VTL - VALIOLISTASTA (lue viim. viesti!)

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Reetta
Kanada

Re: VTL - tulospalvelu asiaa!

Viesti Kirjoittaja Reetta »

^ Pitäisi olla sitten linkitettynä kutsusivu jos tällaiseen järjestelmään päädytään.

Ainoa ongelma mikä tässä sitten tulee, jos tulospalvelu poistetaan, on kutsusivujen säilyminen. Kyllähän mulla on luotto ihmiseen, mutta totuus se on, että sitten on paljon vaikeampi arvioida niitä tulosten oikeellisuutta.

Nyt on tullut parempia perusteluja niiltä henkilöiltä, jotka ovat tulospalvelun poistamisen kannalla, että olen vähän kallistunut siihen suuntaan. Mitään en kuitenkaan ole vielä päättänyt, sillä tulospalvelu on jotenkin osa tokoliiton indentiteettiä. Työtä se kyllä vaatii, kuten on moneen otteeseen tullut tässäkin topassa esille..
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Voisiko tuon tulospalvelun sitten jättää sivulle niinkuin vepeliitossa on tehty?

Omasta mielestäni tulospalvelu kuuluu tokoliittoon. Se on iso osa sitä. Tuomaroidessa mun mielestäni on ainakin helpompi katsoa kaikki tulokset suoraan tulospalvelusta, kun katsella kaikkien koirien sivut lävitse. Nykyään kaikki pitäisi uudistaa ja olla tosi nopeaa, miksi ei voitaisi välillä jättää jotain vanhaa talteen? (:

Kyllähän tulospalvelun ylläpito on raskasta, mutta jotenkin tuo vain tuntuu kuuluvan tokoliittoon.
Reetta
Kanada

Tulospalvelu jäisi ehdottomasti sivuille samallalailla kuin vepessä, sillä siihen on niin paljon aikaa ja vaivaa käytetty useiden vuosien ajan. :) Itse pidän kyllä myös tulospalvelusta, mutta järjestelmä on valitettavasti vanhanaikainen, että se aiheuttaa todella paljon työtä. Jos vain osaisi koodata sellaisen järjestelmän, että tulokset pystyisi helposti ja nopeasti lisäämään, niin olisi kyllä mahtavaa.
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Netry »

Mä itse tykkään tulospalvelusta, enkä kyllä lähtisi sitä pois ottamaan.
Mulla esimerkiksi kisakalentereiden päivitykset saattaa välillä jäädä ja putoan aina kärryiltä missä luokissa ne koirat kisaavatkaan. Tulospalvelusta on aina ollut kätevä tarkistaa, onko se koira saanut uusia ykköstuloksia tms.
Oon aina ihaillut VTL:än työtä, on niin ahkerasti päivitelty noita kalentereita ja tulospalvelua! Suuri kiitos sinne liiton ylläpitäjille.
Elina
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elina »

Minusta tuo tulospalvelu on aivan turha ja hankala, kun se kuitenkin tulee jonkin verran jäljessä. Tuomarointi on paljon helpompaa esim. agilityssä kun ei tarvitse hakea sieltä listalta jokaista koiraa erikseen. Lisäksi minusta tulospalvelun poistaminen olisi siinäkin mielessä kätevää, että sitten koirien omistajien olisi tavallaan pakko lisätä ne tulokset sinne kalenteriin asti. Kasvattajan näkökulmasta olisi mukavaa, kun sieltä kalenterista näkisi oikeasti, onko koiran kanssa kisattu yhtään missään vai onko se ihan unohdettu. :mrgreen:

Mie en oikein ymmärrä minkä takia ne kutsusivut pitäisi sitten olla linkitettynä? Ei se multa ole pois, jos joku huijaa koiransa tulokset. Minusta koko virtuaalikoirailun idea on kisaamisessa, joten oma on häpeänsä, jos ei kisaa koiraansa oikeasti, vaan laittaa vain koiransa kalenteriin jotakin. Mie uskon, että suurin osa virtuaalikoirailijoista on kuitenkin ihan rehellistä porukkaa, jolle ei tulisi mieleenkään huijata tuloksia.

