Virtuaaliharrastukseni historia

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Marcia
Höpsö veitikka

Re: Virtuaaliharrastukseni historia

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Nath kirjoitti:Välillä tulee mietittyä mitähän heillekin nykyään kuuluu ja monille muille jo harrastuksen lopettaneille.
Tämä! Musta olis kiva kuulla vanhoista virtuaaliharrastajista, mitä heille tänäpäivänä kuuluu. Ovatko koirattomat saaneet koirat ja koiralliset saaneet mainetta ja kunniaa. Snip Snap-kennelin Boksuhan opiskeli/opiskelee eläinlääkäriksi Virossa ja hankki kennelnimen, Spark hankki toisen bordercollien, Evieltäkin taitaa löytyä kaksi collieta nykyään, Anna_ hankki kauan himoitun saksanpaimenkoiransa... Olisi kiva jos vanhat ja vetreät virtuaaliharrastajat eksyisivät jokupäivä turrilaan kertomaan mitä elämään kuuluu nykyään! :)
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Ansk
Syvällistä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ansk »

Virtuaalimaailmaan mä eksyin ekaa kertaa syksyllä 2005 ja ensikosketukseni kaikkeen oli hoitokoira Iina (muistan sen nimenkin!) jossain random nimettömässä kennelissä. Hoitelin koiraani tyytyväisenä kevättalveen 2006 asti, jolloin syttyi ensimmäiset ajatukset omasta kennelistä. Saman kevään 2006 aikana ilmestyi virtuaalimaailmaan hoitokenneli Aamunrusko.
Spunky kirjoitti:Lätisen nyt vähän luvattomasta kopioinnista, kun se tuntuu liittyvän aika monen harrastushistoriaan.
Moniko vharrastaja on rikkonut aikoinaan tekijänoikeuksia?
Haha, mä kuulun niihin, jotka ei oo tätä tehneet! Olin muutenkin ensimmäistä kenneliäni perustaessa kauheen epävarma. Freewebs oli englanninkielinen eikä mun viidesluokkalaisen enkulla kauheesti tehnyt mitään ja siellä täällä sauhuttiin tekijänoikeuksista, joten ennen oman ekan kennelin pukkaamista maailmaan oli kärtsä ja muutama muukin ohjesivu luettuna ainakin kolmeen kertaan etu- ja takaperin!

Aamunrusko koki ensimmäisen suuren muodonmuutoksensa jo loppuvuodesta 2006, kun mä löysin HTML:n maailmaan ja sivut muuttivat pois Freewebsin easy-builderilta. Ulkka vaihtu valmiskopioitileiskaan ja samassa kennel muutti nimensä Greenappleksi. Myös hoitajatoiminta putosi pois ja etusivulla taisi jossain välissä lukea, että 'koirien kanssa harrastetaan epävirallisissa kilpailuissa'. Se tila kesti verrattain tosi vähän aikaa ja jo pian sen jälkeen mä löysin VFCI:n ja turrilan ja kiinnostuin enemmän kilpailupuolesta. Vuoden 2007 alussa Greenapple vaihtoi vielä kerran nimensä Moonwolvesiksi ja jossain kohtaa sen perään tarttui liite 'Collies'.

Aamunruskossa kasvatin (kasvatin ja kasvatin) hyvin monenlaisia koiria rotuun katsomatta, joskin muutama koira sieltä kulkeutui muistaakseni Greenappleenkin. Greenapplesta puolestaan koiria tarttui vielä Moonwolvesiin, joskaan Moonwolves nimellä mulla ei oo sentään yhtään Aamunruskon aikaista hurttaa tainnut olla. Vasta Moonwolves nimen vakiinnuttua selkisi myös kasvatusrodut täysin. Olin pitkään varsin epäaktiivinen kilpailujen järjestämispuolella ja muutenkin muistelen että vuosikin putkeen kriiseiltiin ulkoasun kanssa jossain välissä, mutta parin viime vuoden aikana Moonwolves on saanut lopullisen ulkomuotonsa ja vuonna 2010 debytoinut myös kisojen järjestäjänä.

