VTL - VALIOLISTASTA (lue viim. viesti!)

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: VTL - eri maiden tokokokeet (lue viim. sivu!!)

Viesti Kirjoittaja Henji »

Danay kirjoitti:tai sitten ne pari lisämaata vaan ignoorataan
Juoksukisojen kanssahan on näin: maita olisi tarjolla, mutta vain Suomea käytetään. Muissa maissa saattaa olla joku hassu kisa satunnaisesti, mutta ei niille ole kiinnostusta. Lajin harrastajien määrä on toki paljon pienempi kuin monen muun lajin, mutta eniveis.

Ei sillä. Uskon että tokossa löytyisi ne omat kannattajansa ja kisajärkkääjänsä maalle tai useammallekkin uudelle, mutta suosiota olisi vaikea lähteä veikkaamaan. Nykyisin ei kuitenkaan niin isoja määriä järjestetä kisoja kaikille luokille, että olisiko noista muista maista valioituminenkaan kuinka tahdillista kun kisoja kuitenkin olisi vähemmän kuin Suomen alaisuudessa.

Edelleen en näe mitään tarvetta laajentaa maatarjontaa.
Reetta
Kanada

Viesti Kirjoittaja Reetta »

Ihanaa, ootte samaa mieltä mun kanssa! Pelkäsin jo vähän, että tulee kauhee "kyllä kyllä" mania ja sit jouduttais alkaan tällästä uudistusta ehkä jo vähän vakavamminkin miettiin. Itse olin alusta alkaen myös ei- kannalla, ihan samoista syistä mitä täällä ollaan mainittu. Lupasin kuitenkin kysymyksen esittäjälle, että kyselen ensin muiden kisaajien mielipidettä ennen kun lyön mitään lukkoon. Mutta eiköhän tämä ole tällä aika selvä, eli ei mitään eri maiden tokokokeita.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Tokokokeiden tuomarointiohjeet on nyt muunnettu THS-arvontapohjaisiksi! Uusia tuomarointiohjeita noudatetaan. Ennen 28.08.2012 tehdyt vanhalla tuomarointityylillä tulokset ovat edelleen normaalisti voimassa, vaikka pisteytykset olivatkin ennen täysin erilaiset.
Tästä uudistuksesta ei juuri kummemmin jääty mutisemaan, koemme Reetan kanssa tämän tuomarointityylin paljon helpommaksi ja nopeammaksi mitä aiemman kopioi ja liitä -tyylin. Muutos oli erittäin nopea.
Toivottavasti olette tyytyväisiä! Kannattanee lukea uudistuneet tuomarointiohjeet tarkkaan ennen tuomaroimista, sillä tässä nyt vaihtui arvontakone ja pisteytykset sekä luonnollisesti myös palkintosijoitusten jaot.

Lisämainintoja, korjauksia, mielenosoituksia ja kehitysehdotuksia saa osoittaa. :mrgreen:
elena
Syvällistä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elena »

Jee kivaa! Jotenkin musta tuntuu, että noita kisoja alkaa tulla nyt enemmän (kun tuomarointi sen verran helpottu) ainakin mun osalta. :mrgreen:
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Jesssss, ainakin joku on samaa mieltä meidän kanssa! :D Noni, isää kokeita vain kehiin, kaikin mokomin!
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mustakin toi on jees :) samapa tuo mitä pisteitä saa kun niillä ei kuitenkaan ole väliä.

Ja oon ehdottomasti samaa mieltä muiden kanssa, ei missään nimessä muita maita mukaan pk:hon tai tokoon. Tosta pk ja muut maat on keskusteltu aikaisemminkin silloin kun mä olin hallinnossa ja ei. On se niin ehdoton ei :D ei siinä ole mitään järkeä. Sama pätee tokoon. Eri asia on juoksut ja just joku mejä, mutta toi on yhtä kamala ehdotus kun joku haluis vaikka eri maiden agivalioksi/pelastusvalioksi etc. Ei yhtään kiva ajatus.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja horros »

Hahaa! Heti kun minä vähän älähdän niin alkaa tapahtua..! :D Hyvä muutos.

