SA käyttöön myös virtuaalimaailmassa?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä

SA käyttöön myös virtuaalimaailmassa?

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

Nyt kun uudet näyttelysäännöt ovat rantautuneet Suomeen, niin tulinpa ajatelleeksi, että niitäkin voisi soveltaa virtuaalimaailmassa? Itselleni on tullut monesti tuomaroidessa vastaan sitä, etten tahtoisi jakaa koiralle EHta, mutta en myöskään SERTiä. SA olisi ratkaisu siihen, mutta mitä te muut olette mieltä?

Itse en ainakaan näe tarpeelliseksi sääntöjen muuttamista muuten, mutta toi SA olisi tosi kätevä virtuaalisestikin.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: SA käyttöön myös virtuaalimaailmassa?

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Kannatan! Itselle ainakin tulee usein tuomaroidessa juuri tollasia tilanteita, etten haluaisi EHta antaa, mutten SERTiäkään.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mä kanssa kannatan SA:ta ja oon kysellyt sitä tossa joskus tammikuussa, mut kuullemma menee liian vaikeaksi, sillä tuomarit pitäisi tavallaan kouluttaa uudestaan. Musta SA:n mukaan ottaminen ei ole mitään rakettitiedettä, enkä ymmärrä miksi siitä pitäisi tehdä niin hankalaa.

Mä myöskin kannattaisin uusien näyttelysääntöjen ottoa virtuaalimaailmaan. Esim se, että kas luokassa saa kaikki olla samasta pentueesta, koska virtuaalimaailmassa koiria on kuitenkin niin paljon vähemmän, etenkin harvinaisissa roduissa, niin en näe mitään syytä miksi pitää olla kahdesta tai useammasta pentueesta.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
cantarel
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja cantarel »

Uudelleenkouluttamalla tuomarit saattais saada selville ketä oikeesti vielä kiinnostaa jatkaa kyseisessä hommassa. Ja eihän sen uudelleenkoulutuksen tarviis ees olla mikään iso juttu, koe vaan kaikille tuomareille sähköpostilla ja et päivään X mennessä vastausta tai sut heivataan listalta. :D

On mulla vähän oma lehmäki ojassa ku en oo vielkään tajunnu uusia näyttelysääntöjä (köh laiska köh) niin siinä samalla täällä virtuaalikoirapuolella nekin tulis tutuiks. Niinkun nää nyt jo irl-maailmassa vanhat säännöt tuli sillon kun alottelin.
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Mä en ota muuten juu, jaa tai jöö -kommenttia, mutta joskus olen tullut ajatelleeksi tulevaisuuden uusia tuomareita. Heitäkin ajatellen SA:n mukaanotto (+ uudet säännöt ylipäätään) olisi tavallaan järkevää, koska porukkaan varmasti tulee kuulumaan heitä, jotka ovat IRL näyttelytouhuissa tottuneet paljon paremmin nykyisiin IRL-sääntöihin, ja URL-tuomariksi suoriutuminen olisi paljon helpompaa mikäli säännöt ovat samat.

Yleisesti ottaen helpommaltahan se tuntuisi, mikäli säännöt olisivat samat.

Kasvattajaluokasta.. Eikös nykyään IRLissä kaikkien siihen osallistuneiden tule olla palkittu ERIllä? Pitäydyttäisiinkö URLissa EH-ERI säännöissä vai otettaisiinko täälläkin pelkkä ERI? Kasvattajaluokkia olisi paljon helpompi muodostaa mikäli EH olisi mukana, virtuaalisesti osallistujia kun on muutenkin toisinaan vaikea saada kasattua. Mun mielestä tuo EH-ERI voisi säilyä ennallaan.

Uudistuksesta (jos siis jossain välissä alettaisiin miettimään suurempaakin muutosta kuin vain SA:n mukaantulosta) tulisi koota jonkin sortin aihetta ja tiivistelmää tuomareille, informoida heitä kunnolla eikä vain ilmoittaa että ohops, säännöt vaihtuivat nyt niksnaks. Kaikki eivät välttämättä ole 100% perillä kaikista muutoksista jotka tulisivat URLissakin voimaan ellei niitä tiivistetä ja kerrota/selitetä.

