Suhtautuminen hoitajakenneleihin nykyään

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Merkku
Alkupalat
Viesti:

Re: Suhtautuminen hoitajakenneleihin nykyään

Viesti Kirjoittaja Merkku »

mulla on se hoitajakenneli ja kaipaisin sinne toista ylläpitäjää. En nimittäin jaksa yksin pitää sitä enään pystyssä. Kiinnostuneita?

I love my dog and it's my everything.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Oon kai aikaisemminkin kirjoittanut tänne, että Haovcissa on ollut ihan tuota tavallista hoitajatoimintaa, mutta se sitten loppui, kun ei hoitajia ollut, niin kiinnostus lopahtui.
Oon kyllä jo jonkin aikaa aatellut nostaa hoitajatoimintaa takas pystyyn jossakin kennelissä ja sain aikaiseksi tänne jonkinnäköistä hoitajatoimintaa. Mulla on ennen ollut hiukan tiukempi linja, mutta mä tiedän sen, että jos laitan tyyliin että pitäis hoitaa joka toinen tai joka kolmas viikko ihan selasella "must" tyyliin, niin ne kaikki vähäisetkin hoitajat kaikkoontuu, siks mulla on hiukan löysää tuolla, mutta saa nähdä onko sit liian löysää et kaikki on sellasella "what ever" tyylillä ja se epäaktiivisuus jatkuu.

Tommonen Hucan ehdottama hiukan roolipelimäisempi olis sinällään kyllä ihan kiva, mut tosiaan kun edellisellä sivulla mietittiin miten voitaisiin saada houkuteltua hiukan virallisimpiin kenneleihin hoitajatoimintaa, niin tuo varmaan kaikkoonnuttaa kaikki aloittelijat kauas. Ja siinä voi käydä niin, että ajanpuutteen vuoksi kukaan kokeneempi ei taas tule mukaan. Mut en kyllä teidä, ihan kivalta idealta kyllä vaikuttaa ja tollanen olis kyllä aika hieno ja houkutteleva.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Sunny
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Sunny »

Mulla ainakin on kenneleissä aina ollut hoitajia :) Hoidan tällä hetkellä muutamassa kennelissä myös =)
Sunny
Viiru
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Viiru »

No siis, ihan ensimmäiset virtuaalikennelkokemukset lähti siitä, kun hoidin sellaista aussienarttua pienessä epävirallisemmassa hoitajakennelissä. Mielestäni hoitajatoiminnat näissä virallisissakin kenneleissä ovat ihan jees, toisinaan mahtavaa, ja todellakin arvostan niitä, ketkä jaksavat panostaa siihen. Itse en oo pitkään aikaan hoitanut virtuaalikoiria, mutta toisinaan tuntuu, voisin hyvinkin yhteen kenneliin ryhtyä hoitajaksi.

Itte en ikinä varmaan jaksaisi kennelissä enää mitään hoitajatoimintaa harjoittaa, mutta ensimmäiset kennelit mullakin oli pääasiassa hoitajakenneleitä. Ainakin siihen asti, kun silloin jossain 2008-2009 tutustuin tähän virallisempaan puoleen.

Mutta kyllä, he saavat kyllä minulta kaikki papukaijanmerkit ketkä oikeasti jaksavat pyörittää hoitajatoiminnallista virtuaalikenneliä.
Se, joka sanoi, että rahalla ei saa onnea, unohti koirat
Gimela
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Gimela »

Mulla on tässä maaliskuun aikana perustettu virtuaalikenneli, joka kyllä ottaa hoitajia. Hoitajia onkin tullut kivasti jo viisi kipaletta, oikein tyytyväinen olen, Trans Greatissa saa vierailla ja jos hoitokoiran hankkimiseen riittää aikaa, niin siitä vaan, kyllä noita koiria riittää :) Että tällaista.
Hanna-81
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Hanna-81 »

Viiru: Millä määrittelet epävirallisen ja virallisen virtuaalikennelin ?
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.

Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Mew
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Mew »

Itte määrittelen virallisen ja epävirallisen sillee, ett virallisessa kisataan ns. vFCI'n alaisena ja se on niinku enemmän se kisaus niinku in, mutta epävirallisessa on sitte enemmän sitä hoitajapuolta ja ne ylläpitäjät on yleensä kokemattomempia jne. Joo että sillee :''3 Itte suhtaudun positiivisesti; tykkään itte henk. koht. hoitaa koiria, siinähän kehittää tarinanluontitaitoo ja äikkää yleensäkki, sekä hieman tietouttaan eri koirista ja sillee. Mulla on ollu alotteilla moniaki kenneleitä, jossa olis ollu hoitajatoimintaa, mutta ne on aina jääny ja nyt sitten on erään hlön kanssa suunnitteilla virtuaalikenneli virallisemmalle puolelle, jossa oon itte ihan avuton, mutta aina sitä oppii virheistään... asiasta toiseen siirtyen taas pylly >8<
Viiru
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Viiru »

Hanna-81 kirjoitti: Millä määrittelet epävirallisen ja virallisen virtuaalikennelin ?
Vähän noin niin kuin mew selitti. Eli virallisemmissia virtuaalikenneleissä kaikki muutenkin on enemmän samanlaista kuin irl-kennelitoiminta, kuten esimerkiksi virtuaalieurot ovat hyvä esimerkki. Näissä on myös kisautetaan koira huomattavasti enemmän ymym.

Epävirallisemmat taas ovat ehkäpä juuri hoitajakenneleitä, joidenka päätoiminta on nimenomaan hoitaminen. En tarkoita näin, että kaikki hoitajakennelit ovat epävirallisia. Epävirallisien ylläpitäjät ovat yleensä nuorempia ja enemmän aloittelijoita, taso aina kehittyy viralliseempaan päin (:

Että näin mä ne määrittelen.
Se, joka sanoi, että rahalla ei saa onnea, unohti koirat
Jasmin
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Jasmin »

... Virtuaalikenneleissä hoitajatoiminta tuo toki ensimmäisenä mieleen näiden aloittelijoiden kennelit, mutta aloitinhan mäkin virtuaalikoiraharrastuksen niiden parissa. Ja itseltäni ei löytyisi kiinnostusta ja jaksamusta ylläpitää kenneliä, jossa olisi sivutoimintana hoitajatoiminta, koska tiedän, että siinä se innostukseni kuolisi ihan lopullisesti. Hoitajatoiminta on musta ihan hyvä juttu, tosin enemmänmin järkevänä pidän sitä, että se ei ole päätoimintana, koska silloin kisautukset sun muut jäävät taka-alalle.

Mutta lyhyesti, suhtaudun siis hyvin ja mielenkiinnolla hoitajakenneleihin, joiden päätoiminta ei ole hoitaminen.
Kitu
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Kitu »

Niinkuin varmaan monet muutkin innostus lähti hoitajakenneleistä joita itsellänikin oli parikin kappaletta. Olihan se aina kivaa ja niin kauan kuin sitä jaksoi. Kerran minulla oli samaa aikaa sekä hevos, että koira hoidokkeja ja niitä taisi olla parhaimpina aikoina, jopa 7 kpl. Ensimmäistä hoidokkiani en muista. Silloin mietin vielä, että kuinka tylsää olisi jos joutuisi vain kisauttamaan koiriaan, mutta onneksi kokeilin! Kannatti todella! Muistan elävästi kuina vuorotellen jokainen hoitaja kennel loppasi, kun hoitajia ei tullut ollenkaan ja sitten taas oli niitä jotka pursusivat hoitajia :D

