Muiden suhtautuminen virtuaalimaailmaan

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Smaug
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Re: Muiden suhtautuminen virtuaalimaailmaan

Viesti Kirjoittaja Smaug »

Mun vanhemmat tietää, muttei varmaan enää muista kun joskus vuos sitte sisko päästi näistä jutuista ja sitten piti näyttää sivut (varmaan katto ettei mitään yhteystietoja, laittomia kuvia tms. löydy :D). Oli silleen että jaaha, evvk. Siskolle kerroin jo alkuaikoina (2005 syksy-2006 ihan alku), pitihän mun kehasta että mulla on nettisivut ennen sitä. Alussahan se oli sellasta hoitoa, sitten oma hoitokennel ja sitten siirryttiin "oikeaan" vkoiraharrastukseen. \o/

Kavereista kaks tietää, toinen on kiinnostunu ja tulossa varmaan mukaan (luultavammin siks että on koirahullu, mut karsee allergikko) ja toinen oli joskus enempi kiinnostunu, mutta nykyään ei jaksa itse näitä vaan antaa mun puuhailla mitä huvittaa sen enempää kommentoimatta. Ja tietää vielä ex-bestis, (jonka kaa oon nykyään ehkä kerran vuodessa :roll:), sen kautta tulin mukaan. En tiedä tietääkö enää, luulee varmaan et oon lopettanu. Muille kavereille en oo kehannu kertoa.

Että ihan hyvin on suhtauduttu sen kummempia välittämättä.
Mä tahtoisin lentää, mut siivet ei oo vielä tarpeeks isot. Jään odottaa et ne kasvaa, mut ei kiirettä, koska saat mut hymyileen.
A BIG BIG TAUKO.
fulloflies
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja fulloflies »

Mä alottelin virtuaalitouhuissa joskus v. 2003 hoitamalla kaverini kennelissä. Sitten perustin firmalaan niitä iki-ihania kenneleita ilman mitään hajua tekijänoikeuksista.. Tai oli yks kennel, missä oli koirat.comin sivuilta kuvat, muissa kenneleissä oli mulla ihan ite ottamia kuvia. En kisannut niillä vaan mulla oli hoitajia ja aika hyvin ne pärjäski täällä. Sitten kuulin freewebsistä ja siirsin heti HTML:lle ja se kaveri, joka oli ainoo joka ties virt. touhuistani, alko haukkumaa mua, koska oli varmaa kateellinen tms. ku ittellää oli viel firmalas eikä HTMLllää.

Olen yhelle kaverille kertonu ja se nauro ihan sairaan kauan ja luuli et pilailin, sit sanoin joo vitsi oli, koska se olis kertonu kaikille muille ja siinä sit oltais oltu! Mut ne ei tiedä kuinta hauskaa ja kehittävää tää on :> Eli kukaan kavereistani ei tiedä tästä, koska ei ne ymmärtäis, ne on niin epäeläinystäviä. :<< Joskus tekis mieli saada joku irl-kaveri joka oikeesti tykkäis eläimist ja olis ehkä myös virtuaalitouhuis mukana.

Perheeni tietää tästä, äiti aina haluu nähä ulkoasut yms. ja tekijänoikeudet. Iskä vähät välittää, joskus kyseli, ku mul oli kennel et olisinko halunnu oman domainin, sanoin että en tarvii. Veljet kyll kannustaa mua ja kyselee miks mul ei nyt mtn kennelii oo. Äiti kyll on ilonen et tätä myötä on esim. oppinu koodauksen alkeita, ja sitte tässä tää kirjotuski aina vähä etenee, esim. ku luonteit kirjottaa, nii siinähän tarvii mielikuvitust yms. Ainoo vaa äiti pelkää, et mun ryhti menee ku istun ain akoneel. :D

Mut noihin kavereihin viel, nii oikeesti oon välil melkein sanonu yhelle tyypille, joka on hevospuolel, et joo mä harrastelen koirien puolel tätä, mut en ikinä oo sen kaa kahestaa. Mut sillo ku kerroin tolle nauravalle kaverille näist virt. puuhist, nii mä olin ihan sairaa kauan 'surullinen', ku aattelin onks tää näin lapsellist, mut sit veljet tuli lohduttaa ja sano et toi on ihan kivaa tollast netissä pyöriskelyä, mielummi tollst ku jtn maksullisii pelei tms. Eli vaikka kaverit haukkuis, ei se tarkota et tää lapsellist tms on!
''Is your life as important as my reputation?''
''It's not like you can just kill me...''
''Actually, it's a lot like that!''

