Mistä kennelisi nimi tulee?
- toksi
- Söi navetan kaksi nautaa
Re: Mistä kennelisi nimi tulee?
Ei vielä valmiita, mutta tullaan olemaan Mabel 'N The Tommyknockers. (:
Mabel on joku muumihahmo ja The Tommyknockers on Stephen Kingin kirja. Siitä tuli.
Mabel on joku muumihahmo ja The Tommyknockers on Stephen Kingin kirja. Siitä tuli.
Dressage is a question of feeling
-
- Syvällistä
Sebes
Halusin niin perustaa nahkakennelin, joka tällä kertaa pysyisi. Mietin nimeä aika kauan. Ensin ajattelin Enlevéä, mutta koska monissa fonteissa ei ole é-kirjainta, keksin uuden nimen. Kirjoittelin sanakirjaan erilaisia sanoja, jotka liittyvät nahkoihin. Kun olin kirjoittanut sanan nopea, löysin unkarinkielisen sanan sebes. Silloin päätin, että se se on. Ovathan colliet aika nopeita ja nokkelia paimentajia. (:
Halusin niin perustaa nahkakennelin, joka tällä kertaa pysyisi. Mietin nimeä aika kauan. Ensin ajattelin Enlevéä, mutta koska monissa fonteissa ei ole é-kirjainta, keksin uuden nimen. Kirjoittelin sanakirjaan erilaisia sanoja, jotka liittyvät nahkoihin. Kun olin kirjoittanut sanan nopea, löysin unkarinkielisen sanan sebes. Silloin päätin, että se se on. Ovathan colliet aika nopeita ja nokkelia paimentajia. (:
palaillaan.
-
- Vuohenruokaa
Nyt, kun Chipa on jäänyt tiensä päähän niin mullahan on Pikkujutun ja Zizacoon, joka on puolikas 3 Steps To:sta.
Pikkujutun
Aluksi piti keskittyä vain bostoneihin ja siksipä nimi sopii paljon paremmin niille kuin staffeille. Mutta tykkään nimestä niin, että en voi luopuakkaan siitä. Nimi syntyi vaan joskus, kun mietin kuumeisesti nimeä ja se vaan tuli.
Zizacoon
Tämäkin tulossa pienille/keskikokoisille koirille ja en nyt tiiä tästä nimestä... Ja kaikille tiedoksi se on yhden pokemonin nimi
Nimi vaan tuli niinkuin edellinenkin ja sopi minusta pienemmille koirille, kun taas isommille koirille tulee BlackBaron tai Black Baron...
Melkeen aina kaikki tulee vaan päästä paitsi tuo Chipa, joka ei edes mikään huippu hieno ole.
Pikkujutun
Aluksi piti keskittyä vain bostoneihin ja siksipä nimi sopii paljon paremmin niille kuin staffeille. Mutta tykkään nimestä niin, että en voi luopuakkaan siitä. Nimi syntyi vaan joskus, kun mietin kuumeisesti nimeä ja se vaan tuli.
Zizacoon
Tämäkin tulossa pienille/keskikokoisille koirille ja en nyt tiiä tästä nimestä... Ja kaikille tiedoksi se on yhden pokemonin nimi

Nimi vaan tuli niinkuin edellinenkin ja sopi minusta pienemmille koirille, kun taas isommille koirille tulee BlackBaron tai Black Baron...
Melkeen aina kaikki tulee vaan päästä paitsi tuo Chipa, joka ei edes mikään huippu hieno ole.
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Sinisen Unen (ilmoittakaa jos on jo käytössä)
Nimi vain yhtäkkiä putkahti päähäni ja siinä se oli! ;)
Nimi vain yhtäkkiä putkahti päähäni ja siinä se oli! ;)
- Cian
- Toistolla tehoa
- Viesti:
En miettinyt nimeä sen kummemmin. Aloin lähinnä miettiä kennelin kotimaata ja paikkaa missä se sijaitsee, millaisia koiria siellä on (itsestään selvyys; tanskandoggeja, mutta lähinnä luonteita) ja jossain vaiheessa aloin maistelemaan sanaa Damme, se oli yksinkertainen, kiva kirjoitusasultaan, hauskan kuuloinen lausuttuna ja rimmasi Dane sanaan muutenkin. Dammesta keksin myös paljon kasvattinimiä silloin kun käytin vielä suomalaisia nimiä - nykyään Damme on lyhennetty pelkäksi D-kirjaimeksi kasvatin nimen perään. Love it.
