VTL - VALIOLISTASTA (lue viim. viesti!)

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Janina
Höpsö veitikka

Re: VTL - tulospalvelu asiaa!

Viesti Kirjoittaja Janina »

Samaa mieltä Sparklen kanssa! (-:
Natali
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Natali »

Joo mä en myöskään näe siinä enää mitään järkeä tulospalvelun poistumisen jälkeen ettei porukka sais anoa niitä kisoja just niille päiville kun haluaa. Eikä se kuitenkaan niin paljoa vaikuta kisojen määräänkään (tai näin ainakin uskoisin), joten hiiteen vaan moiset turhuudet eihän siitä oo muuta kuin lisää vaivaa Reetalle kun sen pitää sumplia niitä päiviä ja kisajärjestäjille.
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Ehdottomasti pois. Se on vain turhauttava tökötti siellä säännöissä enää.
Reetta
Kanada

Viesti Kirjoittaja Reetta »

Sääntö poistettu. Samaten myös luokan maxi koko (60 osallistujaa) on poistettu. Eli luokissa voi olla nykyään ihan rajaton määrä osallistujia. Tuokin sääntö kun on peruja kunniapalkintojen ajalta.

Sitten, uutta asiaa! VTLn sähköpostiin kilahti viesti, missä kyseltiin, että olisiko mahdollista järjestää muiden maiden kuin Suomen alaisia tottelevaisuuskokeita ja valioitua näistä erikseen. Koira voisi näin ollen olla siis esim. Suomen ja Ruotsin tottelevaisuusvalio. Näin ollen pystyisi jatkamaan kisaamista tokossa sen kolmen EVL1 tuloksen jälkeenkin. Mitäs kisaajat ovat mieltä tästä?
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Ehdottomasti ruotsalaisia kisoja!

Sitä vaan, että näitä voisi olla vaan pohjoismaiden verran tai jopa vähemmän, esimerkiksi vaan Ruotsi, ja kun kaikki valionarvot on kerättynä saisi pohjoismaiden tokovaliotittelin. Sellanen rajotus sitten vaan, että yhdessä kisassa voi olla vain yhtä maata, koska luokkakoot on kohta järisyttävän isoja vaikka tosta rajattomuudesta ne lisääntyy muutenkin :)

Tän samanhan saisi sovellettua myös esimerkiksi agilityyn ja pk-kokeisiin mikäli virtuaalikoirailijat haluaisivat.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

No tietty toi hidastaa paljon myös tietyn maan tottelevaisuudessa kisaamista, esim. jos yrittää FIN TVA'ksi Murreaan, niin se on taas about puolet hitaampaa, mitä ennen, kun osa järjestää Ruotsin kisoja ja osa Suomen. Muuten tuo on hieno idea ja ihan toteutettavissa, mutta ite en lähtis laajentamaan tota mitenkään kaikkiin pohjois maihin. FIN ja SWE on ihan ok, jos tää nyt toteutetaan.

Edelleen oon kuitenkin sitä mieltä, että hidastaa ja kummasti, kun yks haluu toista ja toinen kolmatta.
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Musta tuntuu että kuulun niukkaan vähemmistöön, mutta huudan silti: eiih! Varsinkin sille että ruvetaan kymmenen maata repimään mukaan bileisiin.

