Miten kysyä kuvalupia IRL-kenneleistä?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lansu_
Höpsö veitikka

Re: Miten kysyä kuvalupia IRL-kenneleistä?

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Koko nimeäni (etunimi + sukunimi) olen minäkin käyttänyt. Kannattaa myös miettiä miten viestinsä otsikoi, jottei se muistuta roskapostia. :) En tiedä mikä olisi fiksuin, mutta mä laitan aina otsikkoon lauseen, joka sisältää kyseisen kasvattajan kasvatusrodun nimen ja usein viittaan myös valokuviin.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Mä en oo mistään löytänyt ulkomaisia cockerspanielin kasvattajia. Mistä niitä löytäisi? Olisiko jossain jotain listaa?

/ taisin kumminkin löytää...
-Emily
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja -Emily »

Itse olen nyt pääosin kysellyt erimaalaisilta IRL -kenneleiltä kuvia. Jokseenkin tuntuvat olemaan paljon mukavempia ja "lepsumpia", mitä suomalaiset. Kun olen kysellyt eng, olen käyttänyt tällaista esimerkkiviestiä:

"Hi!

I visited your site and loved your dogs!:) They are so beautiful. I'm a IKÄ years old girl from Finland and have a sim game kennel. It's an imaginary kennel that only exists in the internet. The addresse is KENNELIN OSOITE. I was wondering if I could have the permission to use some of your dog photos in my kennel? I would link back to your site and put copyright text with each photo. Also the real name of the dog if you wish that.

Looking forward to your reply,

NIMI"

Otsikkona olen käyttänyt jotakin kuviin/niiden kopioimiseen viittaavaa etc.
Suomeksi olen käyttänyt vähän samankaltaista " kaavaa", mutta aina tullut jyrkkä ei. Toisinkuin ulkomaalaisilta IRL-kasvattajilta.. (:
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Vaikka nyt olettekin muut turrit olleet sitä mieltä, ettei suomalaisilta kanata kysellä lupia, kokeilin onneani, ja sain yhdenltä cokkerikasvattajalta luvan osaan kennelin kuvista (Kaikki eivät olleet hänen ottamiaan).

Jos jollakin on ulkomaalaiset kasvattajat hukassa, etsikää täältä. (: Itse ainankin löysin hyvin.
Häidee
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Häidee »

Olen tasan kahdelta suomalaiselta saanut luvan käyttää heidän koiriensa kuvia. Tai siis toinen antoi pari ei_niin_edustavaa_rakennekuvaa. Ulkomaalaisista olen saanut yhdeltä luvat + Trafford ja muilta ei sitten ole vastausta kuulunut yli vuoteen...Ei oikeestaan enää edes kiinnosta kysyä lupia, kun riittäähän yhden kennelin kuvista ihan tarpeeksi sivujen koristeluun kuvia ja sitten kuvaa itse rakenteet jossain näyttelyssä.
61°07 45 N 21°30 20 E
-Emily
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja -Emily »

Toisaalta minun ei ole nyt tarvinnut noita kuvia kysellä, koska koiraporukka on nyt ihan jees (4kipaletta).
Tänään kun kurkkasin sähköpostini, niin 4kk myöhässä oli tullut Suom. kasvilta että saan käyttää heidän sakemanni -kuviaan.
Empä minä niillä enää mitään tee, kun en ko. koiria edes kasvattele nyk. kennelissäni. :D
Vastaa Viestiin