Canihaukun norfolkkipentue - syntyneet!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
KuroNeko
Sumopainija

Canihaukun norfolkkipentue - syntyneet!

Viesti Kirjoittaja KuroNeko »

Canihaukun ensimmäiset norfolkinterrierit, varaukset täynnä!

Jokohan olisi aika saattaa maailmaan Canihaukun (ja samalla minun) ensimmäiset pennut? Rotuna pentueessa toimii kennelin kasvatusrotu, norfolkinterrieri. Pentue on ajankohtainen, kun sen emä saavuttaa siltä vaatimani tulokset, eli kenties heinäkuussa tai elokuussa, mutta kiinnostuneita lienee paras herätellä hyvissä ajoin!

Emänä pentueessa tulee toimimaan oma rakas narttuni Warnung Summer Child eli Hilla. Tyttö on evm.-sukuinen ja olen itse tuonut sen Saksasta. Hilla on ystävällinen ja norfolkiksi yllättävän rauhallinen koira, jossa riittää puhtia moneen lajiin! Hillan kanssa on kisattu tokossa, agilityssa ja mejässä sekä näyttelyissä ja jonkin verran koiratanssissa.
Ennen pentuja on tarkoitus saada Hilla valioksi agilitysta ja mielellään tokostakin, sekä käydä mahdollisesti hakemassa jokunen mejätulos lisää. Hillalta puuttuu kaksi vKUMAA ja neljä ykköstä tokosta. Näyttelyissä hienosti menestyneellä Hillalla on tällä hetkellä kuusi sertiä. USAn muotovalion arvo olisi yhden sertin päässä, joten sitäkin mahdollisesti tavoiteltaisiin ennen pentuja. Hilla on myös suorittanut BH-kokeen hyväksytysti.

Isäksi olen valinnut evm-uroksen Tanskasta. Justified by ZEW, tuttujen kesken Ivar, on Tanskassa melko tunnetun norfolkkeja kasvattavan kennelin kasvatti. Uros on kisannut tuholaistorjunnassa, agilityssa, tokossa ja näyttelyissä hyvällä menestyksellä. Tokossa se kisaa EVL-luokassa kahden ykkösen päässä valioitumisesta, agilityssa se on jo valio ja tuholaistorjunnassa se on juuri siirtynyt VOI-luokkaan. Näyttelyissä se on menestynyt erittäin hienosti, se on nimittäin niin Tanskan, Saksan kuin Ruotsinkin muotovalio.

Miksi haluaisit norfolkin?
Jos haluat kiltin, suloisen ja huomaamattoman sylikoiran... en missään nimessä suosittele sinulle norfolkkia. Jos sen sijaan havittelet koiralaumasi jatkoksi jotain aivan uutta ja erilaista koiraa, etkä pelkää ottaa vastuullesi pientä, itsepäistä ja suuren egon omaavaa, luonteeltaan ja ajatuksiltaan mahdollisesti hyvinkin pirullista koiraa, norfolkki on sinulle oikea rotu! Kaikki yksilöt eivät tietenkään ole juuri tällaisia, rauhallisempia ja vähemmän jääräpäisiäkin norfolkkeja varmasti löytyy. Haluan kuitenkin tuoda esille sen, mitä norfolkki voi pahimmillaan (tai parhaimmillaan) olla. Norfolkinterrieri sopeutuu isoonkin koiralaumaan eikä vierasta isoja koiria sen enempää kuin pieniäkään.

Mitä tällaisen kanssa sitten voi tehdä?
Jos tuo äskeinen luonnekuvaus ei vielä karkottanut sinua, niin nyt tietysti mietit, että eihän tuollaisen pienen tappijalan kanssa mitään voi harrastaa. Olet väärässä, kyllä voi! Norfolkki on ulkoisesta sylikoiramaisuudestaan ja pienestä koostaan huolimatta varsin aktiivinen otus. Sitä ei sovi jättää pelkäksi sohvakoiraksi, vaan sen kanssa tulisi harrastaa ja touhuta säännöllisesti. Rotu sopii moneen - norfolkin kanssa voi kisata agilitya ja maastoesteitä, tokoa, tuholaistorjuntaa, mejää, koiratanssia sekä tietysti näyttelyitä. Luolakoirakokeisiin rodulla ei valitettavasti ole oikeuksia, vaikka minun nähdäkseni se sopisi kyllä siihenkin. Norfolkki on joka tapauksessa oiva harrastuskoira - kunhan muistaa varautua mahdolliseen itsepäisyyteen.

