VTL - VALIOLISTASTA (lue viim. viesti!)

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Elina
Analysaattori
Viesti:

Re: VTL - tulospalvelu asiaa!

Viesti Kirjoittaja Elina »

Oisko fiksua laittaa äänestys, niin sais selvän tuloksen, ollaanko täällä sitä tulospalvelua puolesta vai vastaan? =)
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Reetta
Kanada

Viesti Kirjoittaja Reetta »

No alunperin se oli ideana, mutta äänestyksen voi pistää pystyyn vaan kymppiuutisissa.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mul on nyt viel yks kommentti tähän.

Esim kun on näitä koiria, joilta on kadonnut sivut, niin ne tulokset on niin kiva ja helppo katsoa tulospalvelusta, nimittäin on tosi inhottavaa lähteä kaivamaan niitä kuin neulaa heinäsuovasta. Tuli vaan mieleen, kun oon nyt just ostamassa erään kennelin vanhaa kasvattia, joka on lojunut, pystyn sen BH tuloksen ja paimennustulokset katsomaan helposti koiran nimeä etsimällä tulospalvelusta, mutta esim jos sillä on jotain agituloksia, niin voi olla, etten saa niitä koskaan selville. Mm siks tulospalvelut ovat hyviä asioita. Mä tiedän, että se urakka on hirvee, itellä on ollut pajälista ja pavilista ja niiden täytteleminen oli tuskaista, mut siitä on oikeesti hyötyä.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Iivi »

^Tuo on kyllä totta. Mutta sitten taas toisaalta myös tulospalvelu voi vahingossa kadota - kuten kävi nyt esimerkiksi mejässä Suomen tulospalvelulle. Nyt sen takia Suomen alaisuudessa ei ole voitu järkätä kisoja pitkiin aikoihin, mikä kieltämättä ärsyttää. Eli liikaa tulospalveluihinkaan ei kannata luottaa, siksi on mun mielestä järkevämpää että tulokset löytyvät jokaisen koiran omilta sivuilta.
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
Nora
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nora »

Mä tykkään tuomaroida enemmän sellasia kisoja, joissa on tulospalvelu, ja suoraan sanottuna en tykkää ollenkaan agilityn systeemistä. Mutta tulospalvelussa on hirveä työ. Miusta sellanen vois onnistua, että otetaan 1-3 henkilöä aktiivisuuden mukaan päivittämään erillisellä sivulla olevaa tulospalvelua, ja heillä olisi myös aina tallennettuna max. kk vanha tulospalvelu itsellään, mielellään tallennettuna kahteen paikkaan. Tai jotain.

TAI: sitten joku(niinpä, joku eli kuka?) tekis samanlaisen tsydeemin niin kuin Tuulialla on ollut osallistumisjutuissa, mutta sitä pääsis käyttämään vaan ylläpitäjät. Tai vaikka YVNL'ssä olevaa jotain systeemiä.

Mutta joka tapauksessa kaikissa tapauksissa tulis jonkun verran työtä. :/
Et hätt noch immer jot jejange.
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Hankkikaa Snap Links Firefoxii, niin agissa 60:n koiran tuomaroiminen menee alle minuutissa. :mrgreen:

Okei, liikaa OT, mut en vaan käsitä mikä siinä agisysteemissä on niin vaikeaa tuomaroida! Mielummin mä agia tuomaroin kuin yritän mun hitainta hitaimpaa nettiyhteyttä kiduttaa isoihin tulospalveluihin. Sen takia en tokoa paljon järkkääkään, kun siinä tuomaroimisessa on mulle henkilökohtaisesti niin hirveä työ, kun pahimmillaan selain tilttaa jokaisen CTRL + F:n jälkeen. Mutta tämähän on tietysti mun ongelmani, eikä teidän. :-D
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Jos tulospalvelu poistuis käytöstä niin tulisiko tokosta agituomarointi tyyppinen, elikkäs ilmossa on linkki koiran sivulle jossa on oltava tulokset tai tulee HYL? Mulle on oikeastaan ihan sama ton kanssa kyllä, koen kuitenkin agituomarointi tyypin helpommaksi kuitenkin jostain syystä. Ja siinä ei menisi niin paljon aikaa ja vaivaa VTLn ylläpitäjille, jos voisivat ainoastaan kalenteria ja valiolistaa päivittää :D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Reetta
Kanada