Nereid
Alkupalat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nereid »

Aloitin joskus kauan kauan sitten kaverini kanssa, tehtiin joku hoitajakennel jossa oli miljoona koiraa ja kaikilla hoitajat eikä yhdelläkään koiralla kisattu. Se vei sitten kaiken ajan ja lopetettiin kennel. Kaverini lopetti koko virtuaalitouhun, oltiin sillon ehkä nelosluokalla. Nyt mennään ysille, ja kaverini varmaan nauraisi silmät päästään jos kuulisi minun olevan vieläkin mukana. Tai no ei me kyllä oikeastaan enää tänä päivänä olla kavereita, mutta se on sitten eri juttu.. Vanhemmilleni tuli kerrottua joskus vuosi sitten, kun isäni näki minun päivittävän kenneliäni, ja kysyi mitä teen. Yllättyi hirveästi, kun tajusi että osaan tehdä nettisivuja. Eivätpä nuo enää paljoa ole siitä puhuneet, viimeksi ehkä joskus syksyllä kysyivät, että vieläkö teen niitä kenneleitä nettiin.

Nykyään siis kukaan muu ei tiedä paitsi vanhempani, eivätpä nekään varmaan tällä hetkellä edes muista koko asiaa. Jos kertoisin jollekin kaverilleni, minulle varmaankin naurettaisiin päin naamaa ja luokiteltaisiin joksikin ihme koiradatishörhöksi. Joten olen jättänyt kertomatta (;
Bee
Nostaa rautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bee »

Alun perin kaverini oli mukana näissä touhuissa, kun meillä oli vielä hoitajakenneleitä ja kisaamisesta ei tietoakaan. Kun siirryin tänne 'virallisemmalle' puolelle, loppui kaverini harrastaminen pikku hiljaa. Nykyään se aina valittelee, että 'sä oot aina niissä kenneleissä!' Muut kaverini ei tästä oikeastaan tiedä eikä niitä varmaan kiinnostaisikaan. Joskus kun koulussa ollaan menty tietokoneille, jotkut kyselee että mikä toi nyt on, kun selaan vaikka agilityliiton kisakalenteria. En viitsi alkaa selittämään sitä sitten, vaan vastaan yleensä jotain epämääräistä : D

Vanhemmat tietää tästä jutusta myös. Äiti suhtautuu aika välinpitämättömästi, siis ei voisi vähempää kiinnostaa, kun ei muutenkaan koneista tajua hölkäsen pöläystä. Joskus valittelee, että vietän liikaa aikaa netissä. Iskä sen sijaan selailee välillä kiinnostuneena Onurin sivuja, kun kerran sille menin osoitteen kertomaan. Ja kaikkiin ulkoasuihin iskä kanssa kommentoi, kun itse työskentelee kuvankäsittelijänä. En kuitenkaan usko, että kumpikaan tajuaa ihan kunnolla, mitä tämä harrastus pitää sisällään. Juttelen aina äidille, että nyt se koira valioitui siitä ja siitä lajista =) Äiti aina esittää kohteliaasti kiinnostunutta, vaikka tuskin se edes kuuntelee mitä pölötän x) Kerran mietiskelin ääneen ottaisinko uuden koiran ja äippä siihen: 'no mieti nyt ainakin jaksatko sitten sitä joka päivä hoitaa, niinku harjata ja lenkittää..' Voitte uskoa, että hieman repeilin.. Mutta ihan hyvin siis ovat suhtautuneet :)
but i'm lost, crushed, cold and confused

[/size]
della
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja della »

Meillä vanhemmmat sekä pikkusisko tietävät. Vanhemmat eivät oikeastaan välitä hirveästi, joskus aikaisemmin ennen kuin sain oman koneen kuului valitusta että olen liikaa koneella. Nyt en ole pahemmin kuullut vähään aikaan. Pikkusisko pyöri vielä ihan vähän aikaa sitten Karvaturreissakin ja piti minun kanssa kenneliäkin pystyssä. Nyt sen innostus taisi kuitenkin lopahtaa (eikä se minua kyllä haittaa). Pikkusisko tulee joskus katsomaan kun olen Karvaturreissa tai teen jotain ulkoasua.