Omalta taholta voin sanoa, että en ole piiiitkään aikaan törmännyt hoitaja kenneleihin, mutta sitten, kun niitä löytää löytää todella paljon. Minua vain aina harmittaa, kun kaikilla on valmis layoutit omissa virtuaalikenneleissään. Ja niinhän minäkin käytin aina välillä, kun en jaksanut ulkoasupajoilta pyytää tai itse väkertää. Ei minulla sinäänsä ole mitään hoitaja kenneleitä vastaan, mutta en palaisikaan niitten pariin. Tämä on vaan niin täydellistä, kun ei tarvitse aina keksiä uuttaa tarinaa, joka päivä tai valitella, kun joku muu hoitaja ehtii juuri ennen sinua kysyä sitä ihanaa pikkuista pörröpalleroa hoitsuksi. Eli ei mitään vastaan, mutta en aijo palata.
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Aikoinaan mulla oli enemmän kipinää hoitajakenneleiden parissa kuin mitä mulla oli ikinä kisauspuolella. Mulle hoitotarinoiden lukeminen oli sykähdyttävämpää kuin mekaaninen kisoihin ilmoittautuminen ja puiseva kisakalentereiden päivittäminen. Ok, mulla oli aikoinaan menestyksekäs hoitajakennel, josta katosi porukka, kun siirryin MSN Groupsilta silloiseen Freewebsiin. Sama kennel, sama ylläpitäjä, samat koirat eri kuvilla, eri sivutila ja itsetehty ulkoasu. Ja silti kaikki vaan katosivat.

Musta tuntuu vahvasti siltä, että hoitajakenneleiden ydin on juuri "alkeellisissa olosuhteissa" (valmisulkoasut/-sivupohjat, epärealistisemmat luonteet, jne.), koska mitä realistisempaa kaikki on, sitä vaikeammin lähestyttävää siitä tulee. On paljon kivempaa hoitaa kennelissä, jonka saksanpaimenkoiralauma on pelkkiä suloisia palleroita kuin kokeneemmille ihmisille tarkoitettuja suojelukoiria. Kuitenkin mielikuvituksellisten tarinoiden keksiminen on yleensä vähän enemmän nuoremman väen juttu ja kun yrittää nousta siitä korkeammalle, menettää yleensä myös mahdollisuuden comebackiin.

Muumion ideologia, eh?

//edit: Jäi sanomatta, että yleensä just ne ns. alkeelliset olosuhteet luo sellaisen ympäristön, että omaa mielikuvitustaan on helpompi käyttää. Mun mielestä.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Jael
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Jael »

Aloin miettimään, että pitäisikö perustaa piirretty jonkinsortin hoitola. Ajattelin, että eläimiksi voisi tulla hevosia, kissoja ja pieneläimiä. Koiria en kuitenkaan sinne laittaisi, kun muutenkin täällä saa niiden kanssa "touhuilla". Yhdellekkään elukalle ei tulisi kuvat vaan piirretyt. Kaikki kuvat tulisivat olemaan piirrettyinä, koska ihastuin iin siihen virtuaalitalli Seppeleeseen, että ajattelin tehdä itsekkin täysin piirretyn. Aloin vain miettiä, että tulisiko sinne edes hoitajia? Ainahan sinne tullaan kysymään, että saanko hoitaa jne. mutta sitten niitä ei koskaan hoideta mikä on hiukan ärsyttävää. Seppeleessähän on lähes joku hepolla hoitaja ja ne hoitavat niitä kunnolla, mutta onhan sekin ollut pystyssä jo jonkin aikaa. Kaipaisin kyllä myös toista ylläpitäjää, jos joku turrilasta haluaisi tulla ehdolle. Osaisit räplätä koodeja(koodaus taito ei ole pakollinen), ymmärtäisit, että ei voi olla kirkkaan sinistä rottaa ym. ja että olet luotettava. Olisi ihan hyvä jos sinulla olisi piirrustustaitojakin niin ei tarvisi piirtää kaikkea itse, mutta sekään ei olisi pakollista (:
We gonna take over the world
While these haters getting mad
Take over the world
Watch these haters get mad
Litsikoira
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Litsikoira »

.
Black sunsets in your eyes, am I dreaming?
Vastaa Viestiin