Joo, samanlainen tuomarointisysteemi tulisi kuten agilityssa.
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Netry »

Varmasti mm. turrilasta löytyisi innokkaita päivittelemään tota tulospalvelua useampikin, jos tarve vaatii. Mä ainakin voisin olla päivittelemässä sitä, jos se siitä on kiinni ettei sitä jakseta päivitellä. :--)
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Agilityn kaltainen tuomarointityyli olisi kyllä aika kätevä. On ihan järjettömän raskasta tarkistaa vaikkapa 60 koiran luokassa jokikinen koira yksitellen, kun listalta löytyy koiria aivan järjettömästi. Ja säästäisihän se päivittelijöidenkin aikaa, kuten myös tuomareiden. :)
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Niin, ja sitten ei tarvitsisi koirien perään lisäillä niitä linkkejä tai haukkua tulospalvelun päivittelijöitä kun ihan omasta aktiivisuudesta riippuen voisi nuo tulokset koiran sivulle lisätä.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Hanna-81
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Hanna-81 »

Juinttu kirjoitti:Niin, ja sitten ei tarvitsisi koirien perään lisäillä niitä linkkejä tai haukkua tulospalvelun päivittelijöitä kun ihan omasta aktiivisuudesta riippuen voisi nuo tulokset koiran sivulle lisätä.
Minä olen tällaisiltä koirilta poistanut ne linkit osallistumisista. Sääntö kun nyt on tällä hetkellä se, että tulokset täytyy löytyä sieltä tulospalvelusta. Elikkä mun ajatuksen mukaan linkitystä ei sallita. Koska silloinhan rikotaan sääntöjä.
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.

Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Musta tulospalvelu on turha ja jostain syystä mulla on monta koiraa jonka tuloksia ei ole ikinä lisätty tulospalveluun. Yksikin koira metsästi 1 vuotta viimeistä EVL ykköstä, sillä sen tuloksia ei ikinä lisätty tulospalveluun ja lopulta sai kokeesta jonka tuomaroin itse (eli periaatteessa koira ei ole oikeasti valio, koska en hylännyt koiraani kokeessani, vaan tuomaroin sen normaalisti.). En tiedä onko koiralla vieläkään tulospalvelussa tuloksia. Multa löytyy tämän kaltaisia esimerkkejä enemmänkin, tosin sellasia jotka eivät valioita ole. Mie koen myös tokon tuomaroimisen äärimmäisen hankalaksi tulospalvelun takia, enkä sen takia melkein koskaan sitä tuoki tai järjestä. Agityylinen kisaustyyli sopii mulle niin paljon paremmin.
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Quattro
Kanada

Viesti Kirjoittaja Quattro »

Mun mielestä olis parempi ottaa tulospalvelu pois käytöstä. Järjestin juuri toko kisat,ja kauhea vähti siinäkin. Vaikka otin joka luokkaan 30 koiraa,oli tuomaroiminen hankalaa. Mielestäni voisi olla tuo agilityn tapainen tuomarointi tai jos joku keksii paremman. Ongelmahan on vain siinä mikä olisi parempi?!
If you can dream it you can do it
Reetta
Kanada

Uudella järjestelyllä tulisi kyllä kaikkien I-palkinnon saaneiden tulokset tulospalveluun, että se tuloksia puuttuminen tulospalvelusta korjaantuisi sillä. Mutta nyt näyttää siltä, että todella moni on tulospalvelun poistamisen kannalla. Yksi vaihtoehtohan olisi tietenkin se, että kerätään kokoon enemmän päivittelijöitä (tällä hetkellä teen yksin melkeinpä kaikki VTLn päivitykset), joiden vastuulla olisi sitten vain tuo tulospalvelun päivittäminen. Työnmäärää se vähentää yhtä ihmistä kohti mutta ei vie sitä faktaa pois, että tulospalvelun päivittäminen on raskasta ja järjestelmä vanhanaikainen. Helpoinhan olisi joo, jos osaisi koodata sellaisen järjestelemän, jonka avulla on helppo tulokset lisätä, mutta sellaisen koodaaminen olisi monimutkaista enkä tiedä miten se käytännössä sitten tulisi toimimaan.
Vastaa Viestiin