Myös paras ystäväni Hilla (;DD) tietää, ja liikkuukin Turreissa ja pitää kenneliä. Hillalta sainkin tietää näistä virtuaalipuuhista ja hänen kanssaan pidin ensimmäistä kenneliänikin. Nyt meillä on yhteinen domain sekä kenneli. Aina kun olemme kahdestaan ja menemme tietokoneelle, teemme jotain mikä liittyy virtuaalikenneleihin. Esim. ulkoasua Huikeaan ym. Muut kaksi kaveriamme tiesivät joskus alkuaikoina ja muistuttavat vielä joskus, että teillähän oli niitä jotain kenneleitäkin. Nykyään eivät kuitenkaan tiedä, että me liikutaan virtuaalimaailmassa edelleen.

Serkut ja jotkut sukulaisetkin tietävät, koska äiti joskus möläytti jotain Karvaturreista heille. Serkut kuitenkin tietävät ihan sen takia, että olen itse kertonut. Eivätpä nuokaan erityisesti välitä. :D
Hilla
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Hilla »

Meilläkin vanhemmat ja oikkusisko tietää. Muistan vielä elävästi kun kerran Emman (della) kanssa oltiin tehty sen ajan Rajavartiota (eikös sen nimi ollu Rajavartion :o miten mä en muista) ja sit äiti huuti, että syömään ja me juostiin alas ruoka pöytään ja mä suunilleen huudan ihan innoissani "Äiti, äiti! Arvaa mitä, meidän koira Awa sai tittelin Jk1!" Äiti vaan katto silleen, öh. Eihän se tajua näistä mitään. Nyt jos saisin päättää, niin en ois kyllä halunnu kertoa niille, ko ne aina kaikille vierailla hölisee. varsinki siitä, että Hilla osaa tehdä ulkoasuja ja koodata. Ai helvetti sitten aina nolottaa.

Mähän alotin virtuaalijutut sillä tavanomaisella tiellä. Ensin hoidetaan ja sitten tehdään joku alkeellinen kenneli jossa kaikki kuvat on luvattomia ja siellä on vaan sata koiraa ja kaikkien nimet on Rekku ja Musti. :D Virtuaalijutut mä löysin meidän naapurin kanssa. Se on mua kaks vuotta vanhempi. Me katseltiin koirat.com'issa linkkejä ja etittiin kenneleiden kotisivuja. Lopulta me kuitenkin eksyttiin vahingossa virtuaalikennelin sivuille. Kyllähän siinä piti eka vähän tutustua, mutta lopulta me tajuttiin homma ja innostuttiin. Lauran kanssahan mä ekan virtuaalikennelinkin perustin, firmalaan. Oisko ollu nimellä DogTassu. :D Laura ei kuitenkaan ikinä jatkanu virtuaalijuttuja sen pitemmälle. Nyt mä pelkäänki aina ko noi naapurit on meillä, että äiti tai isä möläyttää jotain asiaan liittyen. Oon kuitenki antanu Lauralle sellasen käsityksen, että oon lopettanu nää hommat. Se pitäs varmaan ihan lapsellisena juttuna. Nyt tällä viikolla oli lähellä, ettei juttu selvinny. Nää naapurit oli meillä kahvilla mun synttäreiden kunniaksi. Tietty lapset sit halus mennä koneelle ja tässä pikkusisko laitto kappaleita soimaan. Naapureiden nuorin lapsi sitten tässä nojaili tähän pöytään ja mä en yhtään tajunnu, että samalla se katteli paperia missä oli mun piitos AJ'n ulkoasusta. Sit se kysy et "Mikä tää on?" ja mä vaan, et "Noooo, se on... sellanen suunitelma." Ja otin sen paperin siltä pois ja taittelin ja heitin roskiin. Toivottavasti se ei tajunnu mikä se on.