Sama systeemi tokoon (ja miksei vaikka pk-lajeihinkin) kuin agilityssäkin on ja mie ainaki kiitän!
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Mun mielestä on aivan sama onko tulospalvelu käytössä vaiko ei. Ainut minkä takia tulosp. saa multa miinusta on se, että sinne on kerääntynyt hirveät kasat eri koirien nimiä jne, ja mulla kun on hieman hidas (ja turhan täyteen tavaraakin ahdettu) kone, menee toisinaan melko kauan ennen kuin sivu on kaikkine teksteineen latautunut. Mutta en koe tätäkään kovin mainittavaksi ongelmaksi omasta näkökulmastani.

Itse olen näitä hitaasti koirien kisakalentereitani päivitteleviä henkilöitä kun on koiria, mutta eihän se ole kuin multa itseltä pois jos koirat ei mun jaksamisen takia etene nopsaan kun ei tuloksia sivuilta löydy. ;) Tuo, että kisasivut pitäisi linkittää tuloksiin, ei saa multa kannatusta ollenkaan. Pitäisi sitä sen verran voida luottaa toisiin virtuaalityyppeihin, ja hyvinhän tämä systeemi on toiminut vaikkapa agilityn parissa -vai onko multa jäänyt jotain kuulematta(?).
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Minullekin on aivan sama päädytäänkö tulospalvelun poistamiseen vai ei. Tokoon on musta jotenkin aina kuulunut tuo tulospalvelu ja se toimii erittäin hyvin, koska sitä päivitetään aktiivisesti, kuitenkin ymmärrän sen urakan, etenkin kun nykyään on niin suuria luokkia, että niiden lisääminen tuskin aina on kivaa.
Henji kirjoitti:Tuo, että kisasivut pitäisi linkittää tuloksiin, ei saa multa kannatusta ollenkaan. Pitäisi sitä sen verran voida luottaa toisiin virtuaalityyppeihin, ja hyvinhän tämä systeemi on toiminut vaikkapa agilityn parissa -vai onko multa jäänyt jotain kuulematta(?).
joo jos tallaseen päädytään niin ei todellakaan saa multakaan kannustusta. Agissa on toiminut hyvin ja jos ajattelee pidemmän päälle, niin tuskin on hirveän kiva tollanen. esim jollakinhan voi olla 1 virt koira 2 vuotta ja sitten sitä hylätään koko ajan, koska joku on poistanut 2v vanhat kutsusivut. En mä ainakaan säästele mitään hirveen vanhoja sivuja, ja jos ajattelee, niin tuskin sellanen ihminen, joka on lopettanut, pitää enää domainillaan mitään virt. kisasivuja.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Rebecca kirjoitti:
Henji kirjoitti:Tuo, että kisasivut pitäisi linkittää tuloksiin, ei saa multa kannatusta ollenkaan. Pitäisi sitä sen verran voida luottaa toisiin virtuaalityyppeihin, ja hyvinhän tämä systeemi on toiminut vaikkapa agilityn parissa -vai onko multa jäänyt jotain kuulematta(?).
joo jos tallaseen päädytään niin ei todellakaan saa multakaan kannustusta. Agissa on toiminut hyvin ja jos ajattelee pidemmän päälle, niin tuskin on hirveän kiva tollanen. esim jollakinhan voi olla 1 virt koira 2 vuotta ja sitten sitä hylätään koko ajan, koska joku on poistanut 2v vanhat kutsusivut. En mä ainakaan säästele mitään hirveen vanhoja sivuja, ja jos ajattelee, niin tuskin sellanen ihminen, joka on lopettanut, pitää enää domainillaan mitään virt. kisasivuja.
Eikös tokoliitolla ole sääntö, että yksi kisa per päivä? Sillonhan koirien kalentereihin ei tarvita mitään linkkejä (tai edes järjestäjää), koska kisan järjestäjän saa selville jo pelkän päivämäärän avulla. Edellyttäen tietenkin, että tokoliitto on säästänyt aiempien vuosien kisakalenterit. Tuomari on tietty eri juttu, mutta aika moni mielestäni merkitsee tuomarien nimet kyllä kalentereihin.

