä, silloin laskee kerta heitolla 1-tuloksien määrä.

Mun mielestä ainakin on ihan jees, kun tulosten arpomisessa ei mene hetkeä kauempaa. Tän takia myös tykkään agin ja paimennuksen tuomaroimisesta.

Sitten toisaalle. Oon jonkun verran pohtinut tota toisen maan lisäämistä mukaan (esmes vaikka se SWE), ja jos sellainen otettaisiin, tulee ottaa sellainen asia huomioon, että luonnollisestikin Suomessa järjestetyt kisat vähenevät, kun osa kisoista menee Ruotsin piikkiin ja osa Suomeen. Nyt tämä idea on jo ehkä toteuttamiskelpoisempi mitä aiemmin, koska tuomarointi on helpompaa ja näin ollen kisojen järjestäminen vaivattomampaa.
Mä oon sitä mieltä, että jos joskus tämmöset otettais mukaan, niin silloin riittäis ihan ne kaks maata, Suomi ja tod.näk. Ruotsi. Oon tässä asiassa kyllä täysin samoilla linjoilla Nathin kanssa, enkä tätä ideaa lähde nyt kannattamaan. Kisojahan selkeästi tulis järjestää enemmän, eikä muiden maiden mukaan ottaminen siinä mitään kisojen järjestämis -kantaa nostata, kuten Nath viisaasti mainitsikin!

Aion VPKY'ssä järjestää piakkoin paimennusvoittajakilpailuja, jonne mahtuu virallistetut valiot. Mun mielestä tokoon kyllä vois vuosittain järjestellä just jotain SM-kilpailuja, joista sitten muutamat koirat saisivat tittelinsä.
Räksä
Lepakkojen yöhyökkäys

Viesti Kirjoittaja Räksä »

Joo ei muakaan lainkaan haittaa pisteiden epärealistisuus. Eihän ne olleet oikeiden sääntöjen mukaiset ennenkään, heitto on nyt vaan isompi. Ennemmin helppo ja nopea arvonta kuin realismin tavoittelu, imo. :mrgreen:
magic, madness, heaven, sins
sukelluskettu
Keilapallo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Oonko mä tuomaroinu nyt sit aina väärin, ku oon tolla THS-vekottimella tuomaroinu ennen tätäki? :D
.
.
  • Kuva
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja horros »

Olisi kiva jos sen Ruotsin saisi mukaan, mutta vikisen silti myös Norjan perään. Yksinkertaisesti siksi, että sitten voisi olla vPOHJ TVA -titteli :D Ei mulla muuta.
Vuoden 2012 kennelinperustaja
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Musta olis siistiä jos Norja ja Ruotsi olis mukana. Mut miten olet horros ajatellut tämän? Alusta kokonaan vai vain esim evlät tai peräti kisaaminen voista. Tuleeko silloin tokoliitosta pohjoismaiden tottelevaisuusliitto, vai tehdäänkö Ruotsille sekä Norjalle omat.

Toi POHJ TVA titteli olis aika siisti, mut sit taas toisaalta onhan noita kisoja ja nyt tarpeeksi ja suurimmaksi ongelmaksi syntyy se, onko tarpeeksi kisanpitäjiä.

Mutta kyllä mua hämmentää tää että koiran saa valmiiksi lajista kuin lajista parissa-muutamassa kuukaudessa, kun aikaisemmin siihen meni nopeimmillaan ehkä joku 7-12kk. En mä nyt sano että se olis paha asia, mutta mitä valmiilla koiralla sitten tekee kun ei tavallaan ole hirveästi enää missä kisata.

Mut en nyt tiedä että vähenisikö Suomen alaiset kisat, jos Norja ja Ruotsi otetaan mukaan. Kun nythän noita startteja järjestetään Suomen alaisena jo ihan älyttömästi, joillakin on jopa rajaton pääsy, että kyllä kisanjärkkääjät ainakin jaksavat. Että vois esim halukkaat vaikka sitten järkätä samaan aikaan kisan vaikka kolmelle maalle. Tai jotain vastaavaa.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Noina kirjoitti:Musta on tylsää kun kaikki pitää tehdä nykyään mahdollisimman helpoksi. Mulla ainakin menee tokosta semmonen "fiilis" kun pisteetkään eivät enää vastaa edes suurinpiirtein irl pisteytystä.
Tämä. Voin sanoo, että kiehuttaa niin paljon etten viitsi edes sanoo sanottavaani. :roll: Siinä meni sit viimesetkin realistisuuden rippeet tokosta, no, eipä tarvi ainakaan mun enää miettiä koirien tokovalioks kisaamista.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Aveline, itekin oon niitä arponut THS-arvonnalla, mutta yleensä oon aina nostanut pisteitä sen verran, että esmes AVO-luokassa viimeisetkin pistemäärät alkavat yheksälläkymmenellä, että pisteytykset olivat VTL'n ohjeiden mukaiset.
Oon nähnyt paljon noita tuloksia, joissa ei oo mitään piitattu, vaikka hylyt olisivatkin nolla-alkuisia. Itekin oon laiskana joskus niin tuomaroinut.