Sama kennel kiertäny vuodesta toiseen, nimi ja ulska vaan vaihtunu vuosien varrella. :)
Shiroi
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Tulee nyt Iltaruskon ja Aamuruskon elämänkerrat peräkkäin. :D

Voi tätä myötähäpeän ryöppyä itseäni kohtaan!
Ensimmäinen virtuaalikennel mulla oli arviolta 10-vuotiaana, jota pidin naapurini kanssa. Hoitola oli jopa melko suosittu! Sitä ihmettelen suuresti, kun luin juuri noita vieraskirjan vastauksia... Lähes kaikki kirjoitettu caps lockilla ja sadalla huutomerkillä varustettuna. Aika kärttysiä tyyppejä taidettiin olla. : D Olisi mukava tietää onko teistä joku sattunut pyörittämään niitä hoitoloita, jotka olivat tuolloin kovassa huudossa. : D Hoitolasta olen tälle puolelle tullut Iltaruskon myötä, jonka perustin 2007. Silloin nimimerkkini taisi olla Maissi. Muistan, kun ensimmäisen kerran osallistuin näyttelyyn ja olin ihmeessä, kun sain hylätyn koiralle perusteluin "kuvasta ei voi arvostella". Koiralla oli hoitolassa käytössä ollut pään kuva ja sitten tulin vihaisena tänne selvittämään, että mistäköhän mahtoi tämä hylätty johtua! Kun pääsin selville, mitä täälä tehdään hankin suomenlapinkoiria ja niitä minulla on kokoajan ollutkin. Vaihdoin nimimerkkini Maissista Shiroihin, koska itseä alkoi hävettää, millaisen lapsellisen idiootti vaikutelman olin itsestäni antanut (tässä syy siihenkin, miksi minulla on maailman typerin nimimerkki :D). Iltaruskon nimestä tuli jossain välissä Afterglow, missä minulla oli suomenlapinkoiria, appenzellinpaimenkoiria ja keeshondeja. Samoihin aikoihin aloin pitämään toistakin kenneliä, missä asusti lagottoja ja pari novascotiannoutajaa (Just Future). Selvisi, että Afterglow nimi oli myös jo käytössä, jolloin siitä tuli vielä Evenfall. Just Future ei kovin pitkään pysynyt hengissä, jolloin pari tärkeintä koiraa siirsin Evenfall'iin ja lopetin kennelin. Evenfall sai joukkoonsa vielä suursnautsereita, mutta pian ensimmäisen suursnautseri pentueen jälkeen innostukseni virtuaalikenneleihin lopahti ja nyt olen melko pitkään ollut ulkona kennel jutuista. Tuomarilistalle en ole vielä halunnut ilmoittaa, koska jonkun verran näyttelyitä tuomaroin aikani kuluksi. Tänne olen silti jumittunut pyörimään, jonka "laillisuudesta" en oikein tiedä, kun kuitenkin pääosin virtuaalikennel foorumista on kyse...? :D
Veera A.
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Veera A. »

Minä tutustuin tähän harrastukseen kavereiden kautta vuonna 2004. Aloitin hoitamalla siperianhuskynarttua Ryanaa eräässä hoitolassa. Myöhemmin perin kyseisen hoitolan itselleni. Osa kuvista oli vapaastikopioitavaa-sivuilta, mutta ei ne copyright-merkinnät silti kunnossa olleet (häpeä!)... Pehmotassua pyöritin oman aikani, ja sen jälkeen valuin enemmän hevospuolelle, josta takaisin koirapuolelle ja nykyään koitan palloilla koira-, hevos- ja jyrsijäpuolen välillä. Minulla on ollut yhteensä 2 virtuaalitallia, 1 kanila ja 3 virtuaalikenneliä, nykyään pyöritän virtuaalimaatila Katvetta. Katve on ollut minulla tekeillä suunnilleen viisi vuotta, mutta Katve valmistui noin vuoden suunnittelun jälkeen ja avajaiskisat on vieläkin pitämättä :D Kyllä mä ne pidän, vielä joskus.

Harrastukseni aikana olen ollut hoitajana useammassa hoitolassa. Olen hoitanut kahdessa paikassa koiria ja kahdessa hevosia. Ikävä kyllä kolme neljästä paikasta lopetti toimintansa nopeasti, ja sen ainoan jäljellä olevan hoitolan sain itselleni, joten hoitaminen jäi siihen. Nykyään kirjoittelen Katveen foorumille (HYVIN) harvoin päiväkirjamerkintöjä.

Nykyään siis aika menee Katveeseen ja sen eläimien kilpailuttamiseen. Vieläkään en ole kasvattanut yhtäkään poikuetta koko harrastukseni aikana. Sama juttu kuin avajaiskisojen suhteen: kyllä mä vielä joskus...
Vastaa Viestiin