Kavereitten kaa on vähän sama homma. Kukaan muu ei tiedä kuin della. Ne varmaan naurais ja pitäs ihan tyhmänä hommana. Sellasia ku ovat. Parempi, että eivät tiedä. Mulla ja dellalla kävi vähän sama homma kerran ku naapureiden kanssa. Me oltiin dellalla tekemässä sellasta koulutyötä ja yks muukin kaveri oli siellä. Me oltiin tehty sitä työtä siellä dellan huoneessa jo jonkun aikaa. Sitte della ja se toinen kaveri lähti hakemaan jotain saksia ja liimaa. Mä sit oottelin ja samalla huomasin kauhukseni, että keskellä dellan pöytää oli paperi missä luki isolla "Virtuaalikoirani" ja siinä alla oli aina piirros koirasta ja sit sen nimi ja tittelit. Mä syöksyin äkkiä siihen ja piilotin sen just ennen ko se kaveri tuli. Onneks ei nähny sitä!

Mä en pidä tätä nolona hommana. Mulla vaan on sellasia kavereita, jotka pitää ja mä en turhaan halua saada mollausta niskaan. Tiedän miten ne suhtautuis ja sen perusteella, mun on parempi olla kertomatta. :)
SWIM
Helkkuli

Viesti Kirjoittaja Helkkuli »

Mä oon tykänny puuhailla koneella kaikenlaista siitä asti kun iskä mut joskus 6-vuotiaana tietokoneeseen tutustutti (vuosi oli 1999 tai 2000). Parin vuoden ajan vaan pelailin kun meillä ei ollut vielä laajakaistaa. Sitten joskus kymmenen vuotiaana tein semmosen havainnon että kirjastossakin voi käydä koneella ja silloin tutustuin vähän paremmin nettiin. Ekan virtuaali kennelin perustin koululaisen foorumille ja se perustana oli hoitaja-toiminta. Vuosi taisi olla 2005 tai 2006 kun meille hankittiin vihdoinkin se kauan odotettu laajakaista. Oleilin paljon foorumeilla kunnes löysin sähköpostisani vanhan linkin jossa joku oli pyytänyt liittymään tallini.fi -sivustoon. Uteliaana liityin ja sitä kautta sitten löysin ensin virtuaalitallit ja sitten virtuaalikennelit.

Mutta tosiaan takaisin aiheeseen.. Äiti ja Iskä on kuullu mun virtuaali puuhistani mutta ne ei kiinnosta niitä yhtään. Ja sisaruksista sen verran että veljeä ei vois vähempää kiinnostaa ja siskolla taas on havaittavissa pientä kiinnostusta, sillä oli vähän aikaa pystyssä v-kissala mutta se ei oikein kunnolla päässyt mukaan virtuaalimaailmaan, joten se sitten vähän jäi. Kaverit tietää ja yrittää parhaansa mukaan kuunnellla ja ymmärtää kun ne kaiteskin tietää miten tärkeetä tää on mulle.

Mua v*tuttaa että virtuaalimaailmaa pidetään lapsellisena, koska suurin osa ei tiedä siitä juuri mitään eikä ole edes vaivautunut ottamaan selvää. Ei pitäis heti tuomita kaikkea "uutta".
Jebi
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jebi »

Minun vanhempani suhtautuvat ainakin ihan hyvin virtuaalimaailmaan. Välillä tosin kuulee, että pitäisi olla vähemmän koneella, eikä istua koko päivää ruudun edessä. Äidille olen kertonut enemmän virtuaalimaailmasta, miten koirani ovat menestyneet ja kun minun kenneliini tulee pentuja. Isä taas ei älyä "hölkäsen pöläystä" virtuliaalimaailmasta, empä ole hänelle hirveästi kertonutkaan. Sitten mummolle joskus olen jotain kertonut, mutta uskompa, ettei hän muista enään virtuaalimaailmasta mitään. Joskus vanhemmat ovat kyselleet jotain tähän harrastukseen liittyen.