Doppelille, mähän oon järjestänyt aika paljon triostartteja ja nelosia, mutta jotenkin ajatus kolmelle maalle kerralla järjestämisestä tuntuu tosi vieraalta. Esim. mejässäkään en sellaista lähtis tekemään syystä X, vaikka homma järjestäjänä ja tuomarina on ihan sama, kuin starttityöskentelyssäkin! :D

Mä ite haluaisin pitää toisena ylläpitäjänä siitä kiinni, että se on max. 1 maa lisää jos niitä pitäis sitten hamstraamaan ruveta. Kyllä Suomen alaiset kisat toki vähenee, kun osa menee Ruotsille ja osa jopa Norjalle. Sehän on ihan selvää ja loogista. Kolme maata on mun mielestä liikaa, ei näitä kisoja niin paljoa järjestetä, että niitä vois ihan ruveta kovalla kädellä jakamaan. Otetaan kuitenkin huomioon, että jos yhteensä kolme maata tulisi olemaan, ja nykyinen kisamäärä pysyisi samana, tod.näk. about 50% kaikista nykyisistä kisoista Suomelle, 25% Ruotsille ja 25% Norjalle. Siis ihan arviolta. Totta kai kisojen määrä Suomessa vähenee. Se on se asia, että kisoja tulisi järjestää enemmän, koska kyllähän ne kisat vähenee huimasti.
Tod.näk. nämä starttikilpailutkin tässä pikkuhiljaa vähenevät ja ehkä tilalle tulee taas jotakin uutta (jos on sitten tullakseen). Täähän nyt on ollut ihan agin ja tokon viehätystä tämä starttikilpailu. :D

En haluu olla tyrmäämässä tätä ideaa, kyllä se POHJ TVA kuulostaa tosimakeelta, mutta käytännön asioita pitäis jonkin verran vielä miettiä. Tässä on kyllä harkitsemisen arvoistakin!
//Varsinkin haluaisin kuulla siitä, mitä ajattelitte ulkomaiden valioutumiseen etenevässä kisaamisessa. Mun mielestä ois toimivaa, jos VOI-luokasta aloitettaisiin, jolloin POHJ TVA'ksi päätyminen vaatisi Suomen koko TVA-matkan lisäksi yhteensä 5 Ruotsin ja 5 Norjan ykköstä. Sais sitä tiettyä tavoitteellisuutta. EVL-luokasta aloittaminen aina on mun silmään liian pientä.

//Mun mielestä on ihan mieletöntä, että päätetään jättää kokonaan tokossa kisaaminen sen vuoksi, että pisteet eivät vastaa suurin piirtein irl -pisteytyksiä. No, tokossa kisaajia kyllä riittänee. Ainahan tällaisia uudistuksia vastutetaan jonkin aikaa.
Wolfie
Höpsö veitikka

Eei ei välttämättä kerralla :D ja siis et voishan se olla että yksi startti yhdelle maalle. En mä tiedä sit et kui paljon toi houkuttelis.

Mä taas olen varma siitä, että tää muut maat tokohomma ei kuitenkaan vedä tarpeeksi puoleensa porukkaa. Onhan toi kiva ajatuksena mustakin, mutta ei tää munkaan mielestä mikään välttämättömyys olisi. Et ei mun mielestä toko ole millään tavalla puutteellinen tällä hetkellä. Kunhan on tämmöistä tajunnanvirtaa.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja horros »

Itse ajattelisin tämän ehkäpä tähän malliin:

- koska uusilla säännöillä kisoja todennäköisesti tulee enemmän, valioitumista voisi "vaikeuttaa" nostamalla luokkasiirtovaatimuksen alo-voi luokkien kahdesta ykkösestä kolmeen ykköseen. Evlissä voisi olla neljä, vaikkapa viisikin ykköstä.
- jos tulisi mukaan Ruotsi ja Norja, niin minusta järkevin valioituminen olisi vain evli. Eli niitä ykkösiä saman verran kuin mitä Suomessa pitää ansaita. Vaikkapa siis neljä tai viisi.
- kisat pitäisi ehdottomasti järjestää vain yhteen maahan! Mejäpuolella on hirmuisen sekavaa, kun maita on kai kahdeksan per koe. Joko Suomi, Ruotsi tai Norja. Ei missään nimessä kaikkia, ihan vain loogisuuden vuoksi.

