Lailliset valokuvat
-
pihla
- Ei riitä.
Re: Lailliset valokuvat
Kun kaikki sanoo että dooziedogista saa kopsata, mut harva tietää, ettei saa. Mäkin joskus kopsasin mun vanhaan kennuun. :)
Ja mä en tiennykkään, että Slawikin kuvii ei saa käyttää. Tietääks joku miks?
-
lumienkuli
- Ei riitä.
Koska Slawikin uudistumisen myötä kuvat muuttuivat maksullisiksi.Alice kirjoitti:Kun kaikki sanoo että dooziedogista saa kopsata, mut harva tietää, ettei saa. Mäkin joskus kopsasin mun vanhaan kennuun. :)
-
Jussu
- Ei riitä.
Mä luulen et siihen et slawikin kuvia ei enää saa kopioida, liittyy se et ne sivut oli ihan kauheen hitaat. (Koska kuvia suoralinkitettiin) En mäkään kestäis jos mun sivut jummais. Tämä on vain arvaus.
-
lumienkuli
- Ei riitä.
Ja kuvien käyttö muuttui täysin maksulliseksi. Ymmärrän täysin, että kuvaajat haluavat sen tasoisista kuvista rahaakin jos mahdollista on..Jussu kirjoitti:Mä luulen et siihen et slawikin kuvia ei enää saa kopioida, liittyy se et ne sivut oli ihan kauheen hitaat. (Koska kuvia suoralinkitettiin) En mäkään kestäis jos mun sivut jummais. Tämä on vain arvaus.
-
Jussu
- Ei riitä.
Tottakai siitä halutaan rahaa. ;) Jos mun kuvat menestyis, niin mäkin kyllä laittaisin niihin hinnat.lumienkuli kirjoitti:Ja kuvien käyttö muuttui täysin maksulliseksi. Ymmärrän täysin, että kuvaajat haluavat sen tasoisista kuvista rahaakin jos mahdollista on..Jussu kirjoitti:Mä luulen et siihen et slawikin kuvia ei enää saa kopioida, liittyy se et ne sivut oli ihan kauheen hitaat. (Koska kuvia suoralinkitettiin) En mäkään kestäis jos mun sivut jummais. Tämä on vain arvaus.
- Sohvi
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Hyvä muuten, että täällä keskustellaan noista asioista, koska tosi monet ei tiedä! Mulle on jäänyt traumoja, kun joskus 8 vuotiaana tein mun ekan kennelin ja jotkut kokeneemmat HTML -kenneleiden yp:t tuli haukkumaan mun sivuja ja sanomaan, että olen typerä idiootti, kun olin kopsannut googlen kuvahausta jotain kuvia. Tiedän (NYT), että se on laitonta, mutta mitä kahdeksan vuotias copyrighteista ymmärtää? Muutenkin jos huomaatte jossain laittomia kuvia, olkaa ystävällisiä, koska eivät ne ylläpitäjät halua olla rikollisia. Ensin niille tulee varmaan hirveä kiire poistaa kaikki kuvat ja sen jälkeen ollaan sormi suussa, kun ei tiedetä, mistä saa kopioida. Kannattaa kertoa samalla viestissään Käräytyksestä, mistä löytyy kuvia ja sääntöjä, jotka kannattaa lukea, sekä flickristä, ym. sivustoista, joista saa laillisesti kopioida kuvia ja millä ehdoilla. Niin nekin voi kehittyä. (Tottakai sitä yksinkin ajan kanssa huomaa, mutta oli se aika ankeaa sitten miettiä, mitäs nyt tekee ja on siinä itku ja sivujen poistaminenkin lähellä...)

-
Mima
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
^Mulle kävi lähestulkoon samalla lailla. Hetkeen ei sit tiiä mistä niitä kuvia kopsaa ja menee lähestulkoon paniikkiin.
-
Mima
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Antakaapas sivuja linkkeineen joilta saan kopioida kuvia.
- Aava
- Toistolla tehoa
Mima: Flickrikin selaaminen ja vapaasti kopioitavien kuvien löytäminen helpottuu hirveästi, kun hakua rajoitetaan. Kelaa sivun alareunaan ja raksita kohdat "Only search within Creative Commons-licensed content" ja "Find content to modify, adapt, or build upon". Näin haku antaa vaan niitä kuvia, joita saa muokata ja kopioida.
- Jenny K
- Käräytys
- Vapaasti Kopioitavaa By Tijuana
- Paperiliitin
- Hobitinkolo
- Maikin Kopioitavaa
- Avalon Race Horses: kattava lista jos jonkinlaista materiaalia sisältävistä sivustoista
/ Kirsi, totta.
- Jenny K
- Käräytys
- Vapaasti Kopioitavaa By Tijuana
- Paperiliitin
- Hobitinkolo
- Maikin Kopioitavaa
- Avalon Race Horses: kattava lista jos jonkinlaista materiaalia sisältävistä sivustoista
/ Kirsi, totta.
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Eipä ole enää noin yksinkertaista! ;) Ottakaas huomioon, että jos Creative Commonsin -lisenssin alla oleva kuva on myös Getty Imagesin alaisuudessa, niin tulee kysyä lupa kuvan käyttöön. Esimerkkinä vaikkapa tämä kuva, jossa lukee:
License
* Attribution Noncommercial Some rights reserved
* Request to license kenjonbro's photos via Getty Images