Minähän se haikailin useamman maan perään. Nyyh. Ehkä kuitenkin kestän, tosin nyt kun tokokokeita ihan varmasti alkaa olemaan enemmänkin, niin ehkä joku ottaa uudestaan mietintään maa-kysymyksen.
Vuoden 2012 kennelinperustaja
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Mä kyllä edelleen kammoksun tuota useamman maan ideaa. :mrgreen: Mä ainakin oon sitä vastustamassa, jos niistä rupeaa tulemaan puutetta!
Räksä
Lepakkojen yöhyökkäys

Viesti Kirjoittaja Räksä »

Erinomainen muutos, tykkään! :) Vielä kun saisi saman tyylin pk-lajeihinkin niin olisin kovin iloinen!

Mä edustan nyt vähemmistöä, mutta kannattaisin kyllä noita eri maiden valioitumisia, siis ihan tyyliin vaikka vaan Pohjoismaiden. Ja siis siinä mielessä samaan tapaan kuin IRL, että erikoisvoittajaan noustua olisi oikeus muidenkin maiden EVL:iin. Ettei tarvitsisi kerätä joka maasta omia tuloksiaan, vaan pelkästään ne EVL-ykköset (IRL tarvitsee vain yhden ykkösen, mutta se olisi ehkä liian helppoa). Musta olisi kiva, että olisi sen yhden tittelin jälkeen vielä jotain missä jatkaa, nyt tuntuu että kisaura loppuu liian lyhyeen. :mrgreen: Tosiaan oikeassa elämässäkinhän on valioitumisen jälkeen vielä rutkasti tavoiteltavaa, PM:ät, SM:ät, valmennusrengas, kansainvälinen taso - sekä ne eri maiden valiot ja inttivalio.
magic, madness, heaven, sins
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Lisään vielä oman kommentin, vaikka päätös on ilmeisesti jo tehty :D Olen kans "ein" kannalla muiden maiden suhteen, olipa laji sitten toko tai pk. Kauheasti en kyllä tokokisoihin piskejäni ilmoittele (koska ne on aina täynnä ;P), mutta mie en ylipäänsä ymmärrä miksi moniin lajiin on nyt otettu Suomen lisäksi Ruotsi, Norja, Tanska ja mikälie Hinkuintia. Koirilla on muutenkin ihan riittävästi noita titteleitä mitä haalia ilman, että sinne tarvis hamstrata vielä lajin X valioudet maista 1, 2 ja 3. Jos kyse on vaan siitä, että kisoja järjestetään liian vähän ja mukaan ei mahdu, niin en ymmärrä miten ne uusien maiden mukaanottamisella muka yks kaks lisääntyis, kun pitäis ennemmin ylipäänsä panostaa niiden kisojen järkkäämiseen - uutuudenviehätyksen jälkeen kisoja järjestetään varmasti yhtä paljon kuin ennen uusien maiden mukaanottoa.
Omat koirat kisaavat pääosin MEJÄ:ssä, mutten sielläkään jaksa kisauttaa koiraa kuin sen yhden (Suomen), harvoissa tapauksissa kahden maan valioksi. Ylipäänsä minusta tuntuu, että arvostus tiettyä titteliä kohtaan laskee, jos koiran on mahdollisuus valioitua samassa lajissa useammasta maasta.

// Chevr:n viestistä tuli mieleen, että eihän esim. tokossa näin virtuaalisella puolella muita maita tarvis ottaa mukaan ainakaan jos haluaa tavoitella SM-titteliä - eiköhän kyse ole enemmän siitä, että noita kisoja pitäisi järjestää sen sijaan, että laajennettais kisarepertuaaria ensisijaisesti lisäämällä maita. Tokoon muuten perehtymättömänä en tiedä miten noiden valmennusrenkaiden sun muiden järjestäminen täällä virtuaalimaailmassa olis mahdollista.
Minusta virtuaalikoirilla on kyllä jo ennestään niin helvetisti kaiken maan titteleitä, että uusia ei tarvis enää tulla 8D
Räksä
Lepakkojen yöhyökkäys

Viesti Kirjoittaja Räksä »