Ensisilmäys ehdotukseen oli ihan ok, mutta sitten hiukan jälkijunassa tuli lopullinen tuumaus ei. Mulla tulee mieleen vaan hirveä titteleiden haku, ihan niinku nykyiset multichampiöönit siitä ja tästä lajista ei riittäis. Pitäiskö sit kans koulareihin jotku ihmeen Fin-Tk1 sun muut, eihän niistä tietäis tietteliin merkittynä mistä ne on, ja tavallaan "pitäis" sit erottaa toisistaan jotenkin, tai jotain. Jos haluaa kisata lisää ja hankkia titteleitä sun muuta, niin kattoo sit niitä muita lajeja joita kyllä löytyy rodulle kuin rodulle vaihtoehtoina liuta.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Mäkin sanoisin että ei. Kyllä se Suomen valionarvo on se kaikista ns. merkityksellisin, joten ainakaan mun mielestä Ruotsin valiossa ei olis yhtä paljon hohtoa. Kuitenkin kun kaikki muukin pyörii niin paljon juuri Suomen ympärillä (esim. pk).
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Mähän joskus yritin miettiä, jos sais pk-puolen laajennettua pariin muuhunkin maahan. Oon ite sitä mieltä, että miksi ei. Ihmiset tulee kovasti puolustelemaan, että "yhyhyhyyy kauheaa tittelien hakua blaa blaa", mutta... Eikös se ole virtuaalikoirien idea? :mrgreen: Kisataan kisataan kisataan, sitten pennut ja sen jälkeen viskataan koira virtuaaliavaruuteen - niinhän se menee? Mä en kyllä pistäis pahaksi jos nyt voisin ilmoittaa valiokoirani vaikka Ruotsin tokokokeeseen ja saada siitä vFIN vSWE TVAn, miksi vain näyttelyitä (ja öö mejäkokeita, mitä muita..?) on laajasti ympäri maailmaa, mutta esim just tokokokeita ei? Agilityynhän tätä ei silleen voi soveltaa, että se valiotitteli on vAVA, ellei sen sitten lähde muuttamaan vFIN AVA... :P
Ja eihän niissä tarvisi kisata jos on liian vaikeaa. :--D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Kirsi
Höpsö veitikka

Re: VTL - eri maiden tokokokeet (lue viim. sivu!!)

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mulle riittää Suomi mainiosti, joten eri maisia pk-kisoja saatte ainakin odottaa uuteen ylläpitäjään asti ellei joku saa mua hirveellä vaivalla puhuttua ympäri. :D Mä en haluais myöskään tokossa eri maita, korkeintaan toi Ruotsi on ok ja saattaisinpa tällä koiramäärällä jopa heittää puolet kisaamaan Ruotsiin ja puolet Suomeen. Näin pk-liiton ylläpitäjänä en näe järkeä ylimääräisissä maissa ainakaan pk-kisoissa, kun joitain lajejakaan ei järjestetä saati kisata paljoa (PAVI, PAEJ, PAEK...). Laittakaa ne luokat täyteen, niin mietitään sitten asiaa uudelleen. TOKOssa taas luokat täyttyy muutamassa tunnissa, että yhden maan lisäys voisi tuoda helpotusta siihen.
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

^ Elä ikinä luovu paikastas hallinnossa. :'D Pk-puolella on noita lajeja niin paljon, että se jo tavallaan korvaa maat. Plus että jopa suosituissakin lajeissa jää joskus tilaa luokkiin.

Sori hieman ot.
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Mä voisin ottaa vMJY:n ylläpitäjänä kantaa tähän, koska vMJY:ssähän on muita maita. Tosin huomattavasti enemmän kuin yksi. Ne muut maat tuo ihan kivan lisän siihen, mutta helposti tapahtuu se, että muissa maissa järjestetään huonommin kisoja ja sen alkuperäisen maan kisat vähenee myös siinä samalla. Musta muutenkin virtuaalipuolella on vähentynyt kisat tosi paljon ja tokossa valioituminen voi huonolla tuurilla kestää tosi pitkään niin senkään takia en kannata tätä ajatusta.
Quattro
Kanada

Viesti Kirjoittaja Quattro »

Huudan myös eieiei!! Kokeisiin voi olla muutenkin niin vaikea päästä, koska menee tosi nopeasti täyteen. Ja jos itse jalostuksellisesti alkaisin katsoa niin tärkein olisi se Suomen valio. Ja jos päädyttäisi johonkin muuhun maahan, toivoisin, että vain sitten ruotsiin.
If you can dream it you can do it
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Mä komppaan kaikkia eiiiiiii-linjan kannattajia. Ihan samat syyt. Ei.
Danay
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Danay »

EI! Eiköhän niitä tituleereja ole jo ihan tarpeeksi tarjolla ilmankin, että tehdään joka lajille ne 10 maata joista voi vielä Suomen lisäksi valioitua. Tokokokeita on ilmankin tosi vähän kilpailijoiden määrään nähden ja niihin on vaikea päästä mukaan kun täyttyvät samantien. Jos kisat jaetaan useampaan maahan, kestää valioituminen yhdestä maasta nykyisellä kisatahdilla vieläkin pidempään - tai sitten ne pari lisämaata vaan ignoorataan kuten esim. VMJYn kanssa tuntuu olevan.
Vastaa Viestiin