Aika useat kaverit tietävät, muutamahan harrastaakin tätä samaa harrastusta, joten heidän kanssa on mukava jutella niitä ja näitä. Sitten joillekkin kavereille olen kertonut ja yksi on yrittänyt aloittaa virtuaalikissojen puolella, mutta siihen se sitten jäi. Virtuaalimaailmaan tutustuihin siis yhden kaverini kautta joskus vuonna 2006.
Totin blogi
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
Zoan
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Zoan »

Mä alotin nämä hommat itseasiassa Mayan kanssa joskus vuonna pottujanakki kaohoitoloiden parissa. :D (ja oli muuten tosi suosittu paikka!) Löysin sitten vähän ajan päästä nämä virtuaalikennelit ja silloin kaot saivat jäädä, ja Maya on pysynyt hommassa mukana, kun se kerta täällä vieläkin pyörii. Hänen lisäkseen näistä hommista ei kunnolla tiedä kuin yksi kaverini, ja eipä ole mitään valituksia tullut. Kyseinen kaveri lupautui ulkoasuakin mulle kerran tekemään. :) Muille kavereille kun olen joskus saattanut sanoa että teen ulkoasua tai osallistun kisoihin niin eivätpä ne mitään ole sanoneet. Ei niitä kiinnosta. Ja hyvä näin. :D

Sukulaisista aika moni tietää äidin ansiosta. Se kertoo näistä hommista varmaan joka ikiselle tyypille: "Niin sillä Senjallahan on sellaiset virtuaalikoirat tuolla meneillään, ja sit se tekee kaikkia ulkoasuja ja Pepillekkin on suunnitellut sivuja." Eli hyvin on suhtautunut. Välillä tosin tulee valituksia siitä että vois tuota oikeatakin koiraa hoitaa, mut ne on vaan yrityksiä saada mut pois koneelta. Iskä taas on tyyliin jaa kun sille näistä asioista porisee - sitä ei kiinnosta mutta ei ole vastaankaan. Pappa taasen tykkää siitä et teen ulkoasuja ja koodaan niitä - hyvää harjoitusta kuulemma tulevaisuutta varten. Suurin kiinnostus on varmaan tullut mun mummulta, joskus se saattaa istua tunninkin tuossa mun takana kun lisäilen koiria, teen sivuja ja leikin ulkoasujen kanssa. Eikä mulla ole tarvetta sitä yleensä häätääkään siitä pois, ehkä se joskus suostuis katos sitte ostamaan mulle domainin. ;D Huvittavin kommentti mitä sen suusta kuulin oli oikean turrilan vanhan ulkoasun aikaan. Joka kerta kun se näki sen bulldogin kuvan niin tokas että "Mille lehmäsivuille sä olet siirtynyt"!

Mut hyvin on suhtautuneet. Eikä kukaan ole väittänyt tätä hommaa lapselliseksi, en itsekkään tajua miten tämä voi olla lapsellista. Onko koirarotuihin, koirien käyttäytymiseen ja niiden hoitamiseen tutustuminen lapsellista? Tietokoneen käytön, koodauksien ja ulkoasun käytön opetteleminen lapsellista? :o Noita asioitahan tässä pääasiassa tulee käytyä läpi. :D

