Poroyhdistys
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Poroyhdistys
Hei. Kiinnostaako teillä virtuaalikennelin/tallien pitäjillä pitää esim. porotarhauksia? Itselläni parisataa päätä poroja täällä IRL elämässä joten itse olen kiinnostunut ja tiedänkin poroista yllättävän paljon.
Porotarhauksessahan on kyse porojen hoidosta ja ylläpitämisestä ja jos haluaa kisauttaa poroja, niin porojen juoksukilpailuja yms. olisi sitten liitolla:) Eli Porojen juoksukilpailuliitto tulisi poro yhdistyksen alaiseksi ainakin ja sinne saisitte järjestää kisoja aivan kuin virtuaali koirillekkin.
Itseä tämä aihe kiinnostaa kauheasti ja toivoisin että kiinnostuneet rustaisivat alle mielipiteitä ja jos halukkaita ylläpitäjiä on niin tervetuloa:)
Liitto pitäisi siis yllä porotokkien pitäjien "kasvatus nimi listaa"poroja rekisteröitäisiin, jalostettaisiin, myytäisiin, vaihdettaisiin, ostettaisiin ja kisattaisiin. Eikös olisikin kiinnostavaa?:)
Mahdollisia ylläpitäjiä:
- Poroyhdistys: Weeza & Sparkle & Jacya
- Porojen juoksukilpailuliitto: Weeza & ?(halukkaita?)
- Porojen taakanvetoliitto: Sparkle
- Porojen näyttelyliitto: Weeza & Esme?
- Porojen estehyppyliitto: Chessie
- Porojen koulutusliitto: Sparkle
Saatte siis itsekkin keksiä hatustanne mitä kaikkia kilailuja _poroillekkin_ voisi järjestää, voisihan niille esimerkiksi estehyppyä, näyttelyä yms. Ei tarvitse olla todellisuudesta otettuja lajeja, koska itse ainakin opetan poroilleni kaikkea, tottelevaisuutta, agilityä yms IRL maailmassakin, joten se ei ole siitä kiinni:)
Mahdollisesti kiinnostuneita:
- Danay
-
-
-
Listaan siis kiinnostuneita ja mahd. ylläpitäjiä:D
Porotarhauksessahan on kyse porojen hoidosta ja ylläpitämisestä ja jos haluaa kisauttaa poroja, niin porojen juoksukilpailuja yms. olisi sitten liitolla:) Eli Porojen juoksukilpailuliitto tulisi poro yhdistyksen alaiseksi ainakin ja sinne saisitte järjestää kisoja aivan kuin virtuaali koirillekkin.
Itseä tämä aihe kiinnostaa kauheasti ja toivoisin että kiinnostuneet rustaisivat alle mielipiteitä ja jos halukkaita ylläpitäjiä on niin tervetuloa:)
Liitto pitäisi siis yllä porotokkien pitäjien "kasvatus nimi listaa"poroja rekisteröitäisiin, jalostettaisiin, myytäisiin, vaihdettaisiin, ostettaisiin ja kisattaisiin. Eikös olisikin kiinnostavaa?:)
Mahdollisia ylläpitäjiä:
- Poroyhdistys: Weeza & Sparkle & Jacya
- Porojen juoksukilpailuliitto: Weeza & ?(halukkaita?)
- Porojen taakanvetoliitto: Sparkle
- Porojen näyttelyliitto: Weeza & Esme?
- Porojen estehyppyliitto: Chessie
- Porojen koulutusliitto: Sparkle
Saatte siis itsekkin keksiä hatustanne mitä kaikkia kilailuja _poroillekkin_ voisi järjestää, voisihan niille esimerkiksi estehyppyä, näyttelyä yms. Ei tarvitse olla todellisuudesta otettuja lajeja, koska itse ainakin opetan poroilleni kaikkea, tottelevaisuutta, agilityä yms IRL maailmassakin, joten se ei ole siitä kiinni:)
Mahdollisesti kiinnostuneita:
- Danay
-
-
-
Listaan siis kiinnostuneita ja mahd. ylläpitäjiä:D
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Re: Poroyhdistys
Whaat, eiks tämmönen/tämän tapainen topiikki ollut aiemmin? Tai siis, kommasin edelliseen ja mun kanta oli että "joo!" :D Virtuaalimaailma on hauska paikka.
Mutta siis mä olisin kiinnostunut, myös ylläpitäjän hommista. Ja jotenkin hauskasti vois ehkä ottaa tähän poroyhdistykseen lapinkoiria mukaan jotenkin kivasti... "Nyt poroyhditys tarjoaa huikean kisaviikonlopun lapinkoirille, me tarjoamme porotokan, te tarjoatte mahtavia poropaimentajia!!"
No juu, mulla on nyt vähän järki jäässä tällä hetkellä. :P

Reika Shibas - Ice Cubes - Taikatunturin - Sananlaskun - Der Meister - Cincuenta Rayo - koirakoti Bielke - of Blue Dreamcast
Haukkukoeliitto & Laikayhdistys
2.2.2016
2.2.2016
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Olisi hienoa jos haluaisit olla ylläpitäjänä:) Haluisitko minun kanssani piettää tota itse poroyhdistystä ja vaikka nlyliittoa yms?:) Ja tuo porokoira juttu on ihan hyvä:)
-
- Kanada
Minäkin olen kiinnostunut, näyttelyiden ja juoksujen lisäksi voisi olla taakanvetoa? Innostuin kuitenkin tuosta näyttelyliitosta hiiiiiiirmuisesti! Vähän kiire nyt niin en sen pitempiä ehdi jaarittelemaan. Eli positiivisella mielellä ja valmiina auttamaan!