“ My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am ”
- Dammen tanskandogit Virtuaalinen tanskandoggiyhdistys - VTDY
- Tuulia
- Analysaattori
- Viesti:
Yläkerran tuli yksinkertaisesti siitä, että vinttikoira = vintti = ullakko = yläkerta :D Vääntelin kaikkea vinttikoira-aiheisia nimiä päässäni ja lopulta tykästyin Yläkerran-nimeen niin paljon, että valitsin sen käyttööni. Olen ajatellut, että mikäli (=kun) alan vanhempana kasvattamaan silkkivinttikoiria, valitsen kasvatusnimekseni Yläkerran. Toivottavasti vaan kukaan ei ehdi ensin... :D
Silencieux oli aluksi mulle todella hankala nimi kirjoittaa, kopioin sen omista teksteistäni etten olisi kirjoittanut sitä väärin :D Silenc on ranskaa ja tarkoittaa hiljaisuutta, joten siitä sanasta lähdin vääntämään nimeä. Silenc muistuttaa myös hieman silkkistä, joten sopii silkkivinttikoirakennelillekin hyvin. Olen kiintynyt tähänkin nimeen vuosien saatossa hyvin paljon.
Silencieux oli aluksi mulle todella hankala nimi kirjoittaa, kopioin sen omista teksteistäni etten olisi kirjoittanut sitä väärin :D Silenc on ranskaa ja tarkoittaa hiljaisuutta, joten siitä sanasta lähdin vääntämään nimeä. Silenc muistuttaa myös hieman silkkistä, joten sopii silkkivinttikoirakennelillekin hyvin. Olen kiintynyt tähänkin nimeen vuosien saatossa hyvin paljon.
-
- Kanada
Funside's Olin koirani kanssa lenkillä joskus n. 1,5 vuotta sitten lenkillä ja mietiskelin kennelilleni hyvää nimeä. Vääntelin sanoja,ja siitä se lähti,Funside's.
Se se on :D
Luvaton Katsastelin tuota toppaa mistä löytyy nimi ehdotuksia,ihastuin Luvaton nimeen sekä katsastin muita vaihtoehtoita. Perustin toppan,jossa änestettiin uudelle kennelilleni nimi. Luvaton siitä sitten tuli.
Se se on :D
Luvaton Katsastelin tuota toppaa mistä löytyy nimi ehdotuksia,ihastuin Luvaton nimeen sekä katsastin muita vaihtoehtoita. Perustin toppan,jossa änestettiin uudelle kennelilleni nimi. Luvaton siitä sitten tuli.
If you can dream it you can do it
-
- Le-ppä-ker-ttu
Selyem = Silkki (unkariksi) ja kasvatus rotunahan toimii silkkiterrieri ihastuin tuohon nimeen :) se voi viellä joskus vaihtua ;)

Juni & Espanjanvesikoira Duffy.
"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?"
-Pikku Myy
-
- Le-ppä-ker-ttu
Frío - Espanjankieltä ja tarkoitaa kylmää/kylmyyttä.
Minusta se jotenkin loksahti hyvin koskien kennelini kasvatusrotuja (tai ainakin toista niistä).
Pitkän aikaa jouduinkin sitä kennelnimeä harkitsemaan, ettei tulisi sellaista mikä olisi jo virt. että irl. käytössä.
Bite Me - "Pure Minua", hmm. Älkää edes kysykö mistä sain päähäni pistää kennelin nimeksi tuollaisen.
Minulle se jotenkin vain kolahti mukavasti, ja päätin ryövätä sen ihan kylmästi samantien!