Mitä vaadin pennun ottajalta?
Koska tämä on ensimmäinen pentueeni, enkä haluaisi kasvattipalautuksia heti ensimmäisestä pentueesta, haluan pennuille ensisijaisesti pysyvät kodit. Jos et ole varma riittääkö kiinnostuksesi loppuun asti, toivoisin, ettet edes varaisi pentua. Jos nyt kuitenkin kävisi niin, ettet pystyisikään pitämään pentua, haluan sen takaisin itselleni.
Mitään hirmuista kisautusta en vaadi ja omaan tahtiin kisaaminen on ihan ookoo, mutta toivoisin kuitenkin ettei pentu unohtuisi ihan kokonaan. Pentua varatessasi olisi mukava nähdä jonkinlaista kisausnäyttöä ja kuulla vähän suunnitelmistasi pennun varalle.

Muuta tärkeää
Tästä pentueesta lähtisi narttupentu sijoitukseen kuvilla varustettuna. Jos sijoituspentu kiinnostaa edes vähän, kysy rohkeasti! :)
Muiden pentujen jalostuskäytöstä voidaan keskustella tapauskohtaisesti. Muille kasvateilleni pystyn tarjoamaan ainakin piirroskuvat, jos sellaiset kelpaavat (näyttöä).
Pentueeseen otan enintään kolme varausta, mutta kaksikin pentua on ihan passeli koko.
Minulta voi kysyä ihan mitä vaan, jos jotain kysyttävää heräsi! Ja rohkeasti varausta alle, jos kiinnostuit!

Ja sitten ne pennut!

Nimiteemana Aerosmith, lista albumeista ja biiseistä täällä.

varaukset 3/2-3:
KuroNeko / Milja H. - n. - Ketkun (sijoitus) - Canihaukun When I Needed You, "Wilma"
Camilla - n. - Power Off - Canihaukun Get Your Wings, "Hilma"
Flea - u. - Hulvaton - Canihaukun Legendary Child, "Niksi"
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset

Those who mind don't matter, those who matter don't mind
Camilla
Vuohenruokaa

Re: Tarjolla Canihaukun norfolkinterrieripentuja!

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Hei minä! Voin selitellä lisää, jos et uskalla ihan näin pikkuisella kertomuksella luvata. :) Luultavasti Power Off -kenneliini pääsisi, siellä voisi jotain rempanpoikaista tämän kesän sisään järkätä! Nartusta olisin kiinnostunut. Noiden nykyisten terrien kanssa olen kisannut aktiivisesti lähinnä agia ja näyttelyitä, ja niitä voisin tällekin lapselle tulevaisuudessa luvata, kuten myös sen elinikäisen kodin. Sestalta pieni kisautusnäyttö. Kummoinenhan tuo ei ole, sillä kisailen aktimmin bortsujeni kanssa, mutta.. Onkohan tämä virtuaalimaailman toinen folkkipentue? Jotenkin hullunkurisesti folkit ovat kuitenkin niitä, joiden kantaa tahtoisin kasvattaa ja joita haluaisin tuoda esille.
and like a deer in the headlights
i meet my fate
KuroNeko
Sumopainija

Jestas, en olis uskonut että näin nopeesti tulee kiinnostusta! :D
Kyllä mä sulle tämmöisen annan oikein mielelläni, näyttö on kohdallaan ja suunnitelmatkin kuulostaa hyvältä! Uskon, että pentu saa sun luota hyvän kodin. (: Sulta löytyy vissiin kuvatkin omasta takaa?
Ootko kiinnostunut jalostuskäytöstä tulevaisuudessa? Jos tuo sijoitus ei löydä kotia niin pidän sen sitten itse, mutta sille joka tapauksessa tarkoitus teettää pentue sitten joskus, saman kokoinen kuin tämäkin. Mietin tossa, että uskallan varmaan luvata muillekin pennuille jalostusoikeuden pieneen pentueeseen, varsinkin jos tästä ei synny kuin kaksi.
Tää on joo toinen pentue, ainakin mun tietojen mukaan, joten sullahan on sitten molemmista. :D

Camilla
Vuohenruokaa

Kyllä mua saattais jalostuskäyttökin tulevaisuudessa kiinnostaa. (: Kun pääsen kesän aikana taas näyttelyihin kuvailemaan, niin aivan hyvin voisin tuoda kivan uroksen (ja vaikka nartunkin), jota sitten voisi linjoihin sekoittaa. Aika piskuinenhan tämä kanta on toistaiseksi.
i meet my fate
KuroNeko
Sumopainija

Nostellaas vähäsen, vielä olis ainakin toi sijoituspentu vailla kotia!