Onnea On - border collies
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Hienoa, haluisko esme vaikka nly liiton minun kanssa puokkiin:)? Mie voisin tehä sen kokeen, ja pitäisin sen sullekkin, niin siekin osaisit sitten:)
Musta tää on kivaa, että on ihmisiä jokka oikeesti on kiinnostuneita! Lisää porukkaa vain, taakanveto-liitto voisi olla jonku hallinnassa?
Musta tää on kivaa, että on ihmisiä jokka oikeesti on kiinnostuneita! Lisää porukkaa vain, taakanveto-liitto voisi olla jonku hallinnassa?
-
- Kanada
Joo'o, kyllä mä voin sen sun kanssa puokkiin ottaa. (: Laita vaan mulleppäin kaikki matsku niin kattelen sitä ja näin.
Onnea On - border collies
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Weeza, kyllä mulle passaa, että olisi poroyhdistyksen toinen ylläpitäjä, kyllääh! :) JEE, tässähän innostuu >:)
edit/
No jos sää Weeza heität mulle vaiks yksäriä sitten tästä asiasta, ku hommat valmistuu enemmän? :) Tai siis ei poroyhdistyksellä taida vielä olla toimivaa osoitetta tmvs? :)
edit/
No jos sää Weeza heität mulle vaiks yksäriä sitten tästä asiasta, ku hommat valmistuu enemmän? :) Tai siis ei poroyhdistyksellä taida vielä olla toimivaa osoitetta tmvs? :)
Reika Shibas - Ice Cubes - Taikatunturin - Sananlaskun - Der Meister - Cincuenta Rayo - koirakoti Bielke - of Blue Dreamcast
2.2.2016
2.2.2016
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Pistän esmelle nlyliitosta juttuja. Kuitenkin tuomarikoe täytyy suorittaa Poroyhdistyksen mukaan, eli nly-liitto vain listaa valiot ja näyttelyt:D Eli vähänkuin koiramaailmassa. Haluisko esme järkätä ulkoasun vaikkapa kysellä turreilta jos tekisivät?:D Kuvia saa ottaa siihen täältä: Klick! noista kaikista kansioista saa ottaa, mut tää kansio mihin linkkasin, niin siin on täydellinen poron seisotus, eli toi on ihanne naarasporolta (vaadin) ja hirvasporosta pistän kuvaa kunhan pääsen kotiin rovaniemeltä. Ja sitten kuohittuja eli kastroituja hirvaita eli sonneja ei varmaankaan oteta näyttelyihin, eli ne on sit lemmikkiporoja muihin lajeihin:) Pistän teille yyveetä ja Esmen pitää näyttelyliiton omistajana suorittaa poroyhdistyksen koe:D
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Mäkin haluan näihin mukaan! Mulla ei oikeasti ole juurikaan kokemusta poroista, tai varsinkaan niiden kanssa harrastamisesta, mutta mä haluan tähän juttuun totta viekööt mukaan! Mä oon nopea oppimaan. :D
Mulla on liittojen hallinnoimisesta jo jonkin verran kokemusta VPKYn kautta.
Mä voin tulla mukaan mihin vaan, mihin tarvitaan. Erityisesti mua kiinnostais ottaa tuota taakanvetoliittoa ja ehkäpä myös koulutusliittoa niskoilleni! :)
Toi poroyhdistyski ois tosi jees, jos sinne tarvitaan vielä vahvistusta.
Mulla on liittojen hallinnoimisesta jo jonkin verran kokemusta VPKYn kautta.
Mä voin tulla mukaan mihin vaan, mihin tarvitaan. Erityisesti mua kiinnostais ottaa tuota taakanvetoliittoa ja ehkäpä myös koulutusliittoa niskoilleni! :)
Toi poroyhdistyski ois tosi jees, jos sinne tarvitaan vielä vahvistusta.
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Jos sä haluat noihin kaikkiin mukaan niin tervetuloa;) Mä lähetän sullekkin yksityisviestilllä perehddytyksen poroihin ja sitten pidän kokeen:) Jos haluat voin tulla mukaan kanssasi pitämään taakanvetoa ja koulutsliittoa aavuksesi, esim. sääntöjen ja muiden kannalta?:)
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Joo, katotaan nyt, miten asia etenee! :)
- Danay
- Söi navetan kaksi nautaa
Mustakin ois hauskaa omistaa pari poroa jos saatte tän jaloilleen :)! En ala ylläpitämään mitään liittoja tmv, mutta harrastajana olis kiva olla.
-
- Höpsö veitikka
Mä lupauduin joskus aikaisemmin (kun tästä yhdistyksestä oli puhetta) ottamaan poron tai pari, jos jostain kuvat saan :)
-
- Epätoivoinen katse
Hmmh, tosi kiva idea tämä porojuttu, itse olisin hirveän kiinnostunut tuosta estehyppyliitosta, mutta sitten mietin, että jaksaisiko sitä pitää yksin, mistä saisi ulkan, ja riittäkö aika millään.
- alchemy
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
No voithan sie kinuta ulkoasua turreilta, mulla kyllä on poroja mitä kuvata:) Ja en usko eettä tää porojuttu on niin aktiivinen ainakaan alkuun että uskon sinun jaksavan, ja voin auttaa sivujen kirjoituksessa, sori kaikki, en ole ehtinyt lähettämään pm:ää koska olen ikeassa ollu:D