Tyytyväinen olen molempiin. (:
Minusta se jotenkin loksahti hyvin koskien kennelini kasvatusrotuja (tai ainakin toista niistä).
Pitkän aikaa jouduinkin sitä kennelnimeä harkitsemaan, ettei tulisi sellaista mikä olisi jo virt. että irl. käytössä.
Bite Me - "Pure Minua", hmm. Älkää edes kysykö mistä sain päähäni pistää kennelin nimeksi tuollaisen.
Minulle se jotenkin vain kolahti mukavasti, ja päätin ryövätä sen ihan kylmästi samantien!
Tyytyväinen olen molempiin. (:
-
- Höpsö veitikka
Enemyn nimi tuli puhtaasti tallini.fi:ssä olevasta kaverini tallista, ei siitä sen enempää.
Roadrunner Coyotes sai ekan liitteensä Roadrunner Recordsin mukaan, mä mietin eka Public Roadrunneria tai pelkkää Roadrunneria, kunnes ajattelin ottaa kelpiet kasvatusroduksi. Tykkään coyotesista sanana ja olen aina nähnyt kelpoissa jotain kojoottia. Kun vihdoin sain Roadrunner Coyotesin rakennettua päätin palata takaisin virtuaaliharrastuksen juurille - shelttikasvatukseen. Päätin silti jättää coyotesin nimeen ja tällä me nyt mennään.
Roadrunner Coyotes sai ekan liitteensä Roadrunner Recordsin mukaan, mä mietin eka Public Roadrunneria tai pelkkää Roadrunneria, kunnes ajattelin ottaa kelpiet kasvatusroduksi. Tykkään coyotesista sanana ja olen aina nähnyt kelpoissa jotain kojoottia. Kun vihdoin sain Roadrunner Coyotesin rakennettua päätin palata takaisin virtuaaliharrastuksen juurille - shelttikasvatukseen. Päätin silti jättää coyotesin nimeen ja tällä me nyt mennään.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
-
- Ei riitä.
Kaikilla oli hieno websi kenneli, ja minäkin halusin vaihtaa jo suntuubin parempaan. Siis html-kenneli? Mikäs siinä, menin websiin ja aloin täyttää lomaketta, nimi? Siis nimi!? Päätin että tämä on vain harjoitus, joten laitoin olkihatun.
Siitähän se sittenlähti, Olkihatun oli aluksi vain pieni hoitaja kenneli, mutta sitten päädyin toisen laiseen maailmaan. Olkihattu sai jäädä, ja siitä se lähti. Voi olla että joskus otan hienomman nimen, mutta nyt mennään tällä.
Siitähän se sittenlähti, Olkihatun oli aluksi vain pieni hoitaja kenneli, mutta sitten päädyin toisen laiseen maailmaan. Olkihattu sai jäädä, ja siitä se lähti. Voi olla että joskus otan hienomman nimen, mutta nyt mennään tällä.
-
- Alkupalat
"Pakkaskukan" pälkähti mieleen, kun yritin muodostaa kivaa slk-kennelnimeä jotenkin talveen ja lappiin ja kylmyyteen liittyen.
kuten kaipaus ihmisen
lentää yli taivaan peiton
ihmeellinen tumma lintu
vapauteen
lentää yli taivaan peiton
ihmeellinen tumma lintu
vapauteen
- Cookiemonster
- Kanada
Rajattoman, ensin se oli Rajaton (mutta tämän niminen oikea kennel on jo). Mutta halusin silti pitää suomalaisen kennelnimen ja melko samassa kastissa Rajatonin kanssa, sitten pälkähti mieleen Rajattoman.
Mitään sen suurempaa tarkoitusta tmv. ei tuolla ole.