// No tuli sitä jonkinlaista jöö-kommenttia sittenkin. :-D
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eros »

Jos me saadaan jonkinmoinen äänestys pystyyn ja valtaosa on sitä mieltä että uudet säännöt (tai osa niistä) tulis ottaa käyttöön, teen nykyisille ja uusille tuomareille jonkin sortin info-paketin uusista säännöistä. Rotan kontolle jäis vFCI:n näyttelysääntöjen päivittäminen uusiksi. Kuitenkin sitten toivoisin sellasta virallista päivämäärää, milloin nämä uudet säännöt astuisi voimaan ja kaikki näyttelyt ennen sitä tuomaroitaisiin vanhalla tyylillä. Näyttelyiden järjestäjät voisi näyttelyiden sivuilla myös infota uusista säännöistä, muuten se voi tulla aika yllätyksenä ihmisille. Uusien sääntöjen myötä tulee varmasti virheitä tapahtumaan, valmistaudutaan kuinka hyvin tahansa eli kärsivällisyyttä peliin kanssa. Mullekkin on uudet säännöt vielä vähän hämärän peitossa, eli ehkä vFCI:n "tuomarikouluttajan" pitäis opetella uudet säännöt ensteks ihan itse. :mrgreen:
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Henji kirjoitti: Kasvattajaluokasta.. Eikös nykyään IRLissä kaikkien siihen osallistuneiden tule olla palkittu ERIllä? Pitäydyttäisiinkö URLissa EH-ERI säännöissä vai otettaisiinko täälläkin pelkkä ERI? Kasvattajaluokkia olisi paljon helpompi muodostaa mikäli EH olisi mukana, virtuaalisesti osallistujia kun on muutenkin toisinaan vaikea saada kasattua. Mun mielestä tuo EH-ERI voisi säilyä ennallaan.
Kannatan tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa myös.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Eros kirjoitti:Uusien sääntöjen myötä tulee varmasti virheitä tapahtumaan, valmistaudutaan kuinka hyvin tahansa eli kärsivällisyyttä peliin kanssa.
Joo, tuomareille pitäisi ainakin antaa armoa eikä haukkua sit maan rakoon jos virheitä tulisi. :mrgreen: Suurelle osalle kuitenkin uudet säännöt on heikosti hallussa.
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Asiaa laiskana syvemmälle ajattelematta mä kannatan kyllä sitä että kokonaan samat säännöt olis niin irl kuin url. Mulla itellä menee varsin helposti sekasin ja tulee tuomarointivirheitä kun oon niin päntännyt noi irl-säännöt, et eihän se url mennykkää näin.
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Netry »

Mäkin kannatan sitä, että SA tulis mukaan myös virt. maailmaan. Välillä todennut just tuomaroidessa ton, ettei haluais antaa sertiä, muttai EH:takaan. Päivästä riippuen koira on saanut sillon EH:n tai ERI:n.
Ei mee myöskään tosiaan niin helposti sekaisin, kun säännöt on yhtenäisemmät virt. ja irl puolella. Mäkin esimerkiksi opin säännöt paremmin sillon kun alotin näyttelyt virt. puolella ja jos ne ois eronneet paljon irl ja url toisistaan niin oisin varmaan ollut aivan sekasin kun menin ekaan näyttelyyn oman koiran kanssa.
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

Kun on näin yksimielistä, niin varmaan se sääntömuutos olis ihan kannattavaa tehdä. Mutta kuka tätä sitten hoitaa eteenpäin?
Elina
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elina »

Eli ei ole vielä käytössä?
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Onks kukaan nyt ajamassa tätä asiaa eteenpäin missään kohtaa?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mä voisin toki olla halukas. Oon siitä asti ku sa:ta harkittiin käyttöön ottamista jälleen irl, niin kannattanut että urliinkin tulisi heti. En vaan oo yvnlässä mukana enkä fcissä, joten varmaan joku niistä sitten jossain välissä vois tätä alkaa säätelemään.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Kellekähän tätä asiaa nyt vois viedä eteenpäin? Mun tähänastisten kokemusten perusteella YVNL:n ylläpito ei oo kauheen kiinnostunut virtuaalikoiraväen mielipiteistä asioihin/uudistuksiin, joten...?
Vastaa Viestiin