Milja H.
Nakkisotilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Milja H. »

Mua vois kiinnostaa norfolkki... Tosin en ole rodun kanssa enne ollut tekemisissä.

Tartteeko kisanäyttöö olla hirveesti? Kisoissa ei meinaan oo onnistanu ja osa on ostettu tulosten kanssa, mutta Cherillä, Terolla, Pinjalla ja Aatulla on vain tuloksia, jotka minun aikanani on saatu.

Sijoituspentu kiinnostais, mut ihan normaali pentukin ois kiva. Mielellään narttu tulis mulle. Jos sijoituspentu mulle lähtee, niin sukupuoli on sun päätettävissäs. Ja pentu lähtis joko Paimentajaan tai Kuunkuiskeeseen, näillä näkymin pentu tulisi Kuunkuiskeeseen...
Evermore - Noutajat
KuroNeko
Sumopainija

Hei ihanaa, lisää kiinnostusta!
Hyvinkin voisin sulle uskaltaa pennun antaa, hmm.. Mitä lajeja ajattelit pennun kanssa harrastaa? Sijoituspennun kanssa haluaisin kisausta ainakin agilityssa ja tokossa, muut lajit tietysti plussaa, mutta nuo kaksi ainakin sekä tietysti näyttelyt.
Ja kokemuksesta voin sanoa, että alussa kisatulosten saaminen tuntuu tuskastuttavan hitaalta ja olemattomalta, ainakin mulla itellä jumitti koirien kisaus tän harrastuksen alussa tosi pahasti. :D Enemmän mua kiinnostaa se, että mielenkiintoa virtuaalikoiria kohtaan riittää pidemmäksikin aikaa, jotta pentu ei heti palaudu takaisin.
Sijoituspennusta olenkin ajatellut narttua, joten se sopisi senkin puolesta sulle hyvin. Kerro tosiaan vielä vähän suunnitelmista pennun kisautuksen suhteen, mutta näillä näkymin voisin uskaltaa pennun luvata.

Milja H.
Nakkisotilas
Viesti:

Ainakin toi toko tulee mukaan minun osaltani, ja jos pentu Kuunkuiskeeseen tulee niin kennelin toinen ylläpitäjä hoitaa tuon agilityn. Näyttelyissä tullaan käymään aina kun kohdalle osuu, varmaan tuo mejäkin menee kun russelit ja cockerit niissä kilpailee kuitenkin. Tuholaistorjuntaa ja koiratanssia voisi ehkä joskus kokeilla. Nyt alkuun kumminkin noi toko, agility ja näyttelyt : )
Evermore - Noutajat
KuroNeko
Sumopainija

Ihan hyvältä kuulostaa, jospa tehdään niin että laitan sullekin pennun varaukseen. =) Sijoituspennulle mulla olis tarjolla tämmöisen koiran kuvat (+ liike). Tuota kolmatta kuvaa, mikä on takaapäin otettu, ei ole pakko laittaa jos ei halua, mutta toivoisin, että ainakin nuo rakennekuvat ja mieluusti myös tuo liikekuva tulisivat käyttöön.
Laitanko sijoituspennun sulle? :)

Camilla
Vuohenruokaa

Ihanaa jos saataisiin bläkkäripentue! Itse kun mietin nartulleni tämän kuvia. :D
i meet my fate
KuroNeko
Sumopainija

Onpas nätti tyttö, laita ihmeessä tuon kuvat! :)

Milja H.
Nakkisotilas
Viesti:

Mulle voipi varata sen Kuunkuiskeeseen ...
Evermore - Noutajat
KuroNeko
Sumopainija

^ Jees, varailen sulle.

Yksi pentu on vielä mahdollista varata, jos joku haluaa tällaisen!

KuroNeko
Sumopainija

Nostellaas etusivulle. Eli yhdelle pennulle vielä mahdollista tarjota kotia!

Flea
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Flea »

Oiskohan mahdollista vielä varailla pentua? Mä voisin olla kiinnostunut urospennusta Hulvattomaan. Pidemmän aikaa oon halunnut Hultsuun muun rotuista koiraa paimenien (+yhden seropin) joukkoon ja norfolkki vaikuttaa kiinnostavalta rodulta. Pieni ärrieri olis mukava piristys paimenlaumaan. :)
Kisanäyttöä vaikkapa Pikitassun Riitulta. Riitulta tosin puuttuu rakennekuvat eli näyttelyissä ei olla sen kanssa käyty, mutta muuten vois kisaaminen olla jotain tota luokkaa.
Vastaa Viestiin