Mitään sen suurempaa tarkoitusta tmv. ei tuolla ole.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
-
- Kanada
- Viesti:
Olen ottanut opista vaarin ja itse en ainakaan IKINÄ ota käteeni englannin sanakirjaa ja etsi sieltä suoraan mitään sanaa kennelin nimeksi, sillä aivan varmasti jossakin päin maailmaa on juuri tai ainakin melkein saman niminen hörskä. Hyvänä esimerkkinä kennelini Gold Leaf's. Goldleaf merkitsee suomeksi "katinkultaa" ja nimesinpä siten ensimmäisen virtuaalikennelini sen mukaan, hieman muunneltuna ja ah - kuinkas ollakaan - kävikin ilmi, että IRL löytyi oikeastikin melkein samaa nimeä kantava kenneli, joka vielä kaiken kukkuraksi kasvatti samaa rotua (!) kuin oma virtuaalikennelini. Nimenvaihto tuli siis eteen ja nyt kyllä täytyy myöntää ettei minulla todella ole aavistustakaan, mistä nimi Avénless hyppäsi päähäni. Nimi ei siis itseasiassa tarkoita mitään millään kielellä. Olen todella tyytyväinen tuohon erikoiseen päähänpälkähdykseen ja myös hurjan tykästynyt nimeemme!
- Diamond and the promises and a million dollar bills
All the lives we're wasting in the Hollywood Hills- Vuoden 2011 tulokas
-
- Vuohenruokaa
Carabee-sana ei ilmeisesti tarkoita mitään, ja se onkin itsekeksimäni, ja olen hitusen ylpeä siitä.
Tahdoin bortsukennelille nimen, joka on erilainen ja hauska, helppo kirjoittaa ja lausua, ja että se sopisi jotenkin rotuun. Nimenä sana ei ole liian pitkä, se sopii pentueita ajatellen hyvin koiran nimen perään (of Carabee tms.) ja se on jotenkin niin.. täydellinen. Tykkään c-kirjaimesta, ja tässä nyt etäisesti yhdistyy Camilla-nimen c kennelin nimeen. Idea tai ajatus lähti irl-kennelin Cabaroon nimestä, en tiedä ovatko paljoakaan toistensa kaltaiset, mutta kyseinen kennel on minulle yksi tärkeimmistä.
Power Off sopi mielestäni hyvin pikkuterriereille, kun oli pikaisesti saatava pienelle idealle nimi. Mietin aluksi suomenkielistä nimeä, mutta tämä tuntui paremmalta. Voisin kuvitella, että aktiivisen ärrierin omistaja toivoisi joskus koirassaan olevan power on ja power off -nappulat. Nerokasta?
Lasienkelin nimi pyöri kauan päässäni, ja halusin sen ensimmäiselle viralliselle kennelilleni nimeksi. Kun jälkeenpäin ajattelen, voin hyvin kuvitella Lasienkelin nimen alle belggareita, malinoiseja, mutta sen sijaan kasvattelen tuolla noutajia, tällä hetkellä kultsuja ja flättejä (aiemminhan Lasienkelillä oli "paimenet ja noutajat"-teema). Sanana se on kaunis, ja taitaa juontaa jonkun vanhan virtuaaliflätin nimestä, ei vain tule mieleen mistä kennelistä mahtoi kyseinen koira olla.

Power Off sopi mielestäni hyvin pikkuterriereille, kun oli pikaisesti saatava pienelle idealle nimi. Mietin aluksi suomenkielistä nimeä, mutta tämä tuntui paremmalta. Voisin kuvitella, että aktiivisen ärrierin omistaja toivoisi joskus koirassaan olevan power on ja power off -nappulat. Nerokasta?
Lasienkelin nimi pyöri kauan päässäni, ja halusin sen ensimmäiselle viralliselle kennelilleni nimeksi. Kun jälkeenpäin ajattelen, voin hyvin kuvitella Lasienkelin nimen alle belggareita, malinoiseja, mutta sen sijaan kasvattelen tuolla noutajia, tällä hetkellä kultsuja ja flättejä (aiemminhan Lasienkelillä oli "paimenet ja noutajat"-teema). Sanana se on kaunis, ja taitaa juontaa jonkun vanhan virtuaaliflätin nimestä, ei vain tule mieleen mistä kennelistä mahtoi kyseinen koira olla.
and like a deer in the headlights
i meet my fate
i meet my fate