Vepessä ainakin riittää kun tuomari katsoo koiran kisakalenterista, että sillä on tarpeelliset tulokset kyseiseen luokkaan. Tuomarin ei tarvitse lähteä tarkastelemaan, että kalenteriin merkityt tulokset ovat aitoja. Se aitouden tarkastamisen vastuu on meillä ylläpitäjillä kun hyväksymme uutta valiota. Osa kisasivuista on tietenkin siinä vaiheessa jo kadonnut, mutta se ei johda ainakaan vepessä valioanomuksen hylkäämiseen: jos muissa tuloksissa ei ole mitään hämärää, koira pääsee ilman muuta valioksi.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Natali
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Natali »

Mun mielestä tää näyttää vähän siltä, että tulospalvelua ei haluta poistaa niin voitais sit vähän miettiä et miten siitä vois saada helpommin päivitettävän. Olisko esim. liian hankalaa, jos tokoliitossa olis vaikka yks tai kaks tyyppiä lisää, jotka sit päivittäis pelkästään tulospalvelua? Itse en haluaisi ilmoittaa tulospalveluun kisojeni tuloksia, mutta mitä mieltä muut kisojen järjestäjät on, olisko se liian vaativaa ja väheniskö järjestettävien tokokisojen määrä sen takia?
Iljan
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Iljan »

^ Mä en itse usko, että tokotuloksien lähettäminen on se ongelma, vaan itsessään se ihan hirveä aikaisempien tuloksien tarkistaminen. Esim. agility on nykyään tosi iso laji myös ja siinä jaksaa tarkistaa jättiluokkiakin, mutta auta armias jos tokossa on vaikka 4 x 60 koiraa. Itsehän kannatan tulospalvelun poistoa tuomaroinnin (ja tokoliiton ylläpidon) helpottamiseksi.
Reetta
Kanada

Siis jos ne kutsusivut pitäisi linkittää, niin eihän sieltä nyt herra isä tuomareiden tarvitsisi tulosten oikeellistuutta katsoa, riittää kun katsoo vaan, että kalenterista löytyy kaikki tarpeellinen. :D Tulosten virallisuuden tarkistaminen on ylläpitäjien vastuulla silloin, kun koira vahvistetaan valioksi. Ehkä tää nyt sitten on vaan tottumuskysymys, mä olen esimerkiksi aina linkkittänyt kaikkien kisojen kutsusivut kalenteriin ja se on mulle täysi itsestäänselvyys. Koiran valionarvoa vahvistettaessakin olis kyllä paljon helpompi suoraa siitä koiran sivulta tarkastaa ne kisasivut, mutta eihän se oo vaiva eikä mikään sitä tokon koekalenteria esiin ottaa ja katsoa sieltä. Eikä se todellakaan haittaisi jos joidenkin kokeiden kutsusivut olisi poistettu.. Mutta tosiaan.. jos se kutsusivujen linkittäminen on niin vierasta monelle, niin eihän niitä tarvitse linkittää. En miettinyt asiaa sen enempää, kun tosiaan on ittelle niin itsestäänselvää.
Kissed kirjoitti:Itse en haluaisi ilmoittaa tulospalveluun kisojeni tuloksia, mutta mitä mieltä muut kisojen järjestäjät on, olisko se liian vaativaa ja väheniskö järjestettävien tokokisojen määrä sen takia?
En nyt aivan ymmärtänyt. Meillähän on jo nyt käytössä sääntö, joka pyytää lähettämään tulokset meille? :)
sasu.
Sumopainija

Viesti Kirjoittaja sasu. »

Minun mielestä tulospalvelu voitais ottaa ihan hyvin pois käytöstä jo senkin takia että ylläpitäjillä vähenisi työurakka. Muutenkin nykyään taitaa miltei joka lajissa olla silleen että tulokset katsotaan koiran sivulta, joten ei se nyt niin hirvee uudistus tässäkään olisi (?).
Tykkään kyllä tulospalvelusta, sieltä voi tarkastaa aina että missä luokassa koira on mutta toisaalta sitten ärsyttää semmoset jotka ei lähetä sinne niitä tuloksia ajallaan niin joutuu pitkään odottelemaan että voi siirtää koiran toiseen luokkaan kisaamaan.