Nath kirjoitti:// Chevr:n viestistä tuli mieleen, että eihän esim. tokossa näin virtuaalisella puolella muita maita tarvis ottaa mukaan ainakaan jos haluaa tavoitella SM-titteliä - eiköhän kyse ole enemmän siitä, että noita kisoja pitäisi järjestää sen sijaan, että laajennettais kisarepertuaaria ensisijaisesti lisäämällä maita. Tokoon muuten perehtymättömänä en tiedä miten noiden valmennusrenkaiden sun muiden järjestäminen täällä virtuaalimaailmassa olis mahdollista.
Ei varmaan olekaan, lähinnä heittelin noita vaan tuodakseni esille sitä, että tokossa on IRL paljon muutakin tavoiteltavaa kuin se FIN TVA, eli olisi kiva jos olisi jotain muuta myös URL.
magic, madness, heaven, sins
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mun mielestä PM:ät ja SM:ät olis ihan kivoja ideoita jos toteutus onnistuis. Esim. pk:ssa on sellainen mestaruuskilpailu minne kaikki jo FIN KVA koirat tai VOI luokassa kisaavat saavat osallistua. Tai en tiedä kun mä luovutin liiton että järjestettiinkö, mutta ainakin on ollut silloin kun mulla oli liitto (lania joka oli mua ennen ei pitänyt, mutta hänen edeltäjänsä pitivät). Et tokoon vois keksiä samanlaisen. Tosin en tiedä onko siitä hirveästi iloa, kun sehän on vain yksi kisa.

Jos tulis eri maat, niin olis fiksuinta että joutuis aloittamaan alusta joka maan kohdalla. Koska nykyisin kokeita voi olla useampi päivässä (ennenhän se oli vain yksi kisa päivässä eikä ollut mitään neljää starttia) jolloin tulosten saaminen oli hitaampaa. Nyt se on älyttömän helppoa ja nopeaa. Oon ollut vuoden tauon jälkeen mukana ihan pienen hetken ja kyllä olen hämmentynyt siitä miten nopeasti voi saada tuloksia. Esim jonku SWE TVA olisi imo liian helppo saada, jos pitäisi olla FIN TVA + 3xEVL 1. tulosta ruotsista. Irlissähän asia on eri, kun on kaikki matkat ja kui moni sit jaksaa mennä sinne asti ja kaikki tokoharrastajat ei läheskään koskaan tule pääsemään evl:ään. Et kun siinä ei oo sit tarpeeks haastetta, että se olis arvostettava titteli mun mielestä jos olisi vain pari uutta maata kun ne 3xEVL on liian helppoja. Tosin olishan se sellainen lisä niille jotka haluavat, mutta kuinka moni niitä sitten jaksaa järjestää ja osallistua kun saahan sen suht. nopeesti.

Eli ehdottomasti urlissä alusta vaan jos osallistuu muiden maiden kisoihin
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja horros »

Minähän itse asiassa sain ainakin alustavasti tokon sm-kisat anottua. Pitäisi vissiin sitä sitten alkaa joskus miettimään ja pohtimaan kaiken kansan nähden, jotta saataisiin kivat kilpailut. Eiköhän tässä kohtsillään!
Vuoden 2012 kennelinperustaja
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noina »

Musta on tylsää kun kaikki pitää tehdä nykyään mahdollisimman helpoksi. Mulla ainakin menee tokosta semmonen "fiilis" kun pisteetkään eivät enää vastaa edes suurinpiirtein irl pisteytystä. Edellisilläkin säännöillä tulokset pystyi arpomaan Excelin kanssa vain paria sekuntia hitaammin kuin ths-arvontakoneella. Pari klikkausta ja koirat olivat pistejärjestyksessä.

Mun mielestä tää on siis ihan jees, mutta semmonen pikkujuttu kuin pisteet häiristee. Tai no alo ja avo menee, mut voi ja evl pisteet näyttää ihan säälittäviltä. :D
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mä oon Noinan kanssa samaa mieltä. Ei edellisten pisteiden kanssa nyt niin vaikeaa ollut tuomaroida, että noita pisteitä olisi noin radikaalisti tarvinnut muuttaa. Mutta noh, jos tämä saa enemmän kisoja tulemaan, niin kaipa se sama on mitä ne pisteet ovat.

Jotkut ovat ottaneet samalla kantaa PK-lajien tuomarointiin ja sanonkin tässä suoraan, että niiden pisteiden vähentämistä on turha toivoa. Ainoa muutos mitä voin harkita on laskea vähimmäispistemäärä nollaan, mutta se sitten taas vähentää automaattisesti 1- ja 2-tuloksen saaneita eli vaikeuttaa valioitumista. Voitte siis ihan vapaasti valita haluatteko helpomman arpomisen vai valioitumisen, mutta sen verran realistisuutta haluan pitää etten pisteitä ala omasta päästä keksimään. Sorge!
Vastaa Viestiin