Ja jos joku osaa ohjelmoida, niin miksei voisi tehdä koneen, joka arpoo tulokset 300-120 ja 200-90 pistettä? Sitten vanhat pistemäärät voisi pitää, mutta tulosten lisäily ei olisi niin työlästä. Minua on nimenomaan inhottanut se copypaste-meininki, kun numerot vain hyppii ja sinkoilee silmissä miten sattuu :D
Vuoden 2012 kennelinperustaja
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Kyllä mä oon sitä mieltä, että luokkaetenemiset pidetään nyt ihan entisellään. Sepä vasta aiheuttaiskin ihmisissä vihaa, jos näitä lähdettäis nostamaan. Mun mielestä tää on ihan ok etenemistahti, koska eihän se koira kuitenkaan jokaisesta kisastaan 1-tulosta nappaa.
Atm uusia maita tuskin mukaan tulee, koska tässä on nyt paljon myös asiaa vastustavia ja epäileviä. Itse olen aika samalla kannalla, että ei kiitos.

Tollasesta koneesta on puhuttu aiemminkin, ei oo herännyt kiinnostuneita. Mun mielestä nämä pisteet on niin pieni osa kisausta, että mun mielestä ne vois pitää nyt tällaisenaan. Toimivia kuitenkin ovat ja palkintosijoitusten jako on erittäin selkeää. :)
Wolfie
Höpsö veitikka

Tosta taas mä en tiedä, että jos nyt lähdettäis nostamaan 1. palkintojen määrää tokossa, että sais sen FIN TVA:n. Kun kaikki ei kuitenkaan jatkuvalla syötöllä kisaa, vaikka kisoja tuleekin sääntömuutosten ansiosta varmasti enemmän.

/Sparkle ehtikin ensin.

Ja tosiaan tuli mieleen että joskus vuonna 2009 tai 2008 taisi vielä olla palveluksessa pisteytykset erikseen, minkä pistemäärän sai tottiksesta ja sitten jälkiosuudesta. Siinä vasta menikin kauan. Se oli hyvä muutos ottaa ne pois vaikka veihän se sitä realistisuutta, mutta ei se loppupeleissä ole niin iso asia että se kauheasti haittaisi. Vuosi sitten oli hirveän vaikea saada tuomareita mihinkään juuri tuon takia, että tuomarointi oli todella hidasta. Hyvä vaan, että tästä ongelmasta pääsee eroon näin helposti tokon kohdalla! Etenkin kun osa pitää nyt näitä rajattomia luokkakokoja, joiden tuomaroimiseen menisi pieni ikuisuus vanhoilla tuomarointisäännöillä.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2015 tyylilyyli
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Mä tykkään siitä että tulokset saa arvottua helposti, koska oon ite ainakin kohtuu laiska niiden numeroiden kanssa, mutta en kyllä tykkää tosta ettei ne numerot oo tokossa enää realistiset. :/ Periaatekysymys.

Hitsit, mitenhän vaikeaa sen arvontakoneen tekeminen olis, jossa ne numerot osuis tokopisteisiin. Kyllä mä sellaisen varmaan saisin hommattua, jos en ite niin mulla on joitain tuttuja siihen hommaan.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

^Mun mielestä tommonen kone ois tosi kätevä, sais määritellä arvottavien tulosten minimi- ja maximipistemäärät THS-arvojen tyyliin! Vie vain asiaa eteenpäin, mikäli mahdollisuuksia löytyy.
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Doppelkupplungsgetriebe kirjoitti:Tosta taas mä en tiedä, että jos nyt lähdettäis nostamaan 1. palkintojen määrää tokossa, että sais sen FIN TVA:n. Kun kaikki ei kuitenkaan jatkuvalla syötöllä kisaa, vaikka kisoja tuleekin sääntömuutosten ansiosta varmasti enemmän.
Joo jumalauta ei! Tehkää mitä ikinä tahdotte muiden juttujen kanssa, mutta tässä vaiheessa mä tuun kiljumaan henkeni veks. ;)

Oliti ältsyn mahtavaa saada kone, joka arpoisi tulokset realistisesti/realistisemmin.
Vastaa Viestiin