Mut mihin nyt ikinä päädyttekään tässä asiassa niin luotan että homma sujuu silti niin hyvin kuin nykyäänkin (--:
Virtuaalihommat katkolla, pahoittelut kasvattajille. Jos jotain asiaa liittyen koiriin laittakaa yv'tä.
Mineas
Ammattimouhoaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mineas »

Oon vähän kahden vaiheilla tulospalvelun suhteen. Hyvät puolet sen säilymisessä olisi just se, ettei skippailis vahingossa koiran saavuttamia tuloksia ja muutenkin sieltä on hyvä tarkastella ettei ole jäänyt jälkeen. Toisaalta taas, jos siirryttäisiin tuohon agilityn systeemiin, tuomaroiminen olisi helpompaa (mullakin kestää latautua toi tulospalvelusivu), aktivoituis päivittelemään koirien kisakalentereita ahkerammin ja onhan se vtuttavaa jos on jahdannut sitä yhtä puuttuvaa EVL-tulosta puolivuotta ja sitten kisan järjestäjä ei vaivaudukkaan lähettämään tuloksia liitolle. Jos tulospalvelu jää, niin ehdottomasti käytäntö, että myös ilmoittamattomat tulokset lisäillään. Mutta nyt kun katselin noita omia perusteluita, niin enköhän mäkin ole tulospalvelun poisottamisen kannalla.

Tää ei ehkä kuulu just aiheeseen, mutta tosta tuomaroinnista vielä. Mulla suurin kynnys kisoja järjestäessä on nimenomaan tuomarointi. Tulospalvelun poistuessa se helpottuis jonkun verran, mutta toisaalta toi nykyinen pisteiden mukaan järjestykseen laittaminen on tosi aikaavievää ja uuvuttavaa. Olisi paljon helpompi tuokkia jos ne pisteet menisivät nollasta johonkin, eivätkä 90-200p (ALO & AVO) tai 120-300p (VOI & EVL). Tällöin tuomarointikoneena voisi käyttää tätä, eikä tuokkiessa tarvitsisi muuta kuin tsekata onko koiralla oikeus luokkaan ja heittää pisteet tuonne ja arpoa ja lisätä sivuille ;) Veisihän se ehkä hieman realistisuutta pois (vai?), mutta omasta mielestäni sen ei tarvitsisi niin tiptop tarkkaa olla.
Natali
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Natali »

Reetta kirjoitti:
Kissed kirjoitti:Itse en haluaisi ilmoittaa tulospalveluun kisojeni tuloksia, mutta mitä mieltä muut kisojen järjestäjät on, olisko se liian vaativaa ja väheniskö järjestettävien tokokisojen määrä sen takia?
En nyt aivan ymmärtänyt. Meillähän on jo nyt käytössä sääntö, joka pyytää lähettämään tulokset meille? :)
Hups, siis unohdin kokonaan sen olevan käytäntönä vielä nykyäänkin ja se onkin syy miksi en koskaan järjestä tokokisoja. En mä muuten, mutta mä vaan pitäydyn sellaisissa lajeissa, jotka saa vedettyä läpi nopeasti ja sujuvasti (eli niin että ensin anotaan, sitten lisätään osallistujat ja pyydetään tuomari ja lopuksi enää laitetaan tulokset sivuille). Toimin niin rutiinilla etten ole kiinnostunut yhteenkään ylimääräiseen hommaan.
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Kyllä täältä tulee ainakin ei tulospalvelulle. Onhan totuus tosiaan niin, ettei vain kaikkiin voi luottaa sataprosenttisesti, mutta asiathan tulisivat monien kannalta paljon yksinkertaisemmiksi, jos tulospalvelu korvattaisiin agilityn tyyliseksi kisaukseksi. Eihän vaivana ole muu kuin kisakalenterin päivitys ja yhden pikku osoitteen lisääminen kisaosallistumiseen. :) Ja kyllähän sitä huijata voi muutenkin, mitä jos joku vaikka tuomaroi omia kisojaan ja sijoittaa tahallaan koko ajan omia koiriaan? :D Kyllähän siinäkin niitä tuloksia tulisi aika reipasta vauhtia. Että joo, kyllä ihan ajattelen tässä miten paljon raskaalta työltä vältyttäisiin.
Vastaa Viestiin