Millonhan mä muuten aloitin nää virtuaalihommat..? Vissiin joskus vuoden 2002-2003 välissä (eli 8-9 vuotiaana). Hahah, kohta sellaset kuus vuotta mennyt ja oon saanut aikaiseksi vain hirveän läjän kennelsuunnitelmia, yhden lopettaneen kennelin ja yhden nykyisen.
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Zoan kirjoitti:Mut hyvin on suhtautuneet. Eikä kukaan ole väittänyt tätä hommaa lapselliseksi, en itsekkään tajua miten tämä voi olla lapsellista. Onko koirarotuihin, koirien käyttäytymiseen ja niiden hoitamiseen tutustuminen lapsellista? Tietokoneen käytön, koodauksien ja ulkoasun käytön opetteleminen lapsellista? :o Noita asioitahan tässä pääasiassa tulee käytyä läpi. :D
Ulkopuolisten ja harrastuksesta tietämättömien silmissä tämä voi vaikuttaa tosi lapselliselta :/ "Jaa siellä ne taas leikkii joidenki mielikuvitushauvojen kans, pitävät muka jotain kenneliä"... :'D Toisaalta tulee kyllä mietittyä, miksi virtuaaliharrastus mielletään jotenkin..lapselliseksi? Ja miksi niin harva uskaltaa "tulla ulos kaapista" ja oikeasti kertoa tästä harrastuksesta myös vähän vieraammille henkilöille?
Henny
Alkupalat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henny »

Nath kirjoitti:
Zoan kirjoitti:Mut hyvin on suhtautuneet. Eikä kukaan ole väittänyt tätä hommaa lapselliseksi, en itsekkään tajua miten tämä voi olla lapsellista. Onko koirarotuihin, koirien käyttäytymiseen ja niiden hoitamiseen tutustuminen lapsellista? Tietokoneen käytön, koodauksien ja ulkoasun käytön opetteleminen lapsellista? :o Noita asioitahan tässä pääasiassa tulee käytyä läpi. :D
Ulkopuolisten ja harrastuksesta tietämättömien silmissä tämä voi vaikuttaa tosi lapselliselta :/ "Jaa siellä ne taas leikkii joidenki mielikuvitushauvojen kans, pitävät muka jotain kenneliä"... :'D Toisaalta tulee kyllä mietittyä, miksi virtuaaliharrastus mielletään jotenkin..lapselliseksi? Ja miksi niin harva uskaltaa "tulla ulos kaapista" ja oikeasti kertoa tästä harrastuksesta myös vähän vieraammille henkilöille?
Voihan osasyy olla se, että virtuaaliharrastajat ovat pääasiassa kaikki aika nuoria. Aika harva meistä taitaa olla yli 20, ja onkohan yhtään yli 30 vuotiasta? Mustakin olisi kyllä kivempaa, jos virtuaaliharrastus luettaisiin harrastukseksi siinä missä jalkapallo tai valokuvauskin. Mutta siihen on vielä varmaan pitkä matka, kun meitä virtuaaliharrastajia ainakin koirapuolella on periaatteessa aika vähän...
Tapa jolla katsot saa sydämeni hakkaamaan.<3
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Mä en liiemmin tykkää kertoa muille tästä harrastuksesta. Yksi lienee se, että kukaan ei yleensä tiedä, mikä se on ja toinen taitaa olla juuri se, että se leimaa lapselliseksi.

Iskä suhtautuu v-juttuihin ihan hyvin. En mä sille ole paljoa puhunut tästä, mutta se kuitenkin lainaa ihan mielellään ottamiaan kuvia mulle & luvan kanssa jonnekin koristeiksi (mulla kun on Mörrin kuvat käytössä >:) ). Oon mä sille heittänyt VFCI:n linkin v-koirailusta ja selittänyt jotain. Viimeksi selittelin, kun Teeny halusi Mörrin kuvia VSPY:hyn ja sitä edeltävällä kerralla Jerry (?) taisi kaivata kuvia maastoesteliiton ulkoasuun. Mölli on julkkis!

Tällä hetkellä kukaan kavereista ei taida tietää tästä. Jotkut "entiset kaverit" on tietosia, mutta niiden kanssa en tosiaan ole enää erityisemmin tekemisissä. Aika normaalisti suhtautuvat. Toinen usutti mut v-maailmaan ja toinen joskus pari vuotta sitten mietti omaa kenneliäkin, muttei kuitenkaan loppujen lopuksi kiinnostunut tästä erityisemmin.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Elina
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elina »

Minun kavereista kaikki tietää, että harrastan virtuaalikoiria. Hobun kanssa alotettiin joskus 2003-2004, en muista ihan tarkkaan ja vieläkin me ollaan mukana. :D Nykyäänhän ne kaverit, joiden kanssa ollaan eniten tekemisissä on Grizz ja Anri, essikin tietenkin. Sitten on tämä minun serkkuneiti Linda, joka on kyllä antanu parille virtuaalikoiralle omien koiriensa kuvat, mutta muuten suhtautuu koko virtuaalijuttuihin hieman nihkeästi osittain varmaan yhden kasvattajan takia, joka on Lindalle valitellut, kun sen koirien kuvia on kopioitu vähän sinne sun tänne. Lindan mielestä on olemassa ihmisiä, jotka näyttää tai vaikuttaa virtuaalikoiraharrastajilta... Mie en kyllä keksi, mikä se yhdistävä juttu vois olla. :D

Vanhemmat suhtautuu tähän omalla tavallaan. Isä ei tykkää tietokoneista (kun ei osaa itse tällasta käyttää ;D) ja tietenki mie istun sen mielestä liikaa tietokoneella. Kyllä seki on kyllä jonkinlaista kiinnostusta osottanu, mutta kun se kysyy jotaki ja sitten ite selittää, niin sen toteamus on yleensä "jaa". Äiti on ihan kiinnostunukki näistä virtuaalijutuista ja tykkää kertoa kaikille kuinka hienoja (:D) ulkoasuja mie oon tehny ja miten oon tehny hienot sivut koirillekki. Sen mielestä tää on vaan aidosti hyödyllinen harrastus. Ainoana miinuspuolena se pitää sitä, että tässä koneella tulee tosiaan istuttua melko paljon. Pikkuveljeä itteään kiinnostais nämä virtuaalikoirat, mutta kun "ei siellä edes oo muita poikia mukana..." :D Pikkusiskot taas on itekki kiinnostunu virtuaalijutuista. Toinen hevosista ja toinen kissoista, mutta kumpikaan ei koirista sen ihmeemmin.
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
heldy
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja heldy »

Vanhemmilleni olen pikaisesti joskus selittänyt virtuaalikenneleiden idean, joten he ainakin tietävät syyn miksi koneella tulee vietettyä niin paljon aikaa. Sen enempiä ei vanhuksia tämä kiinnosta , äiti on joskus jaksanut kehua että tää on hyödyllistä hommaa ja hyvä kun tietää mitä lapsi tekee netissä :lol:
Kumma kyllä, ystävilleni en ole kehdannut kertoa. Tai "ystäville", meillä nyt lähinnä on sellainen pinnallinen teiniporukka jotka ilkeilee toisilleen, varmaan arvata saattaa että mut naurettais pihalle. En mä muuten tätä harrastusta sinällänsä häpeä, mutta kyllähän se nyt hommaa tuntemattomasta kuullostaa idiootilta keksiä jotain virtuaalisia elukoita nettiin.
"Mitä enemmän tunnen ihmisiä, sitä enemmän rakastan koiraani."
Edith
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Edith »

En tiiä tietääkö porukat. :0 Kai ne joskus tiesi, ei pahemmin kiinnosta(nut) tieto.

Kavereista tietää jotkut, ei tämä niiin ykkösjuttu elämässäni ole, että tulisi edes mieleen ohimennen kertoa jotain vkenneleistä. :D Toki annan usein ystävilleni nättien kennelien osoitteita (ja omani tietty, hähähä), mutta en mä siitä sillä tavalla... puhu? En häpeä ja onhan tämä rakas vanha harrastus, muttamutta. Ei vaan tuu ikinä puheeksi. :D
Paras (..?) ystäväni harkitsi tuossa että ottais itelleen virtuaalikoiran, ensimmäisensä, ja siitä alkaisi sitten laajentamaan laumaa pikkuhiljaa. Tuttu tarina, eiks jeh? :D Hää on heppapuolella pyörinyt kauan, joten tietää periaatteen jne.

Tuskin virtuaalipuuhat suurta huvittuneisuutta ystäväpiirissäni aiheuttaisi. Just symppis harrastus! :D
  • não há bela sem senão
MYKHA > EDITH
Vastaa Viestiin