Kuinka moni liitto hyväksyisi dogsitterit?
-
- Söi navetan kaksi nautaa
Re: Toisten koirilla kilpaileminen?
Entä, jos ilmottautumiseen laitettaisiin dogsitterin nimen perään myös oma nimi, vai menisikö se liian sekavaksi?
// Nyt vasta huomasin Rebecan viestin muokkauksen. Itsekin pohdin tuota, että eiköhän se huijaaja saataisi kiinni viimeistään tuomarin toimesta. Mutta kyllä tätäkin kannattaa siitäkin huolimatta pohtia, ja pyrkiä ehkäisemään.
// Nyt vasta huomasin Rebecan viestin muokkauksen. Itsekin pohdin tuota, että eiköhän se huijaaja saataisi kiinni viimeistään tuomarin toimesta. Mutta kyllä tätäkin kannattaa siitäkin huolimatta pohtia, ja pyrkiä ehkäisemään.
- sometimes I wish someone out there will find me
- 'til then I walk alone
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Mä olin aatellut just tota Reben esimerkkiä, telepatiaa 
Sit kun jokasella liitolla on omat kilpailukoodit, niin voishan se aika sekavaa olla, jos jollain olis kaks nimeä siellä perässä ja jollain vaan yks, mut mun mielestä ainakin paras vaihtoehto ois just että molempien nimet tulis sinne, ettei pääsis sit huiputtamaan. Aivan varmasti löytyy joku joka ois varmasti tarttumaan huijauksesta kiinni jos ei oo mitään tollasta että molempien nimet pitäis laittaa mukaan.

Sit kun jokasella liitolla on omat kilpailukoodit, niin voishan se aika sekavaa olla, jos jollain olis kaks nimeä siellä perässä ja jollain vaan yks, mut mun mielestä ainakin paras vaihtoehto ois just että molempien nimet tulis sinne, ettei pääsis sit huiputtamaan. Aivan varmasti löytyy joku joka ois varmasti tarttumaan huijauksesta kiinni jos ei oo mitään tollasta että molempien nimet pitäis laittaa mukaan.
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Mutta kyllä todella monessa on kuitenki se linkityssysteemi. Esim toko, pk, agi ja pelastus. Et jos liiton pitäjät suostuu (pkn puolesta mä suostuisin jos päästäisiin toimivaan yhteisymmärrykseen) niin dogsittaajat ja semmoset vois kisata noissa. Vai koetaanko välttämättömäksi se, että dogsittaaja saa kisata ihan kaikissa mahdollisissa lajeissa?
Mut sit taas toki on näitä diibadaaba tuomareita, jotka ei tuomaroi niinkuin pitäisi, oon useasti huomannut, että jotkut tuomarit eivät vaivaudu tekemään hommia kunnolla, eivätkä juuri katso koiran sivuja. Et mikäli kisanpitäjällä on aihetta epäillä tuomarin "pätevyyttä" niin kannattaa senkin varmuuden vuoksi katsoa kaikki läpi. Itse olen tehnyt tätä ja sit sanonut parille tuomarille et mitäs tämä tällainen on ja kovat pahoittelut on tullu, en oo sen jälkeen pahemmin ulkopuolisia edes halunnut tuomaroimaan, kun osa on vaan niin laiskoja ettei viitti katsoa koiran sivuja.
Mut sit taas toki on näitä diibadaaba tuomareita, jotka ei tuomaroi niinkuin pitäisi, oon useasti huomannut, että jotkut tuomarit eivät vaivaudu tekemään hommia kunnolla, eivätkä juuri katso koiran sivuja. Et mikäli kisanpitäjällä on aihetta epäillä tuomarin "pätevyyttä" niin kannattaa senkin varmuuden vuoksi katsoa kaikki läpi. Itse olen tehnyt tätä ja sit sanonut parille tuomarille et mitäs tämä tällainen on ja kovat pahoittelut on tullu, en oo sen jälkeen pahemmin ulkopuolisia edes halunnut tuomaroimaan, kun osa on vaan niin laiskoja ettei viitti katsoa koiran sivuja.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
- Höpsö veitikka
vMJY:n kisoissa saa kisauttaa myös muiden koiria eli mitään ongelmaa ei pitäs tulla dogsitteryhdistyksen kisauttajien kanssa. Mä kuitenkin toivon, että dogsitterit sitten itse ilmoittelee sen hoitokoiransa sinne eikä se koiran omistaja.
-
Ei ole ole välttämätöntä, että ds pääsisi kilpailemaan kaikissa lajeissa, mutta tarkoitus on tehdä sellaiset pelisäännöt, että mahdollisimman moni liitto suostuisi niihin.
Susityttö, luultavasti koiran omistaja tulee ilmoittamaan myös hoitokoirat kilpailuihin, sillä se on varmasti monen liiton ylläpitäjän mielestä parempi ratkaisu, ja menisi ehkä liian sekavaksi, jos eri liittoihin olisi eri ohjeistus. Itse kuitenkin oletan, että niistä kilpailuista, joihin koiran omistaja dogsitterin ilmoittaa, sovitaan myös dogsitterin kanssa. Ja mahdollisesti ds sitten kirjoittaa jonkin päiväkirjamerkinnän tms. koiran omistajalle, jotta tästäkin saadaan jotain aktiviteettia revittyä. :)
Susityttö, luultavasti koiran omistaja tulee ilmoittamaan myös hoitokoirat kilpailuihin, sillä se on varmasti monen liiton ylläpitäjän mielestä parempi ratkaisu, ja menisi ehkä liian sekavaksi, jos eri liittoihin olisi eri ohjeistus. Itse kuitenkin oletan, että niistä kilpailuista, joihin koiran omistaja dogsitterin ilmoittaa, sovitaan myös dogsitterin kanssa. Ja mahdollisesti ds sitten kirjoittaa jonkin päiväkirjamerkinnän tms. koiran omistajalle, jotta tästäkin saadaan jotain aktiviteettia revittyä. :)
- 'til then I walk alone
-
- Höpsö veitikka
Joo no kai me mennään mejäliiton kanssa sitten massan mukana vaikka toi kuullostaakin musta huonolle ratkasulle :)
edit // Jaksoin lukaista ekan sivunkin kunnolla enkä pelkästään silmäillen joten joo kuullostaa toi ihan hyvälle ratkasulle :D
edit // Jaksoin lukaista ekan sivunkin kunnolla enkä pelkästään silmäillen joten joo kuullostaa toi ihan hyvälle ratkasulle :D
- Tilli
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Mutta mitä ideaa dogsittereillä sitten on, jos omistaja itse ilmoittaa koirat? Jokaiseen tapaan on omat huijaustapansa, joten kaikki tavat on musta huonoja tämän suhteen. Selvintä mielestäni olisi, että sitterit rekisteröitäs ja heillä olis oma tunnuksensa. Sitten jos epäilisi jotain huijausta, saisi ainakin yhteystiedot yhdistykseltä tietoon. Lisäksi sitterien säännöissä voisi olla kohta, että kerralla voi vain hoitaa yhden henkilön koiria, jolloin palvelun käyttäjätkin pitäisi rekisteröidä.
- Kennel Wardica (FCI1)
- Fjellbris Hunder (FCI5)
- Wolfie
- Höpsö veitikka
No eikö siinä ollut se idea, että se hoitaja sitten näkee miten koiralla on mennyt kisassa ja kirjottaa siitä hoitotarinan. Mä en ole perehtynyt virt. dogsittertoimintaan, enkä ymmärrä miten se toimii, kirjoitetaanko siinä tarinoita vai onko heidän tehtävänä vain pitää ds titteliä yllä ja kisata toisten koiria? Miksi he eivät sitten hanki omia koiria, kun musta virt. maailmassa dogsitteeraus ei oo niin tarpeellista, mut tää mielipide johtuu lähinnä siitä etten ole aivan selvillä miten virtuaalimaailmassa dogsitterit toimivat.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli
-
Wilhelmiinan kanssa olemme ajatelleet asian niin, että dogsitter kirjoittaisi juurikin tarinoita niistä kilpailuista, ja muustakin, mitä hoitokoiransa kanssa tekee, mahdollisesti ilmoittautuisi virtuaalisten koirakerhojen järjestämiin koulutuksiin tai vaikka roolipelimuodossa tapahtuville joukkolenkeille yhdessä muiden harrastajien kanssa. Myös VSDY tulee järjestämään villejä kilpailuita, joukkolenkkejä sun muita dogsittereiden iloksi.
- 'til then I walk alone
- Wolfie
- Höpsö veitikka
No mut mitä haittaa siitä sitten muka olis jos koiran omistaja ilmoisi niitä koiria just nimenomaisesti sen dogsittaajan nimellä? tai silleen. Et mikä nyt sit olis kannattavin tapa saada sittaajat kisaamaan, et toimiiko mikään aijemmin ehdotetuista teidän mielestänne?
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2015 tyylilyyli
-
Musta se on järkevin, että koiran omistaja ilmoittaa myös dogsitterin mukaan.
- 'til then I walk alone
-
Re: Kuinka moni liitto hyväksyisi dogsitterit?
Muokkailin aloitusviestiä! (:
- 'til then I walk alone
-
- Analysaattori
- Viesti:
Ois reilua, kun dogsitter saisi ilmoittaa koiria kisoihin, MUTTA koiran omistajan nimellä, ei siis omallaan. Näin epäreilun tilanteen voisi välttää, mutta samalla koirien omistaja saisi kisautustyötänsä pienennettyä, kun ne koirat on muiden ilmoiteltavana. :) Osallistujien lisääjä katsoo osallistujat ja jos huomaa samalta omistajalta olevan liian monta osallistujaa, hylkää viimeisenä ilmoitetut.
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa
Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
-
^ Tota en edes miettinyt! Mites, miltä tuo kuulostaisi muiden mielestä? Toivottavasti mahdollisimman moni uskaltautuisi tänne sanomaan mielipiteensä!
- 'til then I walk alone
-
- Ei riitä.
Vähän epäilyttää toi Elinan juttu. Jos vaikka dogsitter ilmoittaa kaksi koiraa agilityyn ja omistaja ei ole tietoinen siitä ja ilmoittaa samaan agilityyn vielä kolme koiraa. Näin tulisi liikaa koiria yhdeltä omistajalta, muuten ois järkevä.
---
Toisaalta, jos omistaja antaisi dogsitterille yhden tai useamman LAJIN johon hän saa ilmoittaa koiria, voitaisiin välttyä tältä. Eli ds saa ilmoittaa koiria vain paimennukseen, ja omistaja sitten muihin lajeihin.
-
Dsn pitäisi myös ilmoittaa omistajalle että minne on koiria ilmoittanut.
-
En kyllä tiedä miten ds systeemi toimis, mutta kuulostaa ihan hyvältä jos saadaan järkevät säännöt ja ohjeet.
---
Toisaalta, jos omistaja antaisi dogsitterille yhden tai useamman LAJIN johon hän saa ilmoittaa koiria, voitaisiin välttyä tältä. Eli ds saa ilmoittaa koiria vain paimennukseen, ja omistaja sitten muihin lajeihin.
-
Dsn pitäisi myös ilmoittaa omistajalle että minne on koiria ilmoittanut.
-
En kyllä tiedä miten ds systeemi toimis, mutta kuulostaa ihan hyvältä jos saadaan järkevät